• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Електрична енергія

Електрична енергія

Завершена

1 423 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 14 235.00 UAH
Період уточнення: 06.11.2023 14:19 - 13.11.2023 00:00
Відповідь надана

Регульованих складових ціни

Номер: 30338784f3244e52bf2b0f89e24495e4
Дата опублікування: 09.11.2023 11:31
Опис: Шановний Замовник! в Проекті договору п.5.1 передбачено "У разі надання у встановленому порядку Постачальником Споживачу повідомлення про зміни умов цього Договору (у тому числі зміну ціни), що викликані змінами регульованих складових ціни (тарифу на послуги з передачі та/або розподілу електричної енергії) та/або змінами в нормативно-правових актах щодо формування цієї ціни або умов постачання електричної енергії, цей Договір вважається із зазначеної в повідомленні дати зміни його умов (але не раніше ніж через 20 днів від дня надання Споживачу повідомлення)". Регульованих складових ціни (тарифу на послуги з передачі та/або розподілу електричної енергії) затверджується Реглятором (НКРЕКП), які не жавжди витримують термін в 20 днів до початру дії ціни. Тому пропонуємо Вам Внести зміни і прописати, що Регульованих складових ціни (тарифу на послуги з передачі та/або розподілу електричної енергії) діють з дня затвердження Постанови НКРЕКП. Дякуємо
Відповідь: Зміни до типового договору будуть внесені.
Дата відповіді: 09.11.2023 14:00
Відповідь надана

Істотні умови договору ст.41

Номер: 7c6a52989c6543f2ae8912175973cd50
Дата опублікування: 09.11.2023 11:21
Опис: Шановний Замовник. Тендерна документація, що оприлюднена Вами в електронній системі закупівель, а саме п.4 розділу 6 містить умови щодо істотних змін договору, які не відповідають постанові КМУ від 12.10.2022 року №1178. З 12.10.2022 року Замовники складають та оприлюднюють свої тендерні документації відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" З ВРАХУВАННЯМ ПОСТАНОВИ КМУ ВІД 12.10.2022 РОКУ №1178 "ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ЗДІЙСНЕННЯ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ ТОВАРІВ, РОБІТ І ПОСЛУГ ДЛЯ ЗАМОВНИКІВ, ПЕРЕДБАЧЕНИХ ЗАКОНОМ УКРАЇНИ “ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ”, НА ПЕРІОД ДІЇ ПРАВОВОГО РЕЖИМУ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ ТА ПРОТЯГОМ 90 ДНІВ З ДНЯ ЙОГО ПРИПИНЕННЯ АБО СКАСУВАННЯ", тому істотні умови договору можуть змінюватись не у відповідності до ч.5 ст.41 Закону, а мають змінюватись відповідно до п.19 постанови КМУ №1178. Приведіть тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства України. Дякуємо
Відповідь: зміни до тендерної документації будуть внесені.
Дата відповіді: 09.11.2023 14:00
Відповідь надана

питання щодо статусу "переддефолтного"

Номер: 8b9a36ccc2a04967acf9f411c2904a94
Дата опублікування: 08.11.2023 16:36
Опис: Шановний Замовнику! У Додатку 1 міститься вимога: "Учасник повинен надати гарантійний лист, про те, що він протягом 2022-2023 року не знаходився в статусі «переддефолтний», відповідно до Розділу 1.7 «Невиконання зобов’язань» «Правил ринку», затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168." Питання до Вас, якщо Учасник не може надати такий лист? Якщо Учасник знаходився в статусі «переддефолтний» протягом 2022-2023 року? То Ви його пропозицію відхилите? Відповідно, передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу "переддефолтний". У разі тривалості статусу "переддефолтний" для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу "дефолтний" (пункт 1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності в разі набуття статусу "переддефолтний". Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі "переддефолтний". Статус "переддефолтний" анулюється в разі вирішення подій або обставин пункту 1.7.1 Правил ринку. Отже, статус "переддефолтний" носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Лише статус "дефолтний" може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії набував статусу "переддефолтний", і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Тому вимога надання такого листа має дискримінаційний характер. Просимо виключити дискримінаційні вимоги та внести відповідні зміни до тендерної документації, а саме виключити статус "переддефолтний" .
Відповідь: Щодо вимоги учасника, що вимога замовника є дискримінаційною що «Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що протягом 2022-2023 року він не набував статусу «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), та що статус «переддефолтний» носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях тощо та лише статус «дефолтний» може ставити під сумнів постачання електричної енергії» повідомляємо наступне: Згідно п.1.7.1. р. 1.7. Невиконання зобов’язань «Правил ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 (у редакції постанови НКРЕКП від 26.11.2019 № 2485): «Учасник ринку, крім ОСП, ОР та гарантованого покупця, набуває статусу «Переддефолтний» при настанні принаймні однієї з таких подій або обставин: 1) учасник ринку до 18:00 робочого дня, наступного за днем, коли він отримав через систему управління ринком платіжний документ від АР, не здійснив відповідну оплату; 2) учасник ринку, який є СВБ, не надавав, не підтримував, не збільшував та не поновлював фінансові гарантії в необхідному обсязі відповідно до розділу VI цих Правил. 1.7.2. При набутті статусу «Переддефолтний» АР на період існування такого статусу: 1) надсилає учаснику ринку та Регулятору повідомлення про набуття учасником ринку статусу «Переддефолтний»; 2) публікує на офіційному веб-сайті АР повідомлення про набуття учасником ринку статусу "Переддефолтний" із зазначенням дати набуття такого статусу; 3) призупиняє реєстрацію ДД щодо продажу електричної енергії учасником ринку; 4) кожного дня (о 18:00) скасовує реєстрацію ДД щодо продажу електричної енергії на післязавтра; 5) використовує фінансові гарантії, що надаються учасником ринку, для покриття його заборгованості перед ОСП; 6) установлює нульовий максимальний обсяг продажу електричної енергії на РДН та ВДР для такого учасника ринку; 7) якщо учасник ринку також виступає в якості електропостачальника, після набуття ним статусу «Переддефолтний» кожного банківського дня (о 12:00) направляє до уповноважених банків довідку, що містить інформацію щодо повного та скороченого найменування учасника ринку або ПІБ (якщо учасником ринку є фізична особа або фізична особа-підприємець), ЄДРПОУ або РНОКПП (якщо учасником ринку є фізична особа або фізична особа - підприємець), розмір простроченої електропостачальником оплати вартості його небалансів електричної енергії.». Таким чином, статус «Переддефолтний» не «носить виключно попереджувальний характер», як стверджує учасник, а застосовується до недобросовісних учасників ринку, які неналежним чином виконують свої фінансові зобов‘язання. Крім того, статус «Переддефолтний» суттєво впливає на можливість постачання електричної енергії, оскільки для такого учасника установлюється нульовий максимальний обсяг продажу електричної енергії на РДН (ринку на добу наперед) та ВДР (внутрішньодобовому ринку). Згідно п. 1.7.4. р.1.7. Невиконання зобов’язань «Правил ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 (у редакції постанови НКРЕКП від 26.11.2019 № 2485): «Учасник ринку, крім ОСП, ОР та гарантованого покупця, набуває статусу «Дефолтний» при настанні принаймні однієї з таких подій або обставин: 1) тривалість статусу «Переддефолтний» для учасника ринку становить більше двох робочих днів; 2) судом прийнято рішення про визнання учасника ринку банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури або учасником ринку або його уповноваженими органами прийнято рішення про ліквідацію учасника ринку; 3) у випадку анулювання ліцензії учасника ринку.». Згідно п.п. 5 п. 1.7.5. р. 1.7. Невиконання зобов’язань «Правил ринку», якщо учасник ринку також виступає в якості електропостачальника (або споживача), після набуття ним статусу «Дефолтний» постачання електричної енергії споживачам такого учасника ринку (або такому учаснику ринку) здійснюється постачальником «останньої надії» відповідно до Правил роздрібного ринку. Тобто статус «Дефолтний» не просто «може ставити під сумнів постачання електричної енергії», а повністю унеможливлює постачання, внаслідок чого споживач переходить до постачальника «останньої надії», тарифи якого значно вище ринкових, що призведе до фінансових втрат замовника. Отже замовник не може укласти договір про постачання електричної енергії із недобросовісним учасником ринку електричної енергії, який допускав невиконання своїх фінансових зобов‘язань, оскільки це несе великі ризики для замовника та збільшення фінансових витрат для замовника. Враховуючи те, що за інформацією з сайту НКРЕКП в Україні видано більше ніж 800 ліцензій на постачання електричної енергії споживачу, більшість учасників є добросовісними та здійснюють свою діяльність відповідно до вимог чинного законодавства, дана вимога не може звужувати конкуренцію серед учасників. Вважаємо, що вимога надати підтвердження, що учасник не перебував у статусі «переддефолтний » або «дефолтний» не суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та є обґрунтованою. Необхідно зауважити, що аналогічна позиція викладена в рішенні постійно діючої адміністративної колегії України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 09.10.2019 № 14553-р/пк-пз.
Дата відповіді: 09.11.2023 08:18
Відповідь надана

Невідповідність строку оплати

Номер: 458120e83d31427287526ab88c4426b4
Дата опублікування: 07.11.2023 16:07
Опис: У п. 5.6 проєкту договору вами зазначено: «Оплата рахунка Постачальника за цим Договором має бути здійснена Споживачем після оплатою у строк визначений у рахунку, який не може бути меншим 10 (десяти) робочих днів з моменту отримання його Споживачем, з можливістю відстрочення до 60 календарних днів оплати отриманого Споживачем рахунку.» Дані положення суперечать вимогам чинного законодавства та підлягає вилученню. Зокрема, відповідно до п 4.12 Правил роздрібного ринку електричної енергії (ПРРЕЕ), затверджених Постановою НКЕРКП № 312 від 14.03.2018 р., «Плата за спожиту протягом розрахункового періоду електричну енергію вноситься не пізніше 20 числа наступного місяця, якщо договором не встановлено іншого терміну. Рахунок за спожиту електричну енергію оплачується: протягом 5 робочих днів від дня отримання рахунка непобутовим споживачем; протягом 10 робочих днів від дня отримання рахунка побутовим споживачем; в інший термін, передбачений договором, але не пізніше 20 календарного дня після закінчення розрахункового періоду.» Таким чином, фактичний термін оплати до 60 календарних днів, визначений вами не відповідає вимогам чинного законодавства для даного типу товару (електроенергії). Просимо внести відповідні зміни у тендерну документацію та зазначити у проєкті договорі належний строк оплати, що відповідає положенням чинного законодавства.
Відповідь: Внесено зміни до тендерної документації додаток 3.
Дата відповіді: 08.11.2023 08:41
Відповідь надана

Щодо аномально низької ціни

Номер: 4b890c02ff864a0b886bf747c5b27f27
Дата опублікування: 07.11.2023 10:02
Опис: Шановний Замовник. Викладене в тендерній документації формулювання та належне обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції учасника не відповідає формулюванню викладеному в постанові КМУ від 12.10.2022 №1178, що на даний час є невідповідністю вимог тендерної документації до чинного законодавства України. Приведіть тендерну документацію до вимог чинного законодавства шляхом внесення змін. Дякуємо
Відповідь: Внесено зміни до тендерної документації
Дата відповіді: 07.11.2023 12:07
Відповідь надана

Щодо тарифу на послуги розподілу

Номер: bc2500a93bd844cc99ea8a473efa433e
Дата опублікування: 07.11.2023 09:45
Опис: Шановний замовник. Просимо Вас повідомити чи врахований в складі очікуваної вартості предмету закупівлі тариф на послуги з розподілу електричної енергії? Якщо з розподілом, то визначте, будь ласка, «Послуги з розподілу електричної енергії сплачуються через Постачальника». Якщо без розподілу, то визначте, будь ласка, «Послуги з розподілу електричної енергії сплачуються оператору системи розподілу самостійно». Дякуємо
Відповідь: Очікувана вартость предмету закупівлі тариф на послуги з розподілу електричної енергії не враховується
Дата відповіді: 07.11.2023 09:48
Відповідь надана

щодо якості електричної енергії

Номер: 9ec5dc5026064b7882dc8b6bbf378a08
Дата опублікування: 07.11.2023 09:19
Опис: Шановний Замовник. Щодо вимоги Замовника відповідно додатку 2 тендерної документації «Параметри якості електричної енергії в точках приєднання Споживача у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014. Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT).». пояснюємо: ч.7 ст.72 Закону України «Про ринок електричної енергії» Оператор системи передачі та оператори систем розподілу забезпечують якість електричної енергії відповідно до укладених договорів. п.1.1.2. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 - якість електропостачання - перелік визначених Регулятором показників (і їх величин), які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з передачі, розподілу та постачання електричної енергії, а також якість електричної енергії; п.2.1. Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №310 (далі - Кодекс) - якість електричної енергії – сукупність властивостей електричної енергії відповідно до встановлених стандартів, які визначають ступінь її придатності для використання за призначенням; п.11.4.1. Кодексу - ОСР повинен дотримуватися затверджених Регулятором показників якості електропостачання, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з розподілу електричної енергії та якості електричної енергії. п.11.4.5. Кодексу - Якість електричної енергії характеризується фізичними параметрами поставленої споживачу електричної енергії та їх відповідністю встановленому стандарту. п.11.4.6. Кодексу - Параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення» (далі - ДСТУ EN 50160:2014). п.11.4.14. Кодексу - Перелік показників якості електропостачання повинен зазначатися у договорі про надання послуг з розподілу електричної енергії. п.11.4.15. Кодексу - ОСР надає споживачам компенсації за недотримання показників якості електропостачання у розмірі та порядку, що встановлені Регулятором. п.11.4.16. Кодексу - ОСР повинен оприлюднити на власному вебсайті інформацію щодо величин показників якості електропостачання, розмірів компенсацій та порядку їх надання. Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», Правил роздрібного ринку електричної енергії та Кодексу систем розподілу Постачальник електричної енергії не несе відповідальності за якість електричної енергії. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ЯКІСТЬ ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ РЕГУЛЯТОРОМ (НКРЕКП) ПОКЛАДЕНО ВИКЛЮЧНО НА ОПЕРАТОРА СИСТЕМИ ПЕРЕДАЧІ (ПрАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО») ТА ОПЕРАТОРІВ СИСТЕМ РОЗПОДІЛУ (ОБЛЕНЕРГО). Постачальник електричної енергії несе відповідальність ВИКЛЮЧНО ЗА ЯКІСТЬ НАДАННЯ ПОСЛУГ З ПОСТАЧАННЯ ЕЛЕКТРЧНОЇ ЕНЕРГІЇ. Для забезпечення постачання електричної енергії і у споживача і у постачальника в обов’язковому порядку має бути укладено договір на послуги з розподілу електричної енергії. Відповідно до вимог тендерної документації дана закупівля проводиться без врахування послуг з розподілу. Отже, на підставі вищевикладеного просимо видалити додатку 2 тендерної документації «Параметри якості електричної енергії в точках приєднання Споживача у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014. Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT).». Дякуємо.
Відповідь: Внесені зміни до тендерної документації додаток 2
Дата відповіді: 07.11.2023 11:44
Відповідь надана

Щодо класу напруги

Номер: 4174da896f70436eab0a47abe7a73f52
Дата опублікування: 07.11.2023 09:16
Опис: Шановний Замовник. Постановою НКРЕКП від 25.08.2021 № 1430, внесено зміни до Порядку встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 05.10.2018 № 1175. Абзацами другим-четвертим пункту 8.1 глави 8 Порядку визначено, що споживачі, які отримують електричну енергію від оператора системи розподілу на межі балансової належності номінальною напругою 27,5 кВ та вище, а також споживачі, приєднані до шин електростанцій (за винятком суб'єктів господарювання, що виробляють електричну енергію з альтернативних джерел, а саме з енергії сонячного випромінювання, біогазу, біомаси, енергії вітру та мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями), відносяться до 1 класу напруги. Споживачі, які отримують електричну енергію від оператора системи розподілу на межі балансової належності номінальною напругою нижче 27,5 кВ, відносяться до 2 класу напруги. Клас напруги встановлюється споживачу окремо за кожною межею балансової належності. Дана інформація є доступною для Замовника і взяти її можна у оператора системи розподілу. Просимо повідомити який клас напруги Ваших площадок вимірювання. Дана інформація необхідна для проведення розрахунку і визначення вартості товару. Дякуємо!
Відповідь: Відносяться до 2 класу напруги
Дата відповіді: 07.11.2023 11:43
Відповідь надана

Щодо групи

Номер: 629f3e2a3d0c431ab2cf641b190996d8
Дата опублікування: 07.11.2023 09:14
Опис: Шановний Замовник. Споживачі розподіляються на групи відносно організації обліку (група «А»/ група «Б»). Споживачі групи «А» – це споживачі, площадки вимірювання яких забезпечені прийнятою до розрахунків за електричну енергію схемою обліку електричної енергії (де вимірюється надходження електричної енергії на площадку) із встановленими та введеними в експлуатацію ЛУЗОД, АСКОЕ, АСЗД або лічильниками диференційного (погодинного, зонного) обліку електричної енергії із гарантованим щодобовим зчитуванням показів, належать до групи “А” за умови забезпечення визначеним споживачем, Оператором АСКОЕ або ППКО щодобового зчитування, формування та передачі сформованих погодинних даних комерційного обліку до ОСР/НЕК. Споживачі групи «Б» – це споживачі, площадки вимірювання яких, не відповідають вимогам щодо організації обліку електроенергії для групи «а». Процедура віднесення площадок вимірювання споживачів до групи “А” врегульована додатком до Тимчасового порядку визначення обсягів купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії електропостачальниками та операторами систем розподілу на перехідний період, затвердженого постановою НКРЕКП від 28 грудня 2018 року N 2118. Принципи нарахування за електроенергію для споживачів групи «А»/групи «Б». Для споживачів групи «А», що є споживачами за вільними цінами, погодинна ціна буде розраховуватися на основі фактичного графіка погодинного електроспоживання цих клієнтів та погодинних цін закупівлі електроенергії на ринку. Для споживачів групи «Б» ціна буде розраховуватися з урахуванням графіку погодинного споживання усіх клієнтів групи «Б» постачальника в цілому та погодинної вартості на ринку. Отже, для правильного розрахунку економічно вигідної ціни пропозиції для торгів учаснику необхідно знати яка група відносно організації обліку у Замовника. Дана інформація є доступною для Замовника і взяти її можна у оператора системи розподілу. Просимо надати інформацію щодо групи відносно організації обліку Замовника група «А» чи група «Б». Від даної інформації залежить і правильність розрахунку економічно вигідної ціни і подальший супровід Замовника в разі укладення договору. Дякуємо.
Відповідь: Відносно організації обліку Замовника група «Б»
Дата відповіді: 07.11.2023 11:42