-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
15540000-5 - Сирні продукти( Сир кисломолочний 9 %)
Завершена
34 195.50
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 170.98 UAH
мін. крок: 0.5% або 170.98 UAH
Період уточнення:
19.10.2023 12:06 - 24.10.2023 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
e21e3aaf1ab74bda97c46b12d997c8b9
Дата опублікування:
23.10.2023 19:59
Опис:
Шановний Замовник, звертаємо Вашу увагу, що тендерна документація дійсно формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, але Ви недочитуєте пункти та статті до кінця, а саме: відповідно пункту 3 частини 2 ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі", на яку Ви ссилаєтесь, чітко зазначено "У тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТА ТЕХНІЧНІ СПЕЦИФІКАЦІЇ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ПОВИННІ ВИЗНАЧАТИСЯ ЗАМОВНИКОМ З УРАХУВАННЯМ ВИМОГ, ВИЗНАЧЕНИХ ЧАСТИНОЮ ЧЕТВЕРТОЮ СТАТТІ 5 ЦЬОГО ЗАКОНУ." Виходячи з викладеного, прослідковується порушення Замовником визначених частиною четвертою статті 5 Закону, а саме Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Додатково повідомляємо, що відповідно частини першої статті 5 Закону, закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економія, ефективності та пропорційності. Виходячи з Вашої тендерної документації, відповідей на поставленні запитання та відміну ЗАПИТУ ЦІНИ на даний предмет закупівлі, констактуємо, що Замовником порушено зазначені принципи здійснення публічних закупівель, адже через дискримінаційні вимоги до Учасників знищено принцип максимальної економії бюджетних коштів, які так потрібні на сьогоднішній день. Виходячи з викладеного, наполягаємо на видаленні дискримінаційних вимогах у Тендерній документації зазначених у попередніх питаннях.
Відповідь:
Дброго дня! Відповіді на Ваше запитання надані у попередніх відповідях.
Дата відповіді:
24.10.2023 09:32
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
a55c7465a5e24732b850a05c1fe140de
Дата опублікування:
23.10.2023 18:01
Опис:
Шановний Замовник, звертаєму Вашу увагу на моніторинг інших закупівель даного предмету закупівлі (Молочної продукції загалом), а саме: UA-2023-06-26-012245-a, UA-2023-08-24-007079-a, UA-2023-08-11-008249-a, UA-2023-09-14-005160-a, UA-2023-09-27-011649-a. В кожній із них ідентичні дискимінаційні технічні характеристики предмета закупівлі, і як результат участь приймає лише один Учасник, який і виявляється переможцем, а саме Товариство з обмеженою відповідальністю "Деражнянський молочний завод". Додатково перегляньте закупівлю UA-2023-05-18-010457-a і одну із причин відхилення Учасника. Все тіж сертифікати ISO. Виходячи з викладеного, вимагаємо прибрати дискримінаційні вимоги.
Відповідь:
Звертаємо Вашу увагу, що пунктом 28 «Особливостей» передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей.
Додатково інформуємо, що Замовник самостійно визначає вимоги до потенційних Учасників з врахуванням норм чинного законодавства, у відповідності до вимог п.28 «Особливостей».
Дата відповіді:
23.10.2023 19:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
433b9a0d39944af8a42ca7d848462665
Дата опублікування:
20.10.2023 17:05
Опис:
Шановний Замовник, у Вашій відповіді на попереднє питання жодного пояснення щодо відсутності акредитації у Органів з сертифікації від Національного Агентства з Акредитації України (НААУ), а Ви в свою чергу, наполягаєте на отриманні якісної продукції, що ж за Орган має видати таку акредитацію Органам з сертифікації на право сертифікації по сертифікату ДСТУ ISO 28000 ??? відповідно моніторингу ринку молочної продукції станом на 19.10.2023 року фальсифікатів не виявлено, майже всі виробники молочної продукції при відсутності у них сертифікатів, які Ви вимагаєте, представлені у мережах супермаркетів України. Виходячи з викладеного, додаючи до ТД вимогу надати сертифікати ДСТУ ISO 37001:2018, ДСТУ ISO/ІЕС 27001, ДСТУ ISO 45001, ДСТУ ISO 28000 прослідковується намір дискримінації потенційних учасників, створення відсутності конкуренції, та підроблення документації під конкретного учасника. Для уникнення порушень вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси потенційних учасників, пов'язані з їх участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону, просимо Вас внести зміни в тендерну документацію та видалити вимогу надання зазначених пунктів ТД Замовника. Дякуємо.
Відповідь:
Доброго вечора! За результатами розгляду Вашої вимоги повідомляємо наступне. У відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема Пунктом 28 «Особливостей» передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно пункту 4 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Згідно з частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Тобто, Законом чітко встановлена можливість вимагати вказані сертифікати ISO.
Окрім того, наявність діючого сертифікату ISO є гарантією якості, безпечності та застосування у своїй діяльності міжнародних стандартів під час виробництва або поставки товару. Ці загальновстановлені стандарти визначають характеристики та норми, жорстко регламентують всі процеси сертифікованого підприємства або Учасника. Саме завдяки такій стандартизації будь-який замовник може бути впевнений у високий якості продуктів харчування, дотримання технологічних процесів, забезпечення захисту навколишнього середовища та професіоналізмі компанії.
Міжнародні стандарти дозволяють отримати технологічні, економічні і соціальні вигоди. Вони допомагають гармонізувати виробництво товару, що робить їх більш ефективними та безпечними для навколишнього середовища, адже технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля та професіоналізмі компанії.
Стосовно вимоги тендерної документації п.14 (технічного завдання) ТД, до поданих в складі пропозиції Учасника сертифікатів ДСТУ ISO 37001; ДСТУ ISO/ІЕС 27001; ДСТУ ISO 9001; ДСТУISO 14001; ДСТУ ISO 22000; ISO 45001, ДСТУ ISO 28000, Учасник зобов’язаний надати підтвердження відповідності, а саме звіту з аудиту та рішення щодо сертифікації.
Знову ж таки вважаємо, що вказана вимога жодним чином не порушує права потенційних Учасників, так як вона однакова для всіх. Ви як отримувач Сертифікатів ДСТУ ISO можете звернутися до органу, що видав вказані сертифікати, а той зобов’язаний підтвердити Вам можливість їх надання шляхом надання копії звіту з аудиту та рішення щодо сертифікації.
Також, хотілося б наголосити, що Замовник самостійно визначає вимоги до потенційних Учасників з врахуванням норм чинного законодавства, у відповідності до вимог п.28 «Особливостей» визначено, що Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей. Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо якої передбачені законодавством.
Тому, враховуючи викладене Замовник не вбачає підстав для внесення змін до тендерної документації з вказаного питання.
Дата відповіді:
23.10.2023 18:59
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
5ad1ce2a011e41389bd9687e95c66715
Дата опублікування:
20.10.2023 09:49
Опис:
Шановний Замовник, звертаємось до Вас з питанням щодо надання документів у складі тендерної пропозиції учасниками, а саме:1) вимога надання до сертифікатів ДСТУ ISO 37001:2018, ДСТУ ISO/ІЕС 27001 підтвердження відповідності, а саме звіту з аудиту та рішення щодо сертифікації в той час, як сам сертифікат не вимагався і не є таким, що буде поданим! Зазначений сертифікат не є обов'язковими на території України, вимога їх надання у складі ТП значно обмежує коло потенційних учасників, що передбачає собою корупційну складову, та відсутність конкурентної складової принципу здійснення процедури закупівлі Відкритих торгів з особливостями; 2) копію діючого сертифікату ДСТУ ISO 45001 щодо системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці по переробці молока, який виданий Виробнику запропонованого товару Органом з сертифікації діяльність якого відповідає ДСТУ ISO/ІЕС 17021-1-2017 (з наданням підтверджуючих документів) та копію діючого сертифікату ДСТУ ISO 28000 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги» запропонованого товару щодо використання системи управління безпекою ланцюга постачання по переробці молока, який виданий Виробнику запропонованого товару Органом з сертифікації діяльність якого відповідає ДСТУ ISO/ІЕС 17021-1-2017 (з наданням підтверджуючих документів). Зазначені сертифікати не є обов'язковими на території України, вимога їх надання у складі ТП значно обмежує коло потенційних учасників, що передбачає собою корупційну складову, та відсутність конкурентної складової принципу здійснення процедури закупівлі Відкритих торгів з особливостями. Отримання зазначених сертифікатів коштує по 15 тис. грн. кожен просто за отримання самого сертифікату. Питання: для чого!? І на якій підставі ми, потенційні учасники процедури закупівлі, маємо вимагати у виробника предмету закупівлі оформлювати зазначені Сертифікати, які не є обов’язковими на території України? А також Сертифікат ДСТУ ISO 22000 щодо управління безпечністю харчових продуктів включає в себе критичні точки управління безпекою ланцюга постачання, як вхідної сировини, так і відвантаження кінцевому споживачу, в зв’язку з чим відпадає додаткова потребу у оформленні більш вузького Сертифікату ДСТУ ISO 28000.
Додатково слід зазначити, що в Україні Акредитацію органів оцінки відповідності здійснює лише Національне Агентство з Акредитації України (НААУ). Тобто ЗАКОННУ АКРЕДИТАЦІЮ Органу з сертифікації можуть отримати будь які підприємства лише від Національного Агентства з Акредитації України (НААУ). В свою чергу, відповідно відкритого реєстру Національного агентства з акредитації України (за посиланням https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov) станом на 19.10.2023 року у реєстрі ОВВ файлу «Органи з сертифікації систем менеджменту (ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1)» не зазначено жодного Органу з сертифікації діяльність якого відповідає ДСТУ ISO/ІЕС 17021-1-2017 відповідно сертифікату ДСТУ ISO 28000 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги», сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018 , що в свою чергу унеможливлює надання вказаного сертифікату.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Виходячи з викладеного, просимо Вас внести зміни в тендерну документацію та видалити вимогу надання зазначених пунктів ТД Замовника. Дякуємо.
Відповідь:
Доброго дня! За результатами розгляду Вашої вимоги повідомляємо наступне. У відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема Пунктом 28 «Особливостей» передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно пункту 4 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Згідно з частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Тобто, Законом чітко встановлена можливість вимагати вказані сертифікати ISO.
Окрім того, наявність діючих сертифікатів ISO: ДСТУ ISO 37001:2018, ДСТУ ISO/ІЕС 27001, ДСТУ ISO 45001 ДСТУ ISO/ІЕС 17021-1-2017, ДСТУ ISO 28000 ДСТУ ISO/ІЕС 17021-1-2017, ДСТУ ISO 22000 ДСТУ ISO/ІЕС 17021-1-2017 є гарантією якості, безпечності та застосування у своїй діяльності міжнародних стандартів під час виробництва або поставки товару. Ці загальновстановлені стандарти визначають характеристики та норми, жорстко регламентують всі процеси сертифікованого підприємства або Учасника. Саме завдяки такій стандартизації будь-який замовник може бути впевнений у високий якості продуктів харчування, дотримання технологічних процесів, забезпечення захисту навколишнього середовища та професіоналізмі компанії.
Міжнародні стандарти дозволяють отримати технологічні, економічні і соціальні вигоди. Вони допомагають гармонізувати виробництво товару, що робить їх більш ефективними та безпечними для навколишнього середовища, адже технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля та професіоналізмі компанії.
Стосовно стандарту ДСТУ ISO 28000, вказаний стандарт застосовується під час організації постачання сировини на виробничу базу Виробника, що в свою чергу підтверджує законність вказаної вимоги. Тому що виробництво якісного товару можливе лише за отримання якісної продукції, а для цього повинні бути задіяний спеціалізовані транспортні засоби, дотриманий відповідний температурний режим тобто повинний бути забезпечений безпечний ланцюг постачання аж до виробництва готової продукції, а потім його зберігання та постачання.
Звертаємо увагу, що вказані вимоги жодним чином не дискримінують потенційних Учасників так як вони однакові для всіх, що в свою чергу не порушує принципи проведення публічних закупівель визначених статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Дата відповіді:
20.10.2023 15:45