-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт ділянки водопроводу Д - 200мм від вул. Маріупольська,1 до пров. Великий Троїцький в м. Бахмут Донецької області
Строк виконання - 255 календарних днів, Категорія складності/клас наслідку - ІІІ/СС2
Завершена
10 532 649.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 315 979.49 UAH
мін. крок: 3% або 315 979.49 UAH
Період уточнення:
14.02.2018 16:47 - 20.02.2018 18:00
Відповідь надана
Вимога
Номер:
893f8f660576425f9772d57d5ae0d1c2
Дата опублікування:
16.02.2018 10:33
Опис:
Вимога.
1. У пункті 2 Додатку 1 до Тендерної документації Замовник вимагає аналогічний договір за останні 5 років та встановлює а встановлює обов'язкову вартість такого договору. Дана вимога є такою, що суперечить принципам здійснення закупівель, що закріплені у ст. 3 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), а саме: недискримінація учасників. Оскільки ч. 2 ст. ст. 16 Закону передбачено лише наявність досвіду виконання аналогічного договору без обмеження в часі та сумі договору.
2. У примітці до пункту 9 Додатку 1 до Тендерної документації Замовник зазначає, що у разі наявності негативного фінансового результату Учасника (наявності збитків) розмір авансу/попередньої оплати визначається Замовником в односторонньому порядку. Однак в пункті 4.2. проекту договору Замовник чітко зазначає розмір авансу – 30 %. Таким чином замовник порушує вимоги ч. 4 ст. 36 Закону, оскільки умови договору не повинні відрізнятись від змісту тендерної пропозиції, в якій учасник погоджує з умовами договору, викладеного разом з Тендерною документацією.
3. Критерії та методика оцінки, що встановлені в Тендерній документації, суперечать вимогам ч. 1 ст. 28 Закону. Оскільки роботи, які є предметом закупівлі, не мають складного або спеціалізованого характеру, мають встановлений проектний строк виконання, то використання іншого критерію оцінки ніж ціна є незаконним.
4. Пункт 7 Додатку 3 "ЗВЕДЕНА ДОВІДКА ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ ВИМОГАМ СТ.17 ЗАКОНУ ТА КРИТЕРІЯМ ФІНАНСОВОЇ СПРОМОЖНОСТІ" до Тендерної документації суперечить положенням ст.ст. 16, 17 Закону, оскільки ними не передбачені критерії фінансової спроможності та довідка про наявність виконавчих проваджень щодо учасника як боржника.
5. У примітці "б" до пункту 12 Додатку 1 до Тендерної документації Замовник зазначає, що розрахунок ціни Учасника повинен містити характеристики матеріалів, без зазначень конкретних торгівельних марок чи фірм. У разі недодержання цієї умови посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму у наданому Учасником розрахунку ціни в складі його тендерної пропозиції трактується у значенні «або еквівалент». Ця вимога суперечить п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, оскільки зазначення виразу «або еквівалент» стосується лише Замовника. Також ця вимога суперечить п. 6.3.3. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, вимоги якого не можливо виконати без зазначення конкретних назв марок та торгівельних фірм.
Виходячи з вище викладеного, вимагаємо привести Тендерну документації у відповідність до чинного законодавства.
Відповідь:
Департамент капітального будівництва Донецької обласної державної адміністрації (Надалі – Департамент) розглянув вимогу про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель від 16.02.18 в якій у п’яти пунктах викладено зауваження стосовно змісту тендерної документації щодо закупівлі робіт за об’єктом: Капітальний ремонт ділянки водопроводу Д - 200мм від вул. Маріупольська,1 до пров. Великий Троїцький в м. Бахмут Донецької області та може повідомити наступне.
Департаментом 14.02.2018 року був оголошений тендер на закупівлю робіт за процедурою відкритих торгів по об’єкту "Капітальний ремонт ділянки водопроводу Д 200 мм від вул. Маріупольська, 1 до пров. Великий Троїцький в м. Бахмут Донецької області" з очікуваною вартістю 10 532 649,60 грн. з ПДВ, ідентифікатор закупівлі UA-2018-02-14-003242-c.
Також, рішенням тендерного комітету Департаменту від 14.02.2018 протокол № 16 (285)ТД була затверджена тендерна документація (Надалі – ТД) по об’єкту "Капітальний ремонт ділянки водопроводу Д 200 мм від вул. Маріупольська, 1 до пров. Великий Троїцький в м. Бахмут Донецької області".
Відповідь на п. 1 вимоги:
Згідно з положенням ч. 3 ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі" визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації.
Відповідно до пп. 2 ч. 2 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" ТД повинна містити у т.ч. один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до пп. 1 п. 4 розділу ІІІ ТД Замовником визначені кваліфікаційні критерії до Учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності Учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством (дивись п.п. 2-3 Додатку 1).
Таким чином, Законом України "Про публічні закупівлі" не встановлюється визначення терміну аналогічний договір (за який період він повинен був бути виконаний, вартість та т.і.), проте Замовникові надано право встановлювати спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Департамент керуючись принципом встановлений ч. 1 ст. 3 Закону України "Про публічні закупівлі" максимальна економія та ефективність, свідомо встановив вимоги щодо учасників торгів, тому що вважає, що підрядна організація, що задовольнить цим вимогам, має необхідний досвід та застосовує таку систему управління будівництвом, що надасть змогу виконати роботи вчасно та належного рівня якості.
Відповідь на п. 2 вимоги:
У п. 4,2 проекту договору підряду, що є невід'ємною частиною ТД, зазначено, що “Замовник” може перерахувати “Підряднику”:
-Для об’єктів будівництва і реконструкції аванс у розмірі не більше 30% річного обсягу фінансування. “Підрядник” зобов'язується використати одержаний аванс протягом трьох місяців після одержання авансу, але у будь-якому разі не пізніше ніж до кінця поточного бюджетного року відповідно до вимог п.19 постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 №1764 (із змінами). По закінченні терміну невикористані кошти повертаються “Замовнику”, але не пізніше останнього дня терміну відпрацювання авансу.
- Для об’єктів капітального ремонту попередню оплату у розмірі не більше 30% річного обсягу фінансування. “Підрядник” зобов'язується використати одержану попередню оплату протягом трьох місяців після одержання оплати, але у будь-якому разі не пізніше ніж до кінця поточного бюджетного року відповідно до вимог п.п. 3 п.1 та п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2014 №117 (зі змінами). По закінченні терміну невикористані кошти повертаються на рахунок “Замовника”, але не пізніше останнього дня терміну відпрацювання попередньої оплати.
Враховуючи викладене, зазначимо,що розмір авансу може бути встановлений від 0% до 30%, тобто спростовується твердження, що викладено у вимозі.
Відповідь на п. 3 вимоги:
Відповідно до положень ч. 1 ст. 28 Закону України "Про публічні закупівлі" критеріями оцінки у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, - ціна.
Роботи, які Департамент закуповує, виконуються за окремим проектом "Капітальний ремонт ділянки водопроводу Д - 200мм від вул. Маріупольська,1 до пров. Великий Троїцький в м. Бахмут Донецької області", який у відповідності до вимог діючого законодавства у будівельній сфері отримав позитивний експертний звіт філії ДП "Укрдержбудекспертиза" у Донецькій області. З цих причин, Департамент вважає, що такі роботи мають складний характер.
Таким чином, твердження, що викладено у вимозі спростовується.
Відповідь на п. 4 вимоги:
Статтею 22 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено обов'язкову інформацію, яку замовник зобов’язаний зазначити в тендерній документації, вичерпний перелік якої наведено у частині 2 цієї статті.
Разом з тим, згідно ч.3 згадуваної статті Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Враховуючи вищевикладене, з метою недопущення нецільового спрямування бюджетних коштів на покриття заборгованості учасників, в т.ч. в порядку примусового їх списання коштів з рахунків учасника, із відволіканням від спорудження об’єкту будівництва, у зведеній довідці, передбаченої Додатком 3 до тендерної документації, окрім відповідності вимогам ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник вимагає від учасника зазначення інформації про наявність або відсутність простроченої заборгованості за авансами (попередньою оплатою), отриманою від бюджетних установ, підприємств та організацій, та інформації про наявність або відсутність виконавчих проваджень щодо учасника, як боржника.
Згідно вимог ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію, як з підстав, визначених п.п.1, 3 ч.1 цієї статті – в разі якщо учасник невідповідає критеріям та вимогам, встановленим ст.ст. 16, 17 Закону, так і з підстав, визначених п.4 ч.1 цієї статті – в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Разом з тим, зазначені вимоги встановлені для всіх та кожного з учасників, невичерпного їх кола, а не лише для одного з учасників.
Згідно вимог ст. 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
В той же час, наявність простроченої заборгованості та відкритих виконавчих проваджень щодо учасника, як боржника на дату оголошення тендеру та які учасник не може відшкодувати протягом строку подання пропозицій свідчить про наявність суттєвих порушень учасника при здійсненні ним господарської діяльності.
Відповідь на п. 5 вимоги:
Згідно п.3 ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити відповідну технічну специфікацію.
У разі якщо посилання в технічній специфікації на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим.
Закупівля оголошується на підставі та у відповідності до проектно-кошторисної документації, розробленої у відповідності до вимог містобудівного законодавства, діючих державних будівельних норм та стандартів, що була передана департаменту. Технічна специфікація розроблена на підставі вказаної документації.
Проектно-кошторисна документація з усіма проектними рішеннями, визначеними автором проекту, пройшла обов’язкову державну експертизу та отримала позитивний експертний звіт. Вказана документація містить також перелік всіх матеріалів, з наведенням конкретних торгівельних марок, фірм, що визначені автором проекту за своїми характеристиками достатніми для досягнення об’єктом будівництва запланованої проектної потужності.
Специфікація замовника містить посилання на матеріали, які були визначені автором проекту. З урахуванням вимог п.3 ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовником вимагається матеріал, на який є посилання в специфікації, або його еквівалент.
Разом з тим, застосування інших матеріалів, ніж це було передбачено автором проекту в проектно-кошторисній документації, можливе лише виключно після погодження заміни матеріалу автором проекту, який має право підтвердити аналогічність застосованого матеріалу за своїми характеристиками тому, який був запроектований, та після відповідних змін до проекту.
Отже, департамент вимагає від учасника, так само, зазначення матеріалу або його еквіваленту.
Дата відповіді:
23.02.2018 16:03