-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Усі документи пропозиції, що підготовлені безпосередньо учасником-резидентом, повинні бути складені українською мовою. Детальна інформація зазначена в пункті 7 Розділу 1 тендерної документації
Торги відмінено
301 737.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 508.69 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 508.69 UAH
Період уточнення:
04.12.2023 12:25 - 09.12.2023 00:00
Відповідь надана
Щодо сертифікатів ISO
Номер:
dfaa290295894d3dbc18784256fe3df7
Дата опублікування:
06.12.2023 11:38
Опис:
Шановний Замовнику вважаємо, що тендерну документацію розроблено з порушенням вимог чинного законодавства в сфері публічних закупівель. Крім того, документація містить дискримінаційні та незаконні вимоги.
1. Відповідно до Додатку 8 до тендерної документації:
17. Учасник процедури закупівлі у складі своєї тендерної пропозиції надає:
17.1 оригінал або копію чинного Сертифікату ДСТУ ENISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги». Надається на виконання вимог Третього енергетичного пакету щодо інтеграції суб’єктів у сфері закупівлі електричної енергії України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку. Сертифікат вважається чинним за умови щорічного підтвердження (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі), а тому учасники у складі пропозиції повинні надати скан-копію документа, який підтверджує продовження терміну дії сертифікату ДСТУ ENISO 9001:2018 (рішення уповноваженого органу сертифікації, звіт по аудиту).
17. 2 оригінал або копію чинного Сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання».
Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі) від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який видано органом, що здійснював аудит і сертифікацію.
17. 3 оригінал або копію чинного Сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги». Надається задля підтвердження використання системи менеджменту безпеки ланцюга постачань стосовно поставки предмету закупівлі.
Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі) від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію.
17.4 оригінал або копію чинного Сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 28001:2009 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Найкраща практика запровадження безпеки ланцюга постачання, оцінки та плани. Вимоги та настанови» (ISO 28001:2007, IDT).
Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі) від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію.
17.5 оригінал або копію чинного Сертифікату відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 22301:2021 «Безпека та стабільність. Системи управління неперервністю бізнесу. Вимоги». Надається задля підтвердження учасником розуміння потреб організації та необхідності встановлення політики й цілей у сфері неперервності діяльності, упровадження засобів і показників керування загальною спроможністю організації протистояти руйнівним інцидентам; моніторингу та аналізування показників діяльності та ефективності СКНД; постійного поліпшення на основі об’єктивних вимірів. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі) від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію.
17.6 оригінал або копію чинного Сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування». Надається задля підтвердження учасником формування етичних ділових відносин між учасниками ринку, викорінення корупції і підвищення відповідальності та довіри у сфері бізнесу, в роботі державних установ та громадських організацій. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з
дати видачі), від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію.
17.7 оригінал або копію чинного Сертифікату ДСТУ ISO/ІЕС 27001:2015) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги». Надається з метою надійного захисту даних від спроби несанкціонованого доступу та забезпечення повного контролю за інформаційними ресурсами.
Зазначений документ має бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі) від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
В зазначеному вище національному стандарті для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014 немає жодної згадки про надання зазначених вище сертифікатів ДСТУ ISO, вимоги про надання яких встановлені в Додатку 8, а саме в пунктах з 17.1. по 17.7..
Отже керуючись чинним законодавством України, наголошуємо, що Замовник неправомірно встановив таку оскаржувану вимогу до предмета закупівлі, чим порушив пункт 29 Особливостей.
Також, звертаємо Вашу увагу, що наявність таких дискримінаційних вимог в складі ТД спрямована на забезпечення участі та перемоги в цій процедурі одного, учасника.
Підсумовуючи наведене, вважаємо, що Замовник порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, такі як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням, оскільки встановлює очевидно дискримінаційні вимоги ТД, спрямовані на досягнення єдиного результату – забезпечення участі і визнання переможцем конкретно визначеного Учасника
Окремо зазначимо, що є свіжа практика АМКУ стосовно застосування сертифікатів у закупівлі електричної енергії, у наступних закупівлях UA-2023-09-13-005723-a, UA-2023-09-06-013596-a та ін.
У випадку не внесення змін до тендерної документації, а саме - прибирання завідомо дискримінаційних вимог (сертифікатів ISO) ми будемо змушені звернутися до АМКУ. Практика АМКУ з питань сертифікатів ISO незміна та наша скаргу буде задоволено.
Відповідь:
Відповідно до статті 23 Закону України Про публічні закупівлі Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
ЗАМОВНИК МОЖЕ ВИМАГАТИ ВІД УЧАСНИКІВ підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи ІНШИМИ ХАРАКТЕРИСТИКАМИ відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація АБО СЕРТИФІКАТИ МОЖУТЬ ПІДТВЕРДИТИ ВІДПОВІДНІСТЬ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТАКИМ ХАРАКТЕРИСТИКАМ.
Додатково повідомляємо, що в Україні не прецеденте право, тому орган оскарження кожний випадок розглядається окремо.
Також повідомляємо, що зазначені сертифікати може отримати будь яке підприємство.
Надаємо посилання: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov
Отже, зазначена вимога не може вважатись дискримінаційною.
Дата відповіді:
08.12.2023 15:20