• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Електрична енергія (код ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія)

Завершена

1 044 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 220.00 UAH
Період уточнення: 27.11.2023 14:26 - 02.12.2023 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога

Номер: ab2a297ce8884b9bb414e6821cf88c59
Дата опублікування: 30.11.2023 16:16
Опис: Добрий день. Шамовний замовник, в тендерній документації вказано: "9) Довідку, складену Учасником у довільній формі, про наявність колл-центру / контакт-центру на території області, в якій розташований Замовник, згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії колл-центрами» №373 від 12.06.2018р. (надалі - Постанова НКРЕКП №373) (вимога встановлюється виключно для Учасника, для якого згідно вимог Постанови НКРЕКП №373 створення колл-центру / контакт-центру є обов’язковим) або довідка, складена Учасником у довільній формі, з інформацією про засоби та порядок комунікації із споживачами, підрозділи на які учасником покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами або про службову особу (осіб) учасника на яку(яких) покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами (контактний телефон, посада прізвище, ім‘я по-батькові та графік роботи) та довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує, видані не раніше дати оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення цих відкритих торгів (вимога встановлюється виключно для Учасника, для якого згідно вимог Постанови НКРЕКП №373 створення колл-центру / контакт-центру не є обов’язковим в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100000 споживачів)." А це фактично зобов'язує учасників створювати центр обслуговування клієнтів саме в вашому регіоні. Електрична енергія не є тим товаром, що передбачає територіальне місце знаходження в регіоні замовника. Враховуючи це, вважаємо що дана вимога є дискримінаційною, відносно учасників які знаходяться не в регіоні замовника. Тому просимо прибрати з тендерної документації дискримінаційні вимоги
Відповідь: Шановний Учаснику. У відповідь на вашу вимогу повідомляємо, що процес постачання електричної енергії є складним та суттєво відрізняється від процесу постачання звичайних товарів повсякденного споживання. Порядок постачання електричної енергії споживачу врегульовано рядом нормативно-правових актів, в тому числі «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» які затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312. Пункт 8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії» передбачає, що «Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником». Пункт 8.3.17. цих Правил передбачає, що «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 100000 споживачів згідно вимог Постанови НКРЕКП №373 створення колл-центру / контакт-центру не є обов’язковим. Споживач в свою чергу має право на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору про постачання електричної енергії. При цьому, будь-який електропостачальник має право та можливість створити колл-центр / контакт-центр на території будь-якої області України, в якій розташований Замовник, згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії колл-центрами» №373 від 12.06.2018р. Вважаємо, що наш намір, як замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права на отримання оперативної інформації від посадових осіб постачальника електричної енергії та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв, отримання необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника, не може вважатись дискримінаційною вимогою та жодним чином не порушує вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» і не суперечить вимогам законодавчих актів України.
Дата відповіді: 01.12.2023 15:34