-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Чашка з ручкою ,Чашка без ручки, Тарілка мілка, Тарілка глибока, Ложка, Вилка, Піднос середній, Піднос великий , Ложка роздаточна середня, Ложка роздаточна велика , Лопатка широка, Лопатка вузенька, Половник звичайний, Половник великий, Шумівка , Товкучка для картоплі , Вінчик для збивання яєць, Тертушка , Кісточка силіконова , Таз нержавіючий 4л, Таз нержавіючий 5л, Таз нержавіючий 7л, Таз нержавіючий 10л, Каструля алюмінієва 40л, Каструля алюмінієва 15л, Каструля алюмінієва 10 л, Каструля алюмінієва 4,5л, Каструля нержавіюча 1,3л , Каструля нержавіюча 3л , Каструля нержавіюча 6 л , Каструля нержавіюча 11л , Чайник нержавіючий, Дошка обробна дерев'яна, Сковорода d-36 см, Сковорода d-32 см з кришкою, Сковорода з кришкою d-28 см, Сковорода з кришкою d-24 см, Сковорода d-24 см, Сковорода d-30 см, Сковорода d-28 см, Сито для муки, Ківш нержавіючий, Друшляк, Термос харчовий 10 літрів, Миска пластмасова 6 л, Миска пластмасова 10л, Таз пластмасовий 20л, Деко для запікання 30*50 см, Контейнер пластмасовий 50л, Контейнер пластмасовий 23л, Відро емальоване з кришкою для перенесення їжі
Завершена
413 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 069.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 069.00 UAH
Період уточнення:
27.09.2023 12:15 - 05.10.2023 00:00
Відповідь надана
Діскримінація
Номер:
a061db2aad584a6090511e539a5b43d6
Дата опублікування:
29.09.2023 16:40
Опис:
Шановний замовник, звертаємо Вашу увагу, що надання авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Звертаємо Вашу увагу на Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так, як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Крім того, звертаємо Вашу увагу на наступне. По-перше, що наявність авторизаційного листа в розумінні Цивільного Кодексу України не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. По-друге, предмет закупівлі, за законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним поставки товарів належної якості є саме лист від виробника або офіційного представництва виробника товару в Україні. Висновки Замовників, що авторизаційний лист – є гарантією постачання якісного товару може свідчити лише про те, шо дана вимога могла бути прописана під конкретного учасника, що є фактом порушення принципу відкритості та прозорість на всіх стадіях закупівел, запобігання корупційним діям і зловживанням. Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціонні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Разом з тим, відповідно до Статті 5 Закону, Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях/відкритих торгах/відкритих торгах з особливостями на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. На підставі вищезазначеного просимо внести зміни до тендерної документації, та не вимагати від Учасників документів, які порушують умови проведення закупівель. Для ознайомлення з практикою та підтвердження того, що надання авторизаційного листа є дискримінаційною вимогою з боку Замовників надаємо практику Замовників в системі держ.закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006701-b, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-10-002447-c.
Просимо внести зміни до тендерної документації.
Дякуємо!
Відповідь:
Доброго дня. Дякуємо за увагу до нашої закупівлі та за звернення за роз’ясненням до процедури шляхом розміщення запитання. Відповідно до п. 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Однак, ваше запитання не містить запитання, а містить Ваші міркування щодо діючого законодавства України.
Одночасно повідомляємо, що н адання авторизаційного листа необхідне для підтвердження договірних відносин між офіційним представником і потенційним учасником та можливості постачання Учасником товару в кількості, якості, які визначені умовами Тендерної Документації та визначені необхідністю Замовника.
Не можна стверджувати, що встановлена вимога є дискримінаційною, адже вона сформована з врахуванням наших потреб та критеріїв надання якісного товару.
Більш того, згідно пункту 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання пункту 37 розділу Х Закону, Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року було затверджено особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості), які набрали чинності 19.10.2022 року
Пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей
Частиною третьої статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Вимога тендерної документації щодо надання авторизаційного листа офіційного представника на території України убезпечує від можливої поставки неякісного та неоригінального товару, не постачання товару в повному обсязі, та є гарантією вчасної поставки продукції, що є оригінальною, якісною та потрапила на митну територію України законними шляхами. Крім того, за даною закупівлею здійснюється закупівля кухонного приладдя для дітей.
Дана вимога формується Замовником на підставі принципів публічних закупівель та з метою:
1. Забезпечення безперебійної та своєчасної поставки товарів учасником торгів. Надання авторизаційного листа від представника є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на ринку, що дозволяє йому звернутися до офіційного представництва, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку товару замовнику.
2. Забезпечення належної якості товару, адже офіційний представник продукції може гарантувати замовнику належну якість та високі показники товару (принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження якості підтверджується листом виданого відповідним офіційним представником в Україні.
3. Надання авторизаційного листа учасником мінімізує ризик того, що товари, які постачатимуться учасником, отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо (принцип законності). Адже лист від офіційного представника підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо.
Таким чином, твердження про недотримання принципу «недискримінація учасників» не відповідає дійсності.
Також зазначені вимоги встановлені з метою підтвердження того, що країною походження товару не є Російська Федерація або Республіка Білорусь (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації» від 09.04.2022 № 426, оскільки цією постановою заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації).
Замовник не вбачає об’єктивних причин неможливості потенційним Учасникам отримати зазначений документ.
Щодо Рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на які Ви посилаєтесь в запитанні, а саме: за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a), № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006701-b, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-10-002447-c, то за зазначеними процедурами не здійснюється закупівля кухонного приладдя, а здійснюється закупівлі. комп’ютерної техніка та витратних матеріалів до неї, матеріалів для друку.
Так, за оголошення UA-2019-03-14-000597-a здійснювалась закупівля витратних матеріалів до комп’ютерне обладнання, за оголошенням UA-2019-03-15-000266-c здійснювалась закупівля матеріалів для друку та поліграфія, за оголошенням UA-2020-05-27-006701-b здійснювалась закупівля персонального комп’ютера з монітором, комплектом клавіатура + оптична миша, колонками, мережевим фільтром (відсутнє рішення АМКУ), за оголошенням UA-2020-06-10-002447-c здійснювалась закупівля комп'ютерної технікі.
Щодо рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель то різними колегіями в різні часи приймались різні рішення щодо авторизаційних листів. Вказане твердження підтверджується практикою Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ), наприклад рішенням АМКУ №11423-р/пк-пз від 10.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-05-15-003206-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-15-003206-c), рішенням АМКУ №11542-р/пк-пз від 11.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-04-09-000494-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-04-09-000494-c) та багато іншими. Тобто, на думку АМКУ вимогам щодо надання авторизаційних листів не є дискримінаційною.
Дата відповіді:
02.10.2023 16:54