• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 4

Електрична енергія згідно ДК 021:2015 код 09310000-5 Електрична енергія

В межах кошторисних призначень на відповідний період (закупівля на 2024 рік). Категорія замовника: органи соціального страхування (Пенсійний фонд України)

Завершена

4 700 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 500.00 UAH
Період уточнення: 14.11.2023 13:17 - 19.11.2023 00:00
Відповідь надана

формульний розрахунок цінової пропозиції

Номер: e464ef292fa047ff84fdb19441526a22
Дата опублікування: 18.11.2023 19:43
Опис: Ваш Додаток 5 Тендерна пропозиція визначає наступне - Керуючись абзацом першим частини 3 статті 22 Закону замовник з метою запобігання необґрунтованому заниженню (демпінгу) при здійснені закупівлі встановлює вимогу до порядку розрахунку ціни (загальної вартості тендерної пропозиції), за яку Учасник згоден виконати замовлення. Загальна вартість тендерної пропозиції розраховується та вноситься Учасником на електронний майданчик наступним чином.... Далі йде описання формули, розрахунок якої свідчить про повну відсутність конкуренції у оголошеній вами закупівлі. Вважаємо зазаначєну формулу розрахунку цінової пропозиції неправомірною з огляду на наступне: Тендерною документацією оцінка тендерних пропозицій зазначається, що оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону. (у разі якщо подано дві і більше тендерних пропозицій). Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою. Критеріями оцінки є ціна. Питома вага критерію – 100%. Згідно з вищезазначеною інформацією сказано , що саме УЧАСНИК, а не замовник, САМОСТІЙНО ВИЗНАЧАЄ і ПРОПОПОНУЄ ту ЦІНУ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, за яку він готовий здійснювати постачання електричної енергії. Законом України «Про публічні закупівлі», Особливостями не передбачено право Замовника встановлювати ціну тендерної пропозиції Учасника, оскільки в такому випадку взагалі знижується сутність проведення публічних закупівель. При застосуванні даної формули із застосуванням листа- погодження про маржу у даній формулі можна стверджувати, що Замовник порушує принципи добросовісної конкуренції, максимальної економії, ефективності та пропорційності, об’єктивного і неупередженого визначення переможця закупівлі передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». За допомогою даної формули розрахунку ціни Замовник цілеспрямовано обмежує та унеможливлює участь потенційних Учасників грати на електронному аукціоні , а також надає технічну можливість для конкретного постачальника подати цінову пропозицію відразу, як тільки було оголошено закупівлю. Для прикладу: Закупівля https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-25-010225-a з ідентичним формуванням ціни призвела до того , що аукціон , як один із основних етапів проходження процедури закупівлі відкриті торги (з особливостями) було повністю порушено Замовником , що призвело до порушення Законодавства проведення процедури закупівлі. На підставі вищевикладеного, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити вказану вище неправомірну вимогу. У разі бездіяльності Замовника стосовно даної вимоги , щодо дискримінаційних умов тендерної закупівлі , Учаснику доведеться використати свою можливість оскарження умов тендерної документації Замовника у Антимонопольному комітеті України (АМКУ), та звернутись до уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції – це органи прокуратури, Національної поліції, Національне антикорупційне бюро.
Відповідь: Щодо встановлення вимог до розрахунку тендерної пропозиції, то радимо дослідити багаточисельну та неоднорічну практики Антимонопольного комітету України з цього питання. З точки зору Антимонопольного комітету України вимога щодо маржі не містить дискримінаційний характер та не містить у собі будь яких корупційних ризиків. Наприклад, у рішенні від 25.06.2021 №14434 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-21-000724-c) Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вирішила, що: «Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині». Дана позиція АМКУ простежується і в разі відхилення чи не відхилення пропозицій Учасників, які зазначили від’ємну маржу. Наприклад у рішенні від 23.02.2023 №2152-р/пк-пз (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-01-03-004646-a) Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вирішила, що: «За такої ціни Пропозиції, відповідно до формули розрахунку ціни, наведеної в Документації, маржа є від'ємною. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЄВРО ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ") була правомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині». Разом з цим, рекомендуємо ознайомитись з Річним звітом АМКУ за 2022 рік, що розглянутий Комітетом Верховної Ради України з питань економічного розвитку на своєму засіданні 25 липня 2023 року (доступне за посиланням - https://amcu.gov.ua/storage/app/uploads/public/641/87f/e95/64187fe957f1c745683055.pdf). В якому, зокрема, у підрозділі «НАЙБІЛЬШ ПОШИРЕНІ ПОМИЛКИ ДОПУЩЕНІ УЧАСНИКАМИ ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ ПРОПОЗИЦІЙ», розділу НАЙБІЛЬШ ПОШИРЕНІ ПОМИЛКИ ТА ПОРУШЕННЯ ПІД ЧАС ЗАКУПІВЕЛЬ зазначається: «7. Формування ціни пропозиції з від'ємною маржою (процедури закупівель електроенергії тощо) у випадках, коли замовник у тендерній документації встановлював заборону на встановлення від'ємної маржі та вимагав гарантійний лист від учасників, що така маржа не буде від'ємною, тим самим учасники надавали у складі своїх тендерних пропозицій недостовірну інформацію в цій частині, що призводило до правомірного відхилення тендерних пропозиції таких учасників з наведених підстав». Підсумовуючи вищевикладене, Замовник в своїй закупівельній діяльності керується виключно чинним законодавством України у сфері публічних закупівель. Хочемо звернути вашу увагу, що дані вимоги є усталеною практикою при закупівлі електричної енергії, і були застосовані, наприклад, Північним офісом Держаудитслужби - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-01-13-007040-a; чи ПрАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-12-12-013943-a.
Дата відповіді: 18.11.2023 22:28
Відповідь надана

залишки по рахунках

Номер: c91b7b64686f4090b504d4b5b9b36124
Дата опублікування: 18.11.2023 19:30
Опис: Добрий день. Просимо вас у п.8 Додатку 4 прибрати вимогу про надання інформації щодо залишків по рахунках. Ця інформація є комерційною таємницєю кожного підприємства. А сама наявність чи відсутність грошових коштів на рахунках ніяк не може вплинути на вибір переможця, або навпаки його відхеленню його пропозиції.
Відповідь: Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами). Перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність встановленим вимогам до оголошення визначаються Замовником самостійно з дотриманням норм чинного законодавства та керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону. Зазначена вимога не містить жодних дискримінаційних умов, які б порушували Закон та основні принципи здійснення публічних закупівель
Дата відповіді: 18.11.2023 22:27
Відповідь надана

Щодо охорони праці

Номер: 2a7d64ff2e2b4a3e9bb04da80e253c82
Дата опублікування: 15.11.2023 15:18
Опис: Шановний замовник! Проглянувши Вашу ТД ми помітили дискрімінаційні умови, а саме «З метою відповідності діяльності учасника законодавству України про охорону праці у складі тендерної пропозиції необхідно надати Положення про систему управління охороною праці на підприємстві та відповідне документальне підтвердження про наявність в учасника фахівця з охорони праці, який має відповідним чином оформлене посвідчення про проходження навчання щодо законів та нормативно-правових актів у сфері охорони праці, пожежної безпеки з наданням у складі тендерної пропозиції наказу про прийняття на роботу та/або про призначення на посаду такої особи та скановані копії оригіналів відповідних посвідчень.» Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунальнопобутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). В документації вказано предмет закупівлі – електрична енергія, такий же предмет вказано у відповідному полі в електронній системі закупівель. Стандартом який визначає вимоги до електричної енергії є ДСТУ EN 50160:2014. Такий документ не містить вказаного замовником документу, а саме документальне підтвердження про наявність в учасника фахівця з охорони праці, який має відповідним чином оформлене посвідчення про проходження навчань, підтвердження знань щодо законів НП актів у сфері охорони праці та пожежної безпеки. Надати скановану копію даного посвідчення та наказ про прийом на роботу фахівця з охорони праці та/або наказ про призначення на відповідну посаду. Прохання прибрати дискримінацйні вимоги.
Відповідь: До тендерної документації будуть внесені відповідні зміни
Дата відповіді: 17.11.2023 16:03
Відповідь надана

сертифікація ISO

Номер: 792627afac294cad808e7ed18137ceec
Дата опублікування: 15.11.2023 15:16
Опис: Шановний замовник! Відповідно до вимог Тендерної документації учасник має надати: «Сканована копія оригіналу сертифіката відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) / ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), Сканована копія оригіналу сертифіката відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015, Сканована копія оригіналу сертифіката відповідності вимогам ДСТУ ISO 45001:2019, Сканована копія оригіналу сертифіката відповідності вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 , Сканована копія оригіналу сертифіката відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018, Сканована копія оригіналу сертифіката відповідності вимогам ДСТУ ISO 28000:2008 , Оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 (ISO/IEC 27001:2022, IDТ ». Хочемо зазначити, що діяльність постачальників електроенергії регулюють низка законів та підзаконних нормативно-правових актів, зокрема, Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, прийняті на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії», які не встановлюють обов'язкову наявність ЖОДНОГО сертифікату ISO у постачальників електричної енергії. Зазначені вимоги є незаконними, оскільки електрична енергія не обирається постачальником, а за її якість відповідає Оператор системи розподілу. Отримання вищезазначеного сертифікату не є обов'язковим. Це добровільний вибір будь-якого постачальника. Вимога щодо наявності даного сертифікату є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність такого чи подібного сертифікату в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання електроенергії. Враховуючи вишезазначене ,просимо Вас усунути порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель шляхом перегляду та виключення (видалення) з Тендерної документації дискримінаційних вимог та внести зміни до ТД.
Відповідь: До тендерної документації будуть внесені відповідні зміни
Дата відповіді: 17.11.2023 16:02
Відповідь надана

Документація

Номер: ab624478dd56448b80c724bceeb81ff2
Дата опублікування: 15.11.2023 13:49
Опис: Доброго дня, шановний Замовник. Надайте будь ласка Тендерну документацію.
Відповідь: Доброго дня! Тендерна документація по закупівлі UA-2023-11-14-008308-a оприлюднена в електронній системі закупівель 14.11.2023 о 13:18
Дата відповіді: 15.11.2023 14:42