• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

Послуги центрів і будинків відпочинку

Послуги дитячих закладів оздоровлення та відпочинку

Торги не відбулися

1 070 800.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.3% або 3 406.00 UAH
Період уточнення: 19.04.2018 16:45 - 28.04.2018 17:00
Відповідь надана

Територіальна дискримінація

Номер: 5aabe9597bc44eafa60abdd71a6ab99a
Дата опублікування: 21.04.2018 10:19
Опис: Відповідно до інформації, яка міститься у Державному реєстрі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку (реєстр перебуває у вільному доступі), позаміські заклади оздоровлення та відпочинку та дитячі заклади оздоровлення і відпочинку санаторного типу мають необхідні дозвільні документи та провадять свою господарську діяльність з надання послуг оздоровлення та відпочинку дітей на усій території України. Відповідно до статті 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Всупереч цій вимозі Закону Замовник своїм рішенням у ТД встановив такі дискримінаційні вимоги, що перешкоджають і унеможливлюють участь у процедурі відкритих торгів усіх потенційних учасників, які надають послуги в інших областях України, включаючи, Одеську, Миколаївську та Херсонську області. Замовник своїм рішенням про затвердження ТД в існуючій редакції повністю обмежив (заборонив, встановивши дискримінаційну вимогу щодо звуження місця надання послуг) можливість участі у торгах ДЗОВ, які надають послуги на решті території України, окрім Бердянського району Запорізької області, узбережжя Азовського моря. Окрім того, тендерний комітет Замовника неправомірним та необґрунтованим закладенням таких дискримінаційних вимог у ТД порушив свої обов’язки, прямо визначені абзацом п’ятим частини третьої статті 11 Закону, а саме: тендерний комітет забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця. Вищевикладене доводить факт порушення зазначеної норми Закону. Якщо Замовник мав на меті оздоровити дітей на морському узбережжі, то на яких правових підставах він своїм рішенням обмежив право взяти участь у закупівлі ДЗОВ, які знаходяться та надають свої послуги на морському узбережжі Одеської , Миколаївської та Херсонської областей. Жодних підстав, в тому числі визначених законом (посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України) для такого обмеження немає. Вважаю, що виклавши ТД у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав дискримінаційні та пов’язані з ними умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками. Зважаючи на вищевикладене, вважаю, що ТД містить дискримінаційні вимоги, а рішення, прийняті Замовником під час проведення процедури закупівлі, суперечать законодавству, в тому числі законодавству у сфері публічних закупівель, і порушують права та охоронювані законом інтереси потенційних учасників закупівлі. Аналогічне питання вже неодноразово розглядалося органом оскарження і умова щодо обмеження місця надання послуг була визнана дискримінаційною. Зважаючи на вищевикладене, прошу Замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні вимоги по першому лоту для проведення закупівлі з дотриманням вимог статті 3 Закону.
Відповідь: Відповідно до пункту 9 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) одним із замовників публічних закупівель є органи місцевого самоврядування. Служба у справах дітей та сім'ї Броварської міської ради (далі - Служба) є структурним підрозділом Броварської міської ради забезпечує виконання повноважень, встановлених законодавством України у сфері соціального захисту, соціальної підтримки та надання соціальних послуг дітям, зокрема, дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах. Одним з основних завдань Служби є забезпечення реалізації державної політики в сфері соціального захисту дітей та сім'ї, що включає оздоровлення та відпочинок дітей, насамперед дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки міста Бровари, шляхом проведення закупівлі послуг по відпочинку та оздоровленню. Тендерний комітет служби у справах дітей та сім’ї Броварської міської ради (далі – Замовник) проводить свою роботу виключно в рамках чинного законодавства та діє в інтересах дітей міста Бровари, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, для яких планується придбання послуг з оздоровлення (путівок в дитячі оздоровчі заклади) і в жодному разі не має наміру порушувати права окремих осіб та надавати преференції іншим. Під час визначення предмета закупівлі у 2018 році Замовником було враховано, що відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 Закону «закупівлею послуг вважається будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, лізинг, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт». Відповідно до пункту 18 частини першої статті 1 Закону «Предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом». Порядок визначення предмету закупівлі, затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 р. №454 (із змінами) (далі – Порядок). Відповідно до пунктів 30 та 37 частини першої статті 1 Закону «тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації», «частина предмета закупівлі (лот) - визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі». Відповідно до статті 3 Закону одним з принципів здійснення закупівель є максимальна економія та ефективність. Тендерний комітет проводить закупівлю послуг центрів і будинків відпочинків за процедурою відкритих торгів, поділивши предмет закупівлі за лотами, та у відповідності до затвердженого річного плану Замовника. Тендерний комітет Замовника діє відповідно до ст. 11 Закону та у відповідності до Положення про тендерний комітет. Комітет відповідає за організацію та проведення процедури закупівель та зокрема, в процесі забезпечує реалізацію планування закупівель, складання та затвердження річного плану закупівель, забезпечення складання та затвердження технічних умов предмету закупівлі. Обираючи предмет закупівлі та поділяючі його на лоти, Замовник керувався Порядком, а також враховував результати попередньо проведеного опитування опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів, батьків тих дітей, для яких будуть придбані путівки на оздоровлення у 2018 році. Відповідно до абзацу четвертого пункту 1 розділу ІІ Порядку «При цьому замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг». Відповідно до підпункту 5 пункту 2 статті 22 Закону тендерна документація повинна містити місце де будуть надані послуги. Міський бюджет формується за рахунок сплачених податків мешканців міста. Депутати Броварської міської ради, затверджуючи бюджет міста на поточний рік, враховують інтереси та потреби своєї громади, а також зобов’язують органи місцевого самоврядування надавати якісні послуги та ефективно використовувати кошти міського бюджету, зокрема при закупівлі послуг з оздоровлення та відпочинку, враховувати вимоги Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей», щодо принципів, на яких ґрунтується політика у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, а саме, створення оптимальних умов безпечного та ефективного перебування дітей у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, також враховувати побажання батьків або осіб, які їх замінюють, щодо місця надання послуг. Тобто, якщо батьки, або особи, які їх замінюють, висловлюють бажання оздоровити своїх дітей в дитячих оздоровчих закладах, що розташовані на узбережжі Азовського моря, ми повинні задовольнити їх вимоги. Відповідно до чинного законодавства першочерговими категоріями для оздоровлення та відпочинку з числа тих, що потребують особливої соціальної уваги та підтримки є: - діти-сироти та діти, позбавлених батьківського піклування; - діти осіб, визнаних учасниками бойових дій відповідно до пункту 19 частини першої статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; - діти, один із батьків яких загинув (пропав безвісти) у районі проведення антитерористичних операцій, бойових дій чи збройних конфліктів або помер внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних у районі проведення антитерористичних операцій, бойових дій чи збройних конфліктів, а також внаслідок захворювання, одержаного у період участі в антитерористичній операції; - діти, один із батьків яких загинув під час масових акцій громадянського протесту або помер внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних під час масових акцій громадянського протесту. В місті Бровари дітей зазначених категорій – 561 дитина. Путівки Замовником закуповуються саме для оздоровлення цих дітей. Також, принагідно інформуємо, що 19.04.2018 року Замовником вже було укладено договір з переможцем процедури відкритих торгів (процедура ID: UA-2018-03-15-001280-a) на придбання 100 путівок в дитячому озоровчому закладі, що розташований на узбережжі Чорного моря в Одеській області, таким чином потреби в закупівлі послуг з оздоровлення дітей в дитячих оздоровчих закладах, що розташовані на узбережжі Чорного моря, немає. Наголошуємо, що Замовник при визначенні лотів мав на меті забезпечити реалізацію конституційного права кожної дитини на оздоровлення та відпочинок, створення сприятливих умов для зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей шляхом належної організації дозвілля дітей з дотриманням періоду активного та пасивного відпочинку, організації раціонального харчування, створення відповідних умов проживання та забезпечення безпечного цілодобового перебування дитини на території дитячого закладу. Замовник не ставив за мету звузити коло учасників, а лише використовуючи правові та економічні засади, діючи виключно в рамках законодавства, здійснити закупівлю послуг для забезпечення потреб громади міста Бровари. Зважаючи на викладене вище, Замовник обрав предмет закупівлі та розподілив його на лоти таким чином: Лот №1 - (55243000-5. Послуги дитячих таборів) (ДК 021:2015) (послуги дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, що розташовані в Бердянському районі Запорізької обл.) – 50 путівок на 21 день; Лот №2 - (55243000-5. Послуги дитячих таборів) (ДК 021:2015) (послуги дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, що розташовані у Закарпатській обл.) – 50 путівок на 21 день; Лот №3 - (55243000-5. Послуги дитячих таборів) (ДК 021:2015) (послуги дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, що розташовані у Івано-Франківській або Львівській обл.) – 45 путівок на 21 день. Тендерна документація Замовника не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призведуть до дискримінації учасників, оскільки у визначених місцях надання послуг є достатня кількість дитячих оздоровчих закладів, що можуть конкурувати між собою та брати участь у процедурі відкритих торгів. Замовник не мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі.
Дата відповіді: 24.04.2018 10:43