• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП
  • 3

Крупа ячмінна

Завершена

910 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 100.00 UAH
Період уточнення: 22.01.2024 18:06 - 31.01.2024 12:00
Відповідь надана

Порушення ЗУ "Про публічні закупівлі»

Номер: 88de546bfde444c3ad3357a1714e46fb
Дата опублікування: 26.01.2024 10:34
Опис: Шановний Замовнику! В оголошення про проведення спрощеної закупівлі у технічних вимогах та інші характеристики до предмета закупівлі, розміщеній у Додатку 2 до  оголошення про проведення спрощеної закупівлі, прописано вимоги до документального підтвердження відповідності технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, сукупність яких, є дискримінаційною стосовно учасників. Адже вимагаються документи, отримання яких навіть не просто вимагає тривалого часу (неспівставного зі строком, відведеним на подання тендерних пропозицій) та значних додаткових витрат учасників, а взагалі унеможливлене нормами діючого у даний час законодавства. Замовник убезпечив себе від участі небажаних учасників, встановивши певні вимоги саме до документального підтвердження. Сукупності зазначених вимог можуть відповідати лише документи, наявні в певного кола постачальників чи виробників, тобто, інші учасники, не зможуть підтвердити усю сукупність вимог Замовника саме з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а саме: -сканований оригінал в кольоровому вигляді акту складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) приміщення, яке буде використовуватись для зберігання продуктів харчування, що є предметом закупівлі, стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти за формою, затвердженою Наказом Міністерства економіки України від 21.01.2022 року № 143-22. Плановий (позаплановий) захід має бути проведено у 2023 році або поточному році. Акт без виявлених порушень. -сканований оригінал в кольоровому вигляді акту складеного за результатами державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP виданого не раніше 2023 року. Слід врахувати, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану в Україні здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти не здійснюються. Проведення позапланової перевірки здійснюється за зверненням  операторів ринку, при цьому, слід зазначити, що рішення органу щодо такої перевірки приймається протягом 30 календарних днів. Разом з тим, враховуючи стислі терміни підготовки тендерної пропозиції отримати зазначені акти до моменту подачі документів по цьому тендеру НЕМОЖЛИВО. Таким чином участь в даній процедурі можуть прийняти тільки ті учасники, які заздалегідь знали про умови участі в торгах. Крім того, звертаю увагу замовника на те, що наказ Міністерства економіки України від 21.01.2022 року № 143-22 втратив чинність 01.01.2024 (згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 8 серпня 2023 року N 1503), що взагалі унеможливлює учасників отримати відповідні акти відповідно до Наказу Міністерства економіки України від 21.01.2022 року № 143-22 в поточному році. Отже, више зазначені вимоги суттєво обмежують коло учасників які можуть прийняти участь у закупівлі. Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних вимог що мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 та норму частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка вказує, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників, просимо виключити з Додатку 2 до  оголошення про проведення спрощеної закупівлі та проєкту договору про закупівлю вище зазначені акти.
Відповідь: Доброго дня. Будуть внесені зміни.
Дата відповіді: 29.01.2024 13:41
Відповідь надана

Щодо конкретизації вимог Замовника

Номер: 3734b9c734e148e9a6c2b86f85960d45
Дата опублікування: 25.01.2024 15:05
Опис: Просимо Вас здійснити уточнення інформації (маршруту) щодо поставки товару військовим частинам НГУ згідно пункту 6.2 Договору?
Відповідь: Доброго дня, так відповідно до пункту 6.2. Договору та інформації зазначеній в Додатку 2 до Оголошення. Конкретні місця постачання будуть визначені в планах-графіках поставок Головного управління Національної гвардії України, які на даний час не надходили на адресу військової частини.
Дата відповіді: 25.01.2024 15:26
Відповідь надана

Щодо конкретизації вимог Замовника та їх невідповідності Законодавству

Номер: bf37fd9765c34740a54a3158d8be6ab8
Дата опублікування: 24.01.2024 17:41
Опис: 1) Додатком 2 до Оголошення Замовник вимагає відповідність товару Законодавству України, зокрема ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», «Про ветеринарну медицину», які в своїй останній редакції не встановлюють будь-яких вимог до харчових продуктів. Таким чином неможливо встановити відповідність запропонованого товару зазначеним Законам. Просимо внести зміни шляхом вилучення посилань на нормативні документи, які не стосуються якості та безпечності харчової продукції. 2) Пунктом 7 Додатку 2 до Оголошення Замовник вимагає надати сканований оригінал в кольоровому вигляді довідки з переліком автомобілів ізотермічних чи рефрижераторів, у якій має бути зазначена інформація щодо марки, моделі та державного номеру цього автотранспортного засобу. Відповідно до пункту 10.1 розділу 10 ДСТУ 7700:2015 крупи транспортують відповідно до правил перевезення вантажів, чинних для певного виду транспорту. Відповідно до пункту 25.1.2. розділу 25 Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 № 363 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 лютого 1998 р. за № 128/2568), Борошно перевозиться безтарним способом спеціалізованими автомобілями-цистернами і тарним способом - автомобілями з бортовою платформою та укриттям брезентом і автомобілями-фургонами. Крупа перевозиться тарним способом. Тобто крупи транспортуються тарним способом автомобілями з бортовою платформою з брезентовим накриттям або автомобілями-фургонами. Замовник, в свою чергу, дискримінує потенційних учасників, які мають у своєму розпорядженні автомобілі з бортовою платформою та брезентовим накриттям, які дозволені до перевезення круп. Просимо внести зміни шляхом доповнення переліку допустимих транспортних засобів. 3) Пунктом 9 Додатку 2 до Оголошення Замовник вимагає надати сканований оригінал в кольоровому вигляді акту складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) приміщення, яке буде використовуватись для зберігання продуктів харчування, що є предметом закупівлі, стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти за формою, затвердженою Наказом Міністерства економіки України від 21.01.2022 року № 143-22. Плановий (позаплановий) захід має бути проведено у 2023 році або поточному році. Акт без виявлених порушень. Враховуючи те, що зазначений Наказ втратив чинність, а з 01 січня 2024 року на його заміну діє Наказ Міністерства аграрної політики України 08.08.2023 № 1503 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 08 вересня 2023 р. за № 1597/40653), який передбачає іншу форму акту інспектування, новостворені підприємства – потенційні учасники не можуть виконати зазначену вимогу Замовника. Просимо внести зміни шляхом доповнення вимоги актуальним Наказом. 4) У Додатку 2 до Оголошення Замовник зазначає, що Крупи ячмінні за видом повинні відповідати зерну ячменю першого класу. Виходячи з положень пункту 4.2 розділу 4 ДСТУ 7700:2015, для виготовлення круп використовується зерно ячменю виключно першого класу, в той же час не встановлено, яким чином крупа повинна відповідати зерну, що ставить під сумнів доцільність такої вимоги. Разом з тим, Замовник не встановлює вимоги щодо номеру крупи, відповідно до пункту 4.3 розділу 4 ДСТУ 7700:2015, чим не визначає, яка саме крупа повинна бути запропонована. Просимо внести відповідні зміни шляхом редагування вимоги та її конкретизації. 5) Пунктом 6.5 Додатку 3 до Оголошення «Проєкт договору про закупівлю» Замовник вимагає оригінал або засвідчену відповідно до вимог ДСТУ 4163:2020 – «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів» (далі – ДСТУ 4163:2020) копію Протоколу досліджень (випробувань) (на ім’я Постачальника) чи Експертного висновку (на ім’я Постачальника) про відповідність поставленої партії харчового продукту вимогам нормативного документа: ДСТУ, ТУ, ТУУ (в т.ч. за органолептичними, фізико-хімічними, мікробіологічними та радіологічними показниками), виданого державною лабораторією, яка може проводити лабораторні дослідження (випробування) для цілей державного контролю на всю партію Товару. Відповідно до положень розділу 4 ДСТУ 7700:2015 в крупі ячмінній перловій не проводяться мікробіологічні дослідження та відсутні орієнтовні показники або гранично допустимі межі чи норми мікроорганізмів. Відповідно до цього, неможливо надати протокол досліджень або експертний висновок за визначеними Замовником показниками. Просимо внести відповідні зміни шляхом зазначення показників, передбачених нормативними документами. 6) Пунктом 6.5 Додатку 3 до Оголошення «Проєкт договору про закупівлю» Замовник вимагає належним чином засвідчену відповідно до вимог ДСТУ 4163:2020 копію висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на споживчу тару. Слід зазначити, що повноваження на проведення Державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видачу висновків Державної санітарно-епідеміологічної експертизи були покладені на Держпродспоживслужбу відповідно до Постанови КМУ від 02.09.2015 №667, а проведення такої експертизи здійснювалося на підставі Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення». Станом на зараз, проведення Державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видача висновків Державної санітарно-епідеміологічної експертизи не здійснюється через втрату чинності Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» на підставі Закону № 2573-IX від 06.09.2022, а Держпродспоживслужба більше не здійснює таких експертиз та не видає таких висновків, оскільки Законом України «Про систему громадського здоров’я» (на заміну Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», вступив в дію з 01.10.2023) не передбачається проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видачі за результатами її проведення відповідних висновків (повідомлення ГУ Держпродспоживслужби від 13 жовтня 2023 року на офіційному порталі Держпродспоживслужби). Отже фактично Замовник вимагає надання документу, якого не існує на дату публікації оголошення, також надання такого документу можливе лише тими учасниками, які отримали його до 01.10.2023, що суттєво звужує коло потенційних учасників та є прямою дискримінацією. Просимо внести зміни шляхом вилучення даного пункту з тексту Додатку 3 до Оголошення. 7) Пунктом 6.5 Додатку 3 до Оголошення «Проєкт договору про закупівлю» Замовник вимагає належним чином засвідчені відповідно до вимог ДСТУ 4163:2020 копії актів, складених за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин, та інших форм розпорядчих документів (згідно з вимогами наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2023 №1503/зареєстровано в Міністерстві юстиції України за №1597/40653 від 08.09.2023/). Зазначений Наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2023 №1503 містить у собі форми актів складених за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та актів складених за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про корми. При цьому Замовник чітко не визначає, за якою саме формою має бути складений акт. Просимо внести зміни шляхом конкретизації назви необхідного для надання документа. 8) Пунктом 6.5 Додатку 3 до Оголошення «Проєкт договору про закупівлю» Замовник вимагає оригінал довідки з переліком автомобілів ізотермічних чи рефрижераторів, у якій має бути зазначена інформація щодо марки, моделі та державного номеру автотранспортного засобу, яким буде здійснюватися транспортування харчових продуктів. Якщо транспортування буде здійснюватися орендованим автотранспортом або за Договором про надання транспортних послуг Постачальнику зазначити таку інформацію в довідці та надати належним чином засвідчену відповідно до вимог ДСТУ 4163:2020 копію Договору оренди або Договору про надання транспортних послуг Постачальнику. Як зазначалося вище Відповідно до пункту 10.1 розділу 10 ДСТУ 7700:2015 крупи транспортують всіма видами транспорту в критих засобах відповідно до правил перевезення вантажів, чинних для певного виду транспорту. Відповідно до пункту 25.1.2. розділу 25 Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 № 363 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 лютого 1998 р. за № 128/2568), Борошно перевозиться безтарним способом спеціалізованими автомобілями-цистернами і тарним способом - автомобілями з бортовою платформою та укриттям брезентом і автомобілями-фургонами. Крупа перевозиться тарним способом. Тобто крупи транспортуються тарним способом автомобілями з бортовою платформою з брезентовим накриттям або автомобілями-фургонами. Замовник, в свою чергу, обмежує потенційного постачальника, який має у своєму розпорядженні автомобілі з бортовою платформою та брезентовим накриттям, які дозволені до перевезення круп. Просимо внести зміни шляхом доповнення переліку допустимих транспортних засобів.
Відповідь: Доброго вечора. Ваші питання розглядаються керівництвом, у разі прийняття рішення про внесення змін, вони будуть внесені Замовником завтра до 12.00 з дотриманням вимог Закону щодо продовження терміну прийому пропозицій.
Дата відповіді: 25.01.2024 20:42