-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Бензин А-95 (за талонами), відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 09132100-4 Неетильований бензин; Бензин А-95-Євро5-Е0 (за талонами), відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 09132100-4 Неетильований бензин
Торги відмінено
107 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 537.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 537.00 UAH
Період уточнення:
10.10.2023 15:18 - 15.11.2023 00:00
Відповідь надана
Еквівалент
Номер:
59c548c29f0847a68049c643ea00c011
Дата опублікування:
10.10.2023 17:13
Опис:
Шановний Замовнику!
Згідно умов Вашої тендерної документації якість Бензину А-95 та Бензин А-95 Premium повинна відповідати ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови». Проте ДСТУ 7687:2015 не містить жодних окремих норм для показників якості Бензину А-95 Premium.
Згідно частини четвертої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Бензин А-95 Premium є еквівалентом Бензину А-95 згідно умов ДСТУ 7687:2015, проте дорожчим за рахунок присутності у ньому присадок різноманітних торгових марок, які не мають впливати на основні фізико-хімічні показники бензину, що встановлені ДСТУ 7687:2015 для Бензину марки А-95. Така вимога тендерної документації є грубим порушенням принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципів недискримінації учасників та рівного ставлення до них та принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності і, як наслідок, призводить до розтрати бюджетних коштів.
Поясніть, будь ласка, технічну необхідність (для автотранспортних засобів, що наявні на балансі університету) закупівлі замість Бензину А-95 його еквіваленту Бензину А-95 Premium за вищою ціною.
Відповідь:
Доброго дня! Шановний запитуваче, на Ваше питання надаємо відповідь про таке. Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості) на виконання вимог Закону.
Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця (далі – Замовник) працює виключно в правовому просторі, з обов’язковим дотриманням норм та вимог чинного законодавства України. Враховуючи специфіку предмету закупівлі, складність та суспільну значущість замовника (забезпечення навчального процесу, дистанційної та післядипломної освіти, аспірантури та докторантури, науково-дослідних та навчальних лабораторій, Центр інноваційних знань Світового банку і Інформаційний центр Європейського Союзу, Центр університетської успішності за сприяння Бюро Східної та Центральної Європи УАФ та т.д.) з дотриманням норм Закону та Особливостей визначені умови технічної специфікації та інші вимоги щодо предмета закупівлі тендерної документації (інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі).
Для забезпечення виробничих потреб у 2023 році замовником запланована та проводиться закупівля Бензин А-95 (за талонами), відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 09132100-4 Неетильований бензин; Бензин А-95 Premium (за талонами), відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 09132100-4 Неетильований бензин (ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти), (далі – Закупівля/предмет закупівлі).
Відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 Закону тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. Документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. У тендерній документації відомості, наведені у пункті 3 частини другої статті 22 Закону, визначаються замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Умовами підпункту 1.1.3 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації встановлено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме файлів (які мають бути відкриті для загального доступу, не містити паролів), з:
3) документами, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі). Документи подаються згідно з пунктом 6 розділу ІІІ цієї тендерної документації, у відповідності до технічної специфікації (додаток 1 до тендерної документації).
Під характеристикою палива, зокрема бензину А-95 Premium – «підвищеної якості» мається на увазі паливо з покращеними експлуатаційними та фiзико-хiмiчними властивостями, що досягається додаванням до його складу багатофункцiонального додатку/присадки (або еквіваленту) різних модифiкацiй, що не погiршує iнших показникiв якостi палива.
Умовами підпунку 6.5 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації визначено:
«6.5. У разі, якщо у цій тендерній документації містяться посилання:
- на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, – вважати, що міститься вираз «або еквівалент»;
- на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, – вважати, що міститься вираз «або еквівалент».»
Слід також підкреслити, що маркування «Premium» не є посиланням на торгову марку чи конкретного виробника та може мати аналогічну назву в залежності від учасника (постачальника) «або еквівалент», але означає – паливо підвищеної якості, тобто паливо з покращеними експлуатаційними та фiзико-хiмiчними властивостями відповідно до підпункту 6.5 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації.
Враховуючи викладене, встановивши наведені умови тендерної документації, замовник дотримався вимог Закону та Особливостей. Таким чином, умови цих відкритих торгів – умови тендерної документації встановлені Замовником відповідно до Закону, у тому числі у відповідності до норм статті 22 Закону, зокрема, керуючись нормами статті 5 Закону та норм чинного законодавства, з урахуванням Особливостей, для забезпечення здійснення ефективної Закупівлі в умовах воєнного стану.
Дата відповіді:
13.10.2023 15:14