-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія (електрична енергія для потреб Пересипської районної адміністрації Одеської міської ради)
Торги не відбулися
155 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 775.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 775.00 UAH
Період уточнення:
13.09.2023 14:22 - 18.09.2023 00:00
Відповідь надана
Сертифікати
Номер:
c5981e2e92184b3f8d224888db44528a
Дата опублікування:
15.09.2023 12:19
Опис:
Відповідно до вимог Тендерної документації, Учасник у складі пропозиції має надати наступні документи: Копії оригіналів сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 45001:2019, ДСТУ ISO 50001:2020, ДСТУ ISO/IEC 27001:2015,ДСТУ ISO 37001:2018, ДСТУ ISO 28000:2008,
Такі вимоги є незаконними та безпідставними. Отримання вище описаних сертифікатів не є обов'язковим. Це добровільна справа будь-якого постачальника. Діяльність постачальників електроенергії регулюють низка законів та підзаконних нормативно-правових актів, зокрема, Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, прийняті на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії», які не встановлюють обов'язкову наявність ЖОДНОГО сертифікату ISO у постачальників електричної енергії. Вимога щодо наявності даних сертифікату є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність такого чи подібного сертифікату в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання електроенергії . Так, відповідно до частини 4 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Разом з тим, втановлення таких вимог порушує основні принципи здійснення публічних закупівель (стаття 5 Закону) , а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Слід зазначити, що відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.1 ст.5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед учасників. Згідно з ч.4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Просимо Вас усунути порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель шляхом виключення (видалення) з тендерної документації вищезазначених дискримінаційних вимог. На підставі вище викладеної інформації, просимо внести зміни до ТД та прибрати дискримінаційні вимоги.
Відповідь:
Шановний Учаснику! На ваше питання повідомляємо наступне.
Замовник здійснює дану закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами та доповненнями, які діяли на дату проведення закупівлі) (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) зі змінами.
Предметом цієї закупівлі є ДК 021:2015: 09310000-5 «Електрична енергія», яка є специфічним товаром та її постачання нерозривно пов’язане з наданням електропостачальником відповідних послуг споживачу.
Відповідно до п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей. Отже, з метою вибору надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник зазначає інші вимоги до учасника закупівлі (майбутнього постачальника) згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону, зокрема, щодо необхідності підтвердження впровадження ним та підтвердження їхньої відповідності системам управління (менеджменту), а саме:
ISO 9001:2015; ISO 14001:2015; ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018); ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018); ISO/ІЕС 27001:2015 (ISO/ІЕС 27001:2013); ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016); ДСТУ ISO 28000:2008.
Вимоги тендерної документації щодо підтвердження учасниками впровадження та їхньої відповідності вище зазначеним системам управління (менеджменту) не є кваліфікаційним критерієм або вимогами до предмета закупівлі (вимогами щодо сертифікації електричної енергії) у розумінні Закону та цієї тендерної документації, а як зазначено вище, включені до тендерної документації керуючись абзацом першим частини третьої статті 22 Закону на підставі діючого законодавства.
Отже, замовником при складанні цієї тендерної документації дотримано вимоги Закону та Особливостей, зокрема і пункту 28 Особливостей.
Враховуючи вищезазначене, у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді:
15.09.2023 14:38