-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
газ природний
Торги не відбулися
298 025.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 980.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 980.00 UAH
Період уточнення:
05.09.2016 15:39 - 11.09.2016 16:00
Відповідь надана
невідповідність законодавству
Номер:
b0b4932626694115aa317cc7ec5e4972
Дата опублікування:
09.09.2016 14:35
Опис:
Щодо Вашої відповіді.
По перше Закон України Про державні закупівлі на який Ви ссилаєтесь втратив чинність на підставі Закону України Про публічні закупівлі.
По друге Дайте чітку відповідь на наступне питання. Включає вратість пропозиції послуги з транспортування магістральними трубопроводами чи ні?
Дайте будьласка чітку відповідь "ТА" чи НІ".
Дякую.
Відповідь:
щодо чинного законодавства: визначення що є товаром в Законі України "Про публічні закупівлі" має той самий характер як і в ЗУ "Про здійснення державних закуіпівель", а саме (п.32 ч. 1 ст.1): товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Щодо включення вартості послуг з транспортування магістральними трубопроводами природного газу до вартості пропозиції: так, учасник при формуванні загальної вартості цінової пропозиції повинен включати вартість послуг з транспортування магістральними трубопроводами природного газу
Відповідь надана
невідповідність законодавству
Номер:
372fc4ca399b40eb8d38bbfbb66f43d9
Дата опублікування:
08.09.2016 16:27
Опис:
В Вашій тендерній документаціїї, зокрема в додатку №5 вказано "У вартість товару необхідно включити сплату податків та інших зборів та обов’язкових платежів в т.ч. ПДВ, тобто вказати ціну товару, за якою він відпускається покупцям з урахуванням тарифу на транспортування природного газу"
Вважаємо, що включення до ціни газу послуг з транспортування не відповідає вимогам законодавства, з наступних підстав.
Так, пунктом 18 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, які закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі.
Відповідно, у пункті 17 згаданої вище статті Закону міститься визначення послуг, у пункті 22 – робіт, у пункті 32 – товарів.
Таким чином, у сфері державних закупівель законодавець дотримується загального підходу, що послуги, роботи, товари є окремими самостійними об’єктами цивільного обороту.
Аналогічної позиції законодавець дотримується у газовій сфері, зокрема у Законі України «Про ринок природного газу.
Так, у пункті 31 статті 1 даного Закону визначено, що природний газ, нафтовий (попутний) газ, газ (метан) вугільних родовищ та газ сланцевих товщ, газ колекторів щільних порід, газ центрально-басейнового типу (далі - природний газ) – суміш вуглеводнів та невуглеводневих компонентів, що перебуває у газоподібному стані за стандартних умов (тиск – 760 міліметрів ртутного стовпа і температура – 20 градусів за Цельсієм) і є товарною продукцією, тобто товаром.
Реалізація природного газу як товару безпосередньо споживачам здійснюється на підставі укладених з ними договорів постачальниками, що становить сутність господарської діяльності з постачання природного газу.
З метою імплементації Третього енергетичного пакету, Верховною Радою України в Законі України «Про ринок природного газу» відображена одна з основних вимог цього пакету: відокремлення постачання природного газу від його транспортування, що включає в собі розподіл та транспортування.
Так, відповідно до пункту 35 статті 1 даного Закону розподіл природного газу – господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і пов’язана з переміщенням природного газу газорозподільною системою з метою його фізичної доставки споживачам, але що не включає постачання природного газу, а відповідно до пункту 45: транспортування природного газу – господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і пов’язана з переміщенням природного газу газотранспортною системою з метою його доставки до іншої газотранспортної системи, газорозподільної системи, газосховища, установки LNG або доставки безпосередньо споживачам, але що не включає переміщення внутрішньопромисловими трубопроводами (приєднаними мережами) та постачання природного газу.
Крім того, що встановлена пряма заборона одночасно займатися одночасно такими видами господарської діяльності як постачання та транспортування і розподіл, сутністю діяльності з транспортування і розподілу є те, що це є послуги.
Виходячи з положень пункту 1 статті 901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Тобто, послуга має споживатися замовником в процесі вчинення певної дії чи здійснення певної діяльності виконавцем, в даному випадку транспортування і розподіл. Проте, споживаючи природний газ у обсязі, споживач отримував товар – природний газ, а не послугу.
Також, на відміну від ринку постачання природного газу, який є суміжним ринком, транспортування і розподіл природного газу знаходяться у стані природної монополії, і ці послуги можуть надаватися виключно окремими суб’єктами: Оператором ГТС (ПАТ «УКРТРАНСГАЗ») і відповідним Оператором ГРМ.
Звертаю Вашу увагу на те, що відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг, природний газ віднесений до продукції, а транспортування – до послуг.
За наведених обставин, постачальник природного газу як учасник торгів не має можливості включати до ціни газу витрати на транспортування природного газу.
Тому, пропонуємо привести документацію конкурсних торгів у відповідність до приписів законодавства України та виключити положення, що до ціни товару Учасника мають входити витрати на транспортування.
Відповідь:
Шановний учасник процедури закупівлі! Звертаючи увагу на характер вашої скарги, керуючись вимогами чинного законодавтсва та принципами здійснення закупівель на конкурсних засадах згідно до ЗУ "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон), повідомляємо наступне.
Відповідно до п.32 ч. 1 ст.1 Закону товаром є продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Згідно з положенням п.9 ч.1 ст. 1 Закону України «Про ринок природного газу» Замовником є фізична або юридична особа, яка на підставі договору замовляє надання однієї чи кількох із таких послуг, а саме: приєднання до газотранспортної або газорозподільної системи; транспортування природного газу; розподіл природного газу; зберігання (закачування, відбір) природного газу; послуги установки LNG. А також п.33 ч.1 ст. 1 даного Закону визначено поняття ринку природного (сукупність правовідносин, що виникають у процесі купівлі-продажу, постачання природного газу, а також надання послуг з його транспортування, розподілу, зберігання (закачування, відбору), послуг установки LNG) оптовим продавцем, який реалізує природний газ оптовому покупцю або постачальнику на підставі договору купівлі-продажу (згідно п.22 ч.1 ст.1 ЗУ «Про ринок природного газу»).
Так як жодним чинним законодавчим актом не затверджено типового договору постачання природного газу не побутовим споживачам (не мається на увазі Типовий договір постачання природного газу побутовим споживачам затверджений Постановою НКРЕКП №2500 від 30.09.2015р.), Замовник при формуванні подальших юридичних відносин з майбутніми постачальниками товару та надавачами послуг щодо поставки такого товару керується вимогами Господарського Кодексу та чинного законодавства в сфері реалізації (збуту) природного газу. В свою чергу замовник зацікавлений отримати природний газ за своїм місцем розташування та узгодити усі спірні питання щодо можливих збоїв постачання та інших факторів, які унеможливлюють своєчасність забезпечення установи природним газом, шляхом узгодженої організації поставки у вигляді договірних зобов’язань усіх членів даного процесу.
З огляду на вище викладене Замовник визначає предмет закупівлі як товар із супутніми послугами щодо його поставки, оскільки вартість товару є вищою ніж вартість суміжних послуг по його постачанню та транспортуванню, та встановлювати юридичні відносини шляхом підписання договору з усіма Сторонами, які мають відношення до виконання свої зобов’язань відповідно до виду своєї діяльності, за наявності відповідних дозвільних документів. Тому зобов’язання щодо транспортування природного газу не є зобов’язанням постачальника (учасника даної процедури закупівлі), але є зобов’язанням оператором газотранспортної системи, та є третьою стороною договірних зобов’язань між замовником та постачальником.