-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені
Категорія Замовника: юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 частини 1 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі") та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з ознак передбачених в п.3 ч.1 ст.2 Закону України "Про публічні закупівлі". Місцезнаходження Замовника: вул. Оріхівське шосе, буд. 10-А, Комунарський район, м. Запоріжжя, Запорізька область, Україна, 69033; Ідентифікаційний код Замовника 05498909; мова якою повинні готуватися тендерні пропозиції: українська мова
Завершена
147 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 764.40 UAH
мін. крок: 0.5% або 764.40 UAH
Період уточнення:
15.09.2023 14:22 - 21.09.2023 00:00
Відповідь надана
Порушення законодавства
Номер:
0c3349522ad24dcca49a90877cbbb60c
Дата опублікування:
18.09.2023 16:25
Опис:
Залежно від ступеня ризику органом державного нагляду (контролю) визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю). Критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), затверджуються Кабінетом Міністрів України за поданням органу державного нагляду (контролю). Відповідно до Постанови КМУ від 31.10.2018 № 896 «Деякі питання здійснення планових заходів державного контролю Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів» періодичність визначається на підставі ризикоорієнтованого підходу.
Транспортування харчових продуктів має незначний ступінь ризику, що означає проведення інспектування не більше одного разу на 2 роки, а аудит – не проводиться.
Тобто акт, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, на потужностях учасника, задіяних під час виконання постачання складений згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 446 від 08.08.2019 та виданий компетентним органом у 2023 році на транспортні засоби не може бути наданий учасниками, адже його видача та отримання не передбачено чинним законодавством!
Вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність чинному законодавству та виключити вказану вимогу з тендерної документації.
Відповідь:
Шановний учасник! Дякуємо Вам за запитання та надаємо на них наступну відповідь. Правові та організаційні засади державного контролю, що здійснюється з метою перевірки дотримання операторами ринку законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин, а також законодавства про побічні продукти тваринного походження під час ввезення (пересилання) таких побічних продуктів на митну територію України визначає Закон України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» № 2042-VIII ред. 20.11.2022 (надалі – Закон)
Стаття 18. Закону встановлює Вимоги до заходів державного контролю п. 2. Державний контроль має бути ризик-орієнтованим та здійснюватися з періодичністю, що є достатньою для досягнення цілей цього Закону. Відповідно до Путнкту 4. Ст. 18 Заходи державного контролю можуть здійснюватися позапланово у разі виявлення невідповідності або появи обґрунтованої підозри щодо невідповідності, а також в інших встановлених законом випадках.
Пункт 7 Закону встановлює що Державний контроль у формах інспектування та аудиту здійснюється із застосуванням актів державного контролю. Акт державного контролю має містити вичерпний перелік питань для перевірки дотримання оператором ринку законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин. Кожне таке питання повинно містити посилання на вимогу нормативно-правового акта (статтю, частину, пункт, підпункт, абзац тощо), яка підлягає дотриманню оператором ринку. Якщо за результатами інспектування або аудиту виявлено невідповідність, в акті державного контролю наводиться детальний опис відповідних порушень законодавства. Акт державного контролю складається у двох примірниках, один з яких вручається оператору ринку протягом трьох робочих днів з дня його складення.
Згідно з Положенням про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2015 року № 667, Держпродспоживслужба відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) щодо безпечності та окремих показників якості харчових продуктів у межах повноважень, передбачених законодавством.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю), в тому числі при здійсненні заходів державного нагляду (контролю) у сфері захисту прав споживачів, визначаються Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі – Закон).
Законом встановлено, що планові заходи здійснюються відповідно до річних планів, що затверджуються органом державного нагляду (контролю) не пізніше 1 грудня року, що передує плановому.
Підстави для здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) визначаються статтею 6 Закону, зокрема абз. 1 ст. 6 Закону передбачає проведення позапланового заходу на підставі подання суб'єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням.
З урахуванням принципів Стаття 18. Закону Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» № 2042-VIII ред. 20.11.2022 , а саме Державний контроль має бути ризик-орієнтованим та здійснюватися з періодичністю, що є достатньою для досягнення цілей цього Закону Замовником встановлена вимогам щодо надання учасниками в складі пропозиції Акту, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, на потужностях учасника, задіяних під час виконання постачання (склади, транспортні засоби) складений згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 446 від 08.08.2019 та виданий компетентним органом не раніше 2023 року»
Необхідність встановлення терміну видачі документу, а саме 2023 рік зумовлена саме виконанням стандартів НАССР. Слід наголосити, що закупівля оголошена Заовником у серпні місяці 2023 року, тобто у потенційних учасників , постачальників було 9 місяців аби за власним бажанням подати письмову заяву до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю).
Небажання, або не можливість суб’єктом господарювання (оператором ринку) протягом 9 місяців 2023 року пройти аудит постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, на потужностях учасника, задіяних під час виконання постачання (склади, транспортні засоби) складений згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 446 від 08.08.2019, може свідчить про те що на момент здійсненя закупівлі постійно діючі процедури, засновані на принципах НАСРР Скаржника не відповідаюь вимогам Закону України про «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Дата відповіді:
20.09.2023 19:05
Відповідь надана
Порушення законодавства
Номер:
83455c85f52a4fa29816eff46b4070ee
Дата опублікування:
18.09.2023 16:16
Опис:
Залежно від ступеня ризику органом державного нагляду (контролю) визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю). Критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), затверджуються Кабінетом Міністрів України за поданням органу державного нагляду (контролю). Відповідно до Постанови КМУ від 31.10.2018 № 896 «Деякі питання здійснення планових заходів державного контролю Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів» періодичність визначається на підставі ризикоорієнтованого підходу.
Реалізація продуктів харчування, щодо яких вимагається отримання експлуатаційного дозволу відноситься до середнього ступеню ризику, тобто аудит проводиться із періодичністю не частіше одного разу на рік.
Відповідно, вимога встановлена Вами у Додатку 4 до тендерної документації про надання учасником акту, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, на потужностях учасника, задіяних під час виконання постачання (склади, транспортні засоби) складений згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 446 від 08.08.2019 (далі – Акт) та виданого компетентним органом у 2023 році, порушує діюче законодавство. Замовник не має законодавчих підстав вимагати від учасників надання Акту, отриманого саме у 2023 році, а має лише право вимагати, щоб Акт був отриманий не раніше року від дати оголошення процедури закупівлі.
Також повідомляємо, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду. Це означає, що на теперішній час Держпродспоживслужбі та її територіальним органам заборонено проводити планові та позапланові заходи державного нагляду (контролю) у сфері додержання законодавства про захист прав споживачів. Тобто план проведення перевірок на 2023 рік не застосовується відповідно до чинного законодавства.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності регулюються Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності". Вказаним законом, зокрема ст. 6, передбачено, що підставами для здійснення позапланових заходів є, серед іншого, подання суб’єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням.
Статтею 20 Закону України від 02.10.1996 № 393/96-ВР Про звернення громадян встановлені наступні терміни розгляду звернень громадян: звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів. А відповідно до Закону України від 05.04.2007 № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», строк здійснення позапланового заходу не може перевищувати десяти робочих днів.
Тобто, навіть у разі виявлення учасником власного бажання здійснити захід державного нагляду (контролю), строк визначений Замовником для подання пропозицій є недостатнім для розгляду заяви та проведення самого заходу. При цьому наголошуємо, що чинним законодавством не передбачено обов'язку проходження суб'єктами господарювання позапланових перевірок та отримання актів інспектування поза затверджених планів.
Встановлення Замовником даної вимоги порушує діюче законодавство нашої Держави, обмежує конкуренцію, що у подальшому може стати причиною завищення витрат державних коштів, а також призводить до дискримінації тих учасників, які мають діючі акти отримані раніше 2023 року, а згідно з частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо року видачі акту у 2023 році, задля усунення дискримінаційних умов або ми будемо змушені у відповідному порядку звернутись зі скаргою до Антимонопольного комітету України щодо відстоювання своїх прав та примусу Замовника до дотримання діючого законодавства України. Позиція АМКУ з аналогічного питання чітко викладена у рішенні №11837-р/пк-пз від 01.08.2023р. на користь скаржника.
Відповідь:
Шановний учасник! Дякуємо Вам за запитання та надаємо на них наступну відповідь. Правові та організаційні засади державного контролю, що здійснюється з метою перевірки дотримання операторами ринку законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин, а також законодавства про побічні продукти тваринного походження під час ввезення (пересилання) таких побічних продуктів на митну територію України визначає Закон України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» № 2042-VIII ред. 20.11.2022 (надалі – Закон)
Стаття 18. Закону встановлює Вимоги до заходів державного контролю п. 2. Державний контроль має бути ризик-орієнтованим та здійснюватися з періодичністю, що є достатньою для досягнення цілей цього Закону. Відповідно до Путнкту 4. Ст. 18 Заходи державного контролю можуть здійснюватися позапланово у разі виявлення невідповідності або появи обґрунтованої підозри щодо невідповідності, а також в інших встановлених законом випадках.
Пункт 7 Закону встановлює що Державний контроль у формах інспектування та аудиту здійснюється із застосуванням актів державного контролю. Акт державного контролю має містити вичерпний перелік питань для перевірки дотримання оператором ринку законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин. Кожне таке питання повинно містити посилання на вимогу нормативно-правового акта (статтю, частину, пункт, підпункт, абзац тощо), яка підлягає дотриманню оператором ринку. Якщо за результатами інспектування або аудиту виявлено невідповідність, в акті державного контролю наводиться детальний опис відповідних порушень законодавства. Акт державного контролю складається у двох примірниках, один з яких вручається оператору ринку протягом трьох робочих днів з дня його складення.
Згідно з Положенням про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2015 року № 667, Держпродспоживслужба відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) щодо безпечності та окремих показників якості харчових продуктів у межах повноважень, передбачених законодавством.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю), в тому числі при здійсненні заходів державного нагляду (контролю) у сфері захисту прав споживачів, визначаються Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі – Закон).
Законом встановлено, що планові заходи здійснюються відповідно до річних планів, що затверджуються органом державного нагляду (контролю) не пізніше 1 грудня року, що передує плановому.
Підстави для здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) визначаються статтею 6 Закону, зокрема абз. 1 ст. 6 Закону передбачає проведення позапланового заходу на підставі подання суб'єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням.
З урахуванням принципів Стаття 18. Закону Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» № 2042-VIII ред. 20.11.2022 , а саме Державний контроль має бути ризик-орієнтованим та здійснюватися з періодичністю, що є достатньою для досягнення цілей цього Закону Замовником встановлена вимогам щодо надання учасниками в складі пропозиції Акту, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, на потужностях учасника, задіяних під час виконання постачання (склади, транспортні засоби) складений згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 446 від 08.08.2019 та виданий компетентним органом не раніше 2023 року»
Необхідність встановлення терміну видачі документу, а саме 2023 рік зумовлена саме виконанням стандартів НАССР. Слід наголосити, що закупівля оголошена Заовником у серпні місяці 2023 року, тобто у потенційних учасників , постачальників було 9 місяців аби за власним бажанням подати письмову заяву до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю).
Небажання, або не можливість суб’єктом господарювання (оператором ринку) протягом 9 місяців 2023 року пройти аудит постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, на потужностях учасника, задіяних під час виконання постачання (склади, транспортні засоби) складений згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 446 від 08.08.2019, може свідчить про те що на момент здійсненя закупівлі постійно діючі процедури, засновані на принципах НАСРР Скаржника не відповідаюь вимогам Закону України про «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Дата відповіді:
20.09.2023 19:04