-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 09310000-5– Електрична енергія (Електрична енергія з постачанням та передачею)
Завершена
576 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 880.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 880.00 UAH
Період уточнення:
15.12.2023 18:19 - 20.12.2023 00:00
Відповідь надана
Щодо сертифікації
Номер:
1ee8f6931fcf4428bc0d4f5bbd3e2f87
Дата опублікування:
19.12.2023 17:53
Опис:
Шановний Замовнику детально ознайомившись з тендерної документації ми дійшли висновку, що вона містить вимоги, що для нас як потенційного учасника є дискримінаційними та такими що звужують коло потенціальних учасників й порушують основні принципи закупівель, щодо не дискримінації учасників.
Додаток № 2 до тендерної документації « Перелік документів, які має надати учасник закупівлі у складі своєї пропозиції» , Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції: - Документальне підтвердження можливості учасника належним чином забезпечити інформаційну безпеку та кібербезпеку засобів провадження ліцензованої діяльності з постачання електричної енергії, Учасник у складі пропозиції повинен надати чинний сертифікат ISO 27701:2019 «Методи безпеки. Розширення до ISO/IEC 27001 та ISO/IEC 27002 для управління інформацією про конфіденційність. Вимоги та вказівки», виданий на ім’я учасника (або еквівалент). Сфера діяльності на яку поширюється сертифікована система управління повинна включати постачання електричної енергії. Дана вимога є дискримінаційною та підлягає вилученню з тендерної документації в зв’язку з тим, що : Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Частиною 3 ст. 2 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» - дія положень цього закону не поширюється на оцінку відповідності послуг, а стаття 24 цього закону передбачає право суб’єкту господарювання на добровільну оцінку відповідності. Тому вимогою щодо надання Документального підтвердження можливості учасника належним чином забезпечити інформаційну безпеку та кібербезпеку засобів провадження ліцензованої діяльності з постачання електричної енергії, Учасник у складі пропозиції повинен надати чинний сертифікат ISO 27701:2019 «Методи безпеки. Розширення до ISO/IEC 27001 та ISO/IEC 27002 для управління інформацією про конфіденційність. Вимоги та вказівки», виданий на ім’я учасника (або еквівалент). Сфера діяльності на яку поширюється сертифікована система управління повинна включати постачання електричної енергії. Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі») – недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Наявність чи відсутність сертифікатів ніяким чином не впливають на постачання електричної енергії споживачу. Просимо Вас внести зміни до тендерної документації у частині виключення обов’язку надання сертифікату ISO 27701:2019 «Методи безпеки. Розширення до ISO/IEC 27001 та ISO/IEC 27002 для управління інформацією про конфіденційність. Вимоги та вказівки».
Відповідь:
Шановний учаснику. З приводу вашої вимоги повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Вимоги щодо відомостей, які повинні міститися в тендерній документації визначені в частині 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Згідно з пунктом 4 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Відповідно до даних норм права, у тендерній документації встановлено вимогу щодо надання сертифікату ISO 27001:2013 саме для сфери - постачання електричної енергії. Таку сертифікацію може пройти будь який учасник та отримати даний сертифікат. Обмеження для отримання такого сертифікату відсутні.
Також вважаємо, що дана вимога не являється дискримінаційною, оскільки вона стосується рівною мірою усіх учасників процедури закупівлі. Ваше небажання пройти вказану сертифікацію не може слугувати достатнім доказом наявності дискримінації чи неправомірної вимоги.
Відповідно ви не довели та документально не підтвердили неможливість виконання наведених вище вимог тендерної документації та не підтвердили, яким чином встановлення наведеної вище вимоги документації порушує його права та законні інтереси, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі.
Дата відповіді:
22.12.2023 23:46