Номер:
6233326b9a4a426abe765a3bf6968a3f
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
15.09.2023 10:19
Опис:
Шановний Замовнику ! Ознайомившись з умовами тендерної документації, нами були виявлені умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принципи недискримінації серед учасників, а саме: «З метою гарантування якісної підготовки цінової пропозиції Учасник повинен здійснити огляд об'єкту з представником інженерно-господарського відділу Замовника 253-73-75. Огляд об’єкту здійснюється виключно протягом періоду уточнень, за присутності представника Замовника та підтверджується відповідним Актом. Дана вимога дозволяє Учаснику на місці оглянути умови, з якими він може зіткнутися при наданні послуг (встановлення системи блискавкозахисту) та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому безпідставного корегування вартості її робіт, що відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому в п.2 ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі». У разі відсутності в складі пропозиції учасників підписаного сторонами акту огляду, пропозиція такого учасника відхиляється у зв’язку з її невідповідністю умовам оголошення та вимогам до предмету закупівлі.». Встановлена вимога не відповідає нормам Закону і в свою чергу порушує принципи здійснення закупівлі, недискримінації учасників та необ'єктивної і неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників в подальшому. Дану вимогу можна характеризувати, як попередні перемовини учасників із Замовником. Вимога щодо надання акту огляду об'єкта з підписом Замовника є дискримінаційною та додана з метою дискримінації небажаних учасників. Оскільки Замовник має можливість підписати відповідні акти лише обраними безпосередньо ним учасникам, та встановити, таким чином додаткові бар'єри для участі у процедурі закупівлі. Тобто Замовник таким чином здійснює упереджений відбір учасників. Тому вважаємо що дана вимога є дискримінаційною, так як керівник Замовника, може з незалежних від учасника причин не затвердити акт огляду об'єкту, а також не узгодити з Учасником дату та час виїзду на об'єкт, що в подальшому може стати з незалежних від Учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, що в подальшому стане причиною відхилення тендерної пропозиції. Даною вимогою Замовник фактично позбавляє права участі в закупівлі Учасників, які знаходяться на великій відстані від об'єкту. На сьогодні в Україні запроваджено військовий стан та комендантську годину. Також дана вимога є незаконною та дискримінаційною з тих причин, що Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримати акт з підписом представника замовника та представника учасника, який подає у складі пропозиції. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об'єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає не конфіденційною. Хоча відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не повинен знати перелік Учасників, які подають свої пропозиції, до моменту їх розкриття. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за та такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Просимо прибрати дану вимогу з тендерної документації процедури закупівлі.
Відповідь:
Шановний учаснику! Вимога щодо надання Учасником у складі тендерної пропозиції акту огляду об'єкта з відміткою замовника, що засвідчує огляд Учасником об’єкта до подачі пропозиції цілком правомірна та обґрунтована. Акт огляду об'єкта складається для усвідомлення та ознайомлення організації з місцем та об’єктом надання послуг, розміщенням об’єкту, технічного стану об’єкта та можливих перешкод і іншими можливими проблемними питаннями, які можуть виникнути під час надання послуг, а також для загального розуміння обсягу, формування ціни своєї пропозиції з урахуванням всіх необхідних обсягів матеріалів та робіт. Обстеження об’єкта дозволяє учаснику здійснити попередній моніторинг окремих показників його технічного стану, що має слугувати своєрідною інформаційною базою для формування учасником раціонального та об’єктивного плану надання послуг (встановлення обладнання), з урахуванням встановлених замовником строків, формування ціни своєї пропозиції. Оскільки, учасники мають можливість провести попередній огляд, це тим самим мінімізує ризики виникнення непорозумінь на етапі укладання договору з переможцем закупівлі, вважаємо вимогу закупівлі про обстеження об’єкту законною та обґрунтованою, а тендерну документацією складеною у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Таким чином, тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Замовник ніяким чином не порушив вимоги статті 5 Закону, оскільки забезпечує вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбачену Законом, не обмежує право жодного учасника на обстеження об’єкту. Крім того, згідно вимог закупівлі послуг у складі документів своєї пропозиції учасники надають кошторисну документацію, складену згідно технічних, якісних та інших характеристик предмета закупівлі, який без фактичного обстеження об’єкту об’єктивно не можливо учаснику відобразити належним чином з урахуванням чинних Настанов і норм.
Дата відповіді:
18.09.2023 18:39