-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт покрівлі нежитлового приміщення за адресою провулок Миру 30.
Завершена
508 231.64
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 541.16 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 541.16 UAH
Період уточнення:
04.10.2023 16:41 - 11.10.2023 00:00
Відповідь надана
Наявність дискримінайційних вимог в ТД
Номер:
be55c2371fb741c48b013c5e70db912f
Дата опублікування:
10.10.2023 12:28
Опис:
Шановний Замовнику! Повторно просимо прибрати з тендерної документації дискримінаційні вимоги, а саме наявність інженера з проектно-кошторисної роботи, саме в штаті підприємства та надання акту огляду об’єкта.Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. В іншому випадку наше підприємство буде змушено звернутися до АМКУ.
Відповідь:
На ваше запитання повідомляємо, що у попередніх відповідях на питання вже було надані пояснення, які підтверджують, що вимоги тендерної документації складені у відповідності до чинного законодавства та не містять дискримінаційного характеру, у зв’язку з чим відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
11.10.2023 17:00
Відповідь надана
Щодо штатного працівника
Номер:
c6fd82bf5ec049439b908eb040c94b9f
Дата опублікування:
06.10.2023 14:04
Опис:
Згідно п.п.2.1. п.2 Додатку 1 до тендерної документації Вами вимагається наявність інженера з проектно-кошторисної роботи, саме в штаті підприємства. Вважаємо дану вимогу дискримінаційною. Питання, пов’язані з обліком штатних працівників, регулюються наказом Держкомстату від 28.09.2005 №286, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.11.2005 за №1442/11722 “Про затвердження Інструкції зі статистики кількості працівників”. Згідно з пунктом 1.1 цієї інструкції, дія інструкції поширюється на всіх юридичних осіб, їхні філії, представництва та інші відокремлені підрозділи (далі – підприємства), а також на фізичних осіб – підприємців, які використовують найману працю. Абзацом четвертим пункту 1.8 цієї ж інструкції передбачається три види працівників: штатні працівники, зовнішніх сумісники – працюючі за цивільно-правовими договорами. Отже, встановлюючи вимогу щодо наявності лише штатних працівників є необґрунтованою та дискримінаційною по відношенню до Учасників і тих суб’єктів господарювання, які відповідно до норм діючого законодавства використовують працівників, що працюють за цивільно-правовими договорами та/або за сумісництвом. Просимо прибрати дану вимогу шляхом виключення з тендерної документації.
Відповідь:
Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Згідно із абз. 5 п. 28 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою Кабінету Міністрів України
від 12 жовтня 2022 р. № 1178 У тендерній документації зазначаються - один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Чинне законодавство України передбачає різні способи оформлення договірних відносин роботодавця з найманими працівниками, зокрема, укладення трудового договору (безстрокового, строкового, у формі контракту) згідно глави ІІІ Кодексу законів про працю України або укладення цивільно-правового договору на виконання робіт або на надання послуг.
Зазначені способи оформлення договірних відносин розрізняються між собою обсягом прав і обов`язків сторін договору, організацією відносин між найнятою особою та роботодавцем. Так, виконання робіт або надання послуг за цивільно-правовим договором передбачає самостійну організацію особою виконання роботи, відсутність підпорядкування внутрішньому трудовому розпорядку, відсутність права на одержання допомоги з соціального страхування, спрямованість договору на отримання одного разового результату, а не на тривалий зв`язок між двома сторонами.
Таким чином, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» учасник закупівлі як один з кваліфікаційних критеріїв повинен підтвердити наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до підпункту 14.1.195 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України - працівник - фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» працівник - фізична особа, яка працює на підставі трудового договору на підприємстві, в установі, організації чи у фізичної особи, яка використовує найману працю.
Згідно з ст. 1 Закону України «Про охорону праці» Працівник - особа, яка працює на підприємстві, в організації, установі та виконує обов'язки або функції згідно з трудовим договором (контрактом).
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про професійний розвиток працівників» працівник - фізична особа, яка працює за трудовим договором (контрактом) на підприємстві, в установі та організації незалежно від форми власності та виду діяльності або у фізичної особи, яка відповідно до законодавства використовує найману працю.
Згідно із ч. 1 ст. 21 Кодексу законів про працю України Трудовим договором є угода між працівником і роботодавцем (роботодавцем - фізичною особою), за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, а роботодавець (роботодавець - фізична особа) зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Трудовим договором можуть встановлюватися умови щодо виконання робіт, які вимагають професійної та/або часткової професійної кваліфікації, а також умови щодо виконання робіт, які не потребують наявності у особи професійної або часткової професійної кваліфікації.
За цивільно-правовим договором (угодою) немає роботодавців і працівників. Є виконавець, який зобов’язується виконати певну роботу або надати послугу, та замовник, який приймає роботу й оплачує її. Такі взаємовідносини можуть укладатися між будь-якими юридичними або фізичними особами та регулюються Цивільним кодексом України. На них не поширюється дія трудового законодавства.
Предметом договору є кінцевий результат, а не процес його досягнення. Обидві сторони – незалежні й рівноправні. Замовник не має піклуватися про умови праці, надавати робоче місце й обладнання, оплачувати "лікарняні". Виконавець самостійно організовує роботу та відповідає за її вчасне виконання. Розмір винагороди й термін оплати визначаються угодою сторін, а не законодавством.
Під цивільно-правовим договором зазвичай розуміють угоду (договір) цивільно-правового характеру про надання послуг чи виконання певної конкретної роботи (договір підряду).
За договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу (ст. 837 ЦКУ).
За цивільно-правовими договорами виконавець (підрядник) зобов'язується виконати на свій страх і ризик визначену роботу за завданням замовника з його або власних матеріалів.
Під час укладання цивільно-правових договорів процес праці виконавця не регламентується. Виконавець (підрядник) сам організовує свою роботу, визначає час початку і закінчення щоденної роботи, розподіляє час роботи і її тривалість на свій розсуд.
Цивільно-правовий договір укладається за вимогами, що містяться у главах 52, 53, 61, 63 Цивільного кодексу України.
Таким чином, відповідно до чинного законодавства особа залучена по цивільно правовому договорі не є працівником учасника та не може підтверджувати такий кваліфікаційний критерій як наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Аналогічну правову позицію зазначено у рішенні Верховного суду України 14 травня 2020 року справа №826/18068/17, адміністративне провадження №К/9901/63609/18.
Щодо посилання вами на абз. 4 п.1.8. «Інструкції із статистики кількості працівників» затвердженої Наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 N 286, то зазначаємо наступне.
Відповідно до абз. 4 п.1.8. «Інструкції із статистики кількості працівників» затвердженої Наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 N 286 (далі – Інструкція) Крім цього, для оцінки зайнятості на мікрорівні (підприємство) використовується показник загальної кількості працівників, який, крім штатних працівників, включає кількість зовнішніх сумісників і працюючих за цивільно-правовими договорами.
Отже, згідно абз. 4 п.1.8. Інструкції не зазначено, що особи які залучаються згідно цивільно-правових договорів належать до працівників підприємства, а тільки зазначено, що такі особи підлягають до занесенню до обліку для оцінки зайнятості.
Таким чином, з урахуванням вище зазначеного вимога не підлягає до задоволенню через її безпідставність та необґрунтованість.
Дата відповіді:
09.10.2023 14:23
Відповідь надана
Щодо тендерної документації
Номер:
f382e06b5c23491ca187458b5633ce3c
Дата опублікування:
06.10.2023 13:40
Опис:
07.09.2023 набрала чинності постанова Уряду від 01.09.2023 № 952, якою були внесені чотирнадцяті зміни до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Змінами, зокрема, було узгоджено норми підпункту 11 пункту 47 Особливостей в частині наявності заборони на здійснення у неї публічних закупівель, тобто підпункт 11 пункту 47 починаючи з 07.09.2023 сформульований таким чином: «11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України „Про санкції“, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА». Просимо привести тендерну документацію у відповідність до законодавства.
Відповідь:
Дякуємо за ваше зауваження, до тендерної документації будуть внесені зміни.
Дата відповіді:
09.10.2023 14:22
Відповідь надана
Щодо технічного завдання
Номер:
8bc172c8176a46799dceea04adb90ed7
Дата опублікування:
06.10.2023 13:32
Опис:
Для правильного складання кошторисної документації просимо надати розшифровку необхідних матеріалів для виконання робіт згідно п.5 та п.6 технічного завдання. дякуємо
Відповідь:
П. 5:
- цвяхи будівельні 1,8х60;
- кисень технічний;
- болти з гайками та шайбами;
- ґрунтовка гф-021;
- розчинник;
- канат подвійного звивання;
- пропан бутан;
- профнастил;
- диски алмазні відрізні та кріпильні деталі.
П.6:
- цвяхи толеві;
- дріт канатний;
- сталь листова оцинкована.
Дата відповіді:
09.10.2023 14:21
Відповідь надана
Щодо акту огляду об'єкта
Номер:
aeaced04b8fd42c6a05377056713ad0d
Дата опублікування:
06.10.2023 13:29
Опис:
Шановний Замовнику! Згідно Додатку 2 до тендерної документації учасник у складі власної тендерної пропозиції, повинен надати акт огляду об’єкту, складеному у довільній формі та підписаний представниками замовника та учасника до моменту розкриття тендерних пропозицій, в якому учасником зазначаються наступні підтвердження:
- після огляду об’єкту ми маємо повне розуміння фронту робіт, який необхідно виконати;
- після огляду об’єкту ми підтверджуємо відповідність технічного завдання фактичному фронту робіт, який необхідно виконати;
ми ознайомленні з строками виконання робіт.
Встановлюючи відповідні вимоги, замовник порушує право Учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати «Акт обстеження об’єкту» за підписом уповноваженої особи замовника. З незалежних від учасника підстав уповноважені особи замовника можуть не допустити учасника до об’єкту та не підписати зазначений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення пропозицій таких учасників. За таких умов, взяти участь у і закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати акт за підписом представника замовника та представника учасника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Разом з тим, огляд об’єкту є важливим для учасників з точки зору правильної оцінки об’єму та характеру робіт, тобто дискримінація полягає в тому, що це має бути право учасників, а не обов’язок та не має бути обов’язкового складання акту за підписом уповноваженої особи замовника. Встановлення такого дискримінаційного критерію є прямим умислом замовника щодо обмеження конкуренції, а також суперечить усім принципам здійснення публічних закупівель. Зазначена вимога Замовника протирічить принципам здійснення публічних закупівель, визначених ст.5 Законом України «Про публічні закупівлі», що підтверджується багатьма рішеннями Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема: 1. Рішення 7661-р/пк-пз від 30.05.2023 2. Рішення 8277-р/пк-пз від 07.06.2023 3. Рішення 8360-р/пк-пз від 08.06.2023 4. Рішення 8453-р/пк-пз від 12.06.2023 5. Рішення 8708-р/пк-пз від 14.06.2023 Керуючись п.54 Постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
Враховуючи вище викладене, просимо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до документації, а саме прибрати з ТД вимогу щодо надання акту обстеження об'єкту в іншому випадку будемо змушені звернутися до АМКУ.
Відповідь:
Відповідно до кошторисними нормами України Розділу V «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженими Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 встановлено порядок визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни).
Пунктами 5.31.-5.32. регулюється порядок визначення коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт. Абзацом 4 пункту 5.32. передбачено, що з метою зменшення ризиків підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання.
Отже, враховуючи наведене вище, відвідування місця ремонту на етапі здійснення закупівлі є цілком законною і необхідною вимогою, після чого учасник зможе оцінити можливості надання послуг, їх види та обсяги, визначити ризики та врахувати їх при складанні своєї цінової пропозиції. Замовником не встановлено жодних умов, які б перешкоджали учасникам даної закупівлі відвідати місце поточного ремонту, оцінити можливості надання послуг, їх види та обсяги, і зафіксувати цей факт шляхом складання та підписання акту огляду об’єкта між Учасником та Замовником. Оголошення про проведення даної закупівлі перебуває у вільному доступі на веб-сайті уповноваженого органу з питань публічних закупівель та містить контактні дані замовника, зокрема, його юридичну адресу, номери телефонів та електронні адреси контактних осіб. Також, учасником не доведено чим дана умова перешкоджає його участі в даній закупівлі та унеможливлює прибуття на об’єкт для складання акту огляду.
Дата відповіді:
09.10.2023 14:15