• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Нафта і дистиляти (Бензин А-95, Дизельне паливо)

Торги відмінено

407 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 035.00 UAH
Період уточнення: 05.10.2023 11:51 - 10.10.2023 00:00
Відповідь надана

дискримінаційні вимоги ТД

Номер: 5476cc0e5ede43f992296265271dd85a
Дата опублікування: 06.10.2023 11:28
Опис: Відповідно до Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі» «п.1 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договор". П. 1.1. "Учаснику необхідно надати довідку, якою він підтверджує відсутність жодного факту припинення договірних відносин з вини та/або ініціативи постачальника та/або відмови від виконання постачальником умов договору та/або неможливості виконання зобов’язань постачальником та/або у зв’язку з неможливістю надання товару (талонів, скретч-карток, ПММ наливом незалежно від причини)**. Вважаємо, що Замовник не має права встановлювати зазначені вимоги в тендерної документації, оскільки вони суперечить законодавству, зокрема: Суперечить підставам відмови, в участі у закупівлі, що зазначені в абзаці 14 пункту 47 особливостей: Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю із цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у цьому абзаці, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику процедури закупівлі не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі. Тобто, вимагаючи від учасників відсутність фактів припинення/розірвання договорів з іншими Замовниками – Замовник порушив законодавство, оскільки має право вимагати від учасників відсутність фактів невиконання зобов’язань тільки перед тим замовником, який проводить закупівлю. Окрім цього, кожен суб’єкт господарювання має право на ведення своєї діяльності, у відповідності до чинного законодавства, в тому числі, у відповідності до статті 188 ГКУ має право ініціювати розірвання договору, у разі неможливості виконувати свої зобов’язання за ним. В будь-якому випадку, такі факти припинення договорів укладаються шляхом підписання сторонами двостороннього документу про такий факт, тобто обидві сторони не заперечують щодо розірвання договору та не мають претензій одна до одної. Тим паче, Замовник не має права не допускати до участі тих учасників, які через підтвердженні форс-мажорні обставини були вимушені припинити виконання своїх зобов’язань за договором. Отже, вважаємо, що зазначена умова документації суперечить законодавству, а отже має бути вилучена. Така вимога не є обґрунтованою. Вона не може свідчити про не/добросовісність постачальника. Доказом надійності учасника слугують виконанні аналогічні договори та відгуки від замовників по аналогічним договорам. Суперечить ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.28 та п.29 Особливостей згідно з якими у тендерній документації зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Тобто Законодавством України чітко встановлений перелік кваліфікаційних критеріїв, яким повинні відповідати учасники та замовник не може встановлювати обмежувальні критерії які призводять до дискримінації учасників. Замовник не має прав та повноважень на визначення чи було порушення встановлених Законодавством України норм, оскільки функція встановлення ознак правопорушення у частині незаконного підвищення ціни належить до функції Правоохоронних органів України, а встановлення факту вчинення правопорушення та притягнення до відповідальності належить виключно Судовій владі України. Отже, вважаємо, що зазначена умова документації суперечить законодавству, а отже має бути вилучена. Така вимога не є обґрунтованою. Вона не може свідчити про недобросовісність постачальника. Рекомендуємо ознайомитись з рішенням АМКУ UA-2023-08-11-006312-a.a1 де аналогічні вимоги були визнані незаконними та підлягали вилученню із тендерної документації
Відповідь: Проаналізувавши надану Скаржником інформацію та аргументи, Замовник повідомляє наступне: Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Дата відповіді: 10.10.2023 11:43