Номер:
851f57333dda41eea456ec1c4c8194c6
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
05.09.2023 09:40
Опис:
Доброго дня. Уточніть будь ласка, чому Ваша тендерна документація містить вимогу,яка прямо порушує Закон Про публічні закупівлі, Постанову 1178 - Ви вимагаєте здійснити попередній огляд. Така вимога вже давно визнана дискримінаційною, такою, що порушує основні принципи публічних закупівкель - ч.13 ст. 29: Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції/пропозиції. В публічному просторі більше десятка скарг в АМКУ, де така вимога визнана НЕЗАКОННОЮ. Ви, як Замовник, відповідно до Закону, зобов’язані та повинні опублікувати всі необхідні документи, які підтверджують технічні характеристики об’єкту. Просимо внести зміни та видалити пункт про огляд, інакше , ми змушені будемо звертатися до органу АМКУ. Дякуємо.
Відповідь:
Шановний Учаснику, дякуємо за запитання та повідомляємо наступне.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами (пункт 28) – тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» - у тендерній документації зазначаються такі відомості:
1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій;
2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону;
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
5) кількість товару та місце його поставки;
6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;
7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов;
9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами;
10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.
11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції;
13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;
14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати);
17) прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками;
18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг;
19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
3. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
З вищезазначеного вбачається, що будь-яких обмежень щодо визначення необхідних критеріїв, умов та вимог Законом не встановлено і Замовник самостійно визначає вимоги до предмету закупівлі, керуючись власними побажаннями та переконаннями, які ґрунтуються на положеннях чинного законодавства України.
Також повідомляємо, що відповідно до п.1.1 ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 «Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану» встановлені стандартні вимоги до обстеження будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури для визначення та оцінки їх технічного стану з урахуванням положень «Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва», затвердженого Кабінетом Міністрів України на виконання статті 39-2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Згідно з п. 6.4 вищезазначеного ДСТУ при підготовці до проведення робіт із встановлення автоматичної пожежної сигналізації, системи оповіщення, встановлення системи блискавкозахисту та інших видів робіт та послуг,обстеження є одним із етапів виконання підготовки об’єкта. Підготовка до проведення обстеження включає ознайомлення з об’єктом і прилеглою територією та забудовою.
Отже, вимога щодо попереднього обстеження об’єкта є нормативно визначеним обов’язком, який дозволяє Учаснику на місці оглянути можливості підключення до існуючих мереж і визначитись з порядком застосування наявної у учасника матеріально-технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, дана вимога не порушує права учасників, так як учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм можуть брати участь у даній процедурі закупівлі на рівних умовах згідно з вимогами тендерної документації. Водночас, слід зазначити, що у Замовника постає питання, яким чином учасник, без огляду об'єкта та ознайомлення з проектною документацією, збирається надавати свою цінову пропозицію в торгах та яким чином, тобто за рахунок чого у разі аукціону учасник буде понижувати вартість пропозиції, оскільки закупівля стосується вкрай важливого питання для безпеки та життя дітей.
Дискримінаційною відповідно до норм чинного законодавства України є вимога, яка обмежує конкуренцію. Зазначена вимога не призводить до обмеження конкуренції.
Також повідомляємо, що заклади, які підлягають огляду знаходяться у пішій доступнності в межах одного району міста, у звязку з чим витрачання будь-яких коштів та/або зусиль, часу для огляду не вимагають. Окрім того, відповідно до умов тендерної документації Замовника, при здійсненні оглядів не вимагається надання інформації про учасника закупівлі (зокрема найменування або іншої інформації), надаються відомості виключно про фізичних осіб-представників учасника, які безпосередньо проводять огляд (з пред’явленням паспортних документів таких осіб). У цьому звязку підстав для вилучення даної вимоги з умов тендерної документації не має.
З повагою, УО
Дата відповіді:
05.09.2023 13:36