• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

електрична енергія (Код ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія)

Завершена

1 893 875.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 469.38 UAH
Період уточнення: 09.01.2024 11:37 - 14.01.2024 00:00
Відповідь надана

Невідповіднсть вимог Додатку 2 тендерної документації до п.29 Особливостей

Номер: 77c39ebe0cbc4229aebce948a29237d5
Дата опублікування: 12.01.2024 12:14
Опис: В Додатку 2 тендерної документації наявна вимога надати: «6) Оригінал листа від оператора системи розподілу з підтвердженням інформації щодо отримання доступу до мереж та можливість продажу електричної енергії на території діяльності оператора системи; 7) Оригінал листа від оператора системи розподілу про те, що учасник не має заборгованості перед оператором системи розподілу за договором електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії. 8)Документ/ти, що підтверджує/ють оплату учасником послуг оператора ринку за період/и, в якому було опубліковано оголошення про проведення торгів. 12) Документ/(~ти), що підтверджує/(-ють) оплату учасником послуг оператора ринку (фіксований платіж у ринку «‎на добу наперед»‎ та внутрішньодобовому ринку) за період/(-и), в якому було опубліковано оголошення про проведення закупівлі та в якому було фактично подано тендерну пропозицію надається/(-ються) учасником в складі тендерної пропозиції.» Роз’яснюємо, що інформація про наявність чинних договірних правовідносин з ОСР викладена в публічному доступі на офіційних сайтах усіх ОСР України в розділі «РЕЄСТР/ПЕРЕЛІК ПОСТАЧАЛЬНИКІВ», у тому числі АТ «Харківобленерго». Інформація про чинну участь в РДН/ВДР викладена на офіційному сайті АТ «Оператор ринку» в розділі «РЕЄСТР УЧАСНИКІВ РДН/ВДР». Тобто, дана інформація є публічною, актуальні дані містяться у відритих реєстрах. АТ «Харківобленерго»: https://www.oblenergo.kharkov.ua/uk/consumers/new-market/nm_list_power_suppliers АТ «Оператор ринку»: https://www.oree.com.ua/index.php/main/register Абз. 14 п. 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: «ЗАМОВНИК НЕ ВИМАГАЄ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО ПІДТВЕРДЖЕННЯ ПУБЛІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ, ЩО ОПРИЛЮДНЕНА У ФОРМІ ВІДКРИТИХ ДАНИХ ЗГІДНО ІЗ ЗАКОНОМ УКРАЇНИ “ПРО ДОСТУП ДО ПУБЛІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ” ТА/АБО МІСТИТЬСЯ У ВІДКРИТИХ ПУБЛІЧНИХ ЕЛЕКТРОННИХ РЕЄСТРАХ, ДОСТУП ДО ЯКИХ Є ВІЛЬНИМ, АБО ПУБЛІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ, ЩО Є ДОСТУПНОЮ В ЕЛЕКТРОННІЙ СИСТЕМІ ЗАКУПІВЕЛЬ.» Вимога про надання будь-яких інших документів від сторонніх контрагентів про господарські правовідносини, у тому числі розрахункові документи, довідки, суперечить пункту 29 Особливостей, згідно якого заборонено вимагати в учасників у закупівлях електричної енергії будь-які документи, які не передбачені відповідним національним стандартом та про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. На підставі вищезазначного, вимагаємо вилучити дані вимоги з тендерної документації, а саме п.п.6, 7, 8, 12 з Додатку 2.
Відповідь: Доброго дня! Усі вимоги замовника викладені у тендерної документації спрямовані на залучення надійного постачальника електроенергії. Вважаємо свої вимоги обґрунтованими та такими, що не суперечать законодавству України, дякуємо за запитання.
Дата відповіді: 15.01.2024 14:22
Відповідь надана

Невідповідність вимог тендерної документації щодо інформації про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики (вимоги) до предмета закупівлі

Номер: bcbb09714d0f4291bd7da72a9b568788
Дата опублікування: 10.01.2024 16:19
Опис: В тендерній документації є вимога: «Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі вимогам тендерної документації повинна бути підтверджена: "ТАБЛИЦЕЮ ВІДПОВІДНОСТІ ЗАПРОПОНОВАНОГО УЧАСНИКОМ ТОВАРУ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА, ЯКА ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГИ ЗАМОВНИКА, ВКАЗАНІ У ТЕНДЕРНІЙ ДОКУМЕНТАЦІЇ ТА КОНКРЕТНІ ПАРАМЕТРИ ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ, ЗАПРОПОНОВАНІ УЧАСНИКОМ, АБО ДЕТАЛЬНИМ ОПИСОМ ЗАПРОПОНОВАНОГО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ» Вимагаємо виключити дану вимогу, оскільки предметом закупівлі є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія, за результатом якої укладається договір про постачання електричної енергії між Споживачем та Постачальником в відповідності до Правил роздрібного ринку електричної енергії (ПРРЕЕ), затверджених Постановою НКРЕКП 14.03.2018 № 312. Відповідно до ПРРЕЕ технічні характеристики та параметри електроенергії не входять в компетенцію постачальника, а до повноважень Оператора системи розподілу (ОСР), з яким у вас укладений договір. Тому не зрозуміло, які параметри та детальний опис чого повинен порівнювати та вказувати учасник, оскільки це не входить до його повноважень. Надання підписаного учасником Додатку 2 «ІНФОРМАЦІЯ про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики (вимоги)до предмета закупівлі» є достатнім для підтвердження відповідності.
Відповідь: Доброго дня! Замовником будуть внесені зміни до тендерної документації.
Дата відповіді: 12.01.2024 11:51
Відповідь надана

Незаконні вимоги тендерної документації щодо документів від сторонніх контрагентів, що не передбачені національним стандартом предмету закупівлі

Номер: 52fe08da8db349fcbaabe2f7f5ea2e1c
Дата опублікування: 10.01.2024 16:01
Опис: Відповідно до тендерної документації Учасник має надати у складі пропозиції «6) ОРИГІНАЛ ЛИСТА ВІД ОПЕРАТОРА СИСТЕМИ РОЗПОДІЛУ З ПІДТВЕРДЖЕННЯМ ІНФОРМАЦІЇ ЩОДО ОТРИМАННЯ ДОСТУПУ ДО МЕРЕЖ ТА МОЖЛИВІСТЬ ПРОДАЖУ ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ НА ТЕРИТОРІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ОПЕРАТОРА СИСТЕМИ; 7) ОРИГІНАЛ ЛИСТА ВІД ОПЕРАТОРА СИСТЕМИ РОЗПОДІЛУ ПРО ТЕ, ЩО УЧАСНИК НЕ МАЄ ЗАБОРГОВАНОСТІ ПЕРЕД ОПЕРАТОРОМ СИСТЕМИ РОЗПОДІЛУ ЗА ДОГОВОРОМ ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНИКА ПРО НАДАННЯ ПОСЛУГ З РОЗПОДІЛУ ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ. 8)ДОКУМЕНТ/ТИ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЄ/ЮТЬ ОПЛАТУ УЧАСНИКОМ ПОСЛУГ ОПЕРАТОРА РИНКУ ЗА ПЕРІОД/И, В ЯКОМУ БУЛО ОПУБЛІКОВАНО ОГОЛОШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ ТОРГІВ. 12) ДОКУМЕНТ/(~ТИ), ЩО ПІДТВЕРДЖУЄ/(-ЮТЬ) ОПЛАТУ УЧАСНИКОМ ПОСЛУГ ОПЕРАТОРА РИНКУ (ФІКСОВАНИЙ ПЛАТІЖ У РИНКУ «‎НА ДОБУ НАПЕРЕД»‎ ТА ВНУТРІШНЬОДОБОВОМУ РИНКУ) ЗА ПЕРІОД/(-И), В ЯКОМУ БУЛО ОПУБЛІКОВАНО ОГОЛОШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ ЗАКУПІВЛІ ТА В ЯКОМУ БУЛО ФАКТИЧНО ПОДАНО ТЕНДЕРНУ ПРОПОЗИЦІЮ НАДАЄТЬСЯ/(-ЮТЬСЯ) УЧАСНИКОМ В СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ.» Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, ЗАМОВНИКИ НЕ МОЖУТЬ УСТАНОВЛЮВАТИ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, ЩО НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ ВІДПОВІДНИМ НАЦІОНАЛЬНИМ СТАНДАРТОМ(за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Відповідно до п. 29 Особливостей: - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. - у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).   Тобто, Замовник при здійсненні закупівлі електричної енергії не може вимагати: ) підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально- 1 технічної бази та технологій, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 2 ) будь-який документ, який не передбачено відповідним національним стандартом. Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», який також не передбачає обов’язковість наявності в Постачальника електричної енергії даного документу. Це підтверджено позицією АКМУ у закупівлях UA-2023-12-14-021613-a, UA-2023-12- 1 3-012283-a, UA-2023-12-13-009204-a, UA-2023-12-12-020465-a. На підставі вищезазначеного, вимагаємо виключити з тендерної документації вимоги про які зазначено вище на початку вимоги.
Відповідь: Доброго дня! Ці вимоги тендерної документації спрямовані на залучення надійного постачальника електроенергії. Вважаємо свої вимоги обґрунтованими та такими, що не суперечать законодавству України, дякуємо за запитання.
Дата відповіді: 12.01.2024 11:50
Відповідь надана

Незаконні вимоги тендерної документації щодо наявності певних працівників, що суперечить п. 29 Особливостей

Номер: 91e8380bbb08439ab71bf8794d2bd684
Дата опублікування: 10.01.2024 15:56
Опис: В тендерній документації ви вимагаєте від учасників надання документів, що передбачені п. 2 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід), а саме у Додатку 2: «ДЛЯ МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ПРАВА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНИКА НА ЗНІМАННЯ ПОКАЗАНЬ ПРИЛАДІВ ОБЛІКУ СПОЖИВАЧА ПО ВСІМ ТОЧКАМ ОБЛІКУ, У СКЛАДІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИК МАЄ ПІДТВЕРДИТИ НАЯВНІСТЬ У ШТАТІ УЧАСНИКА ТОРГІВ ІНЖЕНЕРА-ЕЛЕКТРИКА З ВІДПОВІДНОЮ ГРУПОЮ З ЕЛЕКТРОБЕЗПЕКИ ДЛЯ ВИКОНАННЯ ЗНЯТТЯ ПОКАЗІВ РОЗРАХУНКОВИХ ЗАСОБІВ КОМЕРЦІЙНОГО ОБЛІКУ ЗАМОВНИКА, ЯКИЙ МАЄ ВІДПОВІДНИМ ЧИНОМ ОФОРМЛЕНЕ ПОСВІДЧЕННЯ ПРО ПРОХОДЖЕННЯ НАВЧАННЯ, ПІДТВЕРДЖЕННЯ ЗНАНЬ ЩОДО ЗАКОНІВ ТА НОРМАТИВНО-ПРАВОВИХ АКТІВ У СФЕРІ ОХОРОНИ ПРАЦІ, З НАДАННЯМ У СКЛАДІ ПРОПОЗИЦІЇ КОПІЇ/Й ПРОТОКОЛУ/ІВ АБО ВИТЯГІВ З НИХ ЗАСІДАННЯ УПОВНОВАЖЕНОЇ КОМІСІЇ З ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ, ДЕ ВКАЗАНИЙ ПОЗИТИВНИЙ ВИСНОВОК НАВЧАННЯ ІНЖЕНЕРА-ЕЛЕКТРИКА УЧАСНИКА З НАДАННЯМ ВІДПОВІДНОГО/ИИХ ПОСВІДЧЕННЯ/Ь.» Пункт 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»: «У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.» Також слід зазначити, що відповідно до п.п. 8 п. 1 ст. 46 Закону України «Про ринок електричної енергії» комерційний облік відповідно до цього Закону, правил ринку та кодексу комерційного обліку, інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії забезпечує Оператор системи розподілу (ОСР). Кодексом комерційного обліку електричної енергії, затвердженим Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 311, контроль за показниками та обліком електричної енергії покладається на відповідного Оператора системи розподілу (ОСР), з яким споживач укладає договір про розподіл електроенергії. На підставі вищезазначеного, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити дану вимогу, що не відповідає положенням чинного законодавства.
Відповідь: Доброго дня! Дякуємо за запитання, будуть внесені зміни до тендерної документації.
Дата відповіді: 12.01.2024 11:49
Відповідь надана

Незаконні вимоги тендерної документації щодо документу про сертифікацію

Номер: 26a733bbc50e4ee3bd89580c779b56e1
Дата опублікування: 10.01.2024 15:52
Опис: Відповідно до ДОДАТКУ 2 тендерної документації Учасник має надати у складі пропозиції «СЕРТИФІКАТ ЯКОСТІ (ВІДПОВІДНОСТІ) НА ЕЛЕКТРИЧНУ ЕНЕРГІЮ, А У ВИПАДКУ ВІДСУТНОСТІ ЗАКОНОДАВЧОЇ НЕОБХІДНОСТІ У СЕРТИФІКАЦІЇ ВІДПОВІДНОГО ТОВАРУ, АБО ЕЛЕКТРИЧНА ЕНЕРГІЯ НЕ ПІДЛЯГАЄ ОБОВ’ЯЗКОВІЙ СЕРТИФІКАЦІЇ, УЧАСНИКИ НАДАЮТЬ У СКЛАДІ ПРОПОЗИЦІЇ ВІДПОВІДНИЙ ДОКУМЕНТ (ВИДАНИЙ У 2023 РОЦІ), ВИДАНИЙ ВІД ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА, ЩО НАЛЕЖИТЬ ДО СФЕРИ УПРАВЛІННЯ МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ, ІЗ ЗАЗНАЧЕННЯМ ОБСТАВИН, ЩО ЕЛЕКТРИЧНА ЕНЕРГІЯ, ЯК ТОВАР, НЕ ПІДЛЯГАЄ ОБОВ’ЯЗКОВІЙ СЕРТИФІКАЦІЇ В УКРАЇНІ. У ТАКОМУ ВИПАДКУ ЗАЗНАЧЕНИЙ СЕРТИФІКАТ УЧАСНИКОМ НЕ НАДАЄТЬСЯ..» Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, ЗАМОВНИКИ НЕ МОЖУТЬ УСТАНОВЛЮВАТИ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, ЩО НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ ВІДПОВІДНИМ НАЦІОНАЛЬНИМ СТАНДАРТОМ(за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Відповідно до п. 29 Особливостей: - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. - у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).   Тобто, Замовник при здійсненні закупівлі електричної енергії не може вимагати: ) підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально- 1 технічної бази та технологій, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 2 ) будь-який документ, який не передбачено відповідним національним стандартом. Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», який також не передбачає обов’язковість наявності в Постачальника електричної енергії даного документу. Це підтверджено позицією АКМУ у закупівлях UA-2023-12-14-021613-a, UA-2023-12- 1 3-012283-a, UA-2023-12-13-009204-a, UA-2023-12-12-020465-a. Крім того, електрична енергія не підлягає обов’язковій сертифікації, що визначено законодавством, а саме відсутні жодні нормативно-правові акти щодо необхідності сертифікації електроенергії. Тобто, це випливає вже з цього факту і не потребує якогось додаткового підтвердження яких-ось певних органів. На підставі вищезазначеного, вимагаємо виключити з тендерної документації вимогу про яку зазначено вище.
Відповідь: Доброго дня! Частиною 1 статті 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» визначено, що: - орган з оцінки відповідності - орган (підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ), що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування; - сертифікація - підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу; - технічна специфікація - документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна задовольняти продукція, процес або послуга. У частині 2 статті 2 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» зазначено, що дія цього Закону поширюється на всі види продукції. Згідно з пунктом 7 частини 1 статті 3 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» до сфери законодавчо регульованої метрології належать торговельно-комерційні операції та розрахунки між покупцем (споживачем) і продавцем (постачальником, виробником, виконавцем), у тому числі під час надання транспортних, побутових, комунальних, телекомунікаційних послуг, послуг поштового зв’язку, постачання та/або споживання енергетичних і матеріальних ресурсів ((електричної і теплової енергії, газу, води, нафтопродуктів тощо). Таким чином, Замовником вмотивовано передбачена можливість надання учасниками документів, що засвідчують якість товару (сертифікати якості (відповідності на електричну енергію), а у випадку відсутності законодавчої необхідності у сертифікації відповідного товару, або електрична енергія не підлягає обов’язковій сертифікації учасники надають у складі пропозиції відповідний документ (виданий у 2023 році), виданий від державного підприємства, що належить до сфери управління Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, із зазначенням обставин, що електрична енергія, як товар, не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні. Замовником жодним чином не порушено принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, та відповідно, відсутні жодні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді: 12.01.2024 11:49
Відповідь надана

Незаконні вимоги тендерної документації (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку, сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку))

Номер: 6e57efdab4f74cbfa420be5699c18d4c
Дата опублікування: 10.01.2024 15:42
Опис: Відповідно до п.6 р.3 тендерної документації Учасник має надати у складі пропозиції «ДОКУМЕНТ, ЯКИЙ ПІДТВЕРДЖУЄ ЗАПРОПОНОВАНУ НИМ ЦІНУ (ВАРТІСТЬ) КОЖНОГО НАЙМЕНУВАННЯ ТОВАРУ, (АБО ЦІНУ/ДІАПАЗОН, ЩО ЗАЯВЛЕНА В МЕЖАХ РИНКОВИХ ЦІН) (ДОВІДКА АБО ЕКСПЕРТНИЙ ВИСНОВОК КОМПЕТЕНТНИХ ОРГАНІВ ПРО КОН’ЮНКТУРУ РИНКУ, ЩО ВИДАНА(ИЙ) НА ІМ’Я УЧАСНИКА ТОРГІВ), ЩО ВИДАНИЙ НЕ РАНІШЕ ДАТИ ОГОЛОШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ ТОРГІВ ТА НЕ ПІЗНІШЕ КІНЦЕВОГО СТРОКУ ПОДАННЯ ПРОПОЗИЦІЙ. ДО ДАНОГО ДОКУМЕНТУ УЧАСНИК НАДАЄ КОПІЮ СЕРТИФІКАТУ НА СИСТЕМУ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ISO 9001:2015 ОРГАНУ, ЩО ВИДАВ ДОКУМЕНТ ПРО КОН’ЮНКТУРУ РИНКУ. ОРГАН, ЩО ВИДАВ ДОКУМЕНТ ПРО КОН’ЮНКТУРУ РИНКУ, ПОВИНЕН МАТИ СПЕЦІАЛІЗАЦІЮ З ДОСЛІДЖЕННЯ КОН'ЮНКТУРИ РИНКУ ТА ВИЯВЛЕННЯ ГРОМАДСЬКОЇ ДУМКИ, ПРО ЩО МАЄ БУТИ ВКАЗАНО В ISO 9001:2015.» Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, ЗАМОВНИКИ НЕ МОЖУТЬ УСТАНОВЛЮВАТИ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, ЩО НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ ВІДПОВІДНИМ НАЦІОНАЛЬНИМ СТАНДАРТОМ(за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Відповідно до п. 29 Особливостей: - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. - у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).   Тобто, Замовник при здійсненні закупівлі електричної енергії не може вимагати: ) підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально- 1 технічної бази та технологій, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 2 ) будь-який документ, який не передбачено відповідним національним стандартом. Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», який також не передбачає обов’язковість наявності в Постачальника електричної енергії даного документу. Це підтверджено позицією АКМУ у закупівлях UA-2023-12-14-021613-a, UA-2023-12- 1 3-012283-a, UA-2023-12-13-009204-a, UA-2023-12-12-020465-a. На підставі вищезазначеного, вимагаємо виключити з тендерної документації вимогу про яку зазначено вище.
Відповідь: Доброго дня! Дякуємо за запитання, будуть внесені зміни до тендерної документації.
Дата відповіді: 12.01.2024 11:48