-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном
Протокол про затвердження ТД від 28.09.2023 № 72 Протокол про затвердження нової редакції ТД від 02.10.2023 № 74
Торги відмінено
1 300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 500.00 UAH
Період уточнення:
28.09.2023 09:41 - 04.10.2023 00:00
Відповідь надана
Вимога внести зміни в Тендерную документацію
Номер:
9f6f52d774814d87b7c29ceb9767c0da
Дата опублікування:
28.09.2023 11:19
Опис:
Шановний замовнику!
У Додатку 2 до тендерної документації у вас прописана наступна умова
“З метою уникнення поставки товару, який є відновленим та на підтвердження якості товару Учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції сертифікати на систему менеджменту якості, видані на ім’я учасника, що охоплюють КВЕДи 33.13, 33.14, 46.90, відповідно до вимог
- ДСТУ EN ISO 9001:2018, виданий органом з сертифікації, що акредитований НААУ, в сфері якого повинен бути (ДК 021:2015 або КВЕД-ДК 009:2010)*, чинний атестат про акредитацію органу з сертифікації, та звіт про аудит та Настанову з якості, якою встановлюється документована система управління якістю учасника відповідно до вимог стандарту ДСТУ EN ISO 9001;
- ДСТУ EN ISO 27001:2015, виданий органом з сертифікації;*
- ДСТУ EN ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015,IDT), виданий органом з сертифікації, що акредитований НААУ, в сфері якого повинен бути (ДК 021:2015 або КВЕД-ДК 009:2010) * , чинний атестат про акредитацію органу з сертифікації та Екологічну політику підприємства, розроблену у відповідності до вимог стандарту ДСТУ ISO 14001.
Ця умова є дискримінаційною та немає жодного відношення до якості поставки товару, який виробляється в Китаї. Тобто, ви свідомо обмежуєте конкуренцію серед потенційних учасників торгів, створюючи штучну перешкоду з документами, які немають жодного відношення до якості товару, що планується закупити.
Як показує практика, коли українські замовники роблять цю умову, то приходять учасники, які не догледіли її та ТОВ “Головна мануфактура” або ФОП "Бригинець Данило Павлович" (судячи з усього афільоване ФОП) . Можете переглянути торги, які були виграні компанією по цій схемі, яка виставляє максимальну ціну і під час аукціону ніколи не знижує її. (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-13-003423-a https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-11-009493-a https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-08-012708-a?lot_id=04cb1ba880c04d7b93458d9701bfbf61#lots https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-06-014715-a https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-08-23-004092-a https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-08-24-004831-a https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-08-25-009222-a . Це лише невеличка частина того, що ця компанії зробила в короткий проміжок часу (з червня поточного року, коли почала торгувати квадрокоптерами через Прозорро.
Тому вимагаємо, внести зміни до тендерної документації інакше змушені будемо шукати правду в Антимонопольному комітеті України.
Відповідь:
Шановний учаснику дякуємо за увагу до нашої закупівлі. На Вашу Вимогу щодо вилучення із тендерної документації, як на Вашу думку, дискримінаційної вимоги про надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів на систему менеджменту якості, видані на ім’я учасника, відповідно до вимог: - ДСТУ EN ISO 9001:2018, виданий органом з сертифікації, що акредитований НААУ, в сфері якого повинен бути (ДК 021:2015 або КВЕД-ДК 009:2010)* чинний атестат про акредитацію органу з сертифікації, звіт про аудит та Настанову з якості, якою встановлюється документована система управління якістю учасника відповідно до вимог стандарту ДСТУ EN ISO 9001; - ДСТУ EN ISO 27001:2015, виданий органом з сертифікації;* - ДСТУ EN ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015,IDT), виданий органом з сертифікації, що акредитований НААУ, в сфері якого повинен бути (ДК 021:2015 або КВЕД-ДК 009:2010) * чинний атестат про акредитацію органу з сертифікації та Екологічну політику підприємства, розроблену у відповідності до вимог стандарту ДСТУ ISO 1400., інформуємо:
Згідно положень частин 3-4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), у тендерній документації зазначаються такі відомості: 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
При цьому частина 5 статті 23 Закону передбачає, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Окрім цього частиною 6 статті 23 Закону, встановлено вимогу, про те, якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Сертифікат на систему менеджменту якості - документ, який підтверджує відповідність систем управління та якості продукції підприємства державним та/або міжнародним стандартам. Для замовника, наявність сертифікату на систему менеджменту якістю у постачальника є одним зі способів підтвердження якості товарів і послуг.
Беручи до уваги наведене, з метою здійснення закупівлі товару відповідної якості, такого, що відповідає встановленим чинним законодавством України нормам, та з метою уникнення поставки товару, який є відновленим, оскільки Замовником здійснюється закупівля даного товару вдруге через те, що попередній договір розірвано у зв’язку з отриманням і поверненням відновленого товару, маючи негативний досвід в такій закупівлі Замовник правомірно встановив у Додатку 2 до тендерної документації (надалі – Додаток 2) вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів на систему менеджменту якості.
Дата відповіді:
01.10.2023 10:30