-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
- 3
Крупа горохова
Завершена
1 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 18 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 18 000.00 UAH
Період уточнення:
13.09.2023 00:14 - 19.09.2023 12:00
Відповідь надана
Щодо підготовки та подання документів тендерної пропозиції
Номер:
44527f11b72644b780e58a4537aee3b4
Дата опублікування:
18.09.2023 09:37
Опис:
Шановний замовнику! Відповідно до частини 5 статті 22 Закону замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подається у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладенням кваліфікованого електронного підпису. Просимо внести відповідні зміни в тендерну документацію.
Відповідь:
Доброго дня, в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі передбачена можливість надання Учасником електронних документів з накладенням електронного підпису. Зверніть увагу на пункт 16 Оголошення, у форматі напівжирний, починається зі слова "Увага!!!", також на відповідь на питання, що вже було задано раніше по даній процедурі закупівлі.
Дата відповіді:
18.09.2023 12:25
Відповідь надана
Щодо підготовки та подання документів тендерної пропозиції
Номер:
f9bfdedd13d241598efc1abaed30c187
Дата опублікування:
13.09.2023 21:35
Опис:
Шановний замовнику! Комплексний аналіз умов тендерної документації дає підстави для висновку що усі документи (оригінали та засвідчені копії), які подаються у складі пропозиції, повинні містити зображення власноручного підпису уповноваженої особи та зображення відбитка печатки учасника (у разі використання печатки). Фактично для підготовки документа (засвідченої копії) учасник повинен підготувати проект документа, роздрукувати його на папері, підписати та засвідчити печаткою - тобто сварити документ (копію документа) у паперовій формі, далі відсканувати (або сфотографувати) документи і конвертувати отримане зображення у формат даних електронного документа (Portable Document Format (PDF) згідно специфікації специфікації PDF 1.4 (ISO 19005-1:2005).
Зважаючи не великий обсяг інформації та документів, які вимагаються від учасників у складі тендерної пропозиції, такий процес підготовки потребує значних затрат матеріальних ресурсів та робочого часу працівників учасника.
Разом з тим, в Україні, активно триває процес діджиталізації управлінських процесів, діловодства та роботи з електронними документами, в тому числі в органах державної влади та місцевого самоврядування, з використанням електронних довірчих послуг.
Так, наріз в Країні створена достатня нормативно-правова база для повного переходу діловодства та роботи з документами виключно в електронну, зокрема на підставі:
Закону України «Про електронні довірчі послуг»;
Постанови КМУ від 17 січня 2018 р. № 55 «Деякі питання документування управлінської діяльності»
Порядку роботи з електронними документами у діловодстві та їх підготовки до передавання на архівне зберігання, затвердженого Наказом Мін’юсту від 11.11.2014 № 1886/5;
Наказу Державного агентства з питань електронного урядування України від 07.09.2018 № 60 «Про затвердження Вимог до форматів даних електронного документообігу в органах державної влади».
При цьому згідно із Законом України «Про електронні довірчі послуг»:
– Електронна взаємодія фізичних та юридичних осіб, яка потребує відправлення, отримання, використання та постійного зберігання за участю третіх осіб електронних даних, аналоги яких на паперових носіях повинні містити власноручний підпис відповідно до законодавства, а також автентифікація в складових частинах інформаційних систем, в яких здійснюється обробка таких електронних даних та володільцями інформації в яких є органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності, повинні здійснюватися з використанням кваліфікованих електронних довірчих послуг. (частина друга стаття 17);
– Кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису. Кваліфікована електронна печатка має презумпцію цілісності електронних даних і достовірності походження електронних даних, з якими вона пов’язана (частини четверта і п’ята статті 18).
Крім того, згідно з Типовою інструкцією з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну, затвердженої Постановою КМУ від 17 січня 2018 р. № 55
– електронна копія електронного документа - візуальне подання електронного документа в електронній формі без кваліфікованих електронних підписів, якими його було завізовано та/або підписано, відповідність та правовий статус якої засвідчено кваліфікованою електронною печаткою (підпункт 7 пункту 6 Інструкції)
– електронна копія оригіналу паперового документа (фотокопія) - візуальне подання паперового документа в електронній формі, отримане шляхом сканування (фотографування) паперового документа, відповідність оригіналу та правовий статус якого засвідчено кваліфікованою електронною печаткою установи (підпункт 8 пункту 6 Інструкції);
– підписання проекту електронного документа (підписання) - накладання уповноваженою особою (уповноваженими особами), зазначеною (зазначеними) у реквізитах підписувача такого документа, кваліфікованого електронного підпису (підписів) на проект електронного документа для засвідчення факту його затвердження (підпункт 20 пункту 6 Інструкції);
– проект електронного документа - документ в електронній формі до накладення кваліфікованого електронного підпису уповноваженою особою (уповноваженими особами), зазначеною (зазначеними) у реквізитах підписувача такого документа (підпункт 24 пункту 6 Інструкції);
Наявна нормативна база дозволяє готувати документи виключно в електронній формі засобами комп’ютерної техніки, підписувати/засвідчувати кваліфікованим електронним підписом печаткою, які за юридичною силою прирівняні до власноручного підпису / «мокрої» печатки юридичної особи.
Підготовка та подання документів тендерної пропозиції виключно в електронній формі з використанням кваліфікованого електронно підпису та печатки учасника (без необхідності друкування, підписання / засвідчення документів в електронній формі, на наступного їх сканування) дозволяє значно скоротити витрати матеріальних ресурсів і робочого часу на підготовку тендерної пропозиції
Виходячи з викладеного вище, просимо роз’яснити наступні питання:
1. Чи може учасника (замість сканкопій з створених ним і підписаних паперових документів) подавати у складі тендерної пропозиції оригінали відповідних електронних документів, підписаних виключно кваліфікованим електронним підписом керівника учасника та скріплених кваліфікованою електронною печаткою учасника, які накладаються на кожний документи (файл з документом) окремо, але без додавання зображення власноручного підпису / зображення відлиску печатки)?
2. Чи може учасника (замість сканкопій з завірених його підписом і печаткою паперових копій документів) подавати у складі тендерної пропозиції електронні копія електронних документів / електронні копії оригіналів паперових документів (фотокопій) – у розумінні Постанови КМУ від 17 січня 2018 р. № 55 – засвідчених виключно кваліфікованим електронним підписом керівника учасника та кваліфікованою електронною печаткою учасника, які накладаються на кожну електронну копію (файл з копією) окремо, але без додавання зображення власноручного підпису / зображення відлиску печатки)?
Відповідь:
Шановний Учаснику, вимогами оголошення передбачена можливість подання електронних документів у складі пропозиції.
УВАГА!!!
Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Учасники спрощеної закупівлі подають пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель. Пропозиція учасника має відповідати ряду вимог:
1) документи мають бути чіткими та розбірливими для читання;
2) пропозиція учасника повинна бути підписана Кваліфікованим електронним підписом (КЕП) або Удосконаленим електронним підписом (УЕП);
3) якщо пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП/УЕП на пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.
Винятки:
1) якщо електронні документи пропозиції видано іншою організацією і на них уже накладено КЕП/УЕП цієї організації, учаснику не потрібно накладати на нього свій КЕП/УЕП.
Зверніть увагу: документи пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП/УЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (окрім документів, виданих іншими підприємствами / установами / організаціями).
Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням КЕП/УЕП. Замовник перевіряє КЕП/УЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП/УЕП повинні відображатися: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання пропозиції (власника ключа). У випадку відсутності даної інформації або у випадку не накладення учасником КЕП/УЕП відповідно до умов оголошення про проведення спрощеної закупівлі учасник вважається таким, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі та підлягає відхиленню на підставі п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону.
Дата відповіді:
13.09.2023 23:35