• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

09310000-5 електрична енергія

Завершена

68 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 342 500.00 UAH
Період уточнення: 16.11.2023 15:08 - 22.11.2023 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: 010dbd04dc2a4b4cb99ee1814e5d4919
Дата опублікування: 17.11.2023 09:15
Опис: Шановний Замовник! Відповідно до Вашої Тендерної документації Загальна ціна (вартість тендерної пропозиції) розраховується та вноситься УЧАСНИКОМ на електронний майданчик наступним чином: Р = ∑ Niплан * (Цпрогн. + Тпер + Трдн.вдр + Впосл.) * 1,2, грн з ПДВ де, Р – загальна сума (вартість, ціна) тендерної пропозиції у гривні (UAH) з ПДВ, Niплан – плановий обсяг закупівлі електричної енергії для (об’єкта) об’єктів Споживача кВт*год. (згідно з додатком 3 до тендерної документації). Цпрогн.– прогнозована ціна електричної енергії для даної закупівлі*, грн за 1 кВт*год без ПДВ, яка визначається як середньозважена ціна електричної енергії на ринку «на добу наперед» у торговій зоні "ОЕС України" у період з десятого листопада 2023 року включно по шістнадцяте листопада 2023 року включно за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на його веб-сайті https://www.oree.com.ua, з обов’язковим врахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни електричної енергії в сторону збільшення, а саме: тринадцять цілих п’ять десятих відсотка (замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх учасників); Тпер - затверджений Постановою НКРЕКП від 21.12.2022 №1788 тариф на послуги передачі електричної енергії НЕК «Укренерго» (оператор системи передачі – ОСП) в розмірі 0,48510 грн. за 1 кВт*год без ПДВ; Трдн.вдр – затверджений постановою НКРЕКП від 26.09.2023 року №1759 тариф на здійснення операцій купівлі-продажу на ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку в розмірі 0,00432 грн. за 1 кВт*год без ПДВ. Впосл. – вартість послуг постачальника, запропонована учасником**, грн. за 1 кВт*год. без ПДВ; 1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ-20 %). *Примітка. З метою спрощення розрахунків учасник з урахуванням правил арифметики заокруглює значення прогнозованої ціни для даної закупівлі (Цпрогн.) до п’яти знаків після коми (при визначенні вартості послуг постачальника (Впосл.) замовник також дотримується вищенаведеної умови щодо розрахунку показника Цпрогн.). **Примітка. Вартість послуг постачальника (Впосл.) не може бути величиною від’ємною, в тому числі за результатами аукціону. Замовник відповідно до п.44 Особливостей буде відхиляти пропозиції Учасників, в яких величина Впосл. буде від’ємна. Учасник надає гарантійний лист про те, що вартість послуг постачальника (Впосл.), у тому числі за результатами аукціону, не буде величиною від’ємною. Під час проведення аукціону учасник понижує ціну тільки за рахунок зменшення вартості послуг постачальника. Замовник визначає вартість послуг постачальника (Впосл.), запропоновану учасником, за формулою: Впосл. = - Цпрогн. – Тпер. – Трдн.вдр. [грн./кВт*год без ПДВ] У разі, якщо вартість послуг постачальника (Впосл.) в тому числі і за результатами аукціону буде від’ємною, це буде вважатися відмовою від підписання договору про закупівлю. Чому саме РДН з з десятого листопада 2023 року включно по шістнадцяте листопада 2023 року? Чому індикатора діапазону можливого коливання ціни тринадцять цілих п’ять десятих відсотка ??? Як Ви його рахували що вийшло саме 13,5%? Вважаємо дану вимогу тендерної документації неправомірною з огляду на наступне: Тендерною документацією в Розділі V, п.1.2. «Оцінка тендерних пропозицій» зазначається, що: «Оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону. (у разі якщо подано дві і більше тендерних пропозицій). Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою. Критеріями оцінки є ціна. Питома вага критерію – 100%. Ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення відкритих торгів, з урахуванням абзацу другого пункту 28 Особливостей. До розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Ціна на електричну енергію встановлюється учасником у відповідності до ч. 2 ст. 56 Закону України «Про ринок електричної енергії». Учасник не включає до вартості тендерної пропозиції витрати щодо оплати послуг з розподілу електричної енергії. Ціна тендерної пропозиції повинна враховувати податки і збори, у тому числі, що сплачуються або мають бути сплачені відповідно до положень Податкового кодексу України. У разі, якщо учасник не є платником ПДВ, ціна тендерної пропозиції зазначається без ПДВ.». Згідно з вищезазначеною інформацією сказано , що саме УЧАСНИК, а не замовник, САМОСТІЙНО ВИЗНАЧАЄ і ПРОПОПОНУЄ ту ЦІНУ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, за яку він готовий здійснювати постачання електричної енергії. Законом України «Про публічні закупівлі», Особливостями не передбачено право Замовника встановлювати ціну тендерної пропозиції Учасника, оскільки в такому випадку взагалі знижується сутність проведення публічних закупівель. При застосуванні даної формули із застосуванням листа- погодження про маржу у даній формулі можна стверджувати, що Замовник порушує принципи добросовісної конкуренції, максимальної економії, ефективності та пропорційності, об’єктивного і неупередженого визначення переможця закупівлі передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». За допомогою даної формули розрахунку ціни Замовник ціленаправлено обмежує та унеможливлює участь потенційних Учасників грати на електронному аукціоні , а також надає технічну можливість для конкретного постачальника подати цінову пропозицію відразу, як тільки було оголошено закупівлю. Для прикладу: Закупівля https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-25-010225-a з ідентичним формуванням ціни призвела до того , що аукціон , як один із основних етапів проходження процедури закупівлі відкриті торги (з особливостями) було повністю порушено Замовником , що призвело до порушення Законодавства проведення процедури закупівлі. На підставі вищевикладеного, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити вказану вище неправомірну вимогу. У разі бездіяльності Замовника стосовно даної вимоги , щодо дискримінаційних умов тендерної закупівлі , Учаснику доведеться використати свою можливість оскарження умов тендерної документації Замовника у Антимонопольному комітеті України (АМКУ), та звернутись до уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції – це органи прокуратури, Національної поліції, Національне антикорупційне бюро.
Відповідь: Шановний Учаснику! Замовник здійснює цю закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Згідно з умовами тендерної документації учасник визначає ціни на товар, що він пропонує поставити за договором, з урахуванням податків і зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ), що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат, передбачених для товару даного виду. Замовник при здійсненні цієї закупівлі намагається запобігти необґрунтованому заниженню цін учасниками і, як наслідок, не допустити нівелювання основної мети електронного аукціону - відбору найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції. Встановлюючи прогнозовану ціну за 1 кВт*год електричної енергії на певному рівні Замовник виходить із нестабільної і практично непрогнозованої ситуації на ринку електричної енергії в умовах воєнного стану. Більш того, 09.11.2023 року Національна комісія, що здійснює державне регулюванняу сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) було прийнято постанову № 2099 «Про граничні ціни на ринку «на добу наперед», внутрішньодобовому ринку та балансуючому ринку». Відповідно до змісту вказаного документу граничні ціни на електричну енергію суттєво підвищено, що в наслідку гарантовано змінить ціни на ринку з грудня 2023 року в бік збільшення. Дану закупівлю було оголошено 16.11.2023 року. Замовником було обрано РДН з 10 по 16 листопада, адже це є фактично тижневий РДН до оголошення процедури закупівлі. Якщо проаналізувати динаміку зміни ціни за останні півроку, можна стверджувати, що ціна суттєво виросла. Тому Замовник і встановлює певний відсоток коливання ціни. Отже, замовник не вважає вимогу до учасників в частині формування ними ціни тендерної пропозиції дискримінаційною та такою, що порушує їхні права і законні інтереси, а також можливість взяти участь у цій закупівлі. Аналогічної позиції дотримується і Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що відображена, зокрема, у рішеннях №3351-р/пк-пз від 17.02.2022 та №4572-р/пк-пз від 12.05.2022. Стосовно порушення замовником на думку учасника усіх принципів здійснення публічних закупівель повідомляємо, що відповідно до пункту 24 Особливостей Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднив в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Таким чином дотримано вимоги пункту 30 Особливостей, а саме, під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Кожен потенційний учасник цієї процедури закупівлі може виконати вказану вимогу і сформувати свою ціну у відповідності до вимоги Замовника. Оскільки, кожен, без винятку, учасник цієї процедури може сформулювати свою ціну у відповідності до вимог Замовника. Тому Замовник жодним чином при здійсненні цієї закупівлі не порушив також вимоги статті 29 Закону. Замовника абсолютно не цікавить хто з потенційних учасників першим чи останнім подасть свої тендерні пропозиції. Замовник зацікавлений в адекватному ціноформуванні з боку учасників, щоб в подальшому уникнути відмов від підписання договорів, або їх одностороннього розірвання з причин зміни ситуації на ринку. Більш того, в разі підписання договору за заниженою ціною значно збільшуються витрати на адміністрування такого договору та зменшуються обсяги закупівлі, адже постачальник починає постійно піднімати ціну на товар зі зменшенням обсягів закупівлі. Підсумовуючи вищенаведене можна дійти висновку, що Замовником не порушено жодного з принципів здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищезазначене, вимоги тендерної документації не обмежують можливість потенційних учасників взяти участь у цій закупівлі. У замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді: 20.11.2023 13:11