-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
код ДК 021-2015: 09120000-6 Газове паливо (природний газ)
викладено в тендерній документації
Завершена
1 152 530.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 11 525.30 UAH
мін. крок: 1% або 11 525.30 UAH
Період уточнення:
01.03.2018 12:50 - 06.03.2018 13:00
Відповідь надана
Щодо неправомірного поширення дії договору на відносити, що існували до його укладення.
Номер:
7fb2aea42d3446bba8d88e9711b863a2
Дата опублікування:
05.03.2018 11:59
Опис:
Згідно з пунктом 11.1 Проекту договору про закупівлю (додаток 5), який є невід’ємною частиною тендерної документації, "Цей Договір набуває чинності з дати його підписання уповноваженими представниками Сторін та скріплення їх підписів печатками (за наявності) Сторін і діє в частині постачання газу з 01 СІЧНЯ 2018 РОКУ до 31 грудня 2018 року, а в частині проведення розрахунків – до їх повного здійснення"
Враховуючи те, що договір про закупівлю за результатами торгів може бути укладений не раніше кінця березня 2018 р. зазначена умова є неправомірною і не може бути застосована у договорах про закупівлю, які укладаються за результатами відкритих торгів. З цього приводу Мінекономрозвитку України, як уповноважений орган з питань закупівель, роз'яснив зокрема таке:
Договір про закупівлю - договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари (пункт 5 частини першої статті 1 Закону).
Згідно з частиною першою статті 36 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України сторони можуть встановити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення.
При цьому відповідно до пункту 28 частини першої статті 1 Закону тендер (торги) - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі).
Разом з тим частиною другою статті 32 Закону встановлено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Поряд з цим частиною третьою статті 32 Закону передбачено, що у разі відмови переможця торгів від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або неукладення договору про закупівлю з вини учасника у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника та визначає переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Крім того, статтею 31 Закону передбачені підстави для відміни замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися.
Ураховуючи, що рішення, дії або бездіяльність замовника можуть бути оскаржені суб’єктом оскарження, зважаючи при цьому на можливість відмови переможця торгів підписати договір про закупівлю, а також відміну замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, з підстав, передбачених Законом, а також з урахуванням особливостей, визначених Законом, під час проведення тендера, за результатами якого укладається договір про закупівлю застосування положень частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України у такому договорі про закупівлю не є можливим.
Водночас переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі наявності умов, визначених пунктами 1, 2, 5, 6 частини другої статті 35 Закону, які передбачають укладання договору про закупівлю товарів, робіт або послуг, що можуть бути надані (поставлені/виконані) тільки певним суб’єктом. Тому, сторони можуть встановити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення у зазначених випадках.
(з відповідним роз'ясненням можна ознайомитися за адресою http://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=afaabe9f-3ed2-4fa3-9e57-f768e2207f97&lang=uk-UA)
У зв’язку з цим поширення дії договору про закупівлю на відносини, які мали місце до його укладення за результатами відкритих торгів, є неправомірним.
Просимо внести відповідні зміни до тендерної документації, та виключити з проекту договору про закупівлю положення про поширення його дії на відносини, які виникли до його укладення. Зокрема у пункті 11.1 Проекту договору просимо виключити посилання на 01 січня 2018 року як дату початку постачання природного газу.
Відповідь:
Дану вимогу буде задоволено,ТД відкоригуємо!
Дата відповіді:
05.03.2018 16:00
Відповідь надана
Щодо протидії демпінгу та іншим анти конкурентним діям.
Номер:
9b9957f1b68847989bf8783c85aeabb7
Дата опублікування:
05.03.2018 11:08
Опис:
Як свідчить практика, окремі недобросовісні учасники, в тому числі на ринку публічних закупівель природного газу часто вдаються до антиконкурентних дій у формі демпінгу – знижуючи ціни під час аукціону нижче ринкових з наступним їх підняттям до середньо ринкового рівня на підставі п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону України “Про публічні закупівлі”.
При цьому недобросовісний переможець фактично шантажує замовника, погрожуючи припинити постачання товару у разі відмови від підняття цін, або ж вимагає такого підняття уже по факту поставки товару. Особливо це характерно для соціально-значущих закупівель (продукти харчування, медикаменти, паливо, в тому числі газ), без яких установа замовника не може належно функціонувати. Часто це супроводжується грубим порушенням законодавства про закупівлі, що межує із вчиненням кримінально караних діянь.
Аби не допустити подібних недобросовісних дій у Вашій закупівлі, просимо внести зміни до тендерної документації, доповнивши її умовами (проект договору), щодо неможливості підняття цін на підставі п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону України “Про публічні закупівлі” впродовж, скажімо, 90 днів (для прикладу), з дня укладення договору про закупівлю.
Крім того просимо доповнити тендерну документацію вимогою надати гарантійний лист, у якому учасник гарантує, що уразі укладення з ним договору про закупівлю, він не вимагатиме збільшення ціни за одиницю товару на підставі п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону України “Про публічні закупівлі” впродовж, скажімо, 90 днів (для прикладу), з дня укладення договору про закупівлю
Відповідь:
Роз'яснення,щодо запитання протидії демпінгу та іншим анти конкурентним діям.Тендерним комітетом прийнято рішення на підставі звернення учасника доповнити проект договору пунктом XI.Антикорупційні застереження.
Дата відповіді:
06.03.2018 13:03
Відповідь надана
Щодо належного підтвердження виконання аналогічного договору.
Номер:
5e2e1bc313204161b3cfcb43e513f5ae
Дата опублікування:
05.03.2018 10:46
Опис:
Відповідно до умов Додатку 1 до Тендерної документації для документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору замовником вимагається інформаційна довідка та копія відгуку від контрагента за аналогічним договором.
Разом з тим, як свідчить практика, окремі недобросовісні учасники вдаються до шахрайських дій, надання недостовірної інформації або її спотворення, зокрема шляхом подання відгуків від інших суб’єктів господарювання, з якими або не були укладені відповідні договори, або ж укладені договори не виконувалися (фіктивні договори, які підписуються лише заради участі у тендері). При цьому замовник не має можливості перевірити достовірність такої інформації з відкритих джерел.
Для запобігання подібним порушенням просимо внести зміни до тендерної документації доповнивши останній абзац таблиці Додатку № 1 пунктами такого змісту:
“(с) копію аналогічного договору, зазначеного в інформаційній довідці про виконання аналогічного договору, з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами, які були укладені сторонами протягом строку дії договору.
(d) копії актів прийому-передачі природного газу за аналогічним договором за усі розрахункові періоди протягом сороку дії договору із зазначенням фактичних обсягів природного газу, переданого контрагентові (споживачеві). Акти повинні бути підписані (завізовані) сторонами аналогічного договору а також представником Оператора ГРМ, через газорозподільчу мережу якого здійснювався розподіл природного газу, що постачався за аналогічним договором.”
Внесення зазначених вище доповнень до тендерної документації дозволить убезпечити замовника від можливих шахрайських дій з боку недобросовісних учасників.
Відповідь:
Роз'яснення,щодо запитання належного підтвердження виконання аналогічного договору.Тендерним комітетом розглянуте дане питання, і вирішено доповнити доповнивши останній абзац таблиці Додатку № 1 пунктами такого змісту: “(с) копію аналогічного договору, зазначеного в інформаційній довідці про виконання аналогічного договору, з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами, які були укладені сторонами протягом строку дії договору. (d) копії актів прийому-передачі природного газу за аналогічним договором за усі розрахункові періоди протягом сороку дії договору із зазначенням фактичних обсягів природного газу, переданого контрагентові (споживачеві). Акти повинні бути підписані (завізовані) сторонами аналогічного договору а також представником Оператора ГРМ, через газорозподільчу мережу якого здійснювався розподіл природного газу, що постачався за аналогічним договором.”
Дата відповіді:
06.03.2018 13:06
Відповідь надана
Щодо способу подання документів переможцем процедури закупівлі
Номер:
8c5adc17927d49e399e55c5897f96deb
Дата опублікування:
05.03.2018 10:31
Опис:
Відповідно до пункту 5.8 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції “Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен подати замовнику документи, вказані в додатку 2, що підтверджують відсутність підстав, визначених частинами першою і другою статті 17 Закону. За адресою: Волинська область , смт Локачі , вул. Героїв Майдану,38”.
Разом з тим згідно з частиною першою статті 14 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. При цьому Закон не передбачає можливості подання документів учасником процедури закупівлі, в тому числі переможцем, в паперовій формі чи в іншій формі, відмінній від електронної.
Таким чином, положення тендерної документації в частині подання документів в паперовій формі суперечать Закону України “Про публічні закупівлі”. У той же час, відповідно до ст. 19 Конституції України Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. При цьому Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У зв'язку з цим просимо внести зміни до тендерної документації в частині приведення її положень у відповідність до вимог Закону України “Про публічні закупівлі”.
Відповідь:
Дякуюмо за коригування!Тендерна документація буде приведена у відповідність!
Дата відповіді:
05.03.2018 15:56
Відповідь надана
Щодо виду забезпечення тендерних пропозиції.
Номер:
3d1351ae56c74bce822e604c11a9fa80
Дата опублікування:
05.03.2018 10:27
Опис:
Згідно з Оголошенням про проведення відкритих торгів, замовником встановлено вимогу щодо надання забезпечення тендерних пропозиції у вигляді ЕЛЕКТРОННОЇ ГАРАНТІЇ
У той же час згідно з умовами Тендерної документації встановлено лише один вид тендерного забезпечення - ЕЛЕКТРОННА БАНКІВСЬКА ГАРАНТІЯ
Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 1 Закону України “Про публічні закупівлі” забезпечення тендерної пропозиції - надання забезпечення виконання зобов'язань учасника перед замовником, що виникли у зв'язку з поданням тендерної пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як ГАРАНТІЯ.
Згідно з ч. 1 ст. 560 Цивільного кодексу України за гарантією банк, ІНША ФІНАНСОВА УСТАНОВА, СТРАХОВА ОРГАНІЗАЦІЯ (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов'язку.
Таким чином гарантами відповідно до чинного законодавства можуть виступати не лише банки, але й будь-які фінансові установи.
В свою чергу згідно із Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001 № 2664-III року до фінансових установ належать:
1) банки, для яких видача гарантій та інших зобов'язань за третіх осіб, що передбачають їх виконання у грошовій формі, є однією з банківських операцій у відповідності до ст. 47 Закону України "Про банки і банківську діяльність" ;
2) страхові організації згідно із Законом України "Про страхування";
3) інші фінансові установи, якими є кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг.
Виходячи з викладеного, замовник неправомірно та в супереч чинному законодавству обмежив можливість подання у якості забезпечення тендерної пропозиції електронних гарантій лише у вигляді банківської гарантії, що не відповідає п. 8 ч. 1 ст. 1 Закону України “Про публічні закупівлі”, ч. 1 ст. 560 Цивільного кодексу України, а також законам України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", та Про страхування".
Крім того, існують обґрунтовані підстави вважати, що встановлення вимог забезпечення тендерної пропозиції саме у такий спосіб та з такими формулюваннями, як це зазначено у тендерній документації, було здійснено В ІНТЕРЕСАХ ТА НА ВИМОГУ місцевого "облгаз-збуту", який намагається у такий спосіб неправомірно впливати на місцевий роздрібний ринок природного газу. При цьому встановлення забезпечення тендерної пропозиції так як це зроблено в тендерній документації, спрямоване не інакше як на обмеження кількості учасників процедури закупівлі, зменшення конкуренції та, відповідно, закупівлі товару в наперед визначеного постачальника за завищеними цінами.
Виходячи з викладеного вище, просимо внести зміни до тендерної документації в частині приведення її вимог у відповідність до пункту 15 Оголошення та положень чинного законодавства (надавши можливість учасникам подавати електронні банківські гарантії, які передбачені ч. 1 ст. 560 Цивільного кодексу України, законами України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" та Про страхування" – з визначенням відповідних вимог до цих гарантій), або ж відмовитися від вимоги про надання забезпечення пропозиції, що дозволить збільшити конкуренцію, закупити товар за ринковими цінами та, відповідно, не допустити зайвого витрачання бюджетних коштів.
Відповідь:
Доброго дня!Відповідно до статті 24 Забезпечення тендерної пропозиції
П.1 Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення процедури закупівлі та в тендерній документації вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції.
У разі якщо надання забезпечення тендерної пропозиції вимагається замовником, в тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема вид, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення торгів на закупівлю робіт та 3 відсотки – у разі проведення торгів на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією.
Тендерне забезпечення являє собою гарантію, яка супроводжує кожну тендерну пропозицію. Що стосується способів надання тендерної гарантії, то вони вказані в Законі України"Про публічні Закупівлі". Варто відзначити, що найбільш поширеним способом надання гарантії є банківська гарантія
За Замовником законодавчо закріплено право на вибір окремого виду чи комбінації деяких видів тендерного забезпечення, а саме банківської гарантії, страхової гарантії, гарантії фінансової компанії.
Дата відповіді:
05.03.2018 15:52