• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія

Завершена

1 366 245.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 831.23 UAH
Період уточнення: 08.10.2023 20:31 - 15.10.2023 00:00
Відповідь надана

дискримінаційна вимога до учасників - надання сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 45001:2019

Номер: 7b6d4a8de3624b76ae2399e43df3a9e8
Дата опублікування: 12.10.2023 17:20
Опис: Шановний замовник! 1. Відповідно до Додатка 2 Технічних якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі тендерної документації Замовника встановлені наступні вимоги до документів тендерної пропозиції Учасників, а саме надати: «9. Оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) / ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги до системи управління якістю та виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі. 10. Оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі, чинного на момент подачі тендерної пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги та настанови до системи екологічного управління та виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі. 11. Оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо до застосування» (ISO 45001:2018, IDT), виданого на ім‘я учасника закупівлі, чинного на момент подачі тендерної пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги та настанови щодо до застосування до системи управління охороною здоров’я та безпекою праці та виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції.» Зазначаємо, що відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, та статті 5 Закону України «Про захист економічної конкуренції» дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Вимогою щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 45001:2019 (далі – Сертифікати) на систему управління якістю, на системи екологічного управління, на системи управління охороною здоров’я та безпекою праці Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату на дату оголошення процедури закупівлі), а інших – у вигідне становище, яке автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Зауважуємо, що підприємства, товариства, інші юридичні особи в Україні наразі НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ отримувати вищезазначені сертифікати. Отже, дана вимога також є порушенням. Вимоги замовника щодо надання Сертифікату є без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно зазначені в тендерній документації на власний розсуд та бажання. Наголошуємо, що в України відповідно чинного законодавства діє принцип добровільної Сертифікації. Тобто, представники бізнесу- Постачальники Україні маються право вільного вибору щодо проходження сертифікації на підприємстві. На законодавчому наразі відсутнє примусове сертифікувати товар, в нашому випадку товару, згідно коду код ДК 021:2015:09310000-5 «Електрична енергія». 2. Товариство Учасник не може отримати такий Сертифікат в стислі терміни, а саме враховуючи строк для подання тендерних пропозицій, яким не може бути менше, ніж сім днів з дня оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель. Зауважуємо, що учасники, не маючи такого зобов’язання на законодавчо закріпленому рівні, заздалегідь не можуть передбачити Ваше бажання щодо наявності такого сертифікату в учасників і заздалегідь його отримати. Також, звертаємо Вашу увагу, що для отримання такого Сертифікату потрібує затратити і часу, бо процедура його отримання потребує проходження аудиторської перевірки та розробки проектів та звітів (від 10 роб. днів до двох місяців), і також витрати грошові ресурси. При розробці документації та мінімальним впровадженням системи на підприємстві (опрацювання одного життєвого циклу виробництва продукції або надання послуг) середня вартість одного сертифікату може коштувати від 10 000 грн. до 70 000 грн. Вважаємо, що дана вимога -надання Сертифікатів учасником у складі своєї пропозиції є прямим порушенням статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», (далі- Закон), таких, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; максимальна економія та ефективність. Відповідно до наведених в п. 1 та п.2 аргументів, Учасник наголошує, що ЗАПРОВАДЖЕННЯ ТАКИХ СИСТЕМ (ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 45001:2019 ) Є ВИКЛЮЧНИМ ПРАВОМ, БАЖАННЯМ І ВОЛЕВИЯВЛЕННЯИ САМОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ, А НЕ Є ОБОВ’ЯЗКОМ, ЯКИЙ ЗАТВЕРДЖЕНИЙ НА ЗАКОНОДАВЧОМУ РІВНІ В УКРАЇНІ. В нормі частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що інформація повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника Сертифікату системи управління якістю не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні, отже, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Для уникнення порушення законодавства про закупівлі, просимо усунути привести у відповідність тендерну документацію до вимог чинного законодавства, просимо Замовники виправити дані невідповідності шляхом виключення вимоги до учасника (а саме виключення п.9-11 з Додатка 2 тендерної документації.), як надання у складі своєї пропозиції сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 45001:2019, та викладенням тендерної документації у новій редакції, з урахуванням пункту 2 статті 24 Особливостей (щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів.). Заздалегідь вдячні за розуміння!
Відповідь: Відповідно до ч. 5 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 5. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Стандартам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) / ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо до застосування» (ISO 45001:2018, IDT) надано сили державних стандартів України, які є частиною чинного законодавства України. При цьому, згідно положень стандартів, вони є застосовними до будь-якої організації, незалежно від її розміру, типу та особливостей. Водночас, в Україні наявний широкий перелік органів з оцінки відповідності, які спроможні оцінювати відповідні системи та видавати сертифікати про відповідність систем зазначеним вимогам, до яких безперешкодно може звернутися будь-яка зацікавлена особа, у тому числі і Скаржник, для проходження сертифікації та отримання відповідного сертифікату, що виключає дискримінаційну складову. У зверненні не доведено та не підтверджено документально неможливість отримання вказаних сертифікатів чи дискримінаційність вимоги, внаслідок чого вимога в цій частині є необґрунтованою та безпідставною, на підставі чого підлягає відхиленню.
Дата відповіді: 13.10.2023 19:24
Відповідь надана

приведення тендерої документації та договору у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі

Номер: 4d2a1b3ec6c9410aa9bedc3736046732
Дата опублікування: 12.10.2023 16:32
Опис: Шановний замовник! Відповідно до оголошення та номенклатурі до лоту закупівлі, та Додатка 2 Технічних якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі (UA-2023-10-08-000396-a) тендерної документації Замовника -КНП «Обласна інфекційна клінічна лікарня» Запорізької обласної ради зазначено 5 точок комерційного обліку, з загальним обсягом 234 750 кВт*год , що не відповідає обсягу постачання електричної енергії на період дії Договору, пункту 5.1 Договору у редакції замовника. Згідно пункту 5.1 Договору зазначено наступне. «5. Ціна, порядок обліку та оплати електричної енергії 5.1. Загальна ціна Договору становить ______________ (__________________), в т.ч. ПДВ _________ грн (_________________________). Очікуваний обсяг постачання електричної енергії на період дії Договору становить 234 757 кВт*год. Всього з ПДВ _______ (_________________)». Зазначаємо, що відповідно до Постанови КМУ № 1178 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», (далі- Особливості), умови договору, в тому числі кількість (обсяг) закупівлі не можуть бути змінені (відрізнятися), крім випадків зазначених у п.19 Особливостей. Для уникнення порушення законодавства про закупівлі (тендерна документація та складена не у відповідності із вимогами Закону України «Про публічні закупівлі», просимо усунути розбіжності та привести Договір, кількість (обсяг) закупівлі у відповідність до вимог технічного завдання( Дод.2 тендерної документації Замовника) та у відповідність до вимог чинного законодавства, шляхом внесення змін, а саме викладення проекту Договору в новій редакції.
Відповідь: Шановний Учасник ваше питання враховане
Дата відповіді: 13.10.2023 19:34
Відповідь надана

порівняння ціни?

Номер: c0b28afde9f846e8b5ffaf1a6bde21e6
Дата опублікування: 10.10.2023 15:46
Опис: Шановний замовник, в п 5.2 Ціна за одиницю товару - за 1 кВт*год електричної енергії складає: __________- грн. (____________) без ПДВ, крім того ПДВ _________ (_______________) Всього з ПДВ ______ грн (_________________). Тобто ціна з ОСП та маржою та ПДВ в абац 4 п 5.5 Під коливанням ціни за одиницю товару на ринку слід розуміти будь-яку зміну ціни за одиницю товару у наданих документах, порівняно із ціною за одиницю товару, визначеною у п. 5.2 до Договору. За такої умови ціна за одиницю товару збільшується пропорційно збільшенню середньозваженої ціни на РДН у наданих документах відносно ціни за одиницю товару, визначеної у п. 5.2 до Договору. Як ви бачите порівнння ціни договору з порівнянням середньозваженої???? Такого не може бути порівнюєтьс середньозважена без ПДВ та ОСП та маржіз середньозваженою з довідок.
Відповідь: Ваше питання враховане в проекті Договору
Дата відповіді: 13.10.2023 19:32
Відповідь надана

щодо точок комерційного обліку

Номер: 67f8497cdc7b4341a88a4e51abed99e8
Дата опублікування: 09.10.2023 09:53
Опис: Шановний замовник! В номенклатурі до лоту зазначено 5 точок комерційного обліку, загальним обсягом 234754 Кіловат-годин (234750+1+1+1+1) , це на 4 Кіловат-години більше, ніж зазначено в Тендерній документації. Просимо усунути невідповідності і розбіжності з тендерною документацію і зазначити план-графік постачання електричної енергії по точкам комерційного обліку
Відповідь: Шановний Учасник ваше питання враховане
Дата відповіді: 11.10.2023 13:39
Відповідь надана

сертифікація ISO

Номер: ee4e26e83621463ea9734c3be77bdd58
Дата опублікування: 09.10.2023 09:44
Опис: Шановний замовник! Додаток 2 Тендерної документації містить вимогу про надання оригіналу або копії сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) / ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо до застосування» (ISO 45001:2018, IDT). Хочемо зазначити, що діяльність постачальників електроенергії регулюють низка законів та підзаконних нормативно-правових актів, зокрема, Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, прийняті на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії», які не встановлюють обов'язкову наявність ЖОДНОГО сертифікату ISO у постачальників електричної енергії. Зазначені вимоги є незаконними, оскільки електрична енергія не обирається постачальником, а за її якість відповідає Оператор системи розподілу. Отримання вищезазначеного сертифікату не є обов'язковим. Це добровільний вибір будь-якого постачальника. Вимога щодо наявності даних сертифікатів є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність такого чи подібного сертифікату в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання електроенергії. Враховуючи вишезазначене, просимо Вас усунути порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель шляхом перегляду та виключення (видалення) з Тендерної документації дискримінаційних вимог та внести зміни до ТД.
Відповідь: Відповідно до ч. 5 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 5. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Стандартам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) / ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо до застосування» (ISO 45001:2018, IDT) надано сили державних стандартів України, які є частиною чинного законодавства України. При цьому, згідно положень стандартів, вони є застосовними до будь-якої організації, незалежно від її розміру, типу та особливостей. Водночас, в Україні наявний широкий перелік органів з оцінки відповідності, які спроможні оцінювати відповідні системи та видавати сертифікати про відповідність систем зазначеним вимогам, до яких безперешкодно може звернутися будь-яка зацікавлена особа, у тому числі і Скаржник, для проходження сертифікації та отримання відповідного сертифікату, що виключає дискримінаційну складову. У зверненні не доведено та не підтверджено документально неможливість отримання вказаних сертифікатів чи дискримінаційність вимоги, внаслідок чого вимога в цій частині є необґрунтованою та безпідставною, на підставі чого підлягає відхиленню.
Дата відповіді: 11.10.2023 13:39