-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з охорони приміщень та прилеглої території Державного архіву Хмельницької області
Завершена
450 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 250.00 UAH
Період уточнення:
22.11.2023 16:16 - 17.12.2023 00:00
Відповідь надана
Аналогідний досвід
Номер:
eac4401ce7434223ac2269d491fd662d
Дата опублікування:
23.11.2023 11:06
Опис:
Згідно додатку 2.1. ТД охорона.doc вашої документації, вами вимагається непередбачені законом кваліфікаційні критерії, а саме: довідка в довільній формі, за підписом уповноваженої особи, скріплена печаткою Учасника, з зазначенням кількості аналогічних договорів (договору) по наданню послуг охорони, переліку організацій (замовників), сум договорів (договору), які укладені в 2022-2023 роках, разом із копією не менше трьох аналогічних договорів, що вказані в довідці разом з документами, що підтверджують надання послуг (акти приймання –передавання наданих послуг).
Досвід виконання договорів повинен бути позитивним, тобто договори виконувалися своєчасно, постачання здійснювалося в повному обсязі у визначені строки послуги надавалися якісно та зауваження (претензії) щодо виконання договорів від контрагентів не надходили.
*Аналогічним договором відповідно до умов тендерної документації є договори про надання послуг з охорони бюджетним установам.
Звертаємо Вашу увагу, що така вимога є незаконною та дискримінуючою, такою що відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» порушує основні принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників. Відповідно до ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до п.3 ч.2 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник встановлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв зокрема про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Вимога,щодо не менше трьох аналогічних договорів які укладені в 2022-2023 роках,є прямим порушенням Закону та дискримінує наше Товариство як учасника, який не має можливості надати інформацію щодо виконання договору, що підтверджує кваліфікацію стосовно надання не менше трьох аналогічних договорів які укладені в 2022-2023 роках. Вважаємо, що така вимога встановлена навмисно для обмеження конкуренції. Відповідно до ст. 16. Закону України "Про публічні закупівлі" одним із кваліфікаційних критеріїв для учасників є наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Вимога про досвід охорони з кількістю договорів не менше трьох які укладені в 2022-2023 роках, порушує Закон України «Про публічні закупівлі» і суттєво звужує коло учасників, адже Замовник має право вимагати підтвердження досвіду виконання АНАЛОГІЧНОГО ДОГОВОРУ за предметом закупівлі. Згідно оголошення предметом закупівлі є ПОСЛУГИ З ОХОРОНИ.
Встановлення зазначеної вимоги обмежує коло учасників лише тими, хто може надати копії не менше трьох аналогічних договорів які укладені в 2022-2023 роках є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі нашого Товариства. Законодавство України не містить визначення поняття «аналогічний договір», тож звернемось до інших джерел. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовник не може встановлювати жодні дискримінаційні вимоги до учасників. Ми в свою чергу є виконавцем надання охоронних послуг, та маємо досвід надання охоронних послуг у різних регіонах України, проте наше підприємство не має таких великих об’ємів і ми не можемо надати три договори які укладені в 2022-2023р.,але ми можемо надати договори які укладені раніше і в зв’язку з ситуацією в нашій країні, ми не могли надавати послуги в кожному році, який вимагається Замовником. На нашу думку, встановлюючи дану вимогу, Ви лобіюєте інтереси конкретного учасника. Вимога має дискримінаційний підхід до майбутніх учасників. Дана вимога суттєво скорочує перелік майбутніх учасників, та призведе до зменшення конкуренції на торгах. Також дана вимога призведе до прихованої дискримінації між майбутніми учасниками. Враховуючи вищевикладене, Ваша вимога підлягає коригуванню із видаленням вимоги про досвід виконання аналогічних договорів в кількості не менше трьох аналогічних договорів які укладені в 2022-2023 роках.
На підставі вище викладеного вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити дану вимогу, інакше ми будемо вимушені оскаржити дану вимогу в Антимонопольному комітеті!
Відповідь:
Добрий день.На Ваше звернення повідомляємо наступне. Згідно п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Отже, Замовником визначено кваліфікаційний критерій, адже, вказане право визначено законодавством.
При цьому, законодавством не визначено, які саме документи має право вимагати замовник торгів на підтвердження кваліфікаційним критеріям, яке повинно бути документальне підтвердження, що можна вимагати, а що ні.Для підтвердження наявності досвіду замовник може встановити вимоги щодо надання відповідних документів (їх копій) щодо виконання договорів стосовно аналогічних закуповуваному предмету закупівлі. Замовник може встановити вимогу, як щодо надання документів стосовно одного, так і декількох аналогічних договорів.
Оскільки Державний архів Хмельницької області є державною установою, що забезпечує облік і зберігання архівних документів Національного архівного фонду до якого відносяться цінні, особливо цінні, унікальні архівні документи, а також в структурі архіву наявний Режимно-секретний орган, що вимагає особливого підходу до забезпечення охоронних заходів, тому враховуючи специфіку та особливу важливість об’єкта охорони необхідно впевнитись у надійності та позитивному досвіді надання учасником охоронних послуг, які вимагають особливої відповідальності, а особливо у період дії правового режиму воєнного стану. Саме тому і вимагається підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів в кількості не менше трьох аналогічних договорів які укладені в 2022-2023 роках.
Вказані вимоги однакові для всіх Учасників, тому не порушують принципів публічних закупівель.
Дякуємо за взаєморозуміння.
Дата відповіді:
24.11.2023 17:15
Відповідь надана
Щодо підрозділу
Номер:
ba598e93fbd94f7e9dc1bcb3a5ffd9f4
Дата опублікування:
23.11.2023 10:54
Опис:
Шановний Замовник! Додатком 2.1. до тендерної документації, вказана наступна вимога наявність структурного підрозділу (філії, відділення) Учасника зареєстрованого та розташованого у м. Хмельницький (надати витяг з реєстру або договір оренди).
Вимагаючи Приміщення структурний підрозділ (філії, відділення) зареєстрованого та розташованого у м. Хмельницький, Ви суттєво обмежуєте нас як потенційного учасника та інших учасників, які здійснюють свою діяльність по всій території України, проте не мають структурного підрозділу в місті Хмельницькому. Враховуючи, що згідно Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності і Закону України "Про охоронну діяльність" для суб'єктів господарювання у даній сфері не передбачено, що вони зобов'язані мати офіс в певному регіоні, області чи місті надання послуг, то така вимога є незаконною. Ліцензія на право надання охоронник послуг не має обмежень по територіальному принципу, а тому схиляння суб'єктів господарювання до здійснення правочинів, які не передбачені законодавством є грубим порушенням. Наша компанія має дуже великий досвід в наданні охоронних послуг по всій території нашої країни як комерційним так і державним замовникам,то ж у випадку перемоги в даній закупівлі зможемо орендувати відповідне приміщення. Ваші дії в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги, порушують Закон України «Про публічні закупівлі», частина четверта статті 5 та частина четверта статті 22 якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Просимо вилучити вимогу щодо структурного підрозділу в місті Хмельницькому, та додати вимогу щодо надання гарантійного листа, щодо документального підтвердження структурного підрозділу під час укладання договору.
Відповідь:
Добрий день. На Ваше звернення повідомляємо наступне. Згідно п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Отже, Замовником визначено кваліфікаційний критерій, адже, вказане право визначено законодавством.
При цьому, законодавством не визначено які саме документи має право вимагати замовник торгів на підтвердження кваліфікаційним критеріям, яке повинно бути документальне підтвердження, що можна вимагати, а що ні.
Тому, враховуючи специфіку роботи державної установи, режим роботи, обсяг території та приміщення, місцезнаходження замовника, тобто всі фактори , які впливають на якість надання послуг, в тендерній документації визначено, що на підтвердження кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» надається довідка в довільній формі про наявність в Учасника обладнання та матеріально-технічної бази, а саме:- структурного підрозділу (філії, відділення) Учасника зареєстрованого та розташованого у м. Хмельницький (надати витяг з реєстру або договір оренди).
Крім того, вказана вимога жодним чином не обмежує жодного Учасника, адже тендерною документацією не передбачено виключно право власності, а також і право користування. Тендерною документацією, також, передбачено, що якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Вказана вимога є суттєвою для замовника, однаковою для всіх Учасників, тому не порушує принципи публічних закупівель. З огляду на досвід попередніх співпраць, є необхідність впевнитись, що в учасника є територіальний підрозділ у м. Хмельницький, в якому може дислокуватись з усіма необхідними засобамигрупа швидкого реагування, яка у випадку екстрених ситуацій має цілодобову можливість негайно та у найкоротший термін прибути на об’єкт охорони. Оскільки, Державний архів Хмельницької області є державною установою, що забезпечує облік і зберігання архівних документів Національного архівного фонду до якого відносяться цінні, особливо цінні, унікальні архівні документи, а також в структурі архіву наявний Режимно-секретний орган, що вимагає особливого підходу до забезпечення охоронних заходів. Наприклад, при спрацюванні сигналізації, охоронець, який знаходиться на посту охорони, зобов’язаний здійснити обхід дев’ятиповерхового приміщення архіву і в цей час він повинен викликати групу швидкого реагування, яка має підсилити заходи охорони на випадок екстреної, несанкціонованої ситуації, а також здійснювати контроль входу та виходу архіву під час обходу основного охоронця.
Дякуємо за взаєморозуміння.
Дата відповіді:
24.11.2023 17:15