Номер:
91218bbd2f5f4ac0b01b83d5b11aa268
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
07.12.2023 12:50
Опис:
1.) У відповідності до параметру «Додаткових вимог» таблиці «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:» Додатку №1 тендерної документації Замовник вимагає «3 додаткові комплекти витратних матеріалів на кожен сканер».
Прошу надати роз’яснення: «На яку загальну кількість сканувань повинні бути «3 додаткові комплекти витратних матеріалів на кожен сканер»?
2.) У відповідності до параметру «Товщина носіїв» таблиці «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:» Додатку №1 тендерної документації Замовник вимагає технічні характеристики: не гірше ніж 0,04-0,25 мм, візиток: не гірше ніж 128-255 г/м², пластикові картки: не менше ніж 1,4 мм, паспорт: не менше ніж 4 мм.
Прошу надати роз’яснення: щодо «Товщині носіїв» надайте роз’яснення: товщина до 0,04 та більше 0,26 мм - це гірше чи краще? «щодо візиток»: товщина до 128 та більше 255 г/м² - це гірше чи краще? «щодо пластиковий карток»: чи буде вважатися покращенням, якщо сканер може сканувати пластикові картки менше ніж 1,4 мм?
3.) У відповідності до параметру «Споживання енергії сканування» таблиці «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:» Додатку №1 тендерної документації Замовник вимагає технічні характеристики: «не більше ніж 22,5 Вт, режим сну: не більше ніж 3,4 Вт.»
Прошу надати роз’яснення: Вищевказана характеристика предмету закупівлі, як і всі наведені технічні характеристики предмету закупівлі вказані Замовником в таблиці «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:» Додатку №1 тендерної документації відносяться лише до ОДНОГО виробника Canon та однієї моделі Canon DR-S150, що підтверджується посиланням на сайт виробника: https://www.canon.ua/business/products/scanners/document-scanners/imageformula-dr-s150/specifications/# У відповідності до статті 3 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) – «Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.». У відповідності до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що принципами публічних закупівель є: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;».
Замовник встановив в таблиці «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:» Додатку №1 тендерної документації технічні характеристики предмету закупівлі ОДНОГО виробника Canon, що порушує права нашого підприємства, яка може запропонувати Замовнику потокові сканери інших виробників ніж Canon, але у зв’язку з тим, що Замовник прописав технічні характеристики лише під Canon, що обмежує право нашого підприємства для участі в даній закупівлі та є дискримінаційними технічними характеристиками зі сторони Замовника, тому що вказані Замовником в тендерній документації під одного виробника Canon. Крім того, Замовник ні як не аргументував в тендерній документації, чому саме Замовник визначив в Додатку №1 тендерної документації технічні характеристики предмету закупівлі, які є ідентичними моделі Canon DR-S150
У відповідності до статті 18 Закону Антимонопольний комітет України є органом оскарження. Слід зауважити, що практика Антимонопольного комітету України встановлює, що Замовник може визначати технічні характеристики предмету закупівлі, які підходять мінімум до товару ДВОХ РІЗНИХ ВИРОБНИКІВ. Підтверджуюче рішення Антимонопольного комітету України є по закупівлі UA-2023-09-04-010046-a за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-04-010046-a
На підставі вищевикладеного прошу усунути дискримінаційні умови в таблиці «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:» Додатку №1 тендерної документації, шляхом внесення змін, для того, щоб наше підприємство і інші учасники можуть запропонувати в даній процедурі закупівлі потокові сканери інших виробників ніж Canon
Відповідь:
Шановний Учаснику, звертаємо Вашу увагу, що наша тендерна документація не містить у Додатку № 1 до Тендерної документації таблицю «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі».
Одночасно повідомляємо, що відповідно до ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) Тендерна документація складається та оприлюднюється Замовником в електронній системі закупівель для загального доступу, та повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, та містити вираз «або еквівалент». Законом не визначено поняття «еквівалент» або поняття «гірший товар». З огляду на викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. Під час оголошення вказаної закупівлі, Замовник керувався наявною потребою та технічними вимогами наданими ДСА України, як організатора комп’ютеризації судів для здійснення судочинства, діловодства, інформаційно-нормативного забезпечення судової діяльності та забезпечення функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (п. 8 ч. 1 ст. 152 ЗУ «Про судоустрій і статус суддів»). Тому, у разі якщо у тендерній документації встановлені вимоги щодо технічних характеристик предмета закупівлі, замовник самостійно визначає відповідність запропонованого еквіваленту таким вимогам. Замовником у Додатку 3 Тендерної документації визначена інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики товару. Додатково Замовником передбачено можливість надання пропозиції учасниками еквівалентного товару. Також, Замовник визначив у Тендерній документації, що у разі надання пропозиції на еквівалент предмету закупівлі Учасник повинен вказати технічні характеристики запропонованого товару (еквіваленту) з обов′язковим відображенням характеристик у порівняльній таблиці. Всі технічні характеристики запропонованого товару повинні відповідати або мати не гірші технічні характеристики, ніж встановлені Замовником в Таблиці 2 Додатку 3 Тендерної документації. Таким чином роз'яснення поняття гіршого товару визначено для однозначного розуміння всіма потенційними учасниками реальних функціональних потреб Замовника та чіткого розуміння понять якісних характеристик, що відповідає принципам здійснення закупівель. Так, реалізація принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель забезпечить поінформованість громадянського суспільства щодо питань використання державних коштів, кількісний та якісний аспекти участі в торгах суб'єктів господарювання, розвиток конкуренції у відносинах, запобігання корупції, зловживанням закупівлями предмета, який не належить до реально існуючих потреб замовника. Тому вважаємо, що Вимога не підлягає задоволенню, адже призведе до порушення принципів здійснення закупівель.
Дата відповіді:
08.12.2023 10:43