• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Завершена

10 400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 104 000.00 UAH
Період уточнення: 13.12.2023 09:54 - 18.12.2023 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: 034d1b33916c4a118cb57122cb7d8d45
Дата опублікування: 16.12.2023 21:34
Опис: Шановний Замовник! Відповідно до Вашої Тендерної документації Р – загальна сума тендерної пропозиції, (загальна вартість тендерної пропозиції) у гривні (UAH), яка розраховується та вноситься Учасником на електронний майданчик наступним чином: Р = Nплан * (Цпрогн.рдн +М + Тпер.) * 1,2, грн з ПДВ де, Nплан – плановий обсяг закупівлі електричної енергії для відповідного об’єкта Споживача, кВт*год. Цпрогн.рдн – прогнозована ціна РДН, яка для даної закупівлі за 1 кВт*год без ПДВ становить: середньозважена ціна на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за період з 01.11.2023 року по 30.11.2023 року включно за даними ДП «Оператор ринку» розміщеними на його веб-сайті https://www.oree.com.ua з обов’язковим урахуванням коливання ціни в періоді постачання + 5 % (замовник встановлює величину коливання ціни виключно позитивну та однакову для всіх Учасників) (РДН з 01.11.2023 року по 30.11.2023 року включно + 5 %); Тпер.– тариф на послуги з передачі електричної енергії затверджений регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП 09.12.2023 № 2322 з 01.01.2024 року – 0,52857 грн за 1 кВт*год без ПДВ; М – маржа (вартість послуг постачальника електричної енергії) в гривнях за 1 кВт*годину запропонована учасником, без ПДВ. Примітка. Запропоноване значення вартості послуг постачальника повинно відповідати умові М>=0, у т.ч. за результатами аукціону. Визначення учасником/переможцем маржі у своїй ціновій пропозиції за результатами аукціону М<0 вважається відмовою від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, що є підставою для відхилення тендерної пропозиції у відповідності до пп. 3 п.44 Особливостей. Під час проведення аукціону Учасник понижує ціну тільки за рахунок зменшення М –(вартості послуг) постачальника. 1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ-20 %) Вважаємо дану вимогу тендерної документації неправомірною з огляду на наступне: Тендерною документацією в Розділі V, п.1.2. «Оцінка тендерних пропозицій» зазначається, що: «Оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону. (у разі якщо подано дві і більше тендерних пропозицій). Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою. Критеріями оцінки є ціна. Питома вага критерію – 100%. Ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення відкритих торгів, з урахуванням абзацу другого пункту 28 Особливостей. До розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Ціна на електричну енергію встановлюється учасником у відповідності до ч. 2 ст. 56 Закону України «Про ринок електричної енергії». Учасник не включає до вартості тендерної пропозиції витрати щодо оплати послуг з розподілу електричної енергії. Ціна тендерної пропозиції повинна враховувати податки і збори, у тому числі, що сплачуються або мають бути сплачені відповідно до положень Податкового кодексу України. У разі, якщо учасник не є платником ПДВ, ціна тендерної пропозиції зазначається без ПДВ.». Згідно з вищезазначеною інформацією сказано , що саме УЧАСНИК, а не замовник, САМОСТІЙНО ВИЗНАЧАЄ і ПРОПОПОНУЄ ту ЦІНУ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, за яку він готовий здійснювати постачання електричної енергії. Законом України «Про публічні закупівлі», Особливостями не передбачено право Замовника встановлювати ціну тендерної пропозиції Учасника, оскільки в такому випадку взагалі знижується сутність проведення публічних закупівель. При застосуванні даної формули із застосуванням листа- погодження про маржу у даній формулі можна стверджувати, що Замовник порушує принципи добросовісної конкуренції, максимальної економії, ефективності та пропорційності, об’єктивного і неупередженого визначення переможця закупівлі передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». За допомогою даної формули розрахунку ціни Замовник ціленаправлено обмежує та унеможливлює участь потенційних Учасників грати на електронному аукціоні , а також надає технічну можливість для конкретного постачальника подати цінову пропозицію відразу, як тільки було оголошено закупівлю. Для прикладу: Закупівля https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-25-010225-a з ідентичним формуванням ціни призвела до того , що аукціон , як один із основних етапів проходження процедури закупівлі відкриті торги (з особливостями) було повністю порушено Замовником , що призвело до порушення Законодавства проведення процедури закупівлі. На підставі вищевикладеного, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити вказану вище неправомірну вимогу. У разі бездіяльності Замовника стосовно даної вимоги , щодо дискримінаційних умов тендерної закупівлі , Учаснику доведеться використати свою можливість оскарження умов тендерної документації Замовника у Антимонопольному комітеті України (АМКУ), та звернутись до уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції – це органи прокуратури, Національної поліції, Національне антикорупційне бюро.
Відповідь: Щодо встановлення вимог до розрахунку тендерної пропозиції, то радимо дослідити багаточисельну та неоднорічну практики Антимонопольного комітету України з цього питання. З точки зору Антимонопольного комітету України вимога щодо маржі не містить дискримінаційний характер та не містить у собі будь яких корупційних ризиків. Наприклад, у рішенні від 25.06.2021 №14434 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-21-000724-c) Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вирішила, що: «Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині». Дана позиція АМКУ простежується і в разі відхилення чи не відхилення пропозицій Учасників, які зазначили від’ємну маржу. Наприклад у рішенні від 23.02.2023 №2152-р/пк-пз (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-01-03-004646-a) Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вирішила, що: «За такої ціни Пропозиції, відповідно до формули розрахунку ціни, наведеної в Документації, маржа є від'ємною. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЄВРО ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ") була правомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині». Разом з цим, рекомендуємо ознайомитись з Річним звітом АМКУ за 2022 рік, що розглянутий Комітетом Верховної Ради України з питань економічного розвитку на своєму засіданні 25 липня 2023 року (доступне за посиланням - https://amcu.gov.ua/storage/app/uploads/public/641/87f/e95/64187fe957f1c745683055.pdf). В якому, зокрема, у підрозділі «НАЙБІЛЬШ ПОШИРЕНІ ПОМИЛКИ ДОПУЩЕНІ УЧАСНИКАМИ ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ ПРОПОЗИЦІЙ», розділу НАЙБІЛЬШ ПОШИРЕНІ ПОМИЛКИ ТА ПОРУШЕННЯ ПІД ЧАС ЗАКУПІВЕЛЬ зазначається: «7. Формування ціни пропозиції з від'ємною маржою (процедури закупівель електроенергії тощо) у випадках, коли замовник у тендерній документації встановлював заборону на встановлення від'ємної маржі та вимагав гарантійний лист від учасників, що така маржа не буде від'ємною, тим самим учасники надавали у складі своїх тендерних пропозицій недостовірну інформацію в цій частині, що призводило до правомірного відхилення тендерних пропозиції таких учасників з наведених підстав». Підсумовуючи вищевикладене, Замовник в своїй закупівельній діяльності керується виключно чинним законодавством України у сфері публічних закупівель. Хочемо звернути вашу увагу, що дані вимоги є усталеною практикою при закупівлі електричної енергії, і були застосовані, наприклад, Північним офісом Держаудитслужби - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-01-13-007040-a; чи ПрАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-12-12-013943-a.
Дата відповіді: 18.12.2023 11:16