-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з діагностування, ремонту та технічного обслуговування вантажних автомобілів і супутні послуги)
Торги не відбулися
5 955 201.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 59 552.01 UAH
мін. крок: 1% або 59 552.01 UAH
Період уточнення:
31.01.2024 16:59 - 11.02.2024 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
e6dd268e21e84a7180e37084980eb2aa
Дата опублікування:
02.02.2024 08:43
Опис:
Шановний Замовнику, вимагаємо від Вас прибрати дискримінаційні, та такі, що порушую ть принципи добросовісної конкуренції, наступні вимоги тендерної документації, а саме : 1. Вимогу тендерної документації (Віддаленість СТО Учасника від бази Замовника (Київ, вул. Ямська 59) не повинна перевищувати 10 кілометрів, дорогами загального користування, для підтвердження надати схему проїзду з відображенням відстані) як таку, що суттєво звужує коло учасників, які мають можливість приймати участь, якою нормою закону Замовник керується при висуванні таких вимог? Якщо така Вимога висунута, для зменшення витрат на доставку автомобілів до СТО, то Замовник, з метою дотримання законного принципу добросовісної конкуренції серед учасників та їх недискримінації, має внести зміни до тендерної документації, та як варіант вимагати від Учасника надання в складі тендерної пропозиції гарантійного листа, із зобов’язанням доставки автомобіля до СТО Учасника за свій рахунок, у випадку якщо відстань від місця знаходження Замовника до СТО Учасника складатиме більше 10-ти кілометрів Вимагаємо оперативної реакції та внесення змін до тендерної документації з врахуванням вимог потенційних учасників, та вимагаємо взагалі прибрати вимогу стосовно відстані до СТО. В разі відсутності реакції та реальних дій з Вашого боку, аналогічне звернення буде спрямовано до АМКУ, що призведе не тільки до блокування закупівлі, а й може спричини накладення штрафів відповідно до Закону на відповідальних осіб Замовника. Є приклади скарг, коли АМКУ в цій частині стає на сторону Скаржника.
Відповідь:
Добрий день! Відповідно до вимог пункту 28 Особливостей 1178 « Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей», у відповідно до закону України «Про публічні закупівлі», а саме ч. 2 ст.22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля; місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги.
Таким чином, відповідно до п.5 частини 2 статті 22 Закону тендерна документація повинна містити місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги, аналогічна вимога встановлена також у «Правилах надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 28.11.2014 № 615 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.12.2014 за № 1609/26386», зокрема у пункті 4 розділу ІІІ «Договір про технічне обслуговування і ремонт КТЗ повинен містити істотні умови відповідно до статті 25 Закону України «Про автомобільний транспорт»», у статті 25 Закону України «Про автомобільний транспорт» встановлено «Особливості договору про технічне обслуговування і ремонт транспортного засобу» та визначено «Істотними умовами договору про технічне обслуговування і ремонт транспортного засобу», якими є:
найменування та місце розташування сторін за цим договором;
перелік робіт з технічного обслуговування чи ремонту та термін їх виконання;
вартість робіт та порядок розрахунків;
перелік складових частин (матеріалів), використаних виконавцем, а також наданих замовником виконавцю для виконання робіт із технічного обслуговування або ремонту транспортного засобу;
перелік документів, який надається замовнику для підтвердження виконання технічного обслуговування чи ремонту, та гарантійні зобов'язання виконавця щодо проведених робіт.
Виконавець за договором про технічне обслуговування і ремонт транспортного засобу під час його укладання чи виконання не може нав'язувати замовнику за цим договором додаткові оплачувані послуги.
У відповідності до термінів та визначення понять наведених у розділі 3 ДСТУ ENV 13269:2005 «Технічне обслуговування. Настанови щодо складання договорів.» зазначено:
Місце розташування – Визначена і обмежена площа, де постачальник послуги виконує свої функції.
Місце технічного обслуговування – Пункт, у якому виконують замовлення з технічного обслуговування.
З огляду на викладене, встановивши умову до місця надання послуг: «Станція технічного обслуговування Учасника (надалі — СТО), де будуть надаватися послуги з технічного обслуговування і ремонту транспортних засобів та обладнання замовника (надалі - ТЗ), повинна мати відповідну організаційну структуру (приймальний відділ, відділ запчастин, особу відповідальну за якість наданих послуг, тощо). Віддаленість СТО Учасника від бази Замовника (Київ, вул. Ямська 59) не повинна перевищувати 10 кілометрів, дорогами загального користування, для підтвердження надати схему проїзду з відображенням відстані;», Замовник дотримався понять та визначень наведених у розділі 3 ДСТУ ENV 13269:2005 «Технічне обслуговування. Настанови щодо складання договорів.», вимог статті 25 Закону України «Про автомобільний транспорт», пункту 4 розділу ІІІ «Правил надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 28.11.2014 № 615 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.12.2014 за № 1609/26386», та пункту 5 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а отже включення відповідних умов до Тендерної документації повністю узгоджується з вимогами частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
У ході вибору місця розташування СТО, при складанні тендерної документації, було також враховано завантаженість транспортних магістралей м. Київ, особливо у «час пік», коли спостерігається велике навантаження та значна кількість транспорту.
Що стосується пропозиції наведеної в питанні до змісту вимог тендерної документації, а саме: «Якщо така Вимога висунута, для зменшення витрат на доставку автомобілів до СТО, то Замовник, з метою дотримання законного принципу добросовісної конкуренції серед учасників та їх недискримінації, має внести зміни до тендерної документації, та як варіант вимагати від Учасника надання в складі тендерної пропозиції гарантійного листа, із зобов’язанням доставки автомобіля до СТО Учасника за свій рахунок, у випадку якщо відстань від місця знаходження Замовника до СТО Учасника складатиме більше 10-ти кілометрів.», то наведена умова суперечить вимогам статті 25 Закону України «Про автомобільний транспорт» згідно якої «Виконавець за договором про технічне обслуговування і ремонт транспортного засобу під час його укладання чи виконання не може нав'язувати замовнику за цим договором додаткові оплачувані послуги.», крім того предметом закупівлі є послуги з технічного обслуговування вантажних транспортних засобів вага більшості з яких перевищує 10-ть тон, а отже для самостійної доставки транспортного засобу Виконавцем до місця надання послуг, останньому необхідно мати у власності чи користування спеціальний транспортний засіб(трал з напівпричепом вантажопідйомністю від 10 тон), оскільки інші способи транспортування(буксирування) суперечитимуть «Правилам дорожнього руху України».
Дата відповіді:
05.02.2024 10:07