-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Пастеризоване молоко
Завершена
765 900.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 829.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 829.50 UAH
Період уточнення:
16.01.2024 17:40 - 21.01.2024 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
abb8b96b4d994635a50c533151ab2d61
Дата опублікування:
19.01.2024 19:08
Опис:
Шановний Замовник, поясніть, будь ласка, навіщо на предмет закупівлі МОЛОКО наступна вимога надати Сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів СТОСОВНО виробництва, переробки, зберігання, складування, транспортування та реалізації (оптової, роздрібної) молока, масла, сиру, молочних продуктів, спредів та морозива,що відповідає вимогам ДСТУ ISO 22000:2019 «Система управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій в харчовому ланцюгу» (ISO 22000:2018, ITD), який виданий Виробнику запропонованого товару Органом з сертифікації, діяльність якого відповідає ДСТУ ISO/IEC 17021-1:2017 (з наданням підтверджуючих документів) та чинний протягом усього строку поставки товару. Ви вимагаєте надати даний сертифікат на виробника, який не зобовязаний займатись роздрібною або оптовою торгівлею. Додатково повідомляю, що предметом закупівлі є молоко , а Ви вимагаєте надати зазначений сертифікат на ВИРОБНИЦТВО, ПЕРЕРОБКУ, ЗБЕРІГАННЯ, СКЛАДУВАННЯ, ТРАНСПОРТУВАННЯ та реалізацію МАСЛА, СИРУ, МОЛОЧНИХ ПРОДУКТІВ, СПРЕДІВ та МОРОЗИВА. Вимагаємо прибрати зазначені вимоги, які обмежують коло потенційних учасників.
Відповідь:
Добрий день. Відповідно до вимог Додатку 2 до тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, учасник повинен надати Сертифікати відповідності ДСТУ ISO, зокрема сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів стосовно виробництва, переробки, зберігання, складування, транспортування та реалізації (оптової, роздрібної) молока, масла, сиру, молочних продуктів, спредів та морозива, що відповідає вимогам ДСТУ ISO 22000:2019 «Система управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій в харчовому ланцюгу» (ISO 22000:2018, ITD), який виданий Виробнику запропонованого товару Органом з сертифікації, діяльність якого відповідає ДСТУ ISO/IEC 17021-1:2017 (з наданням підтверджуючих документів) та чинний протягом усього строку поставки товару.
По перше, згідно із частино 3 статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації
Звичайно, ця вимога, як і будь-яка інша вимога тендерної документації може обмежити можливість учасників, які їм не відповідають, приймати участь у процедурі закупівлі.
Закон або будь-який інший нормативний акт не давали чіткого визначення, що вважати дискримінаційними вимогами.
Вимога надання копію діючих сертифікатів ДСТУ ISO встановлені для того, щоб бути впевненим у тому що, товар, який є предметом даної закупівлі, повністю відповідає усім вимогам та стандартам.
Наявність в компанії діючого сертифікату ISO є гарантією якості та безпеки використання продукту для майбутнього клієнта. Адже, ці загальновстановлені стандарти визначають виробничі характеристики та норми, жорстко регламентують всі процеси сертифікованого підприємства. Саме завдяки такій стандартизації будь-який замовник може бути впевнений у високій якості продукції, дотримання технологічних процесів та професіоналізмі компанії, а наявність вказаних сертифікатів ISO гарантує йому екологічність товарів та процесу їх виробництва.
В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб.
Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням наших потреб та критеріїв надання якісного товару, а на ринку присутні більше ніж два Учасника, які можуть запропонувати товар, який відповідає вимогам тендерної документації від різних виробників продукції.
Окрім того, у розробці стандартів окрім виробників продукції та постачальників участь беруть і споживачі з різних країн. Це дозволяє сертифікованим компаніям, повною мірою враховувати практично будь-які вимоги і побажання клієнтів та відповідати їм. Окрім цього, щороку організація, яка отримала сертифікат ISO, повинна його підтверджувати і проходити повторну перевірку аудиторами міжнародної компанії зі стандартизації.
Міжнародні стандарти дозволяють отримати технологічні, економічні і соціальні вигоди. Вони допомагають гармонізувати технічні характеристики товарів, що робить їх більш ефективними та безпечними для навколишнього середовища, адже технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля ( п.3 ч. 2 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі»).
По друге, згідно з частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Тобто, Законом чітко встановлена можливість вимагати вказані сертифікати ISO.
Будь який міжнародний стандарт ISO видається не на предмет закупівлі, а безпосередньо на процес виробництва, тому будь яке ISO видається на весь цикл виробництва тої чи іншої продукції.
Відповідно до загальноприйнятого визначення Виробничий цикл - період перебування предметів праці (сировини і матеріалів) у виробничому процесі з початку виготовлення до випуску готового продукту.
Враховуючи вищевказане ДСТУ ISO підтверджують якісні характеристики предмету закупівлі, тому зазначення вимоги з їх надання є повністю обґрунтованим.
Крім того, наголошуємо, що визначення якісних та технічних характеристик предмету закупівлі покладено виключно на Замовника, а не за погодженням з усіма чи окремими учасниками Процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на Замовника щодо вибору якісних характеристик предмета закупівлі чи обґрунтування його застосування.
Акцентуємо увагу, що вимоги Додатку № 2 до тендерної документації розроблені виходячи із об'єктивних потреб Замовника, а не потреб чи умов потенційних учасників закупівлі, за необхідності Замовником буде застосований будь який із 24598 стандартів, згідно офіційного сайту Міжнародної організації із стандартизації (англ. International Organization for Standardization, ISO).
Отже, враховуючи вищевикладене, Замовником не вносимуться зміни в тендерну документацію.
Дякуємо за взаєморозуміння.
Дата відповіді:
22.01.2024 11:46