• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Спецодяг

Завершена

1 180 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 900.00 UAH
Період уточнення: 19.12.2023 15:57 - 01.01.2024 00:00
Відповідь надана

Щодо надання зразка.

Номер: 1a7086a3b771402ba8111a6c9ae9df11
Дата опублікування: 20.12.2023 10:47
Опис: Відповідно до частини першої статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Будь-які інші способи подання тендерної пропозиції або її частини Законом не передбачені, в тому числі можливість подання учасниками зразків продукції у складі тендерної пропозиції чи поза нею. Згідно з частиною восьмою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі має право внести зміни до своєї тендерної пропозиції або відкликати її до закінчення кінцевого строку її подання. Отже, зразок-еталон запропонованого товару, наданий після закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій та поданий поза електронною системою, не є складовою частиною тендерної пропозиції учасника. Враховуючи вищевикладене, замовником буде проведено розгляд тендерних пропозицій не у відповідності до вимог частини дев’ятої статті 29 Закону, а саме: замовник здійснюватиме розгляд зразка запропонованого товару, який не є складовою частиною тендерної пропозиції, та, як наслідок, відхилення тендерної пропозиції за відсутності зразка є порушенням вимог частини першої статті 31 Закону». Також: частиною другою статті 22 Закону визначено вичерпний перелік відомостей, які зазначаються замовником у тендерній документації. Та відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто, якщо замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації іншу інформацію, одночасно з цим вимоги для наявності такої інформації повинні бути передбачені законодавством. При цьому вимога щодо надання зразків у встановлений період часу не передбачена законодавством взагалі. Та частиною першою статті 31 Закону визначено вичерпний перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій учасника та/або переможця, серед яких відсутня підстава для такого відхилення щодо надання / ненадання переможцем електронного аукціону зразка товару поза межами електронної системи закупівель. Таким чином, зразки товару не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону, та ненадання зразків товару поза межами електронної системи закупівель не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника відповідно до вимог статті 31 Закону. При цьому Законом поза межами електронної системи закупівель передбачено надання лише саме документів виключно переможцем процедури закупівлі, а не переможцем електронного аукціону, як зазначено замовником до тендерної документації. Отже, враховуючи викладене, всупереч вимогам частини першої статті 31 Закону буде відхилено тендерну пропозицію учасника із підстави, не передбаченої Законом та не у відповідності до вимог закону, та таке відхилення є безпідставним. - зразки продукції (товару) не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону, тому їх ненадання поза межами електронної системи закупівель не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника відповідно до вимог статті 31 Закону; Якщо Ви не внесете зміни щодо зразків та залишиться наявність дискримінаційних вимог, будемо вимушені оскаржувати умови тендерної документації до Органу оскарження. Дякуємо за розуміння.
Відповідь: Враховуючи Ваші вимоги Замовником було внесено відповідні зміни до ТД Спеціальний робочий одяг, код ДК 021:2015 - 18130000-9. Відповідно до пункту 31 частини 1 статті Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною 2 статті 22 Закону, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Так, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". За таких умов, Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи із специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. Так, враховуючи вищезазначене, Замовником було внесено зміни до тендерної документації на закупівлю спеціального робочого одягу (Спецодяг) – код 18130000-9 згідно Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749 /далі – ДК 021:2015/ з дотриманням вимог законодавства. Відповідно до Документації, зразки товару вимагаються від Переможця закупівлі, тому законодавство з публічних закупівель в частині складу тендерної пропозиції не порушено. На даний час жодних обмежень щодо надання зразків Переможцем чинним законодавством не встановлено. Зразки запропонованого товару дають можливість Замовнику розуміти якої якості буде товар. Зразок товару є еталоном при постачанні товару, який виключає отримання його не належної якості. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію, яку Замовник вважає за необхідним до неї включити. Враховуючи вищезазначене Замовником встановлено, що «Переможець процедури закупівлі повинен протягом 3-х робочих днів з дати визначення Переможцем надати Замовнику у зручний для нього спосіб (адреса доставки: вул. Харківська, 125, м. Суми, 40007) зразки товару разом з наступними документами: • Інструкція з експлуатації (з вказівкою в інструкції призначення, терміну служби, умов експлуатації та зберігання, очищення, технічного обслуговування); • Санітарно-епідеміологічний висновок на кожний вид продукції; • Сертифікат про експертизу зразка, виданий державним органом сертифікації; • Декларація про відповідність вимогам Технічного регламенту, видана органом, що акредитований Національним агентством з акредитації України на кожний вид продукції, дійсна на дату подачі тендерної пропозиції; • Паспорт (сертифікат) якості виробника;». Факт подання тендерної пропозиції Учасником – вважається безумовною згодою з вищевикладеною вимогою документації. Замовник не вважає встановлення даної вимоги перевищенням меж своєї компетенції, так як жодних законодавчих обмежень щодо надання зразків Переможцем чинним законодавством не встановлено. Для виробника, який в змозі виконати в повному обсязі замовлення на поставку товару для цих торгів не складе труднощів виконати обов’язки які будуть покладені на нього за договором, та в триденний термін виготовити по одній одиниці замовленої продукції. Враховуючи вищезазначене, вимогу надання зразку в триденний термін зможе виконати не лише той Учасник, що має власне виробництво, але й Учасник, що здійснює реалізацію продукції на підставі договірних відносин з виробником. Крім того, стабільні господарські зв’язки з Учасника з виробником є підтвердженням того, що в подальшому Замовник зможе отримати товар необхідної якості, в кількості та строки, визначені Документацією. Дії Замовника в частині встановлення зазначених вище вимог Документації не порушують вимоги законодавства з публічних закупівель оскільки дана вимога стосується усіх потенційно можливих Учасників, що унеможливлює порушення конкуренційного законодавства у вигляді обмеження конкуренції та/чи дискримінації учасників.
Дата відповіді: 21.12.2023 09:37