• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Електрична енергія

Завершена

628 530.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 142.65 UAH
Період уточнення: 19.12.2023 10:01 - 25.12.2023 00:00
Відповідь надана

дискримінаційні вимоги

Номер: 3db8696409ae4d0d800823cb58362c87
Дата опублікування: 21.12.2023 01:15
Опис: Шановний замовнику. Наше підприємство є досвідченим учасником та постачальником електричної енергії та маємо намір взяти участь в процедурі закупівлі. Проте, при аналізі вимог тендерної документації встановлено дискримінаційні вимоги, що перешкоджають нам взяти участь в процедурі закупівлі. 1. Згідно з пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації учасник має надати у складі пропозиції документ, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) кожного найменування товару, (або ціну/діапазон, що заявлена в межах ринкових цін) (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів), що виданий не раніше дати оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання пропозицій. До даного документу учасник надає копію сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в ISO 9001:2015. Згідно з пунктом 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Наявність довідки про діапазон цін, та сертифікату ISO 9001:2015 органу, який видав зазначену довідку не передбачена жодним національним стандартом. Крім того, зауважимо, що відповідальність за визначення очікуваної вартості предмета закупівлі лежить на Замовникові та учасники, у свою чергу мають повне право подавати свої тендерні пропозиції в рамках визначеної очікуваної вартості без жодних додаткових обмежень. Отже, вимоги тендерної документації не узгоджуються з вимогами законодавства в цій частині, що підтверджується також і практикою АМКУ. 2. Додатком 2 «Інформація про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики (вимоги)до предмета закупівлі» встановлено наступну вимогу: для можливості використання права електропостачальника на знімання показань приладів обліку споживача по всім точкам обліку, у складі тендерної пропозиції надати відповідне документальне підтвердження про наявність у штаті учасника торгів інженера-електрика з відповідною групою з електробезпеки для виконання зняття показів розрахункових засобів комерційного обліку замовника, який має відповідним чином оформлене посвідчення про проходження навчання, підтвердження знань щодо законів та нормативно-правових актів у сфері охорони праці, з наданням у складі пропозиції копії/й протоколу/ів або витягів з них засідання уповноваженої комісії з перевірки знань, де вказаний позитивний висновок навчання інженера-електрика учасника з наданням відповідного/них посвідчення/ь. Згідно з пунктом 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Перш за все, вимоги щодо наявності у штаті постачальинка електроенергії інженера-електрика не передбачено жодним національним стандартом для електричної енергії. Крім того, фактично замовником встановлено вимоги щодо наявності працівників, що прямо заборонено вимогами Особливостей. Отже, вимоги тендерної документації не узгоджуються з вимогами законодавства в цій частині, що підтверджується також і практикою АМКУ. У звязку з наведеним, просимо видалити зазначені вимоги з тендерної документації. У протилежному випадку ми будемо змушені звернутись до АМКУ за захистом своїх прав та законних інтересів.
Відповідь: За результатами розгляду Ваших запитань Замовник вважає за необхідне повідомити про наступне. Закупівля електричної енергії проводиться відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року. Згідно з пунктом 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Частина 2 статті 22 Закону містить невичерпний перелік відомостей, які зазначаються у тендерній документації. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Керуючись принципами здійснення публічних закупівель, закріпленими в частині 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовником передбачено у тендерній документації, що у складі пропозиції Учасник має надати у складі пропозиції документ, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) кожного найменування товару, (або ціну/діапазон, що заявлена в межах ринкових цін) (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів), що виданий не раніше дати оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання пропозицій. До даного документу учасник надає копію сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в ISO 9001:2015. Необхідність встановлення вказаної вимоги тендерної документації обумовлена бажанням Замовника уникнути спотворення добросовісної конкуренції потенційними учасниками процедури закупівлі, штучного завищення чи то пониження цін порівняно з ринковими і як наслідок або укладення договору про закупівлю за цінами, які або будуть нижчими за ринкові, а тому належне виконання такого договору буде ставитись під загрозу через небажання постачальника нести збитки від своєї діяльності із постачання товару, що є предметом закупівлі, підвищення ціни за одиницю товару зі зменшенням його обсягів, або укладення договору про закупівлю за завищеними цінами, що не відповідають ринковим, що в підсумку може спричинити збитки для бюджету Замовника З метою забезпечення комерційної якості послуг, які надаються споживачу за договором про постачання електричної енергії споживачу, що передбачає вчасне та повне інформування споживача про умови постачання електричної енергії, ціни на електричну енергію та вартість послуг, що надаються, надання роз’яснень положень актів чинного законодавства, якими регулюються відносини Сторін, ведення точних та прозорих розрахунків із Споживачем, а також можливість вирішення спірних питань шляхом досудового врегулювання, Замовником сформульовано базові вимоги до постачальника електричної енергії, які б забезпечили таку стабільність постачання. Для можливості використання права електропостачальника на знімання показань приладів обліку споживача по всім точкам обліку, у складі тендерної пропозиції надати відповідне документальне підтвердження про наявність у штаті учасника торгів інженера-електрика з відповідною групою з електробезпеки для виконання зняття показів розрахункових засобів комерційного обліку замовника, який має відповідним чином оформлене посвідчення про проходження навчання, підтвердження знань щодо законів та нормативно-правових актів у сфері охорони праці, з наданням у складі пропозиції копії/й протоколу/ів або витягів з них засідання уповноваженої комісії з перевірки знань, де вказаний позитивний висновок навчання інженера-електрика учасника з наданням відповідного/них посвідчення/ь. Враховуючи вищевикладене, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації, оскільки тендерна документація складена у повній відповідності до вимог чинного законодавства, у тому числі у сфері публічних закупівель.
Дата відповіді: 25.12.2023 09:24