-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Завершена
3 773 809.62
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 869.04 UAH
мін. крок: 0.5% або 18 869.04 UAH
Період уточнення:
27.01.2024 17:47 - 02.02.2024 00:00
Відповідь надана
переддефолтний
Номер:
e5cb7e1bc0bf4be4a22845636bccf5dc
Дата опублікування:
31.01.2024 13:52
Опис:
Доброго дня! Шановний Замовнику відповідно п.6 Додаток 1 тендерної документації учасник повинен гарантувати про те, що протягом 2022 року та 2023 року він не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі (ДП «НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 1168.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. НЕК "Укренерго" публікує інформацію щодо учасників ринку, яким надано статус преддефолтний/дефолтний на своєму веб-сайті згідно з п.п.1.9.2. "Правил ринку", затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307. Тобто, така інформація є публічною, знаходиться у відкритому доступі та Замовник має можливість ознайомитись, чи не перебуває та чи не перебував учасник в статусі "дефолтного" за посиланням https://ua.energy/perelik-uchasnykiv-rynku-yakym-nadano-status-pereddefoltnyj/.
Вважаємо вимогу про не набуття статусу «переддефолтного» дискримінаційною виходячи з наступного. "Правила ринку" затверджені Постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168. Відповідно до пункту 1.1.1 "Правил ринку". Правила визначають порядок реєстрації учасників ринку, порядок та вимоги до забезпечення виконання зобов'язань за договорами про врегулювання небалансів електричної енергії, правила балансування, правила функціонування ринку допоміжних послуг, порядок проведення розрахунків на балансуючому ринку та ринку допоміжних послуг, порядок виставлення рахунків, порядок внесення змін до цих Правил, положення щодо функціонування ринку при виникненні надзвичайної ситуації в об’єднаній енергетичній системі України. "Правилами ринку" передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з трьох подій або обставин, що передбачені пунктом 1.7.1 Правил. У випадку визнання за суб’єктом господарювання статусу "переддефолтний" та/або "дефолтний", про це офіційно повідомляється на вебсайті адміністратора розрахунків (НЕК "Укренерго"). Інформація про учасників ринку, що набули відповідного статусу, оновлюється щоденно. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу «переддефолтний». У разі тривалості статусу «переддефолтний» для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу «дефолтний» (п.1.7.4. Правил ринку).
Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі набуття статусу «переддефолтний». Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі «переддефолтний». Статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Помилковою вимогу про надання гарантійного листа щодо дефолтного та переддефолтного стану вважає й Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), який надав обов’язкові для розгляду рекомендації Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України щодо вдосконалення вимог до учасників процедур закупівель електричної енергії від 05.03.2020 № 5-рк. Комітет зазначає, що при закупівлі електричної енергії замовники виписують до постачальників вимоги, яким можуть відповідати тільки найкрупніші гравці на ринку Однією із таких вимог Комітет визнає надання гарантійного листа про те, що потенційний постачальник не набував статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного" за період 2019-2023 року. Хоча насправді у випадку визнання такого статусу про це офіційно повідомляється на вебсайті Адміністратора розрахунків. Інформація там оновлюється щодня, тому перевірити відсутність в переліку учасника торгів на день закупівель можна без додаткової вимоги надати гарантійного листа. Комітет зазначає (пункти 45-48 наведених вище рекомендацій), що відповідно до пункту 1.7.2 "Правил ринку" Адміністратор розрахунків на період існування такого статусу, зокрема, публікує на офіційному веб-сайті Адміністратора розрахунків повідомлення про набуття учасником ринку статусу "Переддефолтний" із зазначенням дати набуття такого статусу. Отже, чинним нормативно-правовими актами, що діють у сфері енергетики, а саме - "Правилами ринку", передбачено обов’язок Адміністратора розрахунків публікувати на офіційному вебсайті інформацію щодо учасників, які набули статусу "Переддефолтний". Отже, Замовник може безперешкодно перевірити, чи не набув учасник відкритих торгів такого статусу за допомогою даних з відкритих джерел (офіційний веб-портал Адміністратора розрахунків), а отже, встановлення в Документації вимог щодо надання гарантійного листа про те, що Скаржник не набував статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного", може бути додатковим бар’єром для учасників відкритих торгів, а також давати необгрунтовані підстави для Замовника щодо недопуску Пропозиції певного учасника до оцінки. Комітет також підкреслює, що допуск до публічних торгів якомога більшої кількості учасників призведе до цінової конкуренції, а відтак і до здешевлення електроенергії для кінцевого споживача. Таким чином, гарантійний лист, що має надати учасник, абсолютно не гарантує Замовнику неможливість настання негативних наслідків під час виконання останнім договірних зобов’язань. Наявність статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного" в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2024 році, адже після ануляції відповідного статусу суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаного гарантійного листа носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання та надає необгрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника. Відповідно до скарги тендерної документації № UA-2022-08-12-008230-a, яку Антимонопольний комітет задовільнив, Замовник повинен внести зміни до тендерної документації та виключити з неї дискримінаційну вимогу.
Відповідь:
Доброго дня! Замовником враховано Ваші зауваження, внесено зміни до ТД та завантажено до електронної системи закупівель файл TД-EЛ-ЕН-2024-2.docx- нова редакція ТД.
Дата відповіді:
31.01.2024 18:37
Відповідь надана
ціна
Номер:
36e4d1db3245444d8d90b180f0c903e2
Дата опублікування:
29.01.2024 09:46
Опис:
Чи входять послуги з розподілу в ціну пропозиції?
Відповідь:
Шановний Учаснику! В складі очікуваної вартості предмету закупівлі – електрична енергія, тариф враховується без розподілу електричної енергії та сплачується оператору системи розподілу самостійно. Ця інформація міститься на стр.8 (Розділ 3 ТД), на стр.26 (Додаток 3 до ТД) та в Додатку 1 до Договору про постачання електричної енергії споживачу-стр.35 ТД. Маємо укладений договір розподілу електричної енергії з ПАТ «ДТЕК КИІВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» від 22.01.2024р
Комерційнійна пропозиція (додаток 2 до договору) – це узагальнена форма. Тобто, враховуючи вище надану інформацію, **Трозп – тариф на послуги з розподілу електричної енергії, встановлений Регулятором; (прописується в залежності від того чи включає ціна тариф на послуги з розподілу е/е, чи ні) дорівнює нулю, тобто не враховується. Отже Трозп = 0.
Дата відповіді:
30.01.2024 19:46
Відповідь надана
договір
Номер:
9874bd7b34174cf9bdb1afb5279c2db8
Дата опублікування:
29.01.2024 09:45
Опис:
Шановний замовник. У додатку до договору "Комерційна пропозиція" у формулі вказано послуги з розподілу. А в тендерній документації вказано що послуги з розподілу сплачуються безпосередньо ОСР. Просимо внести зміни
Відповідь:
Шановний Учаснику! В складі очікуваної вартості предмету закупівлі – електрична енергія, тариф враховується без розподілу електричної енергії та сплачується оператору системи розподілу самостійно. Ця інформація міститься на стр.8 (Розділ 3 ТД), на стр.26 (Додаток 3 до ТД) та в Додатку 1 до Договору про постачання електричної енергії споживачу-стр.35 ТД. Маємо укладений договір розподілу електричної енергії з ПАТ «ДТЕК КИІВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» від 22.01.2024р
Комерційнійна пропозиція (додаток2 до договору) – це узагальнена форма. Тобто, враховуючи вище надану інформацію, **Трозп – тариф на послуги з розподілу електричної енергії, встановлений Регулятором; (прописується в залежності від того чи включає ціна тариф на послуги з розподілу е/е, чи ні) дорівнює нулю, тобто не враховується. Отже Трозп = 0.
Дата відповіді:
30.01.2024 19:47
Відповідь надана
строк дії пропозиції
Номер:
304d66d064104f4b857ef0164715d5c7
Дата опублікування:
28.01.2024 18:17
Опис:
Шановний Замовнику, у формі 1 "Цінова пропозиція" Додатку 1 до тендерної документації зазначено "строк дії тендерної пропозиції становить 90 календарних днів з дня розкриття пропозицій", що не відповідає пункту 4 розділу 3 Тендерної документації.
Відповідь:
Доброго дня! Замовником враховано Ваші зауваження, внесено зміни до ТД (протокол №9 від 30.01.24 з додатком) та завантажено до електронної системи закупівель файл TД-EЛ-ЕН-2024-1.docx- нова редакція ТД.
Дата відповіді:
30.01.2024 19:51