-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021-2015 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (Хліб пшеничний, Хліб житній, Булочка з маком, Булочка з вишнею, Булочка з яблуками)
Завершена
2 388 739.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 943.70 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 943.70 UAH
Період уточнення:
21.12.2023 11:00 - 28.12.2023 00:00
Відповідь надана
Тендерна документація
Номер:
c3cadab585af44c4b58fd1a597f8d965
Дата опублікування:
27.12.2023 22:18
Опис:
Шановний Замовнику!. У п. 8 розділу 5.2.1 Інша інформація відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити Тендерної документації включено наступне: 8. Керуючись ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» дана тендерна документація містить іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити. Замовником торгів в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг з Виконавцем, оплата яких може здійснюватися учасником-переможцем торгів. Вартість послуг становить 20000,00 грн. (двадцять тисяч гривень 00 копійок).
Однак дана вимога суперечить вимогам частини четвертої статті 22 Закону та порушує один з принципів здійснення закупівель, визначених ч. 1 статті 5 Закону, а саме - відкритість та прозорість.
Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-12-21-005430-a предметом закупівлі є ДК 021-2015 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (Хліб пшеничний, Хліб житній, Булочка з маком, Булочка з вишнею, Булочка з яблуками), а не юридично консультаційні послуги. Наведені вище консультаційні послуги, які надаються Замовнику третіми особами, не можуть бути віднесені до предмета закупівлі, а отже витрати на їх надання третіми особами не можуть бути включені до витрат учасника за Процедурою закупівлі.
Відтак зазначення таких вимог в тендерній документації суперечить чинному законодавству.
Враховуючи вище викладене, зазначення таких вимог в тендерній документації суперечить чинному законодавству. Таку ж позицію підтримує Антимонопольний комітет України в рішеннях № 486-р/пк-ск від 09.04.2015, № 7587-р/пк-пз від 27.10.2017, № 1062-р/пк-пз від 31.01.2023.
Відповідь:
Замовником укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг задля недопущення порушень в даній сфері, а також отримання професійних консультацій щодо кваліфікації учасників та іншої правової допомоги уповноваженій особі, прийнято рішення укласти договір.
Статтею 19 Конституції України закріплено загальнодозвільний принцип, відповідно до якого громадяни та організації мають право вчиняти дії, які прямо не заборонені законом.
Відповідно до статті 8 Конституції України норми Конституції України є нормами прямої дії. Вказана стаття Конституції встановлює, що закони не можуть їй суперечити. У разі виникнення такої суперечності мають використовуватися норми акта найвищої юридичної сили.
Враховуючи вищевикладене, з урахуванням вказаних норм Основного закону, дії замовника не повинні суперечити нормам законодавства про публічні закупівлі. Оскільки в Законі України «Про публічні закупівлі» відсутні будь-які обмеження стосовно включення в тендерну документацію вимог щодо відшкодування витрат замовника на юридично-консультаційні послуги, то така вимога є цілком законною і не суперечить принципам даного закону та відповідає вимогам частини 3 статті 22 вказаного закону, а саме в тій частині, що в тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому, нормами чинного законодавства не заборонено залучення замовником на договірних засадах консультантів до роботи уповноваженої особи, а оплата послуг консультанта МОЖЕ здійснюватися за згодою учасника-переможця у порядку передбаченому положеннями Цивільного кодексу України.
У розрізі вищевказаної вимоги тендерної документації, застосовуються норми цивільно-правового законодавства, а саме – заміна боржника в зобов’язанні, передбаченого ч. 1 ст. 520 ЦКУ, у відповідності до якого боржник у зобов'язанні МОЖЕ бути замінений іншою особою (переведення боргу) лише за згодою кредитора, якщо інше не передбачено законом. Правовою формою такої заміни є договір на користь третьої особи ст. 636 ЦКУ, за яким боржник (переможець торгів, інша особа), зобов’язується виконати свій обов’язок на користь третьої особи (консультант «виконавця»).
Відповідно до положень Цивільного кодексу України, зобов'язання боржника МОЖЕ бути покладено ним на іншу особу, а передоручення виконання не тягне за собою заміну боржника у зобов'язанні. При цьому, боржник зберігає свій правовий статус, покладаючи на третю особу тільки обов'язок виконати фактичні дії.
Також, акцентуємо Вашу увагу, що дана норма тендерної документації встановлює право, а не обов’язок учасника-переможця відкритих торгів оплатити юридично-консультаційні послуги, отримані від Виконавця таких послуг. Окрім того, не сплата учасником-переможцем послуг Виконавця не є підставою відхилення його тендерної пропозиції чи не укладення із ним договору та жодним іншим чином не впливає на проведення процедури відкритих торгів чи на виконання договору.
Зважаючи на вищевикладене, включення в тендерну документації положення щодо укладання договору про надання юридично-консультаційних послуг не суперечить вимогам чинних законів України та Конституції України.
Крім того, пункт про оплату таких послуг не обмежує та не звужує конкуренцію, оскільки тендерна документація повністю відповідає вимогам ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме в тій частині, що не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дата відповіді:
28.12.2023 16:18
Відповідь надана
вимога щодо надання юридично-консультаційних послуг
Номер:
1055d509469945458d814438f1cd5506
Дата опублікування:
26.12.2023 10:59
Опис:
У тендерній документації наявна вимога: 8. Керуючись ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» дана тендерна документація містить іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити. Замовником торгів в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг з Виконавцем, оплата яких може здійснюватися учасником-переможцем торгів. Вартість послуг становить 20000,00 грн. (двадцять тисяч гривень 00 копійок).
разом з тим така вимога не може бути передбачена у тендерній документації, що підтверджується практикою амк, просимо забрати її. дякуємо
Відповідь:
Замовником укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг задля недопущення порушень в даній сфері, а також отримання професійних консультацій щодо кваліфікації учасників та іншої правової допомоги уповноваженій особі, прийнято рішення укласти договір.
Статтею 19 Конституції України закріплено загальнодозвільний принцип, відповідно до якого громадяни та організації мають право вчиняти дії, які прямо не заборонені законом.
Відповідно до статті 8 Конституції України норми Конституції України є нормами прямої дії. Вказана стаття Конституції встановлює, що закони не можуть їй суперечити. У разі виникнення такої суперечності мають використовуватися норми акта найвищої юридичної сили.
Враховуючи вищевикладене, з урахуванням вказаних норм Основного закону, дії замовника не повинні суперечити нормам законодавства про публічні закупівлі. Оскільки в Законі України «Про публічні закупівлі» відсутні будь-які обмеження стосовно включення в тендерну документацію вимог щодо відшкодування витрат замовника на юридично-консультаційні послуги, то така вимога є цілком законною і не суперечить принципам даного закону та відповідає вимогам частини 3 статті 22 вказаного закону, а саме в тій частині, що в тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому, нормами чинного законодавства не заборонено залучення замовником на договірних засадах консультантів до роботи уповноваженої особи, а оплата послуг консультанта МОЖЕ здійснюватися за згодою учасника-переможця у порядку передбаченому положеннями Цивільного кодексу України.
У розрізі вищевказаної вимоги тендерної документації, застосовуються норми цивільно-правового законодавства, а саме – заміна боржника в зобов’язанні, передбаченого ч. 1 ст. 520 ЦКУ, у відповідності до якого боржник у зобов'язанні МОЖЕ бути замінений іншою особою (переведення боргу) лише за згодою кредитора, якщо інше не передбачено законом. Правовою формою такої заміни є договір на користь третьої особи ст. 636 ЦКУ, за яким боржник (переможець торгів, інша особа), зобов’язується виконати свій обов’язок на користь третьої особи (консультант «виконавця»).
Відповідно до положень Цивільного кодексу України, зобов'язання боржника МОЖЕ бути покладено ним на іншу особу, а передоручення виконання не тягне за собою заміну боржника у зобов'язанні. При цьому, боржник зберігає свій правовий статус, покладаючи на третю особу тільки обов'язок виконати фактичні дії.
Також, акцентуємо Вашу увагу, що дана норма тендерної документації встановлює право, а не обов’язок учасника-переможця відкритих торгів оплатити юридично-консультаційні послуги, отримані від Виконавця таких послуг. Окрім того, не сплата учасником-переможцем послуг Виконавця не є підставою відхилення його тендерної пропозиції чи не укладення із ним договору та жодним іншим чином не впливає на проведення процедури відкритих торгів чи на виконання договору.
Зважаючи на вищевикладене, включення в тендерну документації положення щодо укладання договору про надання юридично-консультаційних послуг не суперечить вимогам чинних законів України та Конституції України.
Крім того, пункт про оплату таких послуг не обмежує та не звужує конкуренцію, оскільки тендерна документація повністю відповідає вимогам ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме в тій частині, що не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дата відповіді:
28.12.2023 16:05
Відповідь надана
Тендерна документація
Номер:
30125814e6cb463bb996d62d493b2b6a
Дата опублікування:
24.12.2023 16:17
Опис:
У п. 8 розділу 5.2.1» Інша інформація відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити», учасник має надати у складі тендерної пропозиції довідку довільної форми, видану Замовником відкритих торгів не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником Комунальним закладом Львівської обласної ради «Львівський ліцей з посиленою військово -фізичною підготовкою імені Героїв Крут».
Така вимога є незаконною з огляду на наступне: встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримати довідку з підписом Замовника.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо подання довідки виданої Замовником є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання Замовник може не надати вищезазначену довідку, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним щодо потенційного Учасника та інших суб'єктів господарювання.
Відповідно до ч.1 ст. 12 Закону, електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім зацікавленим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
Вимога щодо надання довідки виданої замовником прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише через авторизований електронний майданчик, а не при особистій зустрічі, зі складанням будь-яких довідок. Такі дії Замовника - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад.
Окрім того, Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати довідку довільної форми, видану Замовником, про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з замовником, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі потенційного учасника.
Крім того, з незалежним від учасника підстав, Замовник може не видати зазначену довідку, а бо видати довідку пізніше ніж проводитиметься публічна закупівля, оскільки відповідно до ч.1 ст. 20 ЗУ «Про звернення громадян» термін розгляд звернення становить не менше 15 днів з моменту отримання такого запиту, але не більше одного місяця, а водночас учасник має 7 днів на подачу тендерної пропозиції відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що у подальшому може стати підставою для відхилення Пропозиції учасника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, потенційного Учасника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси потенційного Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до практики та рішень постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність).
Приймаючи рішення про задоволення скарги, АМКУ, дійшов висновку про необґрунтоване встановлення замовником умови про те, що «учасник має надати у складі тендерної пропозиції довідку довільної форми, видану Замовником відкритих торгів не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником». Відповідну вимогу АМКУ визнав дискримінаційною, оскільки замовник не довів необхідність надання такої довідки. (Рішення від 17.08.2021 р. № 18835 -р/пк-пз)
Враховуючи вище викладене, просимо Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідь:
Вітаємо. Замовником буде внесено зміни в Тендерну документацію та видалено дану вимогу.
Дата відповіді:
26.12.2023 10:04
Відповідь надана
Тендерна документація
Номер:
081e0373a5ef4462bfa46c431d5fb315
Дата опублікування:
24.12.2023 16:16
Відповідь:
Вітаємо! Ваше звернення не містить змісту питання.
Дата відповіді:
26.12.2023 10:02
Відповідь надана
на Відповідь Організатора: 22.12.2023 10:42
Номер:
4c0a3efd2bfe4341aa5237188d4a4e98
Дата опублікування:
22.12.2023 18:36
Опис:
Оскільки Вами не було виправлено до цих пір невідповідність вимірника предмету закупівлі (булочка у вимірнику кілогарми замість штуки), вимагаємо це зробити в найкорошті строки, для уникнення оскарження даної закупівлі до АМК
Відповідь:
Замовником було внесено зміни та в тому числі виправлено дану невідповідність.
Дата відповіді:
24.12.2023 11:59
Відповідь надана
відміна торгів
Номер:
24ce629422964106b1ece35b3af33ba0
Дата опублікування:
22.12.2023 10:14
Опис:
оскільки в ЕСЗ міститься помилка щодо одиниці виміру булочок (не штуки, а кілограми), для недопущення відміни торгів на стадії розгляду пропозицій, для економії часу, просимо відмінити дані торги та призначити нові з вказівкою на вірну одиницю виміру предмету закупівлі
Відповідь:
Дякуємо за ваше звернення, замовником буде виправлено дану технічну, механічну описку.
Дата відповіді:
22.12.2023 10:42
Відповідь надана
булочки
Номер:
572f93311fa54d668491b50a67c1313e
Дата опублікування:
21.12.2023 13:41
Опис:
Просимо змінити вимоги тендерної документації в частині вимог до булочок.
змінивши діапазон грамажу (маси) від 80 - до 100 грам. Оскільки це дозволить збільшити кількість учасників, що призведе до більшох конкуренції та економії бюджетних коштів. Щодо вашого аргументу "розрахунок планових витрат на продукти харчування здійснюються на рік з врахуванням кількості дітей, що навчаються в даному освітньому закладі" то наголошуємо, жодних додаткових витрат замовник чи держава, чи місцевий бюджет не понесе, оскільки вами замовляється продукція не в кілограмах/грамах, а в штуках. отже, якщо учасник має можливість надати булочку вагою 100 грам, за ціною 80-ти грамовою булочки то жодних витрат замовник/держава/омс не понесе.
Відповідь:
У відповідь на вашу вимогу повідомляємо про те, що згідно умов Технічної специфікації Вага - орієнтовно 80 гр./шт. Замовник не встановлює точного грамажу виробу.
Дата відповіді:
21.12.2023 13:47
Відповідь надана
графік поставки
Номер:
78b438a432b24769b878444605ddb07f
Дата опублікування:
21.12.2023 11:17
Опис:
Д о б р и й д е н ь .
Прошу уточнити графік поставки товару по днях тижня та годинах прийому(зокрема-субота та неділя) .
Чи можлива доставка у суботу товару включно із замовленням за неділю ?
Д Я К У Ю .
Відповідь:
Добрий день. Доставка здійснюється щоденно, зранку. Доставка у суботу товару включно із замовленням за неділю є можливою. Згідно умов проекту договору: Продавець постачає товар партіями згідно замовлень Покупця протягом 1 робочого дня з моменту отримання такого замовлення. Замовлення надається Покупцем в усній або письмові формі з обов’язковим долученням графіку поставок.
Доставка товару здійснюється вантажним автомобілем Продавця, який обладнаний для транспортування даного виду товару. Товар має надходити до місця передачі з супровідним документами, які свідчать про його походження та якість. Покупець може встановити в Замовленні, що поставка товару повинна здійснюватись щоденно чи за фактичної потреби Покупця. Продавець зобов’язується дотримуватися термінів та графіку поставки товару, визначених в Замовленні.
Відтак, графік поставок буде визначений при наданні замовлення Покупцем.
Дата відповіді:
21.12.2023 11:44