• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія: ДК 021:2015 09310000-5 – «Електрична енергія»

Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою.

Завершена

350 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 750.00 UAH
Період уточнення: 04.10.2023 08:24 - 09.10.2023 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: 74335d817d9f4f52a19f1484ba55792a
Дата опублікування: 06.10.2023 11:58
Опис: Шановний замовник, в додатку 1 п.9 вимагається :" Договір укладений між учасником та Оператором ринку, що забезпечує функціонування ринку «на добу наперед» (далі – РДН) та внутрішньодобового ринку (далі – ВДР), відповідно до Правил ринку «на добу наперед» та внутрішньодобового ринку, затвердженими постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року № 308 (далі – Правила РДН/ВДР), який дозволяє учаснику брати участь у торгах, купівлі-продажу електричної енергії та врегулювання відповідних фінансових зобов’язань згідно з Правилами РДН/ВДР. Договір надається в електронному вигляді з накладеними кваліфікованими підписами уповноважених осіб з боку учасника та Оператора ринку." Договора з Оператором ринку укладаються на сайті, тому його при будь-якому бажанні Учасника не можливо отримати з накладеними кваліфікованими підписами уповноважених осіб з боку Оператора ринку. Прохання внести зміни.
Відповідь: Добрий день. Внесено зміни до тендерної документації. Дякуємо за запитання.
Дата відповіді: 06.10.2023 18:04
Відповідь надана

ЦОК

Номер: d8218d3b7e85438eb5a978652f9d65f0
Дата опублікування: 05.10.2023 14:38
Опис: В Додатку 1 до Тендерної документації Замовника встановлена вимога «Надання довідки про наявність кол-центру / контакт-центру на території Дніпропетровської області згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р. У разі, якщо створення кол-центру у відповідності до вимог Постанови НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р. не є обов‘язковим для учасника, такий учасник надає довідку в довільній формі з інформацією про засоби та порядок комунікації із споживачами, підрозділи на які учасником покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами або про службову особу (осіб) учасника на яку(яких) покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами (контактний телефон, посада прізвище, ім‘я по-батькові та графік роботи). Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100000 споживачів, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує» Вказана вимога необґрунтовано дискримінує всіх учасників з кількістю споживачів менше 100 000 учасників, адже учасники з більшою кількістю споживачів подавати такі довідки не зобов’язані. Для потенційних учасників процедури закупівлі, якими обслуговується менше 100 000 споживачів зазначену вимогу виконати фізично не можливо. Задля можливості прийняти участь у вказаній закупівлі, потенційні Учасники повинні надіслати лист (запит) Оператору системи розподілу до мереж, яких такий Учасник приєднаний щодо надання довідки з інформацією про кількість споживачів, яких Учасник обслуговує на території відповідного ОСР. При цьому, Замовником встановлено обмежений час для одержання відповідної довідки (який включає в себе час для направлення запиту та отримання відповіді на нього), оскільки від моменту її видачі до дати розкриття тендерних пропозицій встановлюється термін всього менше ніж 9 діб, з них – лише 6 робочих днів (торги були оприлюднені в 12.24 год. тому даний день не враховується як повний; фактична дата подання пропозиції – 10.10.2023) . При цьому, якщо учасник звернеться до всіх операторів системи розподілу (на сьогоднішні день в Україні - 32 ОСР), до мереж яких Учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР, кожному оператору системи розподілу необхідний час для опрацювання такого запиту, систематизації інформації, надання відповіді тощо. Більше того на теперішній час, жодними нормативно-правовими актами України не встановлено обов’язку надавити Операторами систему розподілу саме довідку про кількість споживачів, яких такий Учасник обслуговує на території відповідного ОСР на відповідну дату та/або період, а також відсутній порядок, строки і форма надання (видачі) такої довідки, що затверджений у встановленому законом порядку. Також, надання вказаної довідки не передбачено умовами договору, що укладений між таким Учасником і Оператором системи розподілу. Тобто, надання такої довідки Учаснику буде залежати виключно від бажання Оператора системи розподілу і у будь-якому разі не залежить, а ні від волі, а ні від дій Учасника спрямованих на отримання зазначеної довідки задля його участі у закупівлі, а враховуючи відсутність однозначної та чіткої вимоги за тендерною документацією щодо форми такої довідки, може спричинити вибіркове право Замовника надати перевагу тому чи іншому учаснику в залежності від лояльності Замовника до певного суб’єкта господарювання – Учасника закупівлі. Зазначені вище обставини створюють умови для обмеження кількості потенційних Учасників, які виявили бажання прийняти участь у закупівлі. Зазначена вимога ТД порушує такі принципи закупівель, що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», як 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частина 4 статті 22 Закону, встановлює, що, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Натомість, вимоги Замовника, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, чим порушують ч. 4 ст. 22 Закону. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, Замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Саме тому з метою дотримання вищезазначених принципів здійснення закупівлі необхідно внести зміни до тендерної документації. Отже, встановлення в тендерній документації дискримінаційних та надмірних вимог, які не впливають на якість товару, не підтверджують кваліфікацію учасників, створюють умови для Зловживання замовниками під час проведення процедури закупівель. Для документального підтвердження того, що Учасник обслуговує менше 100 000 споживачів, такий Учасник може, зокрема, надати копію звіту форма № 2-НКРЕКП- моніторинг-постачання (річна) «Звіт про характеристику споживачів електричної енергії» відповідно до Постанови НКРЕКП від 29.03.2019 року № 450 за останній звітній період. Отже на підставі викладеного, Замовник зобов’язаний внести зміни до тендерній документації в цій частині, шляхом виключення вимоги надання довідок від операторів системи розподілу, або викладення його в новій редакції, в якій спосіб підтвердження обслуговування певної кількості споживачів не обмежувати певним документом. На підтвердження вищеописаного Рішення АМКУ №14064-р/пк-пз 21.07.2020, в якому порушене питання щодо того, що Замовники вимагають надати довідки від ОСР.
Відповідь: Добрий день. Внесено зміни до тендерної документації. Дякуємо за запитання.
Дата відповіді: 06.10.2023 18:03