-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Деревина дров’яна (паливна) з твердолистяних порід для непромислового використання
Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ ДЕРЕВИНА", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та з урахуванням Особливостей. З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів.
Завершена
901 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 010.00 UAH
мін. крок: 1% або 9 010.00 UAH
Період уточнення:
11.10.2023 22:37 - 16.10.2023 00:00
Відповідь надана
щодо встановлення незаконних та дискримінаційних вимог у оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару
Номер:
7d5ab908c54e491bbbd0e34ea47111bf
Дата опублікування:
12.10.2023 15:20
Опис:
ВИМОНА щодо встановлення незаконних та дискримінаційних вимог у оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару по предмету: ДК 021:2015: 03418100-4 — Деревина твердих порід (Деревина дров’яна (паливна) з твердолистяних порід для непромислового використання)
(в порядку статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі" з урахуванням положень розділу «Порядок оскарження відкритих торгів» Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Постанова про особливості)
11.10.2023 року в системі публічних закупівель "PROZORRO" за адресою в мережі Інтернет https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2023-10-11-015637-a / вийшло оголошення про початок проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю Товару: ДК 021:2015: 03418100-4 — Деревина твердих порід (Деревина дров’яна (паливна) з твердолистяних порід для непромислового використання) (надалі – Процедура закупівлі).
Проаналізувавши тендерну документацію, затверджену Рішенням уповноваженої особи (надалі - Документація), вважаю, що її умови порушують вимоги
Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі - Закон), Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 "Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі - Особливості) та право на участь у цих відкритих торгах.
Відповідно до умов тендерної документації, замовник встановлює наступну вимогу: «19.2.1. Учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якістю. Вимоги» та/або ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання до участі у закупівлі та із зазначенням у такому сертифікаті сфери сертифікації, що відповідає предмету закупівлі;
Таку умову вважаємо дискримінаційною та незаконною з огляду на наступне: Технічним вимогам 1.) ТУ У 16.1-00994207-005:2018; 2.) "Дрова для опалення твердих порід, виготовлені у відповідності із ДСТУ EN 15234-5:2018 (EN 15234-5:2012, IDT) «Біопаливо тверде. Контролювання якості палива. Частина 5. Дрова для непромислового використання". В вищевказаному ТУ У 16.1-00994207-005:2018 не вимагається жодних документів щодо успішного проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якістю. Вимоги» та/або ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства.
Тож замовник встановив вимогу щодо надання зазначених вище документів, всупереч положенням національного стандарту, а як наслідок і всупереч положенням п. 29 Постанови КМУ від 12.10.22 року №1178.
Враховуючи вказане, участь у закупівлі я взяти не зможу, оскільки в мене відсутні такі документи, а їх отримання не є обов’язковим, тож вимога замовника порушує мої права на участь у закупівлі.
З урахуванням вказаного, а також того, що вказані документи відсутні у ТУ У 16.1-00994207-005:2018; ДСТУ EN 15234-5:2018 (EN 15234-5:2012, IDT), а отже така вимога суперечить нормам п. 29 Постанови КМУ від 12.10.2022 року №1178, просимо замовника виключити зі складу документації наступні документи: «Учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якістю. Вимоги» та/або ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання до участі у закупівлі та зазначенням у такому сертифікаті сфери сертифікації, що відповідає предмету закупівлі;
Мало того, що така вимога є незаконною, так вона ще є дискримінаційною, так як обмежує коло учасників тільки тими, хто має цей документ і зможе надати їх у складі тендерної пропозиції.
Відтак залишаємо за собою право звернутися до Державної аудиторської служби України зі зверненням про порушення законодавства про публічні закупівлі вчинені уповноваженою особою Замовника та необхідності проведення моніторингу закупівлі відповідно до ст. 8 Закону та притягнення винних осіб до відповідальності.
У випадку ігнорування Державної аудиторської служби України зі зверненням про порушення законодавства про публічні закупівлі, ми змушені будемо звернутись за захистом своїх прав у порядку статті 18 Закону до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель із відповідною Скаргою.
Відповідь:
Вітаємо!
Шановний Учаснику, у відповідь на Ваше звернення замовником надається наступна інформація.
Дослідивши Вашу вимогу, маємо поінформувати про відсутність підстав для її задоволення, та виходячи з наступного:
запровадження системи управління якістю, що відповідає ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якістю. Вимоги» та/або ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства забезпечить:
а) здатність постійно постачати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовників, а також застосовні законодавчі та регламентувальні вимоги;
b) створення можливостей для підвищення задоволеності замовників;
c) урахування ризиків і можливостей, пов’язаних із середовищем і цілями організації;
d) здатність демонструвати відповідність установленим вимогам до системи управління якістю.
Цей стандарт дає змогу організації використовувати процесний підхід, поєднаний з циклом PDCA («Плануй – Виконуй – Перевіряй – Дій») та ризик-орієнтованим мисленням, щоб узгодити чи зінтегрувати її систему управління якістю з вимогами інших стандартів на системи управління. Основним аспектом для Замовника, в якості кінцевого споживача, щодо запровадження управління якістю в організації учасника є інформаційний зв'язок із замовниками, який охоплює:
1) надання інформації стосовно продукції та послуг;
2) опрацювання запитів, контрактів або замовлень, зокрема змін до них;
3) отримання інформації за зворотнім зв’язком від замовників стосовно продукції та послуг, зокрема скарг замовників;
4) поводження із власністю замовників або її контролювання;
5) установлення конкретних вимог щодо дій у непередбачених ситуаціях, коли доречно.
Також, іншим не менш суттєвим аспектом запровадження управління такої системи є контроль вимог, щодо продукції та супровідних послуг, що гарантує в своїй мірі для Замовника отримання якісного товару, оскільки учасник повинен:
- контролювати виготовлення продукції та надання послуг;
- забезпечувати ідентифікацію та простежуваність;
- належне збереження;
- аналізувати та контролювати зміни у виготовлені продукції чи наданні послуг.
Тому, правовою основою по встановленню даної вимоги, щодо надання сертифіката ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якістю. Вимоги» та/або ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, слугує частина третя статті 22 Закону, яка передбачає, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Дякуємо за звернення.
Дата відповіді:
16.10.2023 23:48