• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з охорони об'єктів, охорони громадського порядку та безпеки за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги

Завершена

1 091 510.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 457.55 UAH
Період уточнення: 29.01.2024 18:10 - 03.02.2024 00:00
Відповідь надана

КЕП на захищеном носії

Номер: f65fc2e17f7a460aa2a63e553c391c68
Дата опублікування: 30.01.2024 10:35
Опис: Тендерною документацією, встановлена наступна вимога: Уповноважена особа учасника, яка має право підпису тендерної пропозиції, повинна накласти на тендерну пропозицію кваліфікований електронний підпис (КЕП) (тип носія особистого ключа повинен бути захищений (ЗНКІ), а тип підпису – кваліфікований). У складі тендерної пропозиції можуть подаватися документи (матеріали та інформація) через електронну систему закупівель у формі електронного документа із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги». Абзацом 2 частини 2 статті 17 ЗУ "Про електронні довірчі послуги" визначено, Органи державної влади, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, інші юридичні особи публічного права та їх посадові особи використовують кваліфіковані електронні підписи та печатки, а також електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Президент України, народні депутати України, члени Кабінету Міністрів України, керівники, заступники керівників, посадові особи державних органів, інших юридичних осіб публічного права, а також державні реєстратори, нотаріуси та інші суб’єкти, уповноважені державою на здійснення функцій державного реєстратора, для вчинення реєстраційних та інших дій, якщо зазначені особи використовують електронний підпис для реалізації повноважень, пов’язаних із набуттям, зміною чи припиненням прав та/або обов’язків фізичних і юридичних осіб відповідно до закону, використовують виключно кваліфіковані електронні підписи. Обов'язкове використання електронного підпису на захищеному носії в Україні відтермінували на період дії воєнного стану та протягом 6 місяців із дня його припинення. Зазначені зміни було внесено до постанови Кабінету Міністрів від 17 березня 2022 року № 300 "Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг". Відповідна урядова постанова від 24 травня 2022 року № 617 набрала чинності 27 травня. Документом установлено, що: 1) на період воєнного стану на території України та протягом місяця з дня його припинення чи скасування формування нових сертифікатів раніше засвідчених відкритих ключів для користувачів електронних довірчих послуг може здійснюватися кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг автоматично, без особистої присутності таких користувачів. При цьому раніше сформований сертифікат скасовується, сукупний строк дії раніше сформованого сертифіката та нового сертифіката не повинен перевищувати три роки, а строк дії нового сертифіката користувача електронних довірчих послуг не повинен перевищувати строку дії власного кваліфікованого сертифіката відкритого ключа надавача електронних довірчих послуг; 2) на період воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування дозволяється використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації у випадках, установлених законом, та випадках, пов'язаних з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-комунікаційних систем з урахуванням обмежень, установлених абзацом другим частини другої статті 17 Закону "Про електронні довірчі послуги". Відповідно до частини 4 статті 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" - Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На підставі вищевикладеного, прошу виключити дану вимогу з тендерної документації, через її невідповідність чинному законодавству.
Відповідь: Дана вимога тендерної документації, про яку згадано у Вашому зверненні (далі – Звернення), встановлена в цій тендерній документації, виходячи з такого. Відповідно до пункту 3 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення укладення угоди між Україною та Європейським Союзом про взаємне визнання кваліфікованих електронних довірчих послуг та імплементації законодавства Європейського Союзу у сфері електронної ідентифікації» було змінено назву Закону України «Про електронні довірчі послуги» на назву «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». Так, згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису. Згідно з частиною шостою статті 18 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» КВАЛІФІКОВАНИЙ ЕЛЕКТРОННИЙ ПІДПИС МАЄ ТАКУ САМУ ЮРИДИЧНУ СИЛУ, ЯК І ВЛАСНОРУЧНИЙ ПІДПИС, ТА МАЄ ПРЕЗУМПЦІЮ ЙОГО ВІДПОВІДНОСТІ ВЛАСНОРУЧНОМУ ПІДПИСУ. Згідно з частиною третьою статті 15 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» використання кваліфікованих електронних підписів та печаток ЗАБЕЗПЕЧУЄ ВИСОКИЙ РІВЕНЬ ДОВІРИ ДО ЗАСОБІВ ЕЛЕКТРОННОЇ ІДЕНТИФІКАЦІЇ, з використанням яких створюються такі електронні підписи та печатки, а також до схем електронної ідентифікації, в рамках яких видаються відповідні засоби електронної ідентифікації. Додатково, відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням Особливостей. Згідно з абзацом другим частини другої статті 18 Закону суб’єкт оскарження подає скаргу в електронному вигляді з накладенням КВАЛІФІКОВАНОГО ЕЛЕКТРОННОГО ПІДПИСУ, що вважається таким відповідно до Закону України "Про електронні довірчі послуги", шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, в яких зазначається у повному обсязі інформація, передбачена частиною п’ятою цієї статті. Також додатково слід зазначити, що згідно з пунктом 36 частини першої статті 1 Закону Уповноважений орган - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель. Відповідно до частини першої статті 7 Закону Уповноважений орган здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель у межах повноважень, визначених Законом. Відповідно до частини першої статті 9 Закону основними функціями Уповноваженого органу є, зокрема, розроблення і затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель; розроблення та затвердження порядку розміщення інформації про публічні закупівлі. Так, згідно з пунктом 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (Мінекономрозвитку) від 11.06.2020 № 1082, розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається КВАЛІФІКОВАНИЙ ЕЛЕКТРОННИЙ ПІДПИС посадової особи. Також підкреслимо, що відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Так, відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто, виходячи з вищезазначеного, законодавством у сфері публічних закупівель прямо передбачено використання й накладення КВАЛІФІКОВАНОГО ЕЛЕКТРОННОГО ПІДПИСУ посадової особи при розміщенні інформації та/або документів в електронній системі закупівель. Тому наявність такої вимоги не суперечить вимогам вищезазначеного законодавства, про що свідчить, зокрема, й відсутність подібних звернень від учасників процедур закупівель щодо електронних цифрових підписів у закупівлях Мінфіну протягом минулого 2023 року та початку 2024 року. Також варто зауважити, що згідно з абзацом другим пункту 1 Положення про Міністерство цифрової трансформації України (далі – Мінцифри), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.09.2019 № 856, Мінцифри є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики, зокрема у сферах електронних довірчих послуг та електронної ідентифікації. Згідно з офіційним роз’ясненням Мінцифри у листі від 22.01.2024 № 1/06-11-984 Мінцифри підтверджено, що «…Використання кваліфікованих електронних підписів та печаток забезпечує високий рівень довіри до засобів електронної ідентифікації, з використанням яких створюються такі електронні підписи та печатки, а також до схем електронної ідентифікації, в рамках яких видаються відповідні засоби електронної ідентифікації. Використання удосконалених електронних підписів та печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, забезпечує середній рівень довіри до засобів електронної ідентифікації, з використанням яких створюються такі електронні підписи та печатки, а також до схем електронної ідентифікації, в рамках яких видаються відповідні засоби електронної ідентифікації. Постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2023 р. № 1298 „Про затвердження вимог до форматів удосконалених електронних підписів та печаток, які використовуються для надання електронних публічних послуг, та вимог до створення та перевірки удосконалених електронних підписів та печаток, що базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів“ спрощено отримання та використання удосконалених електронних підписів. Замість кваліфікованого електронного підпису можна використовувати удосконалений підпис, якщо законом не вимагається інше. Враховуючи зазначене, замовники торгів (державні установи, підприємства, організації), а також учасники торгів (юридичні особи приватної/державної власності, фізичні особи — підприємці) МОЖУТЬ ПРОДОВЖУВАТИ Й НАДАЛІ ВИКОРИСТОВУВАТИ КВАЛІФІКОВАНІ ЕЛЕКТРОННІ ПІДПИСИ після 31.12.2023».» Більше того, в Україні наразі відсутні обмеження щодо отримання кваліфікованих електронних підписів, зокрема, фізичними особами. Проте, зважаючи на останні зміни в законодавстві в частині регулювання використання електронних цифрових підписів, а також, оскільки Ви як учасник вважаєте, що вимога тендерної документації, про яку згадано у Зверненні, якимось чином дискримінує Вас як учасника, Мінфіном як замовником будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Дата відповіді: 31.01.2024 16:56