• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія (код за ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія)

Завершена

2 110 495.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 552.48 UAH
Період уточнення: 07.11.2023 16:30 - 14.11.2023 00:00
Відповідь надана

Тендерна документація - дискримінаційні вимоги

Номер: 27b4e350420e4a278ba06b6e6fca8cdd
Дата опублікування: 13.11.2023 21:37
Опис: Шановний Замовнику,тендерною документацією передбачено надання учасниками листа, що засвідчує можливість надання Замовнику платіжних документів безоплатно у центрі обслуговування клієнтів, представництві тощо за місцем розташування (із вказанням місця розташування, посади, ПІБ та контактного телефону керівника) та на персональній сторінці споживача через веб-сайт електропостачальника, у порядку, передбаченому договором про постачання електричної енергії споживачу. Таким чином зазначені вище вимоги передбачають підтвердження наявності в учасника тендеру відповідної матеріально-технічної бази (офісних приміщень) за місцем розташування Замовника. Відповідно до розділу 8.3. «Процедура розгляду скарг та вирішення спорів» «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – Правила роздрібного ринку електричної енергії): «8.3.6. Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. 8.3.17. Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.» Таким чином, «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» не передбачено наявність відповідних структурних підрозділів в конкретно визначеному регіоні України. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином вимога щодо надання листа, що засвідчує можливість надання Замовнику платіжних документів безоплатно у центрі обслуговування клієнтів, представництві тощо за місцем розташування (із вказанням місця розташування, посади, ПІБ та контактного телефону керівника) та на персональній сторінці споживача через веб-сайт електропостачальника, у порядку, передбаченому договором про постачання електричної енергії споживачу не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників з інших областей України, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Незаконність зазначених вимог підтверджено висновками Антимонопольного комітету України, зокрема рішеннями комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг № № 13434-р/пк-пз від 24.08.2023 (номер оголошення UA-2023-08-11-009951-a) та № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 (номер оголошення UA-2023-07-10-010043-a). Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї вимог про надання листа, що засвідчує можливість надання Замовнику платіжних документів безоплатно у центрі обслуговування клієнтів, представництві тощо за місцем розташування (із вказанням місця розташування, посади, ПІБ та контактного телефону керівника) та на персональній сторінці споживача через веб-сайт електропостачальника, у порядку, передбаченому договором про постачання електричної енергії споживачу (пункт 6.2. додатку 4 до тендерної документації). Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів. Дякуємо.
Відповідь: Доброго дня, у наведеному у питанні рішенні комісії АМКУ порушенням визнано вимогу щодо надання довідки про наявність на території області, де перебуває замовник, центрів обслуговування клієнтів, представництв тощо. Аналогічні вимоги щодо надання такої довідки у тендерній документації відсутні. Вказано вимоги про надання інформації про наявність власного офіційного веб-сайту в мережі Інтернет. Також описано про засвідчення можливісті надання Замовнику платіжних документів безоплатно у центрі обслуговування клієнтів, представництві тощо за місцем розташування (із вказанням місця розташування, посади, ПІБ та контактного телефону керівника) та на персональній сторінці споживача через веб-сайт електропостачальника, у порядку, передбаченому договором про постачання електричної енергії споживачу. Обов'язковою вимогою є лише гарантійний лист в довільній формі про те, що Учасником виконано вимоги щодо особистого кабінету споживача, зокрема, що в особистому кабінеті споживача реалізована технічна можливість донесення інформації. Відповідно до вимог п. 8.3.6 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Відповідно до п. 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50 000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50 000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Тобто обслуговування менше 50 000 споживачів жодним чином не позбавляє учасника обов'язку надання інформації та платіжних документів споживачу без створенння центрів обслуговування клієнтів через особистий кабінет. У разі відсутності центрів обслуговування по причині обслуговування менше 50 000 споживачів у довідці має бути повідомлено про такий юридичні підстави їх відсутністі з посиланням на відповідні норми і гарантовано спосіб, у який замовнику буде реалізовано можливість безоплатного своєчасного отримання платіжних документів.
Дата відповіді: 14.11.2023 13:57
Відповідь надана

Тендерна документація

Номер: 1b37f5b308a74730b8e6eb91c59c9c65
Дата опублікування: 13.11.2023 21:22
Опис: Шановний Замовнику, в п. 6.2. таблиці 2 Додатку 2 до тендерної документації зазначено вимогу про надання "Листа від оператора системи розподілу з підтвердженням інформації щодо отримання учасником процедури закупівлі доступу до системи розподілу". Відповідно до розділу XI Закону про ринок електричної енергії Законом не передбачено надання таких документів оскільки Постачальники зобовязані укладати договори, обов’язкові для здійснення діяльності на ринку електричної енергії, та виконувати умови таких договорів. Інформація про Постачальників, які уклали договори з оператором системи розподілу є на сайті кожного оператора системи розподілу у відкритому доступі. Постачальльник може надати лист з посиланням на даний ресурс. Зважаючи на викладене просимо усунути порушення та вилучити вимогу, зазначену в п. 6.2. таблиці 2 Додатку 2 до тендерної документації. Дякуємо.
Відповідь: Доброго дня, навіть якщо дані наявні у відкритому доступі, чинне законодавством не заборонено отримання посилань на таку інформацію чи документи. Тому відсутні підстави для визначення вищезазначеного суперечністю діючим нормам законодавства.
Дата відповіді: 14.11.2023 13:32
Відповідь надана

Тендерна докуметація

Номер: 67f6de3efe1d4418a11b0539ad58362e
Дата опублікування: 13.11.2023 17:12
Опис: Шановний Замовнику, в п.1 розділу 3 тендерної документації Замовник визначив механізм визначення ціни при формуванні цінових пропозицій, в якому зазначено наступне: "При формуванні цінової пропозиції учасник розраховує її з урахуванням фактичної ціни, що склалася на ринку «на добу наперед» у торговій зоні «ОЕС України» на день оголошення закупівлі за даними приведеними ДП «Оператор ринку». За результатами редукціону вартість даної складової не може бути меншою за фактичну ціну, що склалась на ринку на день оголошення закупівлі. Тариф на послуги з передачі електричної енергії визначається до відповідної Постанови Регулятора на період, у якому буде здійснюватися постачання електричної енергії. Надбавка Постачальника пов’язана з постачанням електричної енергії та всі інші витрати, що стосуються предмету закупівлі не можуть складати «0» та бути від’ємною, (встановлюється в копійках)* " Звертаэмо вашу увагу, що в даному механізмі не чітко та завуальовано визначені дві основні складові – перша - ціна, що склалася на ринку «на добу наперед» у торговій зоні «ОЕС України» на день оголошення закупівлі за даними приведеними ДП «Оператор ринку», а друга - Тариф на послуги з передачі електричної енергії визначається до відповідної Постанови Регулятора на період, у якому буде здійснюватися постачання електричної енергії. Щодо ціни на ринку на день оголошення Закупівлі – виправте на час оголошення Закупівлі або внесіть, будь ласка, уточнення, оскільки на будь-який день завжди є дві ціни на поточний день та на наступний день і ці ціни суттєво відрізняються. Щодо стосується тарифу на передачу, то на сьогодні НКРЕКП ще не затвердив тариф на передачу на період, у якому буде здійснюватися постачання електричної енергії тобто з січня 2024 року, тому ця вимога є порушенням Закону. На сьогодні затверджено тільки тариф на передачу ЕЕ, який діє до 31.12.2023 року. Зважаючи на викладене просимо внести зміни в тендерну документацію та виправити визначення обох складових для розрахунку. Дякуємо.
Відповідь: Доброго дня, як замовники, так і учасники керуються в своїй діяльності нормами чинного законодавства на даний час, в тому числі і щодо постачання електричної енергії. Зміни, які можливо виникнуть у 2024 році будуть враховані лише випадку їх прийняття та офіційної публікації з моменту набрання чинності.
Дата відповіді: 14.11.2023 13:26
Відповідь надана

Умови договору

Номер: 383c9a0fce494b9785018cf11e0a202f
Дата опублікування: 13.11.2023 16:04
Опис: Шановний Замовнику, в абзаці 5 п. 5.5. Договору зазначено "Зміна ціни за одиницю товару може бути здійснена не частіше 1 (одного) разу протягом розрахункового періоду, встановленого у п. 5.10. Договору, та не раніше ніж через 30 (тридцять) календарних днів після укладення цього Договору." В той же час п. 5.6 в абзацах 2 та 3 п.5.6. зазначено "- підставою для зміни ціни є набрання чинності рішення НКРЕКП про зміну відповідного тарифу, що застосовується у Договорі;- Постачальник повинен письмово протягом 15 днів з дня набрання чинності такого рішення звернутися до Споживача та надати додаткову угоду до Договору з розрахунком нової ціни за одиницю товару." Тобто наявна певна суперечність в частині зміни регульованої складової, просимо внести доповнення в п. 5.5. Договору та доповнити його текстом "окрім випадків зміни регульваних складових в т.ч. в першому розрахунковому періоді". В останні роки НКРЕКП затверджує нові регульовані тарифи з січня місяця. а сьогодні нові регульвані тарифи не затверджені тобто Постачальники не можуть врахувати зміни регульованих тарифів з 01.01.2024 року. З повагою, дякуємо
Відповідь: Доброго дня, суперечність відсутня, адже в проекті договору послідовно і зрозуміло викладено випадки зміни ціни за одиницю товару. Додавання того ж самого тексту лише в інший абзац є нічим іншим як тавтологією і жодним чином не впливає на загальний зміст документа.
Дата відповіді: 14.11.2023 13:20
Відповідь надана

ціна

Номер: 1d1413c9a20b43739970ef2c0645ab96
Дата опублікування: 09.11.2023 13:31
Опис: Шановний замовник! В п 5.1 вказано вартість договору; в п 5.2 ціна за 1 кВт/год. Яким чином буде змінюватись ціна, якщо відсутня можливість розкладати ціну на складові?
Відповідь: Нормами статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" та п.18 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178, не передбачено внесення комерційної пропозиції до проекту договору. Тендерна пропозиція наявна як додаток до тендерної документації.
Дата відповіді: 09.11.2023 13:51
Відповідь надана

Комерційна пропозиція

Номер: 40bbb745f28e4df7a8a6fc051eb39ace
Дата опублікування: 09.11.2023 10:34
Опис: Шановний замовник! Проханн додати до проєкиу договору комерційну пропозицію заповнену (без вартості та ціни за 1 кВт). Так, як керуючись п 18 Особливостей Постанови КМУ 1178 від 12.10.2022 18. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.Договір мє відовідати закупівлі в повному обсязі. Вибирати комерційну пропозицію постачальником не законно. В інакшому випадку договір визнається нікчемним. Внесіть відповідні зміни.
Відповідь: Доброго дня, вимогу про внесення змін вважаємо не обгрунтованою, оскільки дані з комерційної пропозиції заповнюються в п.5.1 та 5.2. Проекту договору.
Дата відповіді: 09.11.2023 11:36
Відповідь надана

ISO

Номер: d5e067548d0e44268a8536176c952d18
Дата опублікування: 09.11.2023 10:27
Опис: Шановний замовник! Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Ніякі ISO не передбачені діючим стандартом ДСТУ EN 50160:2014. Саме тому ваші вимоги є дискримінаційними та такими, що обмежують коло учасників. На підвердження даної інформації є рішення АМКУ UA-2023-08-30-003195-a;UA-2023-08-30-003195-a Прохання прибрати дискримінаційні вимоги для запобігання поданн скарги. Дякую
Відповідь: Доброго дня, у зазначеному Вами рішення АМКУ не встановлено, що вказання такої вимоги є порушенням чинного законодавства. У зазначеній закупівлі Замовником самостійно внесено зміни до тендерної документації і провадження по розгляду скарги закрито. Юридичний факт порушення даним рішенням не встановлено.
Дата відповіді: 09.11.2023 13:04
Відповідь надана

Щодо початка постачання е/енергії

Номер: 4ddd8ac021df4eff9b85bbe3d4a5d924
Дата опублікування: 08.11.2023 17:47
Опис: Шановний Замовник, у Додатку 1 до Договору про постачання електричної енергії споживачу "ЗАЯВА-ПРИЄДНАННЯ до договору про постачання електричної енергії споживачу" вказано наступне: Початок постачання з «01» січня 2023 року. Виправити на "01" січня 2024 року.
Відповідь: Доброго дня, технічну описку в даті буде відкореговано.
Дата відповіді: 09.11.2023 11:37
Відповідь надана

Щодо дискримінаційних вимог

Номер: 9407ab096a7d4e9fb5ce5f28b1d14b30
Дата опублікування: 07.11.2023 17:09
Опис: Просимо Вас внести зміни та видалити дискримінаційні вимоги. Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 7 ДНІВ з моменту оголошення закупівлі. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить Закону України “Про публічні закупівлі” та Особливостям.
Відповідь: Доброго дня, не вважаємо дану вимогу дискримінаційною, оскільки отримання даного сертифікату доступне всім учасникам, не суперечить вимогам чинного законодавства. Вами в запитанні не надано належного обгрунтування з посиланням на відповідні нормативно - правові акти щодо віднесення даної вимоги безпосередньо до дискримінаційних. Учасники, які працюють на ринку електричної енергії не позбавлені можливості оформлення такого сертифікату завчасно для планування участі в торгах, оскільки його термін не обмежується участю в одній закупівлі.
Дата відповіді: 08.11.2023 15:22
Відповідь надана

Дискримінація

Номер: d22bfa184bd84cbb865b80dbd087f0cc
Дата опублікування: 07.11.2023 16:57
Опис: Шановний Замовнику! Повідомляємо, що згідно чинного законодавства і нормативно-правових актів України, електрична енергія не підлягає обов’язковій сертифікації На підтвердження цього можете направити запит в ДП «Всеукраїнський державний науково-виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації та захисту прав споживачів». Сертифікація системи управління якістю на відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 є добровільною, не віднесена до законодавчо регульованої сфери та не може вимагатись замовником від учасника закупівлі в обов'язковому порядку. Враховуючи наведене вимагаємо внести зміни в документацію.
Відповідь: Доброго дня, не вважаємо дану вимогу дискримінаційною, оскільки отримання даного сертифікату доступне всім учасникам, не суперечить вимогам чинного законодавства. Вами в запитанні не надано належного обгрунтування з посиланням на відповідні нормативно - правові акти щодо віднесення даної вимоги безпосередньо до дискримінаційних.
Дата відповіді: 08.11.2023 15:18