• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Завершена

1 020 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 100.00 UAH
Період уточнення: 26.09.2023 16:44 - 01.10.2023 00:00
Відповідь надана

Тендерна документація

Номер: b6314f7f4ea14986a65b971b74635596
Дата опублікування: 29.09.2023 11:52
Опис: Добрий дня! Шановний Замовнику, в Тендерній документації зазначено: «Учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції проходження сертифікації стосовно надання послуг з передачі електроенергії (код ДКПП 35.11), розподілення електроенергії (код ДКПП 35.13)». Відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії затверджених Постановою національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 312 від14.03.2018 визначено що послугу з розподілу електричної енергії може надавати виключно Оператор системи розподілу - далі ОСР, а послугу з передачі електричної енергії виключно оператор системи передачі – далі ОСП. В договорі на розподіл електричної енергії між ОСР та постачальником електричної енергії зазначено «Оператор системи розподілу надає послуги з розподілу електричної енергії споживачам постачальника. Постачальник здійснює плату за надання послуг.» В договорі на передачу електричної енергії між ОСП та постачальником електричної енергії зазначено «Оператор системи передачі зобов’язується надавати послугу з передачі електричної енергії. Постачальник зобов’язується здійснювати плату за надання послуг». Іншими словами через Постачальника здійснюється лише оплата, а послуги надають Оператори відповідних систем. Враховуючи вищезазначене, просимо Вас усунути невідповідності вимог до законодавства та виключити з Тендерної документації дискримінаційні вимоги та внести зміни до ТД.
Відповідь: Шановний потенційний учасник! Висловлюємо вам свою повагу за проявлений інтерес до нашої закупівлі та на ваше звернення повідомляємо наступне. Замовник – це об'єкт особливого обслуговування, тим паче під час режиму воєнного стану. Замовник має певні критерії до відбору постачальників з точки зору їх надійності, часу на ринку та професіоналізму. Для безперебійного постачання предмету закупівлі Замовник розраховує на якість поставки, обслуговування та відповідність компанії – постачальника високим стандартам. Замовник має не обов'язкове, але переважне право встановити додаткові критерії до учасників, але таким чином, щоб була проведена виключно конкурентна процедура закупівлі. Замовник дотримався даної вимоги та дав можливість компаніям – постачальникам, які не пройшли відповідну сертифікацію і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Замовник наголошує, що дані критерії стосуються Учасника, як можливого постачальника, а не до виключно предмета закупівлі, а саме сертифікації стосовно надання послуг з передачі електроенергії (код ДКПП 35.11), розподілення електроенергії (код ДКПП 35.13), торгівлі електроенергією (код ДКПП 35.14) із зазначенням відповідного державного стандарту. З огляду на Ваше прохання і в розумінні складнощів проходження сертифікації під час війни, Замовник пом’якшить вимоги та внесе відповідні зміни. Відповідні зміни будуть внесені до Тендерної документації: Електрична енергія, код класифікатор предмета закупівлі згідно Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія
Дата відповіді: 29.09.2023 13:36
Відповідь надана

Внесення змін до Тендерної документації

Номер: 607a3e074d584737a35419d3e3b3083c
Дата опублікування: 27.09.2023 09:59
Опис: Доброго дня ! Шановний Замовнику, в Тендерній документації зазначено: «Учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції проходження сертифікації стосовно надання послуг з передачі електроенергії (код ДКПП 35.11), розподілення електроенергії (код ДКПП 35.13), торгівлі електроенергією (код ДКПП 35.14): ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT); ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT); ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 Інформаційні технології. Методи захисту cистеми управління інформаційною безпекою. Вимоги (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT) з наданням відповідного сертифікату або еквівалент, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є дійсним на момент його подання до участі у закупівлі.» Як відомо, ISO — це міжнародна організація зі стандартизації, сертифікація ISO не є обов’язковою на території України. Постачальник не є виробником електричної енергії , тому надання будь -яких сертифікатів неможливим. В статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачено можливість включення іншої інформації до тендерної документації Замовника, проте така інформація повинна мати підставу в законодавстві. Вимоги щодо наявності сертифікатів не передбачені законом і можуть бути розглянуті як дискримінаційні, оскільки вони обмежують кількість потенційних учасників аукціону, а наявність таких сертифікатів не впливає на якість, своєчасність та ефективність постачання електричної енергії. Враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 цього Закону). Враховуючи вищевикладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до обмеження потенційного кола учасників. Просимо внести зміни до тендерної документації та виключити дані вимоги. Також в Тендерній документації зазначено: "Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам.". Адже електрична енергія не підлягає обов’язковій сертифікації та оцінки відповідності вимогам технічних регламентів в Україні,у зв’язку з втратою чинності з 01.01.2018 року Декрету Кабінету Міністрів України «Про стандартизацію і сертифікацію» від 10.05.1993 року No46-93 на підставі п.1 ст.27 цього декрету та на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 21.01.2018 року No93, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.02.2018 року No194/31646. Крім того, чинним законодавством України не передбачено такий документ, як «паспорт якості електричної енергії». Відповідно до Кодексу систем розподілу, правил роздрібного ринку електричної енергії та публічної інформації, яка розміщена на офіційному веб-сайті НКРЕКП, відповідальним за якість електричної енергії – є Оператор системи розподілу, що повинен дотримуватися затверджених НКРЕКП показників якості електропостачання, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з розподілу електричної енергії та якості електричної енергії, показники якої визначені у пунктах 11.4.7 – 11.4.12 глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу. Якість електричної енергії – це сукупність властивостей електричної енергії відповідно до встановлених стандартів, які визначають ступінь її придатності для використання за призначенням. Якість електричної енергії характеризується фізичними параметрами поставленої споживачу електричної енергії та їх відповідністю встановленим стандартам, а саме: ГОСТ 13109-97 і ДСТУ EN 50160:2014, а також термінологічних стандартів ГОСТ 30372-95 та ДСТУ 3466-96. Контроль і оцінювання показників якості електричної енергії проводиться згідно СОУ-Н ЕЕ 40.1-37471933-55:2011. Взаємовідносини, які виникають під час купівлі продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем, а також їх взаємовідносини з іншими учасниками роздрібного ринку електричної енергії, у тому числі оператором системи розподілу, регулюються згідно Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 No310. Згідно п.7 статті 2 Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017р. No2019-VIII оператор системи передачі та оператор системи розподілу забезпечують якість електричної енергії відповідно до укладених договорів. Роз’яснення щодо якості електроенергії розміщені на офіційному сайті НКРЕКП https://www.nerc.gov.ua/. Враховуючи вишезазначене ,просимо Вас усунути порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель шляхом перегляду та виключення (видалення) з Тендерної документації дискримінаційних вимог та внести зміни до ТД.
Відповідь: Шановний потенційний учасник! Висловлюємо вам свою повагу за проявлений інтерес до нашої закупівлі та на ваше звернення повідомляємо наступне. Замовник – це об'єкт особливого обслуговування, тим паче під час режиму воєнного стану. Замовник має певні критерії до відбору постачальників з точки зору їх надійності, часу на ринку та професіоналізму. Для безперебійного постачання предмету закупівлі Замовник розраховує на якість поставки, обслуговування та відповідність компанії – постачальника високим стандартам. Замовник має не обов'язкове, але переважне право встановити додаткові критерії до учасників, але таким чином, щоб була проведена виключно конкурентна процедура закупівлі. Замовник дотримався даної вимоги та дав можливість компаніям – постачальникам, які не пройшли відповідну сертифікацію і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Замовник наголошує, що дані критерії стосуються Учасника, як можливого постачальника, а не до виключно предмета закупівлі, а саме сертифікації стосовно надання послуг з передачі електроенергії (код ДКПП 35.11), розподілення електроенергії (код ДКПП 35.13), торгівлі електроенергією (код ДКПП 35.14) із зазначенням відповідного державного стандарту. З огляду на Ваше прохання і в розумінні складнощів проходження сертифікації під час війни, Замовник пом’якшить вимоги та внесе відповідні зміни. Відповідні зміни будуть внесені до Тендерної документації: Електрична енергія, код класифікатор предмета закупівлі згідно Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія.
Дата відповіді: 28.09.2023 16:50