Номер:
49a55bff704b482c80e4b36955b5be0f
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
03.01.2024 14:17
Опис:
Ваша вимога: - копії документів, що підтверджують наявність прав та підстав застосування вогнепальної та травматичної зброї особовим складом, який надає послуги охорони на об’єктах та в складі груп швидкого реагування.
Питання: вогнепальна та травматична зброя – це ДВА різні види зброї!
Відповідно до чинного законодавства право на носіння та використання вогнепальної зброї мають правоохоронні та державні силові органи.
Стаття 42 Закону України «Про національну поліцію» визначає: Поліцейські заходи примусу: 1. Поліція під час виконання повноважень, визначених цим Законом, уповноважена застосовувати такі заходи примусу: 1) фізичний вплив (сила); 2) застосування спеціальних засобів; 3) застосування вогнепальної зброї.
Стаття 46 цього ж Закону додатково роз’яснює: 1. Застосування вогнепальної зброї є найбільш суворим заходом примусу. 2. Поліцейський уповноважений на зберігання, носіння вогнепальної зброї, а також на її застосування і використання лише за умови що він пройшов відповідну спеціальну підготовку. 3. Порядок зберігання і носіння вогнепальної зброї, що знаходиться в розпорядженні поліцейського, перелік вогнепальної зброї та боєприпасів, що використовуються в діяльності поліції, та норми їх належності встановлюються Міністром внутрішніх справ України. 4. Поліцейський уповноважений у виняткових випадках застосовувати вогнепальну зброю:
1) для відбиття нападу на поліцейського або членів його сім’ї, у випадку загрози їхньому життю чи здоров’ю;
2) для захисту осіб від нападу, що загрожує їхньому життю чи здоров’ю;
3) для звільнення заручників або осіб, яких незаконно позбавлено волі;
4) для відбиття нападу на об’єкти, що перебувають під охороною, конвої, житлові та нежитлові приміщення, а також звільнення таких об’єктів у разі їх захоплення;
5) для затримання особи, яку застали під час вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину і яка намагається втекти;
6) для затримання особи, яка чинить збройний опір, намагається втекти з-під варти, а також озброєної особи, яка погрожує застосуванням зброї та інших предметів, що загрожують життю і здоров’ю людей та/або поліцейського;
7) для зупинки транспортного засобу шляхом його пошкодження, якщо водій своїми діями створює загрозу життю чи здоров’ю людей та/або поліцейського.
5. Поліцейський уповноважений застосовувати вогнепальну зброю тільки після попередження про необхідність припинення протиправних дій і намір використання заходу примусу, визначеного цією статтею.
6. Застосування вогнепальної зброї без попередження допускається:
1) при спробі особи, яку затримує поліцейський із вогнепальною зброєю в руках, наблизитися до нього, скоротивши визначену ним відстань, чи доторкнутися до зброї;
2) у разі збройного нападу, а також у разі раптового нападу із застосуванням бойової техніки, транспортних засобів або інших засобів, що загрожують життю чи здоров’ю людей;
3) якщо особа, затримана або заарештована за вчинення особливо тяжкого чи тяжкого злочину, втікає із застосуванням транспортного засобу;
4) якщо особа чинить збройний опір;
5) для припинення спроби заволодіти вогнепальною зброєю.
7. Поліцейський уповноважений застосовувати вогнепальну зброю тільки з метою заподіяння особі такої шкоди, яка є необхідною і достатньою в такій обстановці, для негайного відвернення чи припинення збройного нападу.
8. Поліцейський уповноважений застосовувати вогнепальну зброю у разі збройного нападу, якщо відвернення чи припинення відповідного нападу неможливо досягнути іншими засобами.
9. Поліцейському заборонено застосовувати вогнепальну зброю в місцях, де може бути завдано шкоди іншим особам, а також у вогненебезпечних та вибухонебезпечних місцях, крім випадків необхідності відбиття нападу або крайньої необхідності.
10. Поліцейський зобов’язаний у письмовій формі повідомляти свого керівника про застосування вогнепальної зброї, а також негайно повідомити свого керівника про активне застосування вогнепальної зброї, який, у свою чергу, зобов’язаний поінформувати центральний орган управління поліції та відповідного прокурора.
11. Поліцейський може взяти до рук вогнепальну зброю і привести її у готовність, якщо вважає, що в обстановці, що склалася, можуть виникнути підстави для її застосування.
12. Під час затримання осіб, щодо яких у поліцейського виникла підозра у вчиненні тяжкого чи особливо тяжкого злочину, а також під час перевірки документів у таких осіб поліцейський може привести в готовність вогнепальну зброю та попередити особу про можливість її застосування. Спроба особи, яку затримує поліцейський із вогнепальною зброєю в руках, наблизитися до нього, скоротивши визначену поліцейським відстань, чи доторкнутися до зброї є підставою для застосування вогнепальної зброї поліцейським.
13. Поліцейський може використати вогнепальну зброю для подання сигналу тривоги або виклику допоміжних сил, або для знешкодження тварини, яка загрожує життю чи здоров’ю поліцейського та інших осіб.
Прописуючи вимогу щодо залучення осіб, які мають право володіння вогнепальною зброєю відповідно до законодавства, Ви обмежуєте коло потенційних учасників, так як участь у даній процедурі закупівлі зможуть взяти лише правоохоронні органи. Тому вимагаємо виключити вимогу щодо наявності вогнепальної зброї та внести зміни!
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Замовником ретельно розглянуто Ваше запитання з приводу виключення вимоги щодо наявності вогнепальної зброї в працівників охорони за результатами чого повідомляємо Вам про наступне.
Комунальне некомерційне підприємство «Гадяцька міська центральна лікарня» Гадяцької міської ради підпадає під категорію, що здійснює життєво важливу функцію, а саме: охорону здоров’я, відповідно до підпункту 5 (охорона здоров’я) пункту 4 (До життєво важливих функцій та/або послуг, порушення яких призводить до негативних наслідків для національної безпеки України, належать, зокрема) статті 9 (Сектори критичної інфраструктури) розділу III (Критична інфраструктура України» Закону України «Про критичну інфраструктуру» та беручі до уваги, що на нашому об’єкті знаходяться приміщення для зберігання прекурсорів, що підпадають під пункт 18 (Об’єкти та приміщення, які використовуються у сфері обігу та зберігання наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів) постанови Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2018 року №975 «Про затвердження категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах». Враховуючи вищезазначене та відповідно до нормативних документів, працівники охорони повинні бути озброєні вогнепальною зброєю для надійної охорони відповідного об’єкту.
Згідно з законодавством, відповідно до частини3 статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тому дана вимога є правомірною, і необхідна для надання належної якості та безпечності вищезазначених послуг.
Дата відповіді:
05.01.2024 13:57