-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
код ДК 021:2015 - 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, бензин А-95)
Завершена
1 010 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 050.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 050.00 UAH
Період уточнення:
19.12.2023 14:23 - 24.12.2023 00:00
Відповідь надана
щодо внесення змін до ТД
Номер:
526a02680ea745548448c2c947a8915d
Дата опублікування:
23.12.2023 16:40
Опис:
Шановний замовнику!
Відповідно до п. 1 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації «Учасник має надати у складі пропозиції документ, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) товару, (або ціну/діапазон, що заявлена в межах ринкових цін) (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів). До даного документу учасник надає копію сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в ISO 9001:2015».
Частиною другою статті 16 Закону України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію» визначено, що стандарти, прийняті підприємствами, застосовуються на добровільній основі. Сертифікати ISO не є обов'язковими, дана сертифікація проводиться в добровільному порядку і має лише рекомендаційний характер. Таким чином, документи які не є обов’язковими на території України не можуть бути підставою для дискваліфікації учасника, а повноваження щодо здійснення досліджень кон’юнктури ринку може бути підтверджуватися, в тому числі, положеннями нормативно-правових документів.
Так, статтями 3 та 11 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» передбачено, що торгово-промислова палата має право надавати: за дорученням українських та іноземних юридичних і фізичних осіб послуги, пов'язані із захистом їх прав та інтересів, відповідно до законодавства України та міжнародних договорів України; довідково-інформаційні послуги, основні відомості, що не є комерційною таємницею, про діяльність українських підприємств та підприємців, зарубіжних країн згідно з національним законодавством, а також послуги для здійснення комерційної діяльності українським та іноземним фірмам та організаціям. Методичні та експертні документи, видані торгово-промисловими палатами в межах їх повноважень, є обов'язковими для застосування на всій території України. Права торгово-промислових палат закріплюються в їх статутах і реалізуються у порядку, передбаченому законодавством України.
Відповідно до інформації, розміщеній на сайті Харківської ТПП надає інформацію та оформлює цінові довідки та експертні висновки з відображенням кон’юнктури ринку щодо рівня світових, вітчизняних та довідкових цін, ринкових і середніх цін на сировину, вироби, товари, роботи, послуги, устаткування на вітчизняних та зарубіжних ринках.
Крім цього, процитована в Тендерній документації вимога замовника встановлює вимоги до третьої особи (що не є учасником закупівлі), а також чинить вплив на господарську діяльність учасника. Стаття 6 ГК України декларує принцип свободи господарської діяльності. Стаття 44 ГКУ гарантує принципи самостійного формування підприємцем програми діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції. Статтею 19 Конституції України встановлено: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Таким чином, суб’єкти господарювання, які мають намір взяти участь у закупівлі, користуються вільним вибором контрагентів, співпраця з якими є вигідної по ціновим і якісним параметрам, в тому числі самостійно обирають суб’єктів, що здійснюють дослідження кон'юнктури ринку. Разом з тим, для виконання вимог замовників учасникам слід спонукати відповідних контрагентів здобути сертифікати, що є порушенням ст. 19 Конституції.
На підставі наведеного просимо внести відповідні зміни до тендерної документації шляхом виключення вимоги щодо надання сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку у складі тендерної пропозиції.
В іншому випадку ми будемо змушені звернутися до АМКУ зі скаргою про порушення та з метою захисту охоронюваних законом інтересів.
Відповідь:
За результатами розгляду Ваших запитань Замовник вважає за необхідне повідомити про наступне.
Закупівля проводиться відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року.
Згідно з пунктом 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Частина 2 статті 22 Закону містить невичерпний перелік відомостей, які зазначаються у тендерній документації.
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Керуючись принципами здійснення публічних закупівель, закріпленими в частині 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовником передбачено у тендерній документації, що у складі пропозиції Учасник має надати у складі пропозиції документ, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) товару, (або ціну/діапазон, що заявлена в межах ринкових цін) (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів). До даного документу учасник надає копію сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в ISO 9001:2015.
Необхідність встановлення вказаної вимоги тендерної документації обумовлена бажанням Замовника уникнути спотворення добросовісної конкуренції потенційними учасниками процедури закупівлі, штучного завищення чи то пониження цін порівняно з ринковими і як наслідок або укладення договору про закупівлю за цінами, які або будуть нижчими за ринкові, а тому належне виконання такого договору буде ставитись під загрозу через небажання постачальника нести збитки від своєї діяльності із постачання товару, що є предметом закупівлі, підвищення ціни за одиницю товару зі зменшенням його обсягів, або укладення договору про закупівлю за завищеними цінами, що не відповідають ринковим, що в підсумку може спричинити збитки для бюджету Замовника.
Чинне законодавство не забороняє суб’єкту господарювання здійснити сертифікацію в добровільному порядку.
Дата відповіді:
25.12.2023 13:30