• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Насос свердловинний

Завершена

1 430 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 150.00 UAH
Період уточнення: 31.01.2024 14:25 - 05.02.2024 00:00
Відповідь надана

Сертифікат ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT)

Номер: 8b9522299cc54e25ab252d03048708a3
Дата опублікування: 01.02.2024 16:29
Опис: Шановний Замовнику! Зазначена у вказаній тендерній документації вмиога щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги» разом зі звітом про проходження сертифікаційного аудиту, містить додаткові зобов’язання до учасника закупівлі, які не передбачені законодавством як обов’язкові для здійснення господарської діяльності. Вказані Сертифікати ISO не передбачені чинним законодавством як обов’язковий для суб’єктів господарювання. Замовник не має права вимагати документи, які не є обов’язковими під час здійснення діяльності. Хочемо зазначити, що у частині «Національний вступ» ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007), які вимагає Замовник, зазначено наступне: «Дані стандарти МОЖУТЬ застосовувати всі організації, які мають на меті розробити та виконувати передбачені стандартами політику і завдання, ураховуючи правові й інші вимоги». Тобто, «МОЖУТЬ ЗАСТОСОВУВАТИ», а не «ЗОБВ’ЯЗАНІ». Далі у цьому ж вступі зазначається, що «Дані стандарти, як і інші стандарти, не призначено для збільшення чи змінення правових вимог щодо організації». Тобто дані стандарти не можуть утворювати або припиняти певні правові наслідки для суб’єкта господарювання, зокрема, й в такий спосіб – як створення перешкоди для прийнятті участі у закупівлі (тобто дискримінації). У тексті самих стандартів у розділі «Сфера застосування» також зазначено: «Цей стандарт організація може використовувати». Знову ж таки «МОЖЕ ВИКОРИСТОВУВАТИ», а не «ЗОБОВ’ЯЗАНІ». Тобто ми бачимо, що дані стандарти мають виключно рекомендаційний характер, і це є право будь-якого суб’єкта господарювання, а не обов’язок. А все що не є обов’язковим не може вимагатися, оскільки набуває ознак дискримінації, і прямо порушує принцип недискримінації учасників, яким визначено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників (ст. 3 та 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»). Жодним чинним нормативно-правовим актом в Україні не регулюється дане питання та не передбачена обов’язкова наявність сертифікатів ISO. Встановлюючи вимоги щодо надання сертифікатів, Замовник лобіює інтереси учасника Процедури закупівлі, який має відповідні документи. Відповідно до п.4 ст. 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.» Вимога про обов’язкове надання сертифікатів ISO є дискримінаційною. Більш того, отримання вказаного документу є дороговартісним та не швидким у отриманні. В будь-якому випадку отримати Сертифікати ISO у термін, що передбачений як строк для подання пропозицій будь-якому учаснику неможливо. Вказана вимога обмежує участь у закупівлі тих учасників, які заздалегідь не отримали вказаний документ. Це в свою чергу наштовхує на думку про можливе зловживання Замовника та порушення принципів здійснення закупівель, за якими усі учасники повинні бути в рівних умовах. При цьому вимоги Замовника до учасника вчинити дії, які не є обов’язковими згідно законодавства в частині оформленні запитуваного сертифікату ISO не лежать правовій площині, а отже є незаконними. На основі вище викладеного та у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» ВИМАГАЄМО внести зміни до тендерної документації, які відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та виключити з неї вимоги які є дискримінаційними для учасників. В іншому випадку залишаємо за собою право оскаржити дану процедуру закупівлі відповідно до порядку оскарження та в терміні визначені Законом.
Відповідь: Дякуємо за запитання. Замовник формує вимоги тендерної документації відповідно до вимог чинного законодавства України, в тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» зі змінами, Цивільним та Господарським кодексами України. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Стандарт ISO 28000 був впроваджений для мінімізації ризиків пов’язаних з транспортуванням товару від постачальника до Замовника (чим останній і намагається себе убезпечити внісши відповідну вимогу, щодо наявності сертифікату ISO 28000 в тендерну документацію). Засоби перевезення товарів, вантажі, об’єкти інфраструктури повинні бути захищені від загальних ризиків, таких як розкрадання, несанкціоновані перевезення, використання недобросовісних транспортних компаній, контрабанди і тероризму. Убезпечити ланцюжок перевезень і знизити ризики дозволяє система менеджменту безпеки (СМБ), тобто впровадження в компанії ISO 28000. Після впровадження стандарту і проходження по ньому сертифікації підприємство отримує такі переваги: • Зменшення втрат від ситуацій, пов’язаних з порушенням режиму безпеки. • Підприємство отримує повний набір інструментів по управлінню і результативному контролю над ризиками. • Оптимізація витрат на формування потоків і процесів між контрагентами. • Підвищення рівня довіри з боку партнерів і клієнтів. • Розумний підбір підрядників і постачальників, на підставі положень стандарту. Додатково повідомляємо, що отримати сертифікат ISO 28000:2007, сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018 та інші може будь – яка організація, що працює у відповідності до міжнародних стандартів, а наявність даних сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо якісного виконання робіт. У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього.”. Згідно ч.6 ст. 23 вищезазначеного ЗУ „якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.”. Тобто, Замовник зобов’язаний розглянути Вашу пропозицію без вказаних Вами документів та прийняти її, якщо Учасник доведе, що продукція, яку він пропонує відповідає всім вимогам замовника. Згідно з позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія), що викладена, зокрема, в рішеннях від 09.09.2020 № 16980-р/пк-пз, від 01.06.2020 № 10800-р/пк-пз, від 23.10.2019 № 15333-р/пк-пз та інших, не є дискримінацією встановлення умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції згаданих у вимозі документів. Питанням оскарження відповідно до цих рішень було те, що за твердженнями учасників така умова є дискримінаційною, і виконати її можуть лише ті учасники, які вже мають виготовлені такі сертифікати. Колегія суддів Касаційного адміністративного суду Верховного суду згідно з постановою від 24.06.2020 у справі № 826/15639/17 (далі — постанова № 826/15639/17) виклала позицію, що, хоча виробництво не підлягає обов’язковій сертифікації, це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу (торгів). Таким чином, можливість встановлення замовниками в тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції сертифікатів ISO 28000:2007 чи сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018 передбачена нормами чинного законодавства, зокрема Законом № 922, та в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена іншими нормативно-правовими актами. Будь-який суб’єкт господарювання за власною ініціативою для доведення якості та відповідності продукції стандартам чи технічним умовам може пройти сертифікацію, це не заборонено та є можливим. Отже, це не є дискримінаційною вимогою, адже будь-який учасник може отримати сертифікат і цим самим довести якість та відповідність стандартам запропонованих ним товарів, послуги чи робіт. Враховуючи наведене, Замовник не задовольняє вимогу, щодо внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді: 02.02.2024 15:53
Відповідь надана

Про надання Сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018

Номер: 4cbf2fbc429c4ca993d8f7df5a784c71
Дата опублікування: 01.02.2024 15:41
Опис: Шановний Замовнику! Вимагаємо внести зміни у тендерну документацію, та прибрати Вимогу щодо надання Сертифікату на систему управління щодо протидії корупції,що підтверджує її відповідність вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) Системи управління щодо протидії корупції. Звертаємо Вашу увагу, що згідно з абзацом 17 пункту 47 Особливостей замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу 14 цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу 16 цього пункту. Враховуючи ці норми, Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні від 06.06.2023 № 8147-р/пк-пз (закупівля UA-2023-05-22-005912-a) дійшла висновку, що вимога витребування документа, який підтверджує відповідність ДСТУ ISO 37001:2018, суперечить вимогам чинного законодавства. Крім того, така вимога суперечить і вимогам пункту 29 Особливостей у разі закупівлі товару, що визначається цим пунктом. В разі не задовільнення нашої вимоги, ми будемо вимушені звернутись до Антимонопольного комітету України зі скаргою про порушення законодавства у сфері публічних закупівель посилаючись на вищевикладений прецедент.
Відповідь: Дякуємо за запитання. Шановний Учаснику, у відповідь на Вашу вимогу повідомляю наступне: Так, частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Однак, згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», „тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити”., згідно ч.5 ст 23 цього ж закону „Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам”. Зауважу, що сертифікат ДСТУ ISO 37001 «Системи управління протидії корупції. не являється обов’язковим, але може бути документом, який зменшує ризики корупційної складової в процесі тендерної закупівлі. Роз’яснюємо, що Стандарт ДСТУ ISO 37001 «Системи управління протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» визначає ряд заходів, що допомагають організаціям запобігати, виявляти та припиняти корупцію. До них відносяться прийняття політики по боротьбі з корупцією, призначення особи для контролю за дотриманням заходів по боротьбі з корупцією, навчання, оцінка ризиків і комплексна перевірка проектів і ділових партнерів, здійснення фінансового і комерційного контролю, а також введення процедур звітності та розслідування. Стандарт ДСТУ ISO 37001 «Системи управління протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» призначений для того, щоб допомогти організації впровадити систему протидії корупції або підвищити рівень контролю, який є в даний час. Це допомагає знизити ризик корупції. Метою стандарту ISO 37001 є формування етичних ділових відносин між учасниками ринку, викорінення корупції і підвищення відповідальність та довіри у сфері бізнесу, в роботі державних установ та громадських організації. У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього.” тощо. Додатково повідомляємо, що отримати сертифікат ДСТУ ISO 37001, сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 та інші може будь - яка організація, що працює у відповідності до міжнародних стандартів, а наявність даних сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо якісного виконання робіт. Зважаючи на все вищевикладене, можна стверджувати, що тендерна документація розроблена у відповідності до чинного законодавства і немає жодної дискримінаційної умови.
Дата відповіді: 02.02.2024 15:51