-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015- 09310000-5 Електрична енергія (електрична енергія)
Завершена
2 700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 500.00 UAH
Період уточнення:
14.11.2023 12:14 - 22.11.2023 00:00
Відповідь надана
Дискримінація учасників
Номер:
3c11368b139f4772b7176c2dcb802461
Дата опублікування:
16.11.2023 13:11
Опис:
Відповідно до підпункту 9 пункту 4 Додатку 1 до Тендерної документації: у
складі тендерної пропозиції учасник повинен надати: «Відповідно до вимог «Відповідно до вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії» Постачальник має право на безперешкодний доступ (за пред'явленням службового посвідчення) до розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії, що встановлені на об'єктах споживача, для візуального або автоматизованого зняття показів розрахункових засобів комерційного обліку. З огляду на це, учасники у складі своєї тендерної пропозиції надають відповідне службове посвідчення на представника Учасника.»
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів,
робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на
період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його
припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від
12.10.2022 No 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель
товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні
закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з
дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих
торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного
пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу
скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної
енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не
застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту,
замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені
відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для
відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична
енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт
ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах
загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Зазначений документ, який вимагає надати Замовник, не передбачений
національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей. За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Крім того, що ця вимога суперечить Особливостям, вона є також
дискримінаційною до учасників з огляду на наступне:
Постачання електричної енергії - продаж електричної енергії споживачу відповідно до
умов договору. Електропостачальник - суб'єкт господарювання, який здійснює продаж
електричної енергії за договором постачання електричної енергії споживачу.
Постачальник послуг комерційного обліку електричної енергії (ППКО) - суб'єкт
господарювання, який надає послуги комерційного обліку на ринку електричної енергії
відповідно до вимог Закону України "Про ринок електричної енергії" та Кодексу
комерційного обліку електричної енергії.
Комерційний облік на ринку електричної енергії організовується адміністратором
комерційного обліку (АКО) та здійснюється постачальником послуг комерційного обліку
(ППКО). Надання послуг комерційного обліку здійснюються на конкурентних засадах за
умови реєстрації ППКО та реєстрації його автоматизованих систем комерційного обліку
електричної енергії АКО.
Предметом даної закупівлі є Постачання електричної енергії Споживачу.
Постачання електричної енергії здійснюється суб'єктами господарювання, які у
встановленому законом порядку отримали ліцензію з постачання електричної енергії
споживачу. Даною вимогою Документації Замовник дискримінує та усуває від
участі всіх без винятку електропостачальників, обмежуючи коло учасників лише тими, які
крім постачання електричної енергії також надають послуги комерційного обліку
електричної енергії, які (послуги) не мають жодного відношення до предмету даної закупівлі
та є предметом окремого договору про надання послуг комерційного обліку.
Кожен Учасник отримав ліцензію на постачання електричної енергії на
підставі Постанови НКРЕКП No 622 від 26.04.2019 року, що є достатнім для того, щоб
здійснювати постачання товару, що є предметом закупівлі, однак, не може взяти участь в
торгах через те, що замовник вимагає від учасників надання додаткових послуг .
Враховуючи дане, взяти участі в закупівлі зможуть лише ті учасники, які крім
постачання електроенергії можуть також надавати послуги комерційного обліку
електроенергії та які внесені до відповідного реєстру постачальників послуг комерційного
обліку НЕК "Укренерго" за посиланням https://ua.energy/uchasnikam rinku/administrator-
komertsijnogo-obliku/reyestr-ppko-ta-protsedura-yih- reyestratsiyi/ і зможуть надати відповідне
посвідчення, яке вимагається Замовником, що є дискримінаційним по відношенню до
учасників процедури закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, просимо усунути наведену вище дискримінаційну
вимогу шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації .
Відповідь:
Доброго дня !Ваше прохання буде враховане та внесено відповідні зміни
Дата відповіді:
17.11.2023 11:15
Відповідь надана
КОРУПЦІЯ
Номер:
da1ba29b2c7c4606b47eec375176ff56
Дата опублікування:
15.11.2023 10:13
Опис:
Добрий день, Замовнику! Відповідно до ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. В Додатку №1 тендерної документації викладено незаконну та дискримінаційну вимогу щодо подання Учасниками: Положення про власний структурний підрозділ - Центр обслуговування споживачів (клієнтів) на території Івано-Франківської області, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів); Довідку/акт/ інший документ виданий НКРЕКП або її територіальними підрозділами, який підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Івано-Франківської області, що зазначений у вказаній Довідці; довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії. Довідки повинні бути видані не пізніше 15 діб відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій; Положення про ІКЦ Учасника, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником ІКЦ або у разі відсутності ІКЦ - наказ про призначення уповноваженої особи, яка виконує функції ІКЦ або інший документ, який підтверджує наявність відповідних трудових правовідносин пов’язаних із виконанням функцій ІКЦ між Учасником та уповноваженою особою. (У разі наявності у документах інформації про заробітну плату, така інформація може бути прихована); ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»; ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги»; ISO 45001:2018 «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці»; ISO 50001:2018 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування.»; ISO 27001:2013 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги»; ISO 37001:2016 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги». ». Аналіз практики АМКУ протягом 2022-2023 року дає зрозуміти, що у разі закупівлі електричної енергії, відповідно до абз.2 п.29 Особливостей: «у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі)». Національний стандарт не передбачає вище зазначені документи, отже Замовник свідомо додав ці документи для того щоб обмежити коло потенційних Учасників та вибрати «свого» Постачальника - ТОВ Прикарпатенерготрейд. Чи не вважаєте Ви, що за таких умов тендерної документації, жоден з вищезазначених принципів публічних закупівель не дотримується? Чи не вважаєте, що Ви, як навчальний заклад не повинні бути осередком корупції? У разі бездіяльності Замовника стосовно даного питання, Учаснику доведеться використати свою можливість оскарження умов тендерної документації Замовника ТИСМЕНИЦЬКОГО ЛІЦЕЮ ТИСМЕНИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ у Антимонопольному комітеті України (АМКУ), та звернутись до уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції – це органи прокуратури, Національне антикорупційне бюро, Державне бюро розслідувань. Варто зазначити, що прокуратира вже почала активну перевірку закупівель, доберуться і до вас.
Відповідь:
Доброго дня Шановний Учаснику!Вашу вимогу буде враховано та відповідні зміни буде внесено до Тендерної документації.
Дата відповіді:
15.11.2023 15:24
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги!
Номер:
9ba832a754394356a14b29da24ac2f43
Дата опублікування:
14.11.2023 12:41
Опис:
Шановний замовник. Просимо прибрати з вашої тендерної документації усі дискримінаційні вимоги, а саме:
-сертифікати ISO
-Довідку про створення Учасником на території Івано-Франківської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів)
-Довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії. Довідки повинні бути видані не пізніше 15 діб відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій.
-Довідку про створення Учасником на території Івано-Франківської області власного структурного підрозділу – Інформаційно-консультаційного центру (ІКЦ).
Дані вимоги є дискримінаційними та обмежують права учасників. Тендерна документація в такій редакції зустрічається вже не в перший раз. Таке враження, що всі вимоги прописані під вашого місцевого постачальника, а це суттєве порушення законодавства у сфері закупівель. Звертаємо вашу увагу на закупівлю UA-2023-11-10-001880-a, де на всі ваші незаконні вимоги поставленні питання, подані вимоги та скарги. Просимо видалити всі незаконні вимоги з вашої тендерної документації щоб не витрачати ні ваш час ні Учасника та не затягувати закупівлю. Зазначимо, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми скористаємося правом звернутися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Порядок постачання електричної енергії споживачу врегульовано рядом нормативно-правових актів, в тому числі «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», які затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312 на виконання яких сформовані вимоги, які Ви вимагаєте виключити з тендерної документації.
Пункт 8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії» передбачає, що «Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр.Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником».
Пункт 8.3.17. цих Правил передбачає, що «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку».
Таким чином, у відповідності до вимог вищезазначених положень п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів. А споживач в свою чергу має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору про постачання електричної енергії.
Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, оскільки реалізація права споживача на оперативне отримання інформації та документів від електропостачальника потребуватиме виїзду у відрядження на значні відстані, значних витрат робочого часу та коштів. При цьому, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України.
Вважаємо, що намір замовника реалізувати свої законодавчо закріплені права на проведення особистого прийому посадовими особами постачальника електричної енергії , на можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів,законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв, отримання необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника під час особистого прийому, не може вважатись дискримінаційною вимогою та жодним чином не порушує вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» і не суперечить вимогам законодавчих актів України.
Також вважаємо, що електропостачальник не має права позбавляти споживача можливості у зручний для споживача спосіб реалізувати свої права, передбачені «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», а навпаки зобов’язаний вжити усіх необхідних заходів для реалізації цих прав. В тому числі шляхом створення на територіях, де він має намір обслуговувати споживачів електричної енергії власних структурних підрозділів.
Крім того, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. Одночасно слід зазначити, що кількість споживачів суттєво впливає на порядок виконання електропостачальниками вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії» щодо створення центрів обслуговування споживачів, наявності кол-центрів та виконання інших обов‘язків, пов‘язаних із обслуговуванням клієнтів. Створення кол-центру, який відповідає вимогам Постанови НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р. є обов‘язковим для учасника, яким обслуговується 100 000 і більше споживачів.
У разі якщо такі вимоги електропостачальником не дотримуються, у власних гарантійних листах або довідках він може свідомо занизити інформацію про кількість наявних споживачів. Оскільки такою інформацією крім самих електропостачальників володіють також оператори системи розподілу, уповноваженою особою було прийнято рішення про надання підтверджень саме від ОСР, як від учасників ринку, незацікавлених в наданні неправдивої інформації.
Вважаємо, що вимога надати довідки від всіх операторів системи розподіл, до мереж яких Учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР не є перепоною для участі у тендері, а надає можливість замовнику переконатись у дотриманні учасником вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії» щодо порядку організації роботи зі споживачами. Замовник має право знати про кількість споживачів учасника, чи не ухиляється він від необхідності створити кол-центр, який повинен відповідати вимогам Постанови НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р
Стосовно надання підтвердження відповідності вимогам стандартів системи управління ISO 9001:2015 (або еквівалент), вважаємо за необхідне повідомити наступне: одним із доказів необхідного рівня якості товарів чи наданих послуг є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик товару (послуги тощо) загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. ISO 9001 – це стандарт, що входить в серію міжнародних стандартів ISO 9000 і описує вимоги до систем управління якістю на підприємствах і в організаціях. На сьогоднішній день системи управління якістю, розроблені відповідно до вимог стандарту ISO 9001, є найкращим загальновизнаним у світі запобіжним механізмом, який забезпечує якість продукції на всіх етапах її виробничого (життєвого) циклу і сприяє підвищенню результативності роботи підприємств.
Саме тому, Замовник вимагає від Учасників надання Сертифікату системи управління якістю ISO 9001:2015, котрий підтверджує відповідність системи управління діяльністю учасника з постачання електричної енергії. Стандарт ISO 9001 визначає вимоги до систем менеджменту якості у сфері постачання продукції та надання послуг, що підтверджується пунктом 01. Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT).
Наявність у підприємства сертифікату на систему менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 свідчить про спроможність підприємства надавати послуги у відповідності з вимогами діючої нормативної – правової документації, та не містить жодних дискримінаційних елементів
. Окрім того, пройти відповідну сертифікацію на відповідність системи управління діяльністю учасника з постачання електричної енергії стандарту ISO 9001:2015, може будь-який учасник. Жодних обмежень щодо проходження учасниками – постачальниками електричної енергії такої сертифікації не має.
Таким чином, вважаємо дану вимогу тендерної документації правомірною та доцільною.
Частиною 3 (абз.2) ст. 22 «Тендерна документація» Закону України «Про публічні закупівлі» визначено: «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.».
. Підсумовуючи, вважаємо, що вимоги тендерної документації не порушують права потенційних учасників, не є дискримінаційними.
Дата відповіді:
15.11.2023 09:41