-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 –39110000-6 «Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них» (Стільці м’які)
Завершена
48 360.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 241.80 UAH
мін. крок: 0.5% або 241.80 UAH
Період уточнення:
09.11.2023 15:23 - 14.11.2023 00:00
Відповідь надана
Щодо договору
Номер:
8ab0c57de6e5475e845742a03c0fb9e4
Дата опублікування:
10.11.2023 16:11
Опис:
Шановний Замовник! Просимо вас виключити пункт 8.4. проекту Договору, оскільки відповідно до частини 1 статті 549 Цивільного кодексу України Неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання. Таким чином неустойка є видом виключно забезпечення виконання зобов’язання та правовим наслідком його порушення (мірою цивільно-правової відповідальності). Законодавець пов’язує її стягнення саме з порушенням зобов’язання. Тому недопустимо встановлювати неустойку (штраф чи пеню) за правомірну відмову від виконання зобов’язання або односторонню відмову від договору. Вищенаведене зауваження повністю відповідає Рішенню Верховного суду України у справі № 552/6997/19 від 21.04.2021. Таким чином положення пункту 8.4. проекту Договору порушують не лише чинне законодавство України, а й звичаї ділового обороту, а отже має бути беззаперечно виключений з проекту Договору.
Відповідь:
Шановний учаснику! У договорі про закупівлю замовник має право передбачати санкції за порушення його умов.
Правовідносини замовника та переможця є господарськими. А відтак регулювання договору про закупівлю здійснюють Цивільний та Господарський кодекси України. Відповідно, визначення, розмір та порядок застосування санкцій регламентує ГКУ, а саме, його глава 26. Також враховуючи, що договір про закупівлю хоч і укладають відповідно до положень ЦКУ та ГКУ, але обов’язково слід враховувати особливості, визначені у Законі «Про публічні закупівлі».
Так, статтею 231 ГКУ передбачено, що у разі, якщо порушено господарське зобов'язання, в якому хоча б одна сторона є суб'єктом господарювання, що належить до державного сектора економіки, або порушення пов'язане з виконанням державного контракту, або виконання зобов'язання фінансується за рахунок Державного бюджету чи за рахунок державного кредиту, штрафні санкції застосовують, якщо інше не передбачено законом чи договором, у таких розмірах:
• за порушення умов зобов'язання щодо якості (комплектності) товарів (робіт, послуг) стягується штраф у розмірі 20 % вартості неякісних (некомплектних) товарів (робіт, послуг);
• за порушення строків виконання зобов'язання стягується пеня у розмірі 0,1 % вартості товарів (робіт, послуг), з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі 7 % вказаної вартості.
• Також враховуючи, що договір про закупівлю хоч і укладають відповідно до положень ЦКУ та ГКУ, але обов’язково слід враховувати особливості, визначені у Законі «Про публічні закупівлі».
Дата відповіді:
13.11.2023 16:06
Відповідь надана
Щодо договору
Номер:
8fd61328750548a2becda728997c634d
Дата опублікування:
10.11.2023 16:10
Опис:
Шановний Замовник! Просимо Вас внести зміни в пункт 6.1.1. проекту Договору шляхом викладення його в наступній редакції: «Своєчасно та в повному обсязі сплачувати за поставлений Продавцем Товар». Запропоновані зміни обґрунтовані тим, що відповідно до частини 5 статті 626 Цивільного кодексу України Договір є відплатним, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає із суті договору, також відповідно до частини 1 статті 712 Цивільного кодексу України За договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням. Таким чином, Сторони укладаючи Договір несуть не лише права, а й певні обов’язки. Так під час укладання Договору Постачальник чітко розуміє яку кількість одиниць товару, їх якість потрібно поставити Замовнику, а Замовник в свою чергу зобов’язаний чітко визначити об’єм коштів для такої закупівлі в залежності від наявності відповідного фінансування. Положення пункту 3.3. проекту Договору фактично встановляють те, що незважаючи на поставку товару здійснену на умовах, які визначені Договором Постачальник може не отримати належну оплату за поставлений Товар. Звертаємо Вашу увагу на те, що Поставка Товару це процес у якому задіяна велика кількість суб’єктів господарювання та працівників Постачальника, починаючи від виробництва відповідного товару, його пакування, маркування, завантаження та транспортування до місця Поставки. Наведений процес нерозривно пов’язаний з фінансовими видатками Постачальника на кожному з етапів. Отже, зазначення в пункті 6.1.1 Договору формулювання про те, що оплата відбувається за наявності реального фінансування є дискримінаційним по відношенню до Постачальника, а також руйнує загальновідомі принципи за якими ведеться господарська діяльність, які складаються не тільки з бажання отримати прибуток, а й з необхідності виконання зобов'язань з оплати вартості послуг та/або товару контрагентам та оплати праці співробітникам Постачальника. Таким чином, на підставі вищевикладеного, в пункт в пункт 6.1.1. проекту Договору повинні бути внесені зміни.
Відповідь:
Шановний учаснику!Розпорядники та одержувачі бюджетних коштів для забезпечення функціонування своїх установ здійснюють закупівлю необхідних товарів, робіт і послуг, оплату за які відповідно до договорів про закупівлю здійснюють через рахунки, відкриті в органах Державної казначейської служби України. Для проведення платежів розпорядники (одержувачі) бюджетних коштів здійснюють реєстрацію та облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства.
Під час укладення договору про закупівлю або здійснення іншого правочину розпорядник приймає на себе обов’язок розрахуватися з іншою Стороною договору за поставлені товари (виконані) роботи, надані послуги, тобто в цей момент для бюджетної установи виникає бюджетне зобов’язання, яким передбачено намір установи здійснити видатки.
Після укладення договору про закупівлю виконавець поставляє установі товари (надає послуги або виконує роботи), що підтверджується накладною (актом приймання-передавання наданих послуг або виконаних робіт), у результаті підписання яких розпорядник бюджетних коштів зобов’язується сплатити кошти за отримані товари (роботи, послуги) тобто в бюджетної установи виникає бюджетне фінансове зобов’язання.
Поняття термінів бюджетного зобов’язання та бюджетного фінансового зобов’язання наведено в Бюджетному кодексі України та в Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженому наказом Міністерства органів України від 02.03.2012 №309
Дата відповіді:
13.11.2023 16:06
Відповідь надана
Щодо договору
Номер:
868cfa1d5b0a4da68b87159f1dee9511
Дата опублікування:
10.11.2023 16:09
Опис:
Шановний Замовник! Просимо Вас внести зміни в пункт 4.1. проекту Договору шляхом викладення його в наступній редакції: «Розрахунки за фактично поставлений Товар здійснюються протягом 10 (десяти) банківських днів з дня отримання рахунку та видаткової накладної на поставку Товару». Оскільки відповідно до частини 1 статті 3 Господарського кодексу України під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність. Прив’язка оплати за поставлений Товар до моменту отримання фінансування є такою, що суттєво обмежує права Постачальника, бо під час укладання відповідного Договору Сторони мають на меті досягнення певних економічно/соціальних цілей. Замовник має на меті отримати якісний Товар в строк передбачений Договором, а Постачальник має на меті отримати в строк належну йому оплату за поставлений Товар. Наявність в Договорі чітко визначених строків на виконання зобов’язань в частині оплати за своєчасно поставлений Товар забезпечує необхідний баланс прав та обов’язків між Сторонами, а отже обов’язково має бути зазначений у Договорі, а тому в пункт 4.1. Договору повинні бути беззаперечно внесені відповідні зміни шляхом викладення в редакції, яка запропонована Постачальником через те, що пункт 4.1. в редакції Замовника є такиі, що не відповідає звичаям ділового обороту та положенням Цивільного та Господарського законодавства України.
Відповідь:
Шановний учаснику!Розпорядники та одержувачі бюджетних коштів для забезпечення функціонування своїх установ здійснюють закупівлю необхідних товарів, робіт і послуг, оплату за які відповідно до договорів про закупівлю здійснюють через рахунки, відкриті в органах Державної казначейської служби України. Для проведення платежів розпорядники (одержувачі) бюджетних коштів здійснюють реєстрацію та облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства.
Під час укладення договору про закупівлю або здійснення іншого правочину розпорядник приймає на себе обов’язок розрахуватися з іншою Стороною договору за поставлені товари (виконані) роботи, надані послуги, тобто в цей момент для бюджетної установи виникає бюджетне зобов’язання, яким передбачено намір установи здійснити видатки.
Після укладення договору про закупівлю виконавець поставляє установі товари (надає послуги або виконує роботи), що підтверджується накладною (актом приймання-передавання наданих послуг або виконаних робіт), у результаті підписання яких розпорядник бюджетних коштів зобов’язується сплатити кошти за отримані товари (роботи, послуги) тобто в бюджетної установи виникає бюджетне фінансове зобов’язання.
Поняття термінів бюджетного зобов’язання та бюджетного фінансового зобов’язання наведено в Бюджетному кодексі України та в Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженому наказом Міністерства органів України від 02.03.2012 №309
Дата відповіді:
13.11.2023 16:05
Відповідь надана
Щодо договору
Номер:
84768220549948a5b057aa78720e4a03
Дата опублікування:
10.11.2023 16:09
Опис:
Шановний Замовник! Просимо Вас виключити пункт 3.4. проекту Договору, оскільки відповідно до частини 5 статті 626 Цивільного кодексу України Договір є відплатним, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає із суті договору, також відповідно до частини 1 статті 712 Цивільного кодексу України За договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням. Отже, договір поставки за своєю правовою природою є двостороннім договором, який передбачає наявність не лише прав у Сторін, а й відповідних обов'язків. Так, Постачальник приймає на себе обов'язок поставити якісний Товар в строк, який вказано у Договорі, а Покупець (Замовник) приймає зобов'язання оплатити поставлений Товар. Отже, зазначення в пункті 4.3. Договору формулювання про те, що оплата відбувається лише за наявності відповідного фінансування є дискримінаційним по відношенню до Постачальника, а також руйнує загальновідомі принципи за якими ведеться господарська діяльність, які складаються не тільки з бажання отримати прибуток, а й з необхідності виконання зобов'язань з оплати вартості послуг та/або товару контрагентам та оплати праці співробітникам Постачальника. Таким чином, на підставі вищевикладеного, в пункт 3.4. Договору повинен бути виключений з проекту Договору.
Відповідь:
Шановний учаснику!Розпорядники та одержувачі бюджетних коштів для забезпечення функціонування своїх установ здійснюють закупівлю необхідних товарів, робіт і послуг, оплату за які відповідно до договорів про закупівлю здійснюють через рахунки, відкриті в органах Державної казначейської служби України. Для проведення платежів розпорядники (одержувачі) бюджетних коштів здійснюють реєстрацію та облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства.
Під час укладення договору про закупівлю або здійснення іншого правочину розпорядник приймає на себе обов’язок розрахуватися з іншою Стороною договору за поставлені товари (виконані) роботи, надані послуги, тобто в цей момент для бюджетної установи виникає бюджетне зобов’язання, яким передбачено намір установи здійснити видатки.
Після укладення договору про закупівлю виконавець поставляє установі товари (надає послуги або виконує роботи), що підтверджується накладною (актом приймання-передавання наданих послуг або виконаних робіт), у результаті підписання яких розпорядник бюджетних коштів зобов’язується сплатити кошти за отримані товари (роботи, послуги) тобто в бюджетної установи виникає бюджетне фінансове зобов’язання.
Поняття термінів бюджетного зобов’язання та бюджетного фінансового зобов’язання наведено в Бюджетному кодексі України та в Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженому наказом Міністерства органів України від 02.03.2012 №309
Дата відповіді:
13.11.2023 16:05