-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія.
Тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову.
Завершена
7 644 251.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 76 442.51 UAH
мін. крок: 1% або 76 442.51 UAH
Період уточнення:
29.11.2023 11:50 - 04.12.2023 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
3271b472627241f68117f224493ccd0c
Дата опублікування:
30.11.2023 11:20
Опис:
Шановний замовнику! Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон): 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. В розділі 3 тендерної документації викладені незаконні та дискримінаційні вимоги, а саме:
16) Відповідно до ст. 22 Закону України «Про охорону праці» і ст. 30 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» на виконання положень Постанови КМУ «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві» від 17.04.2019 р. № 337, Учасники у складі своїх тендерних пропозицій подають інформацію, що надана на ім’я такого Учасника не раніше 2023 року з Державної служби України з питань праці та/або її структурних підрозділів або Пенсійного фонду України або його територіального органу про наявність або про відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника.
17) Відповідно до ст. 131 Кодексу цивільного захисту України на виконання положень Постанови КМУ «Про затвердження Порядку ведення обліку надзвичайних ситуацій» від 9 жовтня 2013 р. № 738, учасники у складі своїх тендерних пропозицій надають інформацію від територіального органу ДСНС України (в залежності від розташування об’єктів учасника) про наявність або про відсутність інформації про надзвичайні ситуації на об’єктах учасника за період 2023 року (Якщо об’єкти учасника розташовані на території більше ніж однієї області України, інформація надається від відповідної кількості територіальних органів ДСНС України по кожній області окремо).
18) На виконання вимог статті 18 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», Учасники у складі тендерної пропозиції надають чинний договір на проведення профілактичних дезінфекційних заходів разом з підтверджуючими документами про проведення таких дезінфекційних заходів, а саме: акт приймання-передачі наданих послуг з дезінфекції або видаткова накладна.
19) На виконання ст. 13 Закону України «Про охорону праці», Учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати документальне підтвердження проведення лабораторних досліджень умов праці Учасника, зокрема за показниками важкості та напруженості праці, а саме: протокол проведення дослідження важкості та напруженості праці у кількості не меншою, аніж на одне робоче місце (професію) Учасника з висновком про те що, показники напруженості праці не перевищують допустимі, які проведені підприємством або установою, атестованою Державною службою України з питань праці на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу разом з підтверджуючими документами про це (лист або інформація) від Державної служби України з питань праці, що видане такому підприємству або установі.
20) На виконання вимог ст.ст. 41, 42 Закону України «Про охорону праці» від 14 жовтня 1992 року № 2694-XII, Наказу Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду № 56 від 21.03.2007 року «Про затвердження Типового положення про діяльність уповноважених найманими працівниками осіб з питань охорони праці», Учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку про уповноважену найманими працівниками Учасника особу з питань охорони праці, що здійснює громадський контроль за додержанням законодавством про охорону праці в Учасника та не є відповідальним за дотриманням законодавства про охорону праці на підприємстві Учасника разом із положенням про діяльність уповноваженої найманими працівниками особи з питань охорони праці, що затверджене загальними зборами трудового колективу Учасника, а також посвідчення про проходження навчання законів і нормативних актів про охорону праці особою, що вказана у довідці.
21) На виконання ст. 13 Закону України «Про охорону праці», а також пункту 2.2. розділу III. Вимоги щодо облаштування робочих зон, Наказу Міністерства надзвичайних ситуацій України № 67 від 25.01.2012 «Про затвердження Загальних вимог стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників», Учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати документальне підтвердження проведення лабораторних досліджень умов праці в частині відповідності мікроклімату в робочих приміщеннях Учасника згідно з ДСН 3.3.6.042-99 «Санітарні норми мікроклімату виробничих приміщень», а саме: протокол проведення дослідження мікроклімату у кількості не меншою, аніж на одне робоче місце (професію) Учасника з висновком про те, що умови праці за показниками мікроклімату допустимі, які проведені підприємством або установою, атестованою Державною службою України з питань праці на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу разом з підтверджуючими документами про це (лист або інформація) від Державної служби України з питань праці, що видане такому підприємству або установі.
22) На виконання статті 13 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 № 2694-XII, пункту 5 Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого постановою КМУ від 17.04.2019 № 337, Учасник у складі пропозиції надає наказ про призначення в Учасника, особи відповідальної за придбання та формування медичними засобами аптечки медичної для надання першої домедичної допомоги разом із відповідним додатком до наказу, яким затверджений перелік вкладень в аптечку медичну для надання першої домедичної допомоги, а також підтверджуючий документ про придбання аптечки медичної (видаткова накладна або акт приймання-передачі).
Шановний замовнику пояснить будь ласка навіщо Ви просити вищезазначені документи, якщо предмет закупівлі – товар, а не надання послуг чи робіт?
Згідно з частиною 4 статті 5 замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, як це зробили Ви.
Відповідь:
Шановний Учаснику у відповідь на Ваше запитання до процедури закупівлі повідомляємо наступне.
Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р., тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Умови тендерної документації є однаковими для усіх потенційних учасників, які мають намір прийняти участь у цих відкритих торгах без виключення.
Стосовно вимоги визначеної у пункті 16 розділу ІІІ. Інструкції з підготовки тендерної пропозиції.
Відповідно до ст. 2 ЗУ «Про охорону праці», надалі – Закон, дія цього Закону поширюється на всіх юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та на всіх працюючих.
В силу ст. 22 Закону, роботодавець повинен організовувати розслідування та вести облік нещасних випадків, професійних захворювань і аварій відповідно до положення, що затверджується Кабінетом Міністрів України за погодженням з всеукраїнськими об'єднаннями профспілок.
Встановлення вимоги про надання документу, що виданий Державною службою України з питань праці та/або її структурних підрозділів або Пенсійного фонду України або його територіального органу про наявність або про відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника, надають змогу встановити Замовнику чи такі випадки були не з відомостей, поданих учасником, а від Уповноваженого органу, оскільки наявність нещасних випадків на підприємстві жодним чином не характеризує його як надійного контрагента. Наявність або відсутність надзвичайних ситуацій у діяльності суб'єкта господарювання, що призвели до факту нещасного випадку або професійного захворювання фіксується уповноваженим представником підприємства, відповідальним за охорону праці. Облік та контроль державою покладено на територіальне відділення Держпраці або Пенсійного фонду України, а отже Замовник вправі врахувати можливі ризики у своєчасному отриманні товару, що є предметом закупівлі. Запитувана інформація від Держпраці або Пенсійного фонду України є формою державного контролю в сфері охорони праці, що свідчить про рівні можливості для всіх, без винятку, учасників закупівлі отримати запитуваний документ. Законодавством жодним чином не обмежено звернення будь якого підприємства до Держпраці або Пенсійного фонду за запитом про надання інформації.
Стосовно вимоги визначеної у пункті 17 розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції.
В силу ч. 3 ст. 131 Кодексу цивільного захисту України: «Центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, суб’єкти господарювання зобов’язані вести облік надзвичайних ситуацій, зокрема пожеж, які виникають на їх територіях та об’єктах, подавати у встановленому порядку відповідну статистичну звітність, аналізувати причини виникнення надзвичайних ситуацій та пожеж і вживати заходів до їх недопущення». Постановою КМУ від 9 жовтня 2013 р. № 738: «Облік надзвичайних ситуацій в Україні ведуть ДСНС та її територіальні органи, а також центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві держадміністрації, органи місцевого самоврядування, суб’єкти господарювання незалежно від їх підпорядкування і форми власності. Облікові дані про надзвичайні ситуації надаються ДСНС, центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим держадміністраціям, органам місцевого самоврядування, суб’єктам господарювання та громадянам на їх запити».
Встановлення вимоги про надання інформації від територіального органу ДСНС України про наявність або про відсутність надзвичайних ситуацій на підприємстві учасника, надають змогу Замовнику встановити чи такі випадки були, не з відомостей, поданих учасником, а від Уповноваженого органу, оскільки наявність надзвичайних ситуацій на підприємстві жодним чином не характеризує його як надійного контрагента, а отже Замовник вправі врахувати можливі ризики у своєчасному отриманні товару, що є предметом закупівлі.
Запитувана інформація від ДСНС або від її територіальних органів є формою державного контролю в сфері цивільного захисту, що свідчить про рівні можливості для всіх, без винятку, учасників закупівлі отримати запитувану інформацію. Законодавством жодним чином не обмежено звернення будь якого підприємства до ДСНС або до її територіальних органів за запитом про надання інформації.
Стосовно вимоги визначеної у пункті 18 розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції.
Відповідно до ст. 18 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», надалі - Закон, юридичні особи незалежно від форм власності та громадяни забезпечують проведення профілактичних дезінфекційних заходів у жилих, виробничих та інших приміщеннях (будівлях) і на земельних ділянках, що належать їм на праві власності чи надані в користування, здійснюють інші заходи з метою недопущення розмноження гризунів і комах у приміщеннях (будівлях) і на земельних ділянках. Тобто виходячи із визначення вказаної статті Закону, юридичні особи незалежно від виду їх економічної діяльності зобов’язані проводити відповідні заходи.
Стосовно вимог визначених у пунктах 19-22 розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції.
Відповідно до ст. 29 КЗпП України, до початку роботи роботодавець зобов’язаний в узгоджений із працівником спосіб поінформувати працівника, зокрема серед іншого про наявність на робочому місці небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, та можливі наслідки їх впливу на здоров’я, а також про право на пільги і компенсації за роботу в таких умовах відповідно до законодавства і колективного договору - під підпис.
Приписами ст. 13 ЗУ «Про охорону праці», роботодавець зобов’язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме: організовує проведення аудиту охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством, та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров’я виробничих факторів.
Відповідно до Державних санітарних норм правил «Гігієнічна класифікація праці за показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу», що затверджені Наказом МОЗ України від 08.04.2014
№ 248, лабораторні дослідження умов праці дозволяють роботодавцю встановити наявність або відсутність на робочому місці небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, та можливі наслідки їх впливу на здоров’я.
Пунктом 1.1. Наказу Міністерства надзвичайних ситуацій України № 67 від 25.01.2012 року «Про затвердження Загальних вимог стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників», (далі – Наказ), встановлено, що загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників (далі - Вимоги) встановлюють вимоги щодо створення безпечних і нешкідливих умов праці шляхом належного облаштування робочих місць і виробничих, санітарно-побутових та інших приміщень на підприємстві, в установі, організації (далі - підприємство), безпечного використання працівниками засобів праці, забезпечення навчання працівників і залучення їх до вирішення питань охорони праці, регулювання взаємовідносин з охорони праці між підприємствами у випадку залучення до виконання робіт працівників інших підприємств.
Згідно з п. 1.2. Наказу, дія цих Вимог поширюється на всіх суб’єктів господарювання незалежно від форм власності і видів діяльності.
Приписами п. 2.2. розділу ІІІ. Вимог, встановлено, що упродовж робочого часу в робочих приміщеннях забезпечується мікроклімат, що відповідає фізіологічним потребам організму працюючих, із врахуванням енергетичних витрат на виконувану роботу згідно з ДСН 3.3.6.042-99 «Санітарні норми мікроклімату виробничих приміщень».
В силу ст. 2 Закону України «Про охорону праці», надалі – Закон, дія цього Закону поширюється на всіх юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та на всіх працюючих.
Згідно ст. 15 Закону, на підприємстві з кількістю працюючих 50 і більше осіб роботодавець створює службу охорони праці відповідно до типового положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці; На підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку; На підприємстві з кількістю працюючих менше 20 осіб для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні спеціалісти на договірних засадах, які мають відповідну підготовку.
Приписами ст. 41, 42 Закону, у разі відсутності професійної спілки на підприємстві громадський контроль за додержанням законодавства про охорону праці здійснює уповноважена найманими працівниками особа; Уповноважені найманими працівниками особи з питань охорони праці мають право безперешкодно перевіряти на підприємствах виконання вимог щодо охорони праці і вносити обов'язкові для розгляду роботодавцем пропозиції про усунення виявлених порушень нормативно-правових актів з безпеки і гігіє
Дата відповіді:
01.12.2023 15:12