-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електричні акумулятори (Акумулятори для приладів охоронної сигналізації)
Завершена
816 688.34
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 8 166.88 UAH
мін. крок: 1% або 8 166.88 UAH
Період уточнення:
05.01.2024 12:24 - 10.01.2024 00:00
Відповідь надана
Уточнення
Номер:
ed3ae81ea3b3413283a5f889d918347e
Дата опублікування:
08.01.2024 10:01
Опис:
Доброго дня Шановний Замовнику! У Додаток 3 до тендерної документації вказана вимога "Інформаційна довідка на фірмовому бланку (у разі наявності), складена у довільній формі про те, що система управління щодо протидії корупції стосовно неспеціалізованої оптової торгівлі відповідає міжнародному стандарту ISO 37001:2016 (Сертифікат ДСТУ ISO 37001:2017 (ISO 37001:2016) з обов’язковим наданням чинного підтверджуючого документу та звіту, який відповідає предмету закупівлі. Даний сертифікат повинен бути виданий органом сертифікації, акредитованим НААУ, та чинний на момент подання пропозицій." На офіційному сайті https://www.naau.org.ua/ , який проводить акредитацію та надає дозвіл на акредитацію, за пошуком ISO 37001:2016 (Сертифікат ДСТУ ISO 37001:2017 (ISO 37001:2016) немає жодного акредитованого органу сертифікації в Україні, відповідно на даний момент ISO 37001:2016 (Сертифікат ДСТУ ISO 37001:2017 (ISO 37001:2016) неможливо отримати, отже ця вимога є дискримінаційною. У зв'язку з цим просимо прибрати цю вимогу з тендерної документації. З огляду на зазначене вище, з метою приведення документації у відповідність до вимог чинного законодавства та усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, як зазначено вище, задля уникнення зайвого обтяження даної закупівлі процедурами оскарження, просимо виключити вимогу "Інформаційна довідка на фірмовому бланку (у разі наявності), складена у довільній формі про те, що система управління щодо протидії корупції стосовно неспеціалізованої оптової торгівлі відповідає міжнародному стандарту ISO 37001:2016 (Сертифікат ДСТУ ISO 37001:2017 (ISO 37001:2016) з обов’язковим наданням чинного підтверджуючого документу та звіту, який відповідає предмету закупівлі. Даний сертифікат повинен бути виданий органом сертифікації, акредитованим НААУ, та чинний на момент подання пропозицій." з даної процедури закупівлі. У випадку ігнорування даного звернення, залишаємо за собою право звернутися до компетентних державних органів, в т.ч. що здійснюють захист економічної конкуренції, контроль за використанням бюджетних коштів тощо, та вдатися до заходів громадського впливу.
Відповідь:
Повідомляємо що, частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Водночас, згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, згідно ч.5 ст 23 цього ж закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам”.
Водночас у статті 1 Закон України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» (далі — Закон про акредитацію) зазначено, що акредитація органів з оцінки відповідності (далі — акредитація) — засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами, або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Оцінка — процес оцінювання компетентності органу з оцінки відповідності у визначеній сфері акредитації, що здійснюється національним органом України з акредитації на основі визначених стандартів та / або інших нормативних документів.
Закон про акредитацію регулює відносини, пов’язані з акредитацією національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності, у тому числі іноземних органів з оцінки відповідності.
Якщо національний орган України з акредитації встановлює, що відповідний орган з оцінки відповідності є компетентним для провадження визначеної в заявці діяльності з оцінки відповідності, він приймає рішення про його акредитацію чи розширення сфери його акредитації. У разі прийняття рішення про акредитацію органу з оцінки відповідності йому видається атестат про акредитацію та надається право використовувати національний знак акредитації. Строк дії атестата про акредитацію становить п’ять років.
Наказом № 5 від 04.01.2002 Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України (сьогодні Міністерство економіки України) було утворено державну неприбуткову організацію — Національний орган з акредитації України.
Наказом Мінекономіки від 13.07.2020 № 1318 затверджено Положення про Національне агентство з акредитації України (НААУ), яким визначено, що НААУ є національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності.
Тобто на сьогодні єдиним національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності, у тому числі акредитації органів з оцінки відповідності на відповідність екологічним критеріям оцінювання життєвого циклу (екосертифікат), розробленим відповідно до стандарту ДСТУ ISO 14024:2002 (оновлений ДСТУ ISO 14024:2018), є Національне агентство з акредитації України (НААУ).
Замовником не вимагається, надати сертифікати ДСТУ ISO 28000:2008 та Сертифікатів ДСТУ ISO 37001:2017 зі сферою акредитації НААУ (значок НААУ). Замовник наголошує саме не тому, щоб орган який видає сертифікати, повинен бути акредитованим НААУ. А підтвердження органу який видає сертифікати, Замовником буде перевірятися на сайті Реєстр акредитованих ООВ https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov. Саме ці сертифікати надають в закупівлях інших замовників. Тому вважаємо що це не є обмеженням кола учасників.
Тому по запитанню повідомляємо, що Замовник свідомо не звужує коло потенційних учасників закупівлі і не обмежують самих учасників. Дискримінаційні умови тендерної документації — це ті, які обмежують конкуренцію та можуть поставити в нерівні умови різних постачальників. Оскільки, кожен суб’єкт господарювання може пройти сертифікацію, та, відповідно до цього така умова не може бути дискримінаційною. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Разом з тим, Замовник вважає за необхідне включити таку вимогу як наявність саме сертифікатів ISO.
Крім цього, вимога надання сертифікатів ДСТУ ІSO 28000:2007 (ІSO 28000:2007), ISO 37001:2016 (Сертифікат ДСТУ ISO 37001:2017 (ISO 37001:2016) є нашою запорукою своєчасного та безпечного постачання якісного товару.
На підтвердження встановленої вимоги, Ви можете ознайомитися з аналогічним рішенням Колегії від 15.07.2021 № 16218-р/пк-пз, оголошення № UA-2021-06-11-004579-b Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо встановлення аналогічної вимоги іншим Замовником: «Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова порушує права та законні інтереси скаржника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині». Враховуючи зазначене вище, Замовник не вбачає доцільності вносити зміни щодо цього пункту до тендерної документації.
Дата відповіді:
10.01.2024 10:12
Відповідь надана
Уточнення
Номер:
92a17a4a0b5d4ec8a5c8ca198567a6a5
Дата опублікування:
08.01.2024 10:00
Опис:
Доброго дня Шановний Замовнику! У Додаток 1 до тендерної документації вказана вимога "Інформаційна довідка на фірмовому бланку (у разі наявності), складену у довільній формі про те, що система менеджменту безпеки ланцюга постачань стосовно неспеціалізованої оптової торгівлі відповідає міжнародному стандарту ISO 28000:2007 (Сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) з обов’язковим наданням чинного підтверджуючого документу та звіту, який відповідає предмету закупівлі. Даний сертифікат повинен бути виданий органом сертифікації, акредитованим НААУ, та чинний на момент подання пропозицій." На офіційному сайті https://www.naau.org.ua/ , який проводить акредитацію та надає дозвіл на акредитацію, за пошуком Сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) немає жодного акредитованого органу сертифікації в Україні, відповідно на даний момент Сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) неможливо отримати, отже ця вимога є дискримінаційною. У зв'язку з цим просимо прибрати цю вимогу з тендерної документації. З огляду на зазначене вище, з метою приведення документації у відповідність до вимог чинного законодавства та усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, як зазначено вище, задля уникнення зайвого обтяження даної закупівлі процедурами оскарження, просимо виключити вимогу "Інформаційна довідка на фірмовому бланку (у разі наявності), складену у довільній формі про те, що система менеджменту безпеки ланцюга постачань стосовно неспеціалізованої оптової торгівлі відповідає міжнародному стандарту ISO 28000:2007 (Сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) з обов’язковим наданням чинного підтверджуючого документу та звіту, який відповідає предмету закупівлі. Даний сертифікат повинен бути виданий органом сертифікації, акредитованим НААУ, та чинний на момент подання пропозицій." з даної процедури закупівлі. У випадку ігнорування даного звернення, залишаємо за собою право звернутися до компетентних державних органів, в т.ч. що здійснюють захист економічної конкуренції, контроль за використанням бюджетних коштів тощо, та вдатися до заходів громадського впливу.
Відповідь:
Повідомляємо що, частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Водночас, згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, згідно ч.5 ст 23 цього ж закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам”.
Водночас у статті 1 Закон України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» (далі — Закон про акредитацію) зазначено, що акредитація органів з оцінки відповідності (далі — акредитація) — засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами, або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Оцінка — процес оцінювання компетентності органу з оцінки відповідності у визначеній сфері акредитації, що здійснюється національним органом України з акредитації на основі визначених стандартів та / або інших нормативних документів.
Закон про акредитацію регулює відносини, пов’язані з акредитацією національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності, у тому числі іноземних органів з оцінки відповідності.
Якщо національний орган України з акредитації встановлює, що відповідний орган з оцінки відповідності є компетентним для провадження визначеної в заявці діяльності з оцінки відповідності, він приймає рішення про його акредитацію чи розширення сфери його акредитації. У разі прийняття рішення про акредитацію органу з оцінки відповідності йому видається атестат про акредитацію та надається право використовувати національний знак акредитації. Строк дії атестата про акредитацію становить п’ять років.
Наказом № 5 від 04.01.2002 Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України (сьогодні Міністерство економіки України) було утворено державну неприбуткову організацію — Національний орган з акредитації України.
Наказом Мінекономіки від 13.07.2020 № 1318 затверджено Положення про Національне агентство з акредитації України (НААУ), яким визначено, що НААУ є національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності.
Тобто на сьогодні єдиним національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності, у тому числі акредитації органів з оцінки відповідності на відповідність екологічним критеріям оцінювання життєвого циклу (екосертифікат), розробленим відповідно до стандарту ДСТУ ISO 14024:2002 (оновлений ДСТУ ISO 14024:2018), є Національне агентство з акредитації України (НААУ).
Замовником не вимагається, надати сертифікати ДСТУ ISO 28000:2008 та Сертифікатів ДСТУ ISO 37001:2017 зі сферою акредитації НААУ (значок НААУ). Замовник наголошує саме не тому, щоб орган який видає сертифікати, повинен бути акредитованим НААУ. А підтвердження органу який видає сертифікати, Замовником буде перевірятися на сайті Реєстр акредитованих ООВ https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov. Саме ці сертифікати надають в закупівлях інших замовників. Тому вважаємо що це не є обмеженням кола учасників.
Тому по запитанню повідомляємо, що Замовник свідомо не звужує коло потенційних учасників закупівлі і не обмежують самих учасників. Дискримінаційні умови тендерної документації — це ті, які обмежують конкуренцію та можуть поставити в нерівні умови різних постачальників. Оскільки, кожен суб’єкт господарювання може пройти сертифікацію, та, відповідно до цього така умова не може бути дискримінаційною. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Разом з тим, Замовник вважає за необхідне включити таку вимогу як наявність саме сертифікатів ISO.
Крім цього, вимога надання сертифікатів ДСТУ ІSO 28000:2007 (ІSO 28000:2007), ISO 37001:2016 (Сертифікат ДСТУ ISO 37001:2017 (ISO 37001:2016) є нашою запорукою своєчасного та безпечного постачання якісного товару.
На підтвердження встановленої вимоги, Ви можете ознайомитися з аналогічним рішенням Колегії від 15.07.2021 № 16218-р/пк-пз, оголошення № UA-2021-06-11-004579-b Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо встановлення аналогічної вимоги іншим Замовником: «Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова порушує права та законні інтереси скаржника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині». Враховуючи зазначене вище, Замовник не вбачає доцільності вносити зміни щодо цього пункту до тендерної документації.
Дата відповіді:
10.01.2024 10:13