• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія з постачанням та передачею

Місце поставки товару: - вул. Джорджа Вашингтона, 6, місто Львів, Львівська область, Україна, 79032 - вул. Тараса Бобанича "Хаммера", 9, місто Львів, Львівська область, Україна,79008.

Завершена

8 400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 42 000.00 UAH
Період уточнення: 09.01.2024 10:26 - 14.01.2024 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні умови

Номер: 9dee312cdb7f4468826d29fe0927f9ec
Дата опублікування: 12.01.2024 17:08
Опис: Шановний Замовнику, Ваша тендерна документація розроблена з порушенням вимог чинного законодавства в сфері публічних закупівель. Крім того, документація містить дискримінаційні та незаконні вимоги. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації Вами вимагається надати: 2.2. Доступність приміщення у якому розташовано власний окремий структурний підрозділ Учасника або робоче місце посадової особи, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення повинна бути підтверджена висновком/актом спеціально уповноваженого органу (особи) у галузі технічного обстеження будівель та споруд щодо доступності приміщення для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, який надається у складі пропозиції. 2.5. Положення про службу охорони праці та наказ про прийняття на роботу керівника служби охорони праці (або інший документ, що підтверджує наявність трудових правовідносин з Учасником), у відповідності до вимог ст. 15 ЗУ «Про охорону праці» від 14 жовтня 1992 року № 2694-XII або наказ про прийняття на роботу особи, яка виконує функції служби охорони праці (або інший документ, що підтверджує наявність трудових правовідносин із Учасником), у відповідності до вимог ст. 15 ЗУ «Про охорону праці» від 14 жовтня 1992 року № 2694-XII та посадову інструкцію особи, яка виконує функції служби охорони праці. В наказі (або іншому документі) має бути відображено в тому числі реквізити, прізвище, ім’я по-батькові працівника, назву посади. У разі, якщо у відповідності до вимог ст. 15 ЗУ «Про охорону праці», особа працює в порядку сумісництва, наказ (або інший документ) має відображати інформацію про сумісництво. 2.6. Чинне посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці, видане керівнику служби охорони праці або особі, яка виконує функції служби охорони праці або сторонньому спеціалісту, який виконує функції служби охорони праці на договірних засадах, яке відповідає вимогам ЗУ «Про охорону праці» та Типовому Положенню про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці», затвердженому Наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 № 15. 6. Система управління діяльністю учасника з постачання електричної енергії повинна відповідати вимогам стандартів на системи управління ISO 9001:2015 (або еквівалент). Сфера сертифікації – постачання електричної енергії. На підтвердження учасник у складі пропозиції повинен надати сертифікат виданий на ім’я учасника, діючий на дату подання пропозиції. Крім того, хоча б один працівник Учасника повинен пройти навчальний курс по оптимізації бізнес процесів на основі стандарту ISO 9001:2015. На підтвердження вищезазначеного, Учасник у складі пропозиції надає відповідний документ ( сертифікат/ свідоцтво/диплом) та документ, що підтверджує наявність трудових правовідносин із особою на ім’я якої виданий сертифікат. 7. Учасник у складі пропозиції надає сертифікат, виданий на ім’я учасника, діючий на дату подання пропозиції, який підтверджує, що система управління учасника відповідає ISO 37001:2016 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги» (або еквівалент). Сфера діяльності на яку поширюється сертифікована система управління повинна включати постачання електричної енергії. 8. На підтвердження наявності web-сайту Учасника та його відповідності вимогам пп. 14 та пп. 15 п.5.2.2. р. 5.2 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 р. № 312, учасник у складі пропозиції надає довідку в довільній формі з інформацією про наявність власного офіційного веб-сайту в мережі Інтернет, з виокремленням та описом відповідності кожній вимозі . Крім того, відповідність функціонування власного веб-сайту з розміщенням на ньому актуальної інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до чинного законодавства та ліцензійних умов, повинно бути підтверджено Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг або її територіальним підрозділом ( у формі довідки/акту /листа тощо), що надається Учасником у складі пропозиції. 9. З метою щоденного формування та управління даними комерційного обліку, надання можливості аналізування та прогнозування, оптимізації електроспоживання, отримання Замовником якісних послуг з постачання та комерційного обліку електричної енергії, Учасник повинен мати статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)». Інформація про Учасника в статусі постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з вказаною функцією повинна бути внесена в реєстр постачальників послуг комерційного обліку (ППКО), розміщеному на офіційному сайті НЕК «Укренерго» https://ua.energy/. На підтвердження вищезазначеного, Учасник у складі пропозиції надає: 9.1. Гарантійний лист наступного змісту: « Учасник _______ (вказати назву), цим листом гарантує, що має статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)». Інформація про _______________________ (вказати назву Учасника) в статусі постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з вказаною функцією внесена в реєстр «постачальників послуг комерційного обліку (ППКО)», розміщеному на офіційному сайті НЕК «Укренерго» https://ua.energy/.» У разі, якщо Замовником буде виявлено, що інформація про Учасника в статусі постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)» не внесена в реєстр «постачальників послуг комерційного обліку (ППКО)», розміщеному на сайті НЕК «Укренерго», тендерна пропозиція такого Учасника буде відхилена. 10.Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають необхідність застосування заходів із захисту довкілля. На підтвердження вищезазначеного Учасник у складі пропозиції надає сертифікат, виданий на ім’я учасника, діючий на дату подання пропозиції, який підтверджує, що система управління учасника відповідає ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування.» (або еквівалент). Сфера діяльності на яку поширюється сертифікована система управління повинна включати постачання електричної енергії. 11. Для забезпечення стабільного, безперебійного постачання електричної енергії замовнику, учасник повинен добросовісно виконувати свої зобов’язання, в тому числі фінансові, перед іншими учасниками ринку електричної енергії, зокрема передбачені «ПРАВИЛАМИ РИНКУ», затвердженими Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 (у редакції постанови НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) (далі – «Правила ринку»), «Положенням про особливості постачання електричної енергії споживачам та розрахунків між учасниками роздрібного ринку електричної енергії у період дії в Україні воєнного стану», яке затверджене наказом Міністерства енергетики України №148 від 13.04.2022 р., що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22.04.2022 р. №441/37777 (далі – Положення) та не набувати статусу «дефолтного» та/або «переддефолтного». Для підтвердження добросовісного виконання своїх фінансових зобов’язань та не набуття статусу «дефолтного» та/або «переддефолтного, учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист про те, що за період з 01.01.2021 року по день подання пропозиції, учасник не набував статусу «дефолтного» та/або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку» та «Положення про особливості постачання електричної енергії споживачам та розрахунків між учасниками роздрібного ринку електричної енергії у період дії в Україні воєнного стану». У разі якщо Замовником буде виявлено, що Учасник набував статусу «дефолтного» та/або «переддефолтного» і відповідна інформація була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго») та/або інших відкритих джерелах інформації, пропозиція такого Учасника буде відхилена. 12. Відповідно до підпункту 2 пункту 2.6. глави 2 «ЛІЦЕНЗІЙНИХ УМОВ провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу», затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469, при провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися технологічних вимог та забезпечити інформаційну безпеку та кібербезпеку засобів провадження ліцензованої діяльності (інформаційно-телекомунікаційних систем, автоматизованих систем управління тощо), а також інформації, яка використовується ліцензіатом під час провадження ліцензованої діяльності, з урахуванням визначених законодавством вимог. На підтвердження можливості учасника належним чином забезпечити інформаційну безпеку та кібербезпеку засобів провадження ліцензованої діяльності з постачання електричної енергії, Учасник у складі пропозиції повинен надати чинний сертифікат ISO 27001:2013 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» (або еквівалент), виданий на ім’я учасника, а також чинний сертифікат ISO 27701:2019 «Методи безпеки. Розширення до ISO/IEC 27001 та ISO/IEC 27002 для управління інформацією про конфіденційність. Вимоги та вказівки», виданий на ім’я учасника (або еквівалент). Сфера діяльності на яку поширюється сертифікована система управління повинна включати постачання електричної енергії.Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом(за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Жодна з зазначених Вами вимог не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014. Отже, Ви неправомірно встановили оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей, За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо внести відповідні зміни до Документації та виключити всі зазначені нами вимоги Додатку 2 до ТД.
Відповідь: 1.У відповідь на ваше запитання повідомляємо, що тендерна документація складена у відповідності до вимог чинного законодавства, що регулює здійснення публічних закупівель, Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Відповідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником згідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. У п. 3. ст. 22 Закону вказано: У тендерній документації зазначаються такі відомості: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Сертифікати ISO, які передбачені вимогами тендерної документації, є міжнародними нормами сертифікації та сертифікатами міжнародного зразка, відтак, їх отримання є загальнодоступним. Вимоги до товару є безпосередньо пов’язані із діяльністю із його постачання, відтак замовник має право встановлювати вимоги як до товару, так і кваліфікаційні та інші вимоги до учасника, що розглядаються вцілому. Отже, встановлення даної вимоги не призводить своїми діями до обмеження потенційного кола учасників та не суперечить нормам чинного законодавства. Щодо надання копії документів, що в розумінні законодавства засвідчують якість товару, (сертифікатів якості) зазначаємо, що кожен учасник несе відповідальність за товар, який постачається. Замовник має мати певність у якості товару, відтак учаснику, як постачальнику, доступна можливість за запитом в строки визначені законодавством отримати документ якості на товар, що буде ним постачатися від оператора системи розподілу з яким у постачальника є безпосередня співпраця. 2. Щодо інформації про власний веб-сайт повідомляємо наступне. Відповідно до п.1.2 Ліцензійних умов, суб’єкт господарювання, який має намір отримати ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу (далі - здобувач ліцензії), має відповідати цим Ліцензійним умовам. Відповідно до пп.2 п. 1.5 Ліцензійних умов, до заяви про отримання ліцензії здобувачем ліцензії додається, зокрема, відомість про засоби провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу. Згідно з п.1.3 Ліцензійних умов, провадження господарської діяльності - це будівлі (приміщення), що знаходяться у власності чи користуванні ліцензіата, для організації прийому і обслуговування споживачів та веб-сайт ліцензіата в мережі Інтернет, засоби комунікації зі споживачами та/або іншими учасниками ринку електричної енергії (телефон, факс, E-mail). Таким чином, під час отримання ліцензії товариство надає НКРЕКП інформацію щодо власного сайту. Даним нормативно-правовим актом не передбачено, що під час видачі Ліцензії НКРЕКП здійснює перевірку сайту суб’єкта господарювання, який має намір отримати ліцензію, на відповідність чинному законодавству, а лише передбачено обов’язок ліцензіата дотримуватися вимог Ліцензійних умов. Таким чином, отримання Переможцем Ліцензії лише підтверджує його право на постачання електричної енергії споживачам, а не відповідність його документів та засобів провадження господарської діяльності вимогам спеціального законодавства. Тому, замовником встановлено, що Відповідність функціонування власного веб-сайту з розміщенням на ньому актуальної інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до чинного законодавства та ліцензійних умов, повинна бути підтверджена Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг або її територіальним підрозділом (у формі довідки/акту /листа тощо), що надається Учасником у складі пропозиції. 3. Щодо вимоги про те, що учасник повинен мати статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)» та наявності працівника Учасника з групою електробезпеки ІІІ або вище зазначаємо, що вимога стосується всіх учасників, відтак не може вважатися дискримінаційною. Замовник тендерною документацією з урахування великого обсягу споживання встановлює інші вимоги, які вважає за необхідне, що стосуються предмета закупівлі . Постачальник послуг комерційного обліку електричної енергії (ППКО) - суб'єкт господарювання, який надає послуги комерційного обліку на ринку електричної енергії відповідно до вимог Закону України "Про ринок електричної енергії" та Кодексу комерційного обліку електричної енергії. Комерційний облік на ринку електричної енергії організовується адміністратором комерційного обліку (АКО) та здійснюється постачальником послуг комерційного обліку (ППКО). Надання послуг комерційного обліку здійснюються на конкурентних засадах за умови реєстрації ППКО та реєстрації його автоматизованих систем комерційного обліку електричної енергії АКО. Предметом даної закупівлі є Постачання електричної енергії Споживачу, що передбачає в процесі комерційний облік, а отже Замовник користуючись своїм правом встановив вимогу, що може бути виконана будь-яким учасником, який приймає у штат відповідних працівників. Вимога щодо працівника учасника з групою електробезпеки ІІІ або вище та має відповідну підготовку, стосуються надання послуг щодо знімання показів засобів обліку комерційного обліку на об’єктах електропостачання Замовника, що є взаємопов’язано із постачанням товару і комерційним обліком , відтак вимога безпосередньо стосується предмета закупівлі.
Дата відповіді: 15.01.2024 12:49
Відповідь надана

Дискримінаціна вимога

Номер: 16bb2c12d81c4dbfbe88c1745794aff0
Дата опублікування: 10.01.2024 13:30
Опис: Шановний Замовник! Тендерною документацією передбачено надання: 1.Довідка про створення Учасником на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/ Івано-Франківської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Таким чином зазначені вище вимоги передбачають підтвердження наявності в учасника тендеру відповідної матеріально-технічної бази (офісних приміщень) виключно на території Львівської області або суміжних областей – Тернопільської / Рівненської / Волинської/ Закарпатської / Івано-Франківської області. Відповідно до розділу 8.3. «Процедура розгляду скарг та вирішення спорів» «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – Правила роздрібного ринку електричної енергії): «8.3.6. Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. 8.3.17. Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.» Таким чином, «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» не передбачено наявність відповідних структурних підрозділів в конкретно визначеному регіоні України (області). Крім того, тендерною документацією вимагається надати: «Довідку/акт/ інший документ виданий НКРЕКП або її територіальними підрозділами, який підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області або суміжних областей – Тернопільської / Рівненської / Волинської/ Закарпатської/ Івано-Франківської області». Обов’язок видачі НКРЕКП зазначених довідок або інших документів щодо наявності та функціонування в постачальників електричної енергії не передбачений Законом України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" або Правилами роздрібного ринку електричної енергії. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином вимога щодо наявності структурного підрозділу саме на території Львівської області або суміжних областей – Тернопільської / Рівненської / Волинської / Закарпатської / Івано-Франківської області не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників з інших областей України, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Незаконність зазначених вимог підтверджено висновками Антимонопольного комітету України, зокрема рішеннями комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг № № 13434-р/пк-пз від 24.08.2023 (номер оголошення UA-2023-08-11-009951-a) та № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 (номер оголошення UA-2023-07-10-010043-a). Враховуючи вищевикладене, просимо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї вимог щодо наявності в учасника структурного підрозділу на території Львівської області або суміжних областей – Тернопільської / Рівненської / Волинської / Закарпатської / Івано-Франківської області. Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів. Звертаємо увагу Замовника, що умовами його ж тендерної документації встановлено: «Відповідно до п.29 Особливостей, У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються (п.1 - наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; п. 2 - наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід). У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі», що свідчить про порушення та встановлення дискримінаційної вимоги в супереч ЗУ «Про публічні закупівлі» та Правиа роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312. 2. Затверджена у встановленому законодавством порядку посадову інструкцію посадової особи Учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області (у разі наявності такої особи та зазначення про неї інформації у довідці). Посадова інструкція повинна передбачати виконання обов‘язків, необхідних для забезпечення розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Просимо уточнити щодо посадової інструкції посадової особи Учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області: - Інструкція має передбачати виконання посадових обов’язків конкретно і виключно на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області? Якщо так, просимо надати роз’яснення з посиланням на Цивільний кодекс України та Трудовий кодекс Украйни (КЗпП), о підтвердять законність встановлення даниої вимоги. Якщо, все ж таки, Замовник передбачає надання посадової інструкції посадової особи Учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, відповідно до статті 29 КЗпП, частини 1 ст. 21 КЗпП, частини четвертою ст. 21 КЗпП, без прив’язки до території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області, Звертаємо увагу, що зазвичай, трудові обов’язки працівника розробляються роботодавцем на підставі особливостей штатного розпису та кваліфікаційних характеристик, що визначають перелік основних робіт, які властиві тій або іншій посаді (професії), та забезпечують єдність у визначенні кваліфікаційних вимог щодо певних посад (професій). Просимо внести зміни до тендерної документації та викласти зазначену вимогу коректно, без прив’язки до території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області, що усуне її дискримінаційний характер. При відсутності змін, будем змушені звернутись до АМКУ, яке в свою чергу згадно практики, затверджує подібні справи в сторону Скаржника.
Відповідь: Тендерна документація складена у відповідності до вимог чинного законодавства, що регулює здійснення публічних закупівель, Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Відповідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником згідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до ч. 3, ст. 22 Закону: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Ураховуючи викладене, вимоги в тендерній документації, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону. Відповідно до розділу 8.3. «Процедура розгляду скарг та вирішення спорів» «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, постачальники електричної енергії мають здійснювати особистий прийом споживачів. Відповідно, споживачі мають право на особистий прийом уповноваженими представниками свого постачальника електричної енергії, а також на розгляд своїх скарг/звернень тощо в інформаційно-консультаційному центрі постачальника, при цьому споживач має право бути особисто присутнім при розгляді. Територіальна віддаленість постачальника від споживача фактично позбавляє споживача можливості скористатись своїми законними правами на особистий прийом та присутність при розгляді скарг і звернень. З метою забезпечення реалізації передбачених законодавством прав споживача електричної енергії Замовником передбачено вимогу щодо відповідного місцезнаходження структурних підрозділів постачальника. Звертаємо Вашу увагу, що будь-який постачальник електричної енергії має право та можливість створити структурні підрозділи у будь-якому населеному пункті України, тому не вбачаємо у передбачених нами вимогах жодної дискримінації. Натомість вважаємо, що Ваша вимога спрямована на позбавлення нас як споживача електричної енергії в повній мірі скористатись нашими правами. Враховуючи наведене, не вбачаємо підстав для внесення змін у тендерну документацію.
Дата відповіді: 13.01.2024 21:18