• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з фізичної охорони

Завершена

486 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 860.00 UAH
Період уточнення: 14.09.2023 16:38 - 20.09.2023 00:00
Відповідь надана

щодо копії сертифікату

Номер: effd1b1772cd4d218d3dbfe6cbbddb08
Дата опублікування: 18.09.2023 20:36
Опис: Шановний Замовник,просимо прибрати дискримінаційну вимогу. Відповідно до Документації тендерна пропозиція учасників повинна складатись, в тому числі з сканованої копії сертифікату у сфері послуг охорони об’єктів різних форм власності за допомогою фізичної охорони.Копія сертифікату який засвідчує відповідність Учасника до вимог стандарту ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування» у сфері послуг охорони об’єктів різних форм власності за допомогою фізичної охорони. Дана вимога є незаконною та дискримінаційною по відношенню до потенційних Учасників. Оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язкової наявності сертифікатів ISO для здійснення господарської діяльності. Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 7 днів з моменту оголошення закупівлі. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі” Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і до того ж не зобов’язані його отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.
Відповідь: Шановний Учаснику! Відповідно до п.20 ч.1 ст.1 ЗУ «Про стандартизацію» Стандарт – нормативний документ, заснований на консенсусі, прийнятий визнаним органом, що встановлює для загального і неодноразового використання правила, настанови або характеристики щодо діяльності чи її результатів, та спрямований на досягнення оптимального ступеня впорядкованості в певній сфері. Відповідно до п.1 ч.1 статті 4 ЗУ «Про стандартизацію» метою стандартизації в Україні є: забезпечення відповідності об’єктів стандартизації своєму призначенню. Згідно з пунктом 3 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Крім цього згідно з пунктом 4 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам. Таким чином, сертифікат відповідності – це документ, що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. Метою будь-яких закупівель є, в першу чергу, придбання надійних та якісних товарів, робіт і послуг. У свою чергу постачальник, з метою підтвердження встановлених вимог до товарів, робіт чи послуг, які він пропонує на ринку, може звернутись до будь-якого спеціалізованого органу з оцінки відповідності, який в установленому порядку акредитований національним органом України з акредитації у відповідній сфері. Не сертифікована продукція може поступатися за якістю аналогічній за кваліфікаційними критеріями та характеристиками сертифікованій. Дана вимога обумовлена тим, що об’єкти Замовника є структурними підрозділами по обслуговуванню громадян (Сервісними центрами) − де одночасно знаходиться велика кількість людей, як співробітників Замовника так і відвідувачів. Зважаючи на інцидент, що мав місце 02 серпня 2023 року у м. Марганець Дніпропетровської області – де один з відвідувачів проніс із собою і згодом підірвав гранату (https://fakty.ua/423757-vzryv-v-pensionnom-fonde-na-dnepropetrovcshine-muzhchina-vzyal-zalozhnicu-v-otdelenii-pfu-i-vzorval-boepripas), Замовник вважає за необхідне вжити всіх можливих заходів для посилення охорони, що особливо актуальним є у Сервісних центрах. Таким чином, можливість встановлення замовниками в тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції сертифікату який засвідчує відповідність Учасника до вимог стандарту ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони», передбачена нормами чинного законодавства, зокрема Законом,в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена іншими нормативно-правовими актами. Також, щодо правомірності витребування замовником сертифікату який засвідчує відповідність Учасника до вимог стандарту ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони» інформуємо про наступне: Згідно з частиною п’ятою статті 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Так, виходячи зі змісту цієї норми, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі замовник може вимагати від учасника надання у складі його пропозиціїсертифікату який засвідчує відповідність Учасника до вимог стандарту ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони». Згідно з позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що викладена, зокрема, в рішеннях від 09.09.2020 № 16980-р/пк-пз, від 01.06.2020 № 10800-р/пк-пз, від 23.10.2019 № 15333-р/пк-пз та інших, не є дискримінацією встановлення умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції згаданих документів, у т.ч. сертифікату відповідності. Колегія суддів Касаційного адміністративного суду Верховного Суду згідно з постановою від 24.06.2020 у справі № 826/15639/17 виклала позицію, що, хоча виробництво не підлягає обов’язковій сертифікації, це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу (торгів). Отже, можливість встановлення замовниками в тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції сертифікату, який засвідчує відповідність Учасника до вимог стандарту ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони» передбачена нормами чинного законодавства, зокрема Законом, та в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена іншими нормативно-правовими актами. Отже, Вами жодним чином не аргументовано та не доведено наявність дискримінації щодо Учасників відносно згаданого ДСТУ. Зокрема учасники не мають жодних перешкод для отримання відповідного сертифікату, що виключає дискримінаційність умов тендерної документації.
Дата відповіді: 20.09.2023 16:24