• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія з метою компенсації технологічних втрат електричної енергії на її розподіл електричними мережами)

Питома вага цінового критерію становить – 100 (сто) %. Замовником не приймається до розгляду тендерна пропозиція, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення закупівлі.

Завершена

1 605 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 025 000.00 UAH
Період уточнення: 06.11.2023 15:33 - 11.11.2023 00:00
Відповідь надана

складова ціни

Номер: 13a1e42927cf4e9c99b03d06e46fd96c
Дата опублікування: 06.11.2023 16:01
Опис: Щановний Замовник! Чи входить в складову ціни за 1 МВт електричної енергії послуги з розподілу?
Відповідь: Ні, не входить.
Дата відповіді: 06.11.2023 16:29
Відповідь надана

дискримінаційна вимога

Номер: 558334bc3132444e8c3b50e243176133
Дата опублікування: 06.11.2023 15:54
Опис: Шановний Замовник, в Тендерній документації міститься наступна вимога: «Замовником установлюється такий кваліфікаційний критерій, як фінансова спроможність, яка підтверджується фінансовою звітністю за останній звітний рік (2022 рік). Замовником установлюється вимога до фінансової спроможності в обсязі річного доходу (виручки), що є не меншим ніж 99% від очікуваної вартості предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).». Замовник порушує принципи здійснення публічних закупівель відповідно до статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі" - Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Також Замовник порушує вимоги Закону та звужує коло Учасників, в тому числі обмежує можливість Учасника прийняти участь у вказані закупівлі. Ми вважаємо, що Замовник встановлюючи дискримінаційну вимогу тим самим обмежує права Учасника, який має намір прийняти участь в закупівлі, оскільки тендерній документації не передбачена можливість участі новостворених підприємств ( учасників), які не мають фінансової звітності у розмірі не менше 99 % від очікуваної вартості предмету закупівлі. Відповідно до частини третьої статті 16 Закону у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі, що є не меншим ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Очікувана вартість предмета закупівлі 1 490 000 000,00 UAH. Враховуючи викладене, наведені вище положення Документації не узгоджуються з вимогами Закону, в частині підтвердження саме чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема, Учасника. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. На підтвердження вищезазначеного наявні Рішення Антимонопольного комітету України №17340 -р/пк-пз від 28.07.2021 та №15578-р/пк-пз від 14.08.2020. Також хочемо зауважити на тому, що Замовником у Тендерні документації вже наявний кваліфікаційний критерій, такий як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Вважаємо, що виконуючи вимоги щодо підтвердження зазначеного критерія, Учасник в повному обсязі підтверджує спроможність поставити товар, а саме, електричну енергію, адже в нього наявний досвід виконання аналогічних договорів. Зазначене безпосередньо підтверджує можливість Учасника виконати зобовʼязання перед Замовником, а не вимога Замовника щодо надання Учасником фінансової звітності в обсязі річного доходу (виручки), що є не меншим ніж 99% від очікуваної вартості предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Враховуючи вищевикладене, просимо Замовника внести зміни до Тендерної документації шляхом вилучення дискримінаційної вимоги з Тендерної документації.
Відповідь: Пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування передбачено, що замовник у тендерній документації зазначає один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням Особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям. Встановлюючи в тендерній документації один або декілька таких кваліфікаційних критеріїв, замовник встановлює для учасника спосіб документального підтвердження відповідності. Такі кваліфікаційні критерії, як досвід виконання аналогічного договору та наявність фінансової спроможності можуть встановлюватися замовником, якщо предметом закупівлі є тверде паливо, бензин, дизельне пальне, природний газ, газ скраплений для автомобільного транспорту, газ скраплений для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електрична енергія. На підтвердження наявності фінансової спроможності учасник має надати фінансову звітність суб’єкта господарювання за останній звітний рік (2022 рік). Разом з тим згідно з частиною третьою статті 16 Закону у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Отже, вимоги в тендерній документації, зокрема кваліфікаційні критерії, встановлюються замовником самостійно з дотриманням статті 16 Закону. Тому, визначення фінансової спроможності на підставі наданих згідно вимог тендерної документації документів, здійснюється замовником самостійно з огляду на специфіку предмета закупівлі та з дотриманням мети і принципів, закріплених Законом, у конкретних випадках. Таким чином, маємо два обмеження щодо цього критерію: 1) дохід має бути визначений за рік; 2) дохід не може бути більше очікуваної вартості предмета закупівлі. Встановлюючи вимоги в тендерній документації, замовник має зважати на ці обмеження. Відповідно до пункту 2 Додатку 5 до тендерної документації Замовником установлено вимога до фінансової спроможності в обсязі річного доходу (виручки), що є не меншою ніж 99% від очікуваної вартості предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Таким чином, Замовник установив вимогу фінансової спроможності учасника у розмірі обсягу річного доходу (виручки) не більшому ніж очікувана вартість предмету закупівлі, що є цілком правомірним та зумовлено для досягнення ключового принципу Закону – ефективності та пропорційності. Керуючись принципами здійснення публічних закупівель та враховуючи специфіку закупівлі, яка передбачає, наряду з наявністю в учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, можливість забезпечення учасника достатньою кількістю грошових активів для повного покриття всіх можливих витрат, у т.ч. виконання своїх грошових зобов’язань, Замовником прийнято рішення встановити кваліфікаційний критерій - наявність фінансової спроможності, які підтверджується фінансовою звітністю (річний дохід (виручка) у розмірі не менше 99% від очікуваної вартості предмета закупівлі) - та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному критерію. Ураховуючи викладене, Замовник не порушив вимог ключового Закону. У зв'язку із вищенаведеним дана вимога не підлягає задоволенню.
Дата відповіді: 06.11.2023 16:29