• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Електрична енергія код ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія

Завершена

297 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 970.00 UAH
Період уточнення: 03.11.2023 15:13 - 08.11.2023 00:00
Відповідь надана

Статус переддефолт

Номер: 218a4990795d44df89f56b282b332a02
Дата опублікування: 07.11.2023 08:40
Опис: У Додатку тендерної документації замовника міститься вимога «Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що він не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307» Для забезпечення дотримання "Правил ринку" (затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) та безперебійного постачання електричної енергії, передбачено, що учасник ринку повинен неухильно дотримуватись правил. Відповідно, передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу "переддефолтний". У разі тривалості статусу "переддефолтний" для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу "дефолтний" (пункт 1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності в разі набуття статусу "переддефолтний". Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі "переддефолтний". Статус "переддефолтний" анулюється в разі вирішення подій або обставин пункту 1.7.1 Правил ринку. Отже, статус "переддефолтний" носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Лише статус "дефолтний"може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії протягом 2019 року набував статусу "переддефолтний", і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Тому вимога надання такого листа має дискримінаційний характер. Просимо виключити дискримінаційні вимоги та внести відповідні зміни до тендерної документації, а саме виключити статус "переддефолтний" .
Відповідь: «Доброго дня, шановний учаснику! Нами уважно розглянуто Ваше запитання, за результатами розгляду якого повідомляємо наступне. Відповідно до Правил ринку від 14.03.2018 №307 учасник ринку, крім ОСП, ОР та гарантованого покупця, набуває статусу "Переддефолтний" при настанні принаймні однієї з таких подій або обставин: 1) учасник ринку до 18:00 робочого дня, наступного за днем, коли він отримав через систему управління ринком платіжний документ від АР, не здійснив відповідну оплату; 2) учасник ринку, який є СВБ, не надавав, не підтримував, не збільшував та не поновлював фінансові гарантії в необхідному обсязі відповідно до розділу VI цих Правил. Як слідує із вищезазначеного, статус "Переддефолтний" отримує безвідповідальний недобросовісний учасник ринку, який не може виконувати взяті на себе фінансові зобов’язання. Водночас якщо ж тривалість статусу "Переддефолтний" для учасника ринку становить більше двох робочих днів, то такий учасник набуває статусу "Дефолтний". Якщо учасник ринку також виступає в якості електропостачальника (або споживача), після набуття ним статусу "Дефолтний" постачання електричної енергії споживачам такого учасника ринку (або такому учаснику ринку) здійснюється постачальником "останньої надії" відповідно до Правил роздрібного ринку. Як вбачається із списку «Переддефолтних», опублікованих на НЕК «УКРЕНЕРГО», статут деяких учасників ринку триває більше, як два робочих днів. Замовник у своїй діяльності обслуговує державні бюджетні установи, таким чином, з метою уникнення понесення додаткових витрат, пов’язаних із закупівлею електроенергії за цінами постачальника "останньої надії" у разі перемоги учасника, який мав/має статус "дефолтного" або "переддефолтного" та з метою дотримання принципів, встановлених в статті 3 Закону, а саме - здійснення закупівлі з максимальною економією та ефективністю замовником прийнято рішення не укладати договори постачання електричної енергії з сумнівними та неблагонадійними постачальниками. Замовник не може ризикувати та бажає убезпечити себе стабільним постачальником, який є надійним та не дає підстав для переходу до постачальника «останньої надії». Згідно з Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.12.2018 №1023-р Державне підприємство зовнішньоекономічної діяльності "Укрінтеренерго" визначене постачальником "останньої надії" (територія України). Ціни на електричну енергію, за якими здійснюється постачання споживачам постачальником "останньої надії" є суттєво вищими за ціни звичайних електропостачальників. Відповідно до постанови НКРЕКП від 09.09.2020 № 1698 "Про встановлення тарифу на послуги постачальника "останньої надії" на IV квартал 2020 року тариф на електричну енергію на IV квартал 2020 року становить 239,28 грн/МВт•год (без урахування податку на додану вартість), що більше ніж в два рази за середньо ринкову ціну на роздрібному ринку. Також враховуючи той факт, що станом на 06.11.2020 за інформацією з сайту НКРЕКП в Україні видано майже 900 ліцензій на постачання електричної енергії споживачу, з яких чинні на сьогоднішній день 811, більшість учасників є добросовісними та здійснюють свою діяльність відповідно до вимог чинного законодавства. Таким чином дана вимога не може звужувати конкуренцію серед учасників ринку електричної енергії та не суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та є обґрунтованою, що підтверджується також практикою рішень постійно діючої адміністративної колегії України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 09.10.2019 № 14553-р/пк-пз та від 20.02.2020 № 3290-р/пк-пз. Окрім того також повідомляємо, що ненадання гарантійного листа, а також надання недостовірної інформації у складі тендерної пропозиції буде підставою для відхилення тендерної пропозиції».
Дата відповіді: 07.11.2023 10:16