-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Автобус (ДК 021:2015: код «34120000-4» - «Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб» («34121000-1» - «Міські та туристичні автобуси»))
Закупівля здійснюється відповідно до положень постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 р. “ Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” зі змінами. Місцезнаходження Замовника: 18000, Україна, Черкаська область, місто Черкаси, вул. О. Дашковича,62. Категорія Замовника згідно п.4 ч.1 ст.2 Закону: юридичні особи та/або суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання. Джерело фінансування – власні кошти.
Торги відмінено
5 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 75 000.00 UAH
мін. крок: 1.5% або 75 000.00 UAH
Період уточнення:
06.12.2023 15:40 - 11.12.2023 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі
Номер:
2258eda887cc4ae98391dd1cbe7793df
Дата опублікування:
08.12.2023 17:23
Опис:
Вимоги предмету закупівлі складені таким чином що жоден з українських виробників автобусів не може прийняти участь в цій закупівлі, так як у них Екологічний стандарт Євро5. А стандарт Євро 6 - вимагає використання сечовини і це додаткові експлуатаційні витрати, а враховуючи якість сечовини та дизельного пального, яке постачається на ринок України, система нейтралізації вихлопних газів вийде з ладу приблизно через 10-15 тис. кілометрів пробігу, після чого Замовнику буде необхідно звернутись до офіційного постачальника цих автобусів з вимогою про усунення недоліків, а постачальник Вам відмовить в гарантійному ремонті, посилаючись на те, що несправність виникла в результаті неякісного пального та сечовини. В результаті цього Ви будете вимушені перепрошити блок керування двигуном з Євро 6 на Євро 3, для того щоб мати можливість експлуатувати автобус в наших умовах. Також у двигунів з меншим об'ємом зменшений ресурс до першого капремонту в порівнянні з двигунами українських виробників. Тому Замовник свідомо обмежує участь продавців автобусів українських виробників, а це і є дискримінація.
Відповідь:
Добрий день. Наголошуємо, що Замовник не обмежений у можливості встановлювати вимоги, які спрямовані на забезпечення задоволення його потреб у продукції з відповідними технічними, якісними та кількісними характеристиками Товару (предмету закупівлі), про що дійшов висновку Верховний Суд у своїй Постанові від 26.05.2022 року у справі №640/30250/20.
Дата відповіді:
11.12.2023 16:33
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі
Номер:
e27522b8393c4e9699fa058656252d2f
Дата опублікування:
06.12.2023 16:40
Опис:
Шановний Замовник, тендерною документацією передбачені вимоги, які повнісю обмежують коло потенційних учасників процедури закупівлі із автобусами українських виробників автобусів. Так, у Додатку №3 тендерної документації встановлені вимоги, яким в сукупності відповідає один автобус турецького виробництва Temsa. Автобуси які виробляються в Україні (ATAMAN, ЕТАЛОН, ЗАЗ, БОГДАН, РУТА) не відповідають зокрема таким вимогам, як екологічний стандарт - ЕВРО-6, в Україні на сьогоднішній день дійсний стандарт ЄВРО-5; габаритним розмірам також не відповідає жоден з українських автобусів, (Українські автобуси довші приблизно на 1 метр і ширші на 15-20 см.. Також українські автобуси не проходять по об'єму двигуна, вимагається - від 2 500 см3 до 3 500 см3, ємності паливного баку (150 л.). Також в автобусах українського виробництва відсутні такі системи як Системою пожежної сигналізації машинного відділення та Системою вогнегасіння машинного відділення.
В той же час Замовник зазначає, що Еквівалент – це щось рівноцінне, рівнозначне, рівносильне, те, що повністю відповідає чому-небудь, може його замінювати або виражати.
Вимогам замовника повністю відповідає тільки один автобус турецького виробництва TEMSA.
Для перевезення працівників КП «Черкаситеплокомуненерго» можуть бути використані автобуси українських виробників автобусів, які повністю відповідають чинним в україні екологічним вимогам та вимогам безпеки. Українські автобуси також обладнують кондиціонерами, автономними опалювачами, тахографами, освітленням, системами безпеки (ABS, ASR, n та іншими) і що дуже суттєво - мають вартість набагато менше, за бюджет закупівлі. Тобто ціна українських автобусів - не більше 4000000,00 грн. Це дешевше на 1 млн.
Враховуючи занепад економіки України, військовий стан, Замовник може обрати для перевезення своїх працівників товар українського виробництва для підтримки економіки України, податки від продажу українського автобуса підуть в бюджет Україні на виплати зарплат бюджетним організаціям, яким і є Замовник, а на зекономлений мільйон гривень може придбати дуже багато необхідних речей для ЗСУ.
Просимо розглянути можливість внесення змін до тендерної документації та надати можливість участі в процедурі закупівлі учасникам, кі можуть запропонувати товар українського виробництва.
Відповідь:
Добрий день Формуючи технічні характеристики Товару (предмету закупівлі) Замовником розглядались технічні характеристики автобусів різних виробників та було визначено технічні вимоги, які в сукупності відповідають потребам Замовника, у тому числі по якості, надійності, терміну експлуатації з урахуванням мінімізації додаткових витрат на утримання та простоїв внаслідок поломок.
Стосовно вимог щодо екологічного стандарту ЄВРО-6, то Замовником враховано тривалий термін експлуатації автобусу для використання його і в майбутньому коли питання викидів в атмосферу буде врегульовано у порівняні із пріоритетністю врегулювання викидів забруднюючих речовин у світі на сьогодні. Саме кількість викидів небезпечних речовин в повітря посилює негативний вплив на навколишнє середовище, посилює парниковий ефект та призводить до зміни клімату. Таким чином, з метою мінімізації викидів небезпечних речовин та враховуючи, що даний автобус буде використовуватися також і для виконання розпоряджень, пов’язаних з виїздом за кордон, ця вимога щодо екологічного стандарту є важливою.
Щодо визначення габаритних розмірів повідомляю, що відповідні розміри – не більше 7200-не менше 6500 * не більше 2300-не менше 2100 * не більше 3400 (Д*Ш*В) визначалися насамперед з урахуванням максимальних габаритних розмірів боксів, передбачених для зберігання транспортних засобів.
Одним із основних параметрів, що визначені в технічних вимогах до Товару є об’єм двигуна, який вказано з діапазоном від 2 500 см3 до 3 500 см3 . Цей параметр є одним із первинних та основних при виборі технічного засобу так як від нього залежать найбільш оптимальні технічні, економічні та якісні характеристики автобусу в період його експлуатації, а саме: відносно невелика витрата палива (в літрах) на 100 кілометрів пробігу, достатній рівень потужності, тяги та задоволення основної потреби в перевезенні необхідної кількості пасажирів.
Щодо вказаної в технічних характеристиках ємності паливного бака в обсязі не менше ніж 150 літрів, то цей показник є розрахунковим показником виробника автобуса, що залежить від об’єму двигуна та середньої витрати палива. Вимога щодо ємності паливного бака не менше ніж 150 літрів дозволить підприємству Замовника експлуатацію автобуса за межами міста за рахунок власного палива перевіреної якості без ризиків купівлі неякісного палива при додатковій заправці на сторонніх заправних комплексах при виконанні міжміських перевезень пасажирів. Ємність паливного бака визначено для можливості експлуатації автобуса на більших відстанях аніж в межах міста, що є важливим для Замовника.
Щодо пропозиції з вашого боку закупити автобус меншої вартості в 4 млн. грн. замість 5 млн. грн. повідомляю, що важливим аргументом є не так цінові критерії автобуса як його якісні характеристики, які в майбутньому мінімізують витрати на закупівлю запасних частин та обслуговування автомобіля. Зокрема це стосується і кузова автомобіля, який повинен бути оцинкований, про що зазначено у пункті 15 таблиці 1 Додатку №3 до тендерної документації. Хочу зазначити, що відповідно до Статуту підприємства, підприємство є унітарним, комерційним та діє з метою отримання прибутку. Підприємство має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах банку, печатки, штампи, бланки зі своїм найменуванням та є прибутковим підприємством.
Система пожежної сигналізації машинного відділення та Система вогнегасіння машинного відділення необхідна в цілях безпеки експлуатації автобуса.
Звертаємо Вашу увагу, що Верховний Суд у своїй Постанові від 26.05.2022 року у справі №640/30250/20 дійшов до висновку про те, що замовник має право вибору конкретної специфікації предмета закупівлі та не обмежений у можливості встановлювати вимоги, які спрямовані на забезпечення задоволення його потреб у продукції з відповідними технічними, якісними та кількісними характеристиками.
Крім того, у Постанові Верховного Суду від 28.10.2020 року у справі №640/417/19 Верховний Суд додатково звертає увагу, що невідповідність продукції виробника умовам конкурсної документації не є підставою для визнання таких вимог дискримінаційними. Аналогічний висновок висловлено Верховним Судом у постанові від 05 березня 2020 року у справі №826/14444/16.
Дата відповіді:
08.12.2023 15:32